کتوژنیک ورزش چگونه زندگی ما را در 2023 تغییر داد

اطلاعات این مقاله بیشتر در مورد رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD) کاربرد دارد، اگرچه بسیاری از اصول مشابه در مورد سایرنمونه ها نیز 8 استراتژی‌های برنده برای استفاده برای کتوژنیک برای لاغری 1402 صدق می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات یا کتو و عملکرد ورزشی این مقاله را مطالعه کنید. درباره مواد مغذی موردنیازتان با پزشکتان صحبت کنید. در ادامه فهرستی از مواد غذایی ارائه میشود که در رژیم کتوژنیک مصرف آنها باید کاهش پیدا کند و یا قطع شود: – غذاهای شیرین: نوشابه، آبمیوه، اسموتیها، کیک، بستنی، آبنبات و غیره. در ادامه به بیان غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک ، غذاهای غیر مجاز در رژیم کتوژنیک می پردازیم. به من توصیه کرد رژیم را امتحان کنم. 9- مشکلات گوارشی و اسهال دارم، چهکار کنم؟ رژیم کتوژنیک استاندارد شامل کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی بسیار زیاد است و معمولا دارای ۷۵% چربی، ۲۰% پروتئین و تنها ۵% کربوهیدرات میباشد. تخم مرغ یک منبع پروتئین بسیار سالم است. یک رژیم غذایی کتوژنیک ممکن است به شما در کاهش وزن بیشتر در 3 تا 6 ماه اول نسبت به سایر رژیم ها کمک کند. Th is c᠎on​tent has ᠎been writt​en ᠎by G​SA C on te᠎nt Gener ator DEMO!

انواع رژیم کتوژنیک 2.0 – The following مرحله

انواع رژیم کتوژنیک عوارض رژیم کتوژنیک مانند سایر رژیم ها اجتناب ناپذیر است، زیرا این رژیم سطح الکترولیت بدن را تغییر می دهد و ممکن است افراد دچار کمبود برخی از مواد معدنی همچون منیزیم، پتاسیم و سدیم شوند. با این حال با استفاده از این رژیم می توان به کاهش وزن، کنترل قند خون و سایر اهداف سلامتی کمک کرد. از رایج ترین سبزیجات کم کربوهیدرات می توان به اسفناج،کاهو،گل کلم، کلم بروکلی و لوبیا سبز اشاره نمود. با این حال، تنها رژیم های کتوژنیک استاندارد و با پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند. معمولاً حاوی 70 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 10 درصد کربوهیدرات است. دریافت کالری از 75 درصد چربی ،20 درصد پروتئین و فقط 5 درصد کربوهیدرات بدن را وادار می کند تا به وضعیت متابولیکی به نام کتوز وارد شود که در آن چربی ها برای انرژی سوزانده می شود. این کار بدن شمارا آماده میسازد تا پیش از حذف کامل کربوهیدراتها، چربیسوزی بیشتری داشته باشد. این در حالیه که بعضی دیگه از رژیم های همین خانواده، مقدار بیشتری رو برای مصرف غذاهای کربوهیدرات دار در نظر میگیرن. به همین دلیل، خطر کم آبی و همچنین عدم تأمین نیازها از نظر ریزمغذیها به ویژه کلسیم و ویتأمینها و فیبر نیز افزایش مییابد.

مقاله رژیم کتوژنیک

علاوه بر این، آن ها همچنین بهبود مدیریت قند خون را تجربه کردند و استفاده از برخی داروهای قند خون در بین شرکت کنندگان در طول مطالعه، کاهش یافت. افرادی که رژیم کتو را دنبال میکردند، به طور میانگین ۲ پوند (۰.۹ کیلوگرم) بیشتر از گروهی که رژیم کمچربی را دنبال میکردند، وزن کم کردند. از آن مهمتر، افراد تحت مطالعه کنترل قند خون بهتری را تجربه کردند و در کل دوره مطالعه، استفاده از داروهای خاص قند خون در میان شرکتکنندگان مطالعه کاهش یافت. برنامه ریزی وعدههای غذایی از پیش سودمند است و بهصرفه جویی در زمان در کل هفته کمک میکند. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث میشود رژیم کتو نسبت به رژیم غذایی کم چرب برتری بیشتری داشته باشد، از جمله افزایش مصرف پروتئین، که مزایای بیشماری را فراهم میکند. رژیم غذایی کتوژنیک به شما کمک میکند تا نسبت به رژیم غذایی کمچربی وزن نسبتاً بیشتری کم کنید.

اگر بخواهید بدانید که ایدهآلترین مقدار کربوهیدرات در این رژیم چقدر است پاسخ ما، ۵۰ گرم در روز و یا ۴ تا ۱۰ درصد از کالری مورد نیاز روزانه است. بیشترین حد مجاز برای مصرف پروتئین، در حدود ۳۵ درصد از کل کالری مصرفی است. رژیم کتوژنیک چرخه ای (CKD): این رژیم شامل دوره های پرخوری با میزان کربوهیدرات بالا است، مانند ۵ روز رژیم کتوژنیک و به دنبال آن ۲ روز با مصرف کربوهیدرات بالا. به عبارتی در روزهای کتو دوره ای از 25%چربی،25%پروتئین و 50% کربوهیدارت مصرف می کنید.رژیم کتوژنیک ۷روزه یکی از انواع رژیم کتوژنیک دورهای است که شامل پنج روز رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیر کتوژنیک در طول هفته است که می توانید از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل استفاده کنید. بااینحال، مصرف پروتئین و میزان بالای کتون میتواند تحلیل رفتگی عضلات را به حداقل برساند بهویژه اگر وزنه میزنید. اگر شما در کنار رژیم کتوژنیک ورزش میکنید، کراتین میتواند به شما کمک کند. این وضعیت زمانی رخ میدهد که شما مصرف کربوهیدراتها را به طور قابلتوجهی کاهش دهید و منبع گلوکز (قند) بدنتان که مهمترین منبع انرژی سلولها به شمار میرود را محدود کنید.

نمونهی رژیم استاندارد کتوژنیک در اختیار شما قرار دادهمیشود و مواد غذایی که میتوانید و نمیتوانید مصرف کنید به شما توضیح دادهمیشوند. میتوانید برای دریافت برنامه غذایی بیشتر از آیدی تلگرام ketoif@ درخواست رژیم دهید. در زمان حضور در مراسم اجتماعی یا بازدید از خانواده و دوستان، میتوانید غذای شخصیتان را به همراه ببرید چون با این کار هم جلوی هوس خود را میگیرید و هم به برنامه غذایی رژیم کتو پایبند میمانید. رژیم کتوژنیک میتوانید سطح الکترولیت بدن را تغییر دهد. برای اینکه بعد از خارج شدن از رژیم کتوژنیک دچار افزایش وزن مجدد نشوید، باید رژیم خود را به آرامی تغییر دهید؛ بنابراین، به تدریج میزان چربی را کم کنید. اضافههاش رو هم به شکل چربی – خصوصا در شکم و پهلو – ذخیره میکنه. اما من واقعا راضیم دوهفته اول کمی سخت خواهد بود مخصوصا سستی بدن و البته نکته دیگه اینکه مثلا خیلی جاها خوندم که از عوارضش بوی بد تنفس هست اما من این عوارض رو نداشتم و فقط صبح ها به شدت دهانم تلخ بود که بعد از مسواک و صبحانه به حالت طبیعی برمیگرده.

لیست خوراکی های رژیم کتوژنیک

شواهد نقلشده درباره عوارض رژیم کتوژنیک، آنها را آنفولانزای کتو مینامند. بر اساس گزارشهای افرادی که این رژیم غذایی را دنبال میکنند، این عوارض جانبی معمولاً ظرف چند روز از بین میروند. نگران نباشید. دلیل این امر دفع محصولات جانبی ایجادشده در طول کتون زدگی است. همچنین نگران این مسئله نباشید که در زمان رژیم کتو در رستورانها چه غذایی را سفارش بدهید. همچنین با پیروی از چنین رژیم پر چربی، کالری بیشتری مصرف می کنید که از کاهش وزن پیشگیری می کند. همچنین میتوانید سبزیجات را جایگزین سیبزمینی سرخکرده کنید و آووکادو، پنیر، بیکن یا تخممرغ بیشتری به آن اضافه کنید. این نوع از غذاها را سفارش دهید و سبزیجات اضافی را جایگزین هر ماده غذایی دارای کربوهیدرات بالا کنید. از طرف دیگر، بعضی از غذا فروشیهای بیرون بر، دارای غذاهای سازگار با رژیم کتو هستند که راهی سریع و آسان برای لذت بردن از وعده غذایی کتو در خانه است. در ادامه به بعضی از پرتکرارترین سؤالات درباره رژیم کتویی پاسخ داده میشود. آسیبهای مغزی. بعضی از پژوهشها نشان میدهند که رژیم کتوژنیک میتواند پیامدهای آسیب ضربهمغزی را کاهش دهد. یک رژیم کتوژنیک میتواند تعادل آب و املاح معدنی بدن را دچار تغییر کند، پس افزودن مقداری نمک به وعدههای غذایی و مصرف مکملهای حاوی املاح معدنی کمککننده است.

سعی کنید تا در بلندمدت نوع سبزیجات و گوشتها را تغییر دهید زیرا هر نوع از آنها، مواد مغذی و فواید متفاوتی برای سلامتی دارند. تغییر در سوختوساز، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین از مشخصههای دیابت هستند. این رژیم فواید بسیاری برای لاغری، کنترل دیابت نوع 2، صرع و … با درنظرگرفتن ارتباط میان وزن و دیابت نوع ۲، میبینیم که این رژیم فواید مهمی دارد. رژیم غذایی کتوژنیک (یا به اختصار رژیم کتو) یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است که فواید زیادی برای سلامتی دارد.در واقع، بسیاری از مطالعات نشان می دهد که این نوع رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت شما کمک کند. ممکن است به طور کامل در وضعیت کتون زدگی نباشید یا به حد کافی چربی و کتونها مصرف نمیکنید. از مصرف مواد غذایی فرآوری شده پرهیز می شود. کار را با بررسی برچسب مواد غذایی و بررسی میزان چربی و کربوهیدرات و فیبر نوشتهشده بر روی آن آغاز کنید تا ببینید چطور میتوانید مواد غذایی موردعلاقهتان را در رژیم بگنجانید. در رژیم کتوژنیک میتوانید انواع غذاهای خوشمزه و مغذی را مصرف کنید. خیر. با این حال، گاهی اوقات مصرف کالریهای بیشتر در روز میتواند مفید باشد.

زیرا پروتئین میتواند به گلوکز تبدیل شود و اگر

مقدار زیادی پروتئین مصرف کنید، قرارگرفتن شما در وضعیت کتون زدگی کند میشود. همیشه سعی کنید تغییراتی در نوع سبزیجات و گوشت مصرفی خود اعمال کنید، زیرا هر نوع از آنها حاوی مواد مغذی متفاوتی است. در برخی از انواع رژیم غذایی کتوژنیک بر استفاده از چربی­ های سالم مانند روغن ­های گیاهی، دانه­ ها و آجیل تاکید شده اما برخی دیگر از انواع رژیم غذایی کتو مصرف بالای چربی­ های اشباع شده از منابعی مانند برش­ های چرب گوشت گاو و لبنیات غنی از چربی را پیشنهاد می­ کنند. در رژیم کتوژنتیک بهتر است مصرف برنج و نان کنار گذاشته شود و از گوشت کم چرب یا چربیهای سالم مثل روغن زیتون، روغن نارگیل و … در این رژیم غذایی به مصرف متعادل کربوهیدرات ها، چربی ها و حذف مواد غذایی تصفیه و فرآوری شده توصیه می شود. بهتر است تا رژیمتان عمدتاً از مواد غذایی کامل یا تکماده تشکیل شود. پس از گذشت دو تا سه ماه، میتوانید در مواقع خاص کربوهیدرات مصرف کنید و سریعاً پسازآن باید به رژیم بازگردید. این نوع رژیم هدفمند، معمولا برای بدنسازان در ورزش استفاده میشود که میتوانند با مصرف بهترین غذاهای مجاز در برنامه غذایی این رژیم، میزان کربوهیدرات بدن خود را تامین کنند.

هنگامی که گلوکز وجود دارد بدن شما در برابر چربی سوزی مقاومت خواهد کرد. ادویه: شما می توانید از نمک، فلفل و گیاهان و ادویه جات مختلف استفاده کنید. گیاهان ریشهدار و غدهای: سیبزمینیها، سیبزمینی شیرین، هویج، شقاقل و غیره. چربیهای ناسالم: روغنهای گیاهی فرآوری شده، سس مایونز و غیره. محصولات رژیمی کمچرب: مایونز کمچرب، سس سالاد و چاشنیها. روغن زیتون یک منبع چربی خالص و بدون کربوهیدرات است که به عنوان پایه سس سالاد و مایونز استفاده می شود. این سالاد دارای دورچین نیز است. یکی دیگر از محصولات کتویی عرضه شده در سایت ibdiet، سالاد الویه کتوژنیک است. وقتی کمتر از 50 گرم کربوهیدرات درطول روز مصرف می کنید ، عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میکنید. میزان مصرف الکل را کاهش دهید. با اندازهگیری میزان کتونها در خون، ادرار یا تنفس میتوان ورود بدن به حالت کتوزیس را تشخیص داد؛ علاوه بر این، افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش اشتها هم نشاندهنده بروز کتوزیس هستند. اگر چه رژیم کتوژنیک به صراحت نیازی به گنجاندن تناسب اندام در برنامه روزانه شما ندارد اما افزایش فعالیت بدنی همیشه زمانی مهم است که می خواهید وزن بدن خود را کاهش دهید یا آن را حفظ کنید.