چهار راه‌هایی که اقتصاد کند چشم‌انداز من را در رژیم های کتوژنیک تغییر داد

کتوژنیک یک رژیم غذایی پرچرب و کربوهیدرات فوق العاده کم است که قند خون و انسولین را 8 استراتژی‌های برنده برای استفاده برای کتوژنیک برای لاغری 1402 کاهش میدهد. امروزه یک برنامه غذایی که برای کاهش سریع وزن بسیارمعروف گشته است، برنامه ایی است با کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالا وبا عنوان رژیم کتوژنیک شناخته می شود. دکتر «کتی مک مانوس» متخصص تغذیه و مدیر دپارتمان تغذیه بیمارستان «بریگام» وابسته به دانشگاه هاروارد هشدار داده که سلامت رژیم کتوژنیک هنوز در طولانیمدت ثابت نشده است. ما با تشکر از بازبینی دکتر تسوچیدا در مورد این نسخه و کمکهای خستگیناپذیر وی در برنامه رژیم کتوژنیک و مراقبت از بیماران ما، قدردانی میکنیم. با این مقاله که از کتاب رژیم کتوژنیک با ترجمه دکتر میثم شکری ساز تهیه شده است همراه شوید تا به صورت علمی و موثر روشی تازه و جالب برای لاغر شدن و همچنین سالم و سبک بال زندگی کردن به شما آموزش بدهیم… در طول سه هفته یعنی در پایان روز ۲۱ چنان تغییری در بدتان احساس میکنید که دیگر حاضر نیستید سراغ غذاهای غیر سالم بروید. برای آگاهی بیشتر در مورد لیست مواد غذایی مجاز در رژیم کتوژنیک، و میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک تا پایان با ما همراه باشید.

رژیم کتوژنیک رایگان

کتوژنیک یا گیاهخواری خداحافظ اکثر میوه ها! آیا ویتامین ها یا مکمل های معدنی را توصیه می کنید ؟ رژیم کتوژنیک هدفمند(TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد در برخی موارد مثل زمان تمرین کربوهیدرات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. در این روش در دورههای کوتاه بین رژیم خود فرد اجازه مصرف کربوهیدرات دارد، به عنوان مثال بعد از 5 روز محدودیت، 2 روز میتواند مصرف کربوهیدرات خود را افزایش دهد. تن ماهی به عنوان یک خوراکی پرمصرف و محبوب در سفرههای ایرانیان وجود دارد. چربیهای سالم را به کتون های مفید برای مغز و قلب تبدیل می کنید و از آنها به عنوان سوخت استفاده می کنید. یعنی در ماه نهایتاً چهار کیلوگرم میتوانید وزن کم کنید. گرچه اغلب گفته میشود از مصرف چربی به خاطر کالری بالایی که دارد اجتناب کنید، اما بررسیها نشان دادهاند که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیمهای کم چرب، تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد. سوزاندن چربی راه ایدهآلی برای کاهش وزن به نظر میرسد اما واداشتن کبد به ساخت اجسام کتون، دشوار و مستلزم این است که بدن را از کربوهیدرات محروم کنید.

صدها نوع پنیر وجود دارد که اکثر آنها دارای کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالایی هستند که آنها را برای رژیم کتو مناسب می کند. مطابق با اصول رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات شما باید کم و مصرف چربیتان بیشتر باشد. پروتئین در رژیم کتوژنیک حدود 20 درصد و کربوهیدرات تنها 5 درصد انرژی مورد نیاز شما را تامین میکنند. بدن ما نیاز به انرژی دارد. حتما میدانید که یکی از مهمترین منابع انرژی برای بدن و مغز ما مواد قندی است. کتون مولکولی است که در زمان کاهش مصرف قند، در کبد و در اثر مصرف چربی تولید میشود. علاوه بر این، تحقیقات دیگر نشان میدهد که افزایش سطح کتونها در خون، میتواند احساس خستگی را افزایش و میل به ورزش را کاهش دهد. از مایو کلینیک گزارش نمود که ۵۶٪ بیماران بزرگسال، تشنجهایشان کمتر شد و ۱۲٪ عاری از هرگونه تشنج شدند. اساس طراحی این رژیم برای افراد و بیمارانی می باشد که بدن آنها در برابر داروهای ضد تشنج از خود مقاومت نشان می دهند به خصوص بیماران مبتلا به صرع. رژیم کتوژنیک، یک رژیم استاندارد برای مراقبت از تشنج مقاوم به درمان است. بسیاری از محصولات و قرصهای لاغری تأییدیهی مراجع بهداشتی و درمانی را ندارند.

رژیم کتو باعث افزایش کلسترول، سردرد، ایجاد مشکلات کبدی و مشکلات کلیوی و بسیاری از مشکلات دیگر میشود. سوالی که پیش میآید این است که «مگر میشود چربی خورد و لاغر شد؟ یکی از تحقیقها نشان داد، افرادی که رژیم کتو داشتند، ۲/۲ برابر بیشتر از کسانی وزن کم کردند که رژیم کمچرب و کم کالری داشتند. به علاوه این رژیم غذایی گرسنگی را کاهش داده و اشتها را کم میکند که به کاهش وزن کمک زیادی میکند. کلسترول و تری گلیسیریدها اغلب به طور ملایم افزایش مییابند و اگر سطح آنها نگران کننده باشد، میتوان با افزایش چربیهای غیر اشباع پلی، افزودن روغنهای فیش یا کاهش نسبت رژیم غذایی، این مشکلات را رفع کرد. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند از بروز خطراتی مثل بالارفتن چربی، سطح کلسترول HDL، فشار خون و قندخون جلوگیری نماید. در این نوع رژیم میزان مصرف کربوهیدرات کم، چربی زیاد و پروتئین به میزان متوسط است، به عبارت دیگر 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدرات در این نوع رژیم مصرف میشود. «سیمین» حدود پنج سالی میشود که رژیم میگیرد و در این مدت ۴۱ کیلو کم کرده است.

آیا فواید رژیم کتوژنیک مرا ثروتمند می کند؟

هر وقت که میپرسیدن پس کی میخوای لاغر بشی میگفتم چهل روز مونده تا لاغری فقط فرصت دارم. در این روش شما بدن خود را وادار میکنید تا منبع انرژی خودش را از مواد قندی به چربی تغییر دهد و به این ترتیب حتی برای لاغر شدن نیاز به استفاده از چربی بیشتری داشته باشید! امروزه مراجعان بیشترین نیاز به مشاور تغذیه در جامعه را در خصوص مشکلات مربوط با کاهش وزن میدانند زیرا ارتباط مستقیم چاقی با بیماریهایی مثل قلب و عروق، دیابت، کبد چرب، فشار خون، افزایش پروفایلهای لیپیدی (چربیهای خون) و بسیاری از بیماریهای دیگر ثابت شده است. بهترین میزان کاهش وزن بین ۰.۵ تا ۱ کیلوگرم در هفته است. در مقالهای که به صورت جداگانه در خصوص فواید رژیم کتوژنیک صحبت کردیم، به این موضوع اشاره شد که کاهش وزن تنها مزیت انواع رژیمهای کتوژنیک نیست. در رژیم کتو اساس رژیم بر کاهش مصرف کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی، نشاسته، برنج، نان و…) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است. این رژیم به جای تکیه بر قند (گلوکز) که از کربوهیدراتها مثل غلات، حبوبات، سبزیجات و میوهها به دست میآید، روی خوراکیهای «کتون» تاکید میکند.

رژیم کتوژنیک برای صرع بسته به برنامهای که پزشک برای هر فرد مینویسد، هزینههای تهیه صبحانه، ناهار، شام، میانوعده و مکملهای غذایی متفاوت است. این رژیم بیشتر به چربی اشباعشده تاکید دارد که ۹۰ درصد از کالری روزانه فرد را تامین میکند. خوردن غذایی که حاوی نخود فرنگی است از نظر سلامت بدترین کاری نیست که می توانید انجام دهید، فقط بدانید نخود فرنگی در هر فنجان حاوی 14 گرم کربوهیدرات خالص می باشد که به احتمال زیاد شما را از رژیم غذایی کتو بیرون می آورد. علاوه بر اینکه گوجه فرنگی کالری بسیار کمی دارد، از نظر ترکیبات مفید گیاهی، مثل بتاکاروتن، لیکوپن و نارینژنین بسیار غنی می باشد. تاثیر مطلوبی از نظر جسمی و روحی بر بدن انسان بگذارد. البته باید در نظر داشته باشید که هر رژیمی سختیهای خودش را دارد. این هرم غذایی برای کسانی که برنامه غذایی پرچرب کتوژنیک را دنبال می کنند آشنا می باشد . احتمالاً حالا تشخیص رژیم غذایی استاندارد از غیراستاندارد برای شما سادهتر شده است؛ اما توجه داشته باشید که هیچ رژیم واحدی وجود ندارد که برای همهی افراد مناسب باشد؛ بلکه برنامه غذایی روزانه استاندارد باید با توجه به عوامل مختلف و متناسب با نیازهای شما تنظیم شود.

ابن نکته را نیز توجه داشته باشید که بهترین گزینه اضافه کردن میوه، لبنیات و یا غذاهای بر پایهی غلات است. رژیم غذایی کیتوجنیک، رژیم تغذیۀ جدیدی است که اخیراً در سطح جهان بسیار محبوب شده و با سرعت در حال همهگیر شدن، منجمله در میان ورزشکاران، است. احتمال بازگشت مجدد چاقی و اضافه وزن را از بین برده یا لااقل سرعت آن را بسیار کند گرداند. خوراکیهایی را که دوست دارید برای خود ممنوع نکنید؛ این کار تنها باعث میشود بیشتر آن خوراکی را هوس کنید. معمولا قبل از شروع رژیم، متخصص تغذیه چکاپ کامل مینویسد که هزینه آن با دفترچه مبلغی حدود ۵۳۰ هزار تومان و بدون دفترچه یک میلیون و ۹۰ هزار تومان میشود. او با تاکید بر اینکه این افراد که ممکن است از روند رژیم درمانی خود ناامید شوند، گفت: لازم است که این اشخاص برای افزایش اعتماد به نفس، موفقیتهای خود را در نظر گیرند. همچنین چربی را به کتون های موجود در کبد تبدیل می کند که می تواند انرژی لازم برای مغز را تأمین کند.

اگر شما در رژیم کتو باشید و کالری دریافتی خودتان را کنترل نکنید بعید به نظر میرسد که به نتیجه دلخواهی که مد نظر شماست برسید. به دلیل محدودیت کربوهیدرات (مواد قندی) در رژیم کتوژنیک، بدن برای تامین انرژی خود چربی را به جای گلوکز، منبع اصلی در نظر میگیرد. از قدیم سیاست کلی نظام سلامت بر اساس تغییر سبک زندگی و کاهش وزن افراد در معرض خطر بوده و آگاهیهای زیادی هم در این زمینه وجود نداشته به همین دلیل امروزه اهمیت زیادی به این موضوع داده میشود. نام این رژیم هم به این دلیل کتوژنیک در نظر گرفته شده که بدن از کتونزایی برای فراهم کردن انرژی بدن استفاده میکند. در این بین رژیمهای جدیدی هم مرسوم شده که عوارض بالایی هم دارند. در برخی موارد هم تعریق، و بوی بد دهان مشاهده شده است. صرع یکی از این موارد است، اما رژیم های کتوژنیک ممکن است به بهبود سایر بیماریهای عصبی، از جمله بیماری آلزایمر، پارکینسون و اختلالات خواب کمک کنند.  Data was gen​erated  by G SA C ontent  Generator ​DEMO​.

رژیم کتوژنیک برای زنان شیرده

افراد مبتلا به آلزایمر، پارکینسون و اختلالات خواب با رعایت رژیم کتوژنیک بیش از سایر رژیمها امید به درمان دارند. اگر برنامه غذایی رژیم کتوژنیک را انتخاب کردهاید، مصرف کربوهیدرات به کمتر از 50 گرم در روز کاهش پیدا میکند، چربیها جایگزین کربوهیدرات حذف شده میشوند و حدود 75 درصد کالری دریافتی از چربیهاست. برای همین برای آخرین بار فقط چهل روز به خودم فرصت دادم تا کاهش وزن داشته باشم. او آخرین برنامه غذاییاش را ۳۰۰ هزار تومان گرفته، برای یک ماه باشگاه ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کرده و هزینه یک ماه رژیم حدودا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برایش آب خورده است. او جدا از مبلغهایی که برای رژیمش هزینه کرده و حالا یادش نمیآید که در کل چقدر بوده، هر بار دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای استفاده از دستگاه چربیسوزی هزینه کرده است. اما اپلیکیشنهایی هم وجود دارند که اطلاعاتی درباره روش صحیح خوراک و سالمخواری منتشر میکنند. برخی افراد عمل جراحی، ساکشن یا روشهای پرریسک را انتخاب میکنند و جانشان را هم میدهند.