عالی مفید پیشنهادات برای بهبود کتوژنیک چیست

رژیم کتوژنیک چطوریه با انتخاب مناسب،

می توانید از میوه در رژیم کتوژنیک لذت 8 استراتژی‌های برنده برای استفاده برای کتوژنیک برای لاغری 1402 ببرید. در سامانه عبارت دکتر تغذیه را جستجو کنید، در میان پزشکان یک نفر را انتخاب کنید، با پرداخت هزینه بهترین همراهی را تجربه کنید. اگرچه کم کردن وزن به مقدار زیاد آن هم در کمترین زمان ممکن میتواند یک هدف وسوسهانگیز باشد اما بر اساس توصیهی کارشناسان بهترین الگو برای کاهش وزن، کاهش بین نیم تا یک کیلوگرمی در هر هفته است که مقدار دقیق آن به وزن افراد بستگی دارد. مواد غذایی فرآوریشده، غذاهای آماده و فستفودها ارزش غذایی بالایی ندارند، کالری آنها زیاد است اما حاوی مقادیر بسیار کمی ویتامین، مواد معدنی و ترکیبات آنتیاکسیدانی هستند. با افزودن این محصولات لبنی به قهوه و یا سایر دستورالعمل های غذایی می توانید آنها را در لیست غذاهای محبوب رژیم کتو قرار دهید. یکی از رژیم های لاغری محبوب این رژیم است که بر کالری شماری تاکید دارد. تن ماهی به عنوان یک خوراکی پرمصرف و محبوب در سفرههای ایرانیان وجود دارد.  Th᠎is ​po​st has ᠎be en done  by G SA Content Ge᠎nerato᠎r DE᠎MO!

بسیاری از افراد با هدف کاهش وزن و حفظ سلامتی رژیم غذایی کتوژنیک را انتخاب میکنند و کتوژنیک یک رژیم غذایی کمکربوهیدرات است. تحقیقات قابل توجهی نشان داده است که رژیم های غذایی حاوی چربی اشباع شده ممکن است خطر بیماری قلبی و سایر مشکلات مزمن جسمی را افزایش دهند. مطالعات مختلف نیز نارسایی کبد را به عنوان عوارض طولانی مدت رژیم کتوژنیک نشان داده اند. بسیاری از صاحب نظران در مورد تحلیل عضله قلب بدنبال استفاده طولانی مدت از رژیم کتوژنیک هشدار داده اند و آن را یکی از خطرات استفاده طولانی مدت از این رژیم می دانند. یکی از مواردی که باید در مورد رژیم ها بررسی شود تاثیر آن در لاغری است! همچنین برخی از متخصصین تغذیه معتقداند که رژیم هایی شبیه به کتوژنیک بیشتر مصارف درمانی دارند و این نوع رژیم ها برای کسی که خواهان کاهش وزن چند کیلویی هستند، مناسب نیستند. با اینکه اغلب آجیل ها و دانه ها حاوی کربوهیدرات خالص کمی هستند، اما مقدار کربوهیدرات هریک از آجیل ها بر اساس نوع آن متفاوت است. اگر عدم تحمل لاکتوز دارید، ممکن است بتوانید از مقدار کمی پنیر، کره و سایر محصولات لبنی کم لاکتوز لذت ببرید.

انواع کتوژنیک

حدود سه تا چهار

هفته به آن فرصت دهید، زیرا ممکن است مدتی طول بکشد تا متوجه بهبودی شوید. همچنین اگر هر زمانی که فرصت کافی برای تهیهی غذا ندارید غذاهای آماده و فستفودها را مصرف میکنید، نمیتوانید در کاهش وزن به نتیجه برسید. اگر رژیم کتوژنیک را دنبال میکنید اما توجهی به میزان کالری دریافتی ندارید، به احتمال زیاد نمیتوانید وزن کم کنید. در افرادی که رژیم کتوژنیک دارند، یکی از مهمترین دلایل برای عدم موفقیت در کاهش وزن این است که زیاد کربوهیدرات مصرف میکنند. به همین دلیل استفاده از این نوع رژیم برای کاهش وزن در طولانی مدت نتیجه بخش نیست. بهتر است بدانید که منبع اصلی انرژی مغز و بدن شما از گلوکز میآید و به همین دلیل حذف شدید کربوهیدرات روشی پایدار برای رسیدن به سلامتی محسوب نمیشود و برعکس، میتواند مشکلات بسیار جدی را نیز برایتان به وجود آورد، بنابراین در این زمینه باید با پزشک تغذیه مشورتهای لازم را انجام دهید تا بتوانید در روشی کاملا حسابشده و دقیق، بدون رساندن کوچکترین آسیبی به خود کار را به انجام برسانید. برای بهره مندی از مزایای رژیم کتوژنیک، بدن شما باید وارد حالتی به نام کتوز شود. Post w᠎as generat᠎ed ᠎by G SA Conte nt Gener​ator DEMO᠎!

وقتی وارد کتوز میشید و برای تامین انرژی از چربی استفاده میکنید، قند خونتون در سطح پایین و سالمی میمونه. به این حالت کتوزیس یا کتوز گفته می شود. امروزه سوالات زیادی در خصوص رژیم کتو (Keto) یا کربوهیدرات کم (low-carb) پرسیده میشود. اویرو در خصوص مسائل پزشکی، سلامت و تغذیه به غیر از مقاله درج شده، مشاوره دیگری ارائه نمی دهد. در واقع، به نظر می رسد که محصولات لبنی تخمیر شده پرچرب مانند پنیر و ماست اثرات خنثی بر سلامت قلب دارند و حتی ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهند. پنیر، خامه و ماست شیر کامل بسیار خوشمزه هستند. کره و خامه چطور؟ به عنوان مثال، پر کردن سبزیجات یا استیک بدون چربی با کره یا سس خامهای میتواند تفاوت زیادی در خوشطعم و طعم غذای شما ایجاد کند. و وقتی قند خون بالا می رود، پانکراس شما را تحریک می کند تا انسولین ترشح کند. این امر پانکراس شما را وادار می کند تا انسولین ترشح کند، که به آمینو اسیدها کمک می کند تا وارد عضلات شما شوند. اگر مبتلا به بیماری خاصی هستید یا داروی خاصی مصرف می کنید، ممکن است این توصیه ها برای شما مناسب نباشد.

در رژیم کتوژنیک چه میوه هایی مجاز است

رژیم غذایی کتوژنیک معمولا برای اکثر افراد مناسب است، ولی اگر به بیماری دیابت مبتلا هستید و نیاز به تزریف انسولین دارید، یا اینکه مبتلا به فشار خون بالا هستید و همچنین مادرانی که در دوران شیردهی هستند؛ می باید پیش از هر اقدامی با پزشک خود در رابطه با این رژیم غذایی مشورت کنند. اگرچه رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن در افرادی که غیر از چاقی مشکل دیگری از نظر سلامتی ندارند موثر است و کاهش وزن ایجاد شده سریع، شدید و برای حداقل ۲ سال قابل نگهداری است ولی درک تاثیرات بالینی، بی خطربودن، قابل تحمل بودن توسط بدن، کارایی، مدت زمان درمان و پیش بینی پس از قطع رژیم کماکان چالشی است که نیازمند مطالعات بیشتر برای درک آن می باشد. اگر به تازگی رژیم کتوژنیک را شروع کردهاید، طبیعی است که در محدود کردن کربوهیدراتها کمی مشکل داشته باشید. کمکاری تیروئید، سندرم تخمدان پلیکیستیک، سندرم کوشینگ، هایپرانسولینمی و افسردگی بیماریها و اختلالاتی هستند که میتوانند باعث اضافه وزن بشوند و برای کاهش وزن مشکل ایجاد کنند. کتو نوعی رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد است که باعث کاهش قند خون و انسولین و تغییر سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی و کتونها میشود.

اما خوردن بیش از حد آنها ممکن است به طور بالقوه باعث توقف کاهش وزن شود – چه به دلیل کالری زیاد، کربوهیدرات زیاد یا ترکیبی از هر دو. در رژیم کتوژنیک چه غذاهایی نباید مصرف شوند؟ رژیم کتوژنیک چیست و کلمه”کتو” به چه معناست؟ معایب احتمالی خوردن لبنیات در رژیم کم کربوهیدرات یا کتو چیست؟ هنگام تلاش برای کاهش وزن، ایجاد کسری کالری بسیار مهم است و برای ایجاد کسری کالری یا باید کالری دریافتی را کاهش داد یا از طریق افزایش فعالیت بدنی کالری بیشتری مصرف کرد. یک بررسی مشابه در سال 2020 نشان داد که محصولات لبنی دارای اثرات خنثی تا مفید بر روی نشانگرهای التهابی در افراد سالم و مبتلایان به بیماری متابولیک هستند. افرادی که از رژیم غذایی کتوژنیک پیروی میکنند، معمولاً میزان مصرف کربوهیدرات را به ۲۰ تا ۲۵ گرم در روز محدود میکنند. از این رو استفاده از این رژیم غذایی برای کسانیکه مشکلات زمینه ای کبدی یا کلیوی دارند بسیار خطرناک است و توصیه نمی شود.

رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند نبوده‌اید. و واقعا باید|چهار تجربی و ذهن-خم کردن رژیم های کتوژنیک استراتژی‌هایی که در کتاب‌های درسی {نخواهید داشت}|هشدار: رژیم های کتوژنیک}

اما باز هم ممکن است افراد با خوردن میانوعدههای پرکالری یا زیادهروی در وعدههای غذایی بیشتر از نیازشان

کالری دریافت کنند. نکته مهم دیگر در مورد استفاده ازرژیم های کتوژنیک این است که این نوع رژیمها فقط گروههای محدودی از مواد غذایی را در خود جای میدهند. هرچند خوردن کربوهیدرات خیلی کم، ممکنه سطح هورمون تیروئیدتون را پایین بیاره اما رژیم کتوژنیک توصیه نمی شه و بهتره انتخابش نکنید. برخی از پزشکان کم کربوهیدرات به بیماران خود توصیه می کنند که این غذاها را در حد اعتدال مصرف کنند. برای مثال، دکتر اریک وستمن در «رژیم بدون قند، بدون نشاسته» توصیه میکند که همه انواع خامه را به کمتر از 2 قاشق غذاخوری در روز و پنیر از همه نوع را به کمتر از 4 اونس (116 گرم) در روز محدود کنید. یک آزمایش بدون لبنیات نیز ممکن است ایده خوبی باشد اگر متوجه شدید که لبنیات باعث میل شدید می شود، خوردن آن در حد اعتدال دشوار است یا به نظر می رسد که باعث ایجاد جوش های پوستی یا علائم دیگر می شود. Diet Doctor همچنین چندین دستور العمل خوشمزه بدون لبنیات و برنامه های غذایی بدون لبنیات دارد. برای اینکه به اندازهی کافی فیبر و مواد مغذی دریافت کنید، حتماً سبزیجات غیرنشاستهای مانند سبزیجات برگدار، بروکلی، فلفل دلمهای و قارچ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

بهترین روغن برای رژیم کتوژنیک

در مورد میوه ها و سبزیجات هم بهتر است که از سبزیجات غیر نشاسته ای (هویج، اسفناج، کلم بروکلی، …) و میوه های کم کربوهیدرات مثل توت و ملون استفاده کنید. مواد غذایی مانند تخم مرغ، گوشت، آجیل، کره، پنیر، انواع دانهها، روغنها و سبزیجات سبز کمکربوهیدرات در آن فراوان است. بنابراین در یک رژیم سالم، مصرف مداوم میوه و سبزیجات وجود دارد. عدم نیاز به بررسی دقیق میزان کالری دریافتی از دیگر نکات این رژیم می باشد. برخی از رژیم های کم کربوهیدرات ممکن است حاوی نکات منفی باشند و ممکن است شما را به روشی متفاوت سوق دهند. مصرف مواد غذایی فرآوریشده به عنوان میانوعده باعث افزایش کالری دریافتی میشود و کالری اضافی همان عاملی است که شما را از مسیر کاهش وزن خارج میکند. کاهش توده عضلات، باعث کاهش متابولیسم بدن و در نتیجه بالا رفتن وزن می شود. بیش از ۲۰ مطالعه نشان میدهند که این نوع رژیم غذایی میتواند به کاهش وزن کمک کند و باعث تقویت سلامتی شود. در این مورد، این کربوهیدرات ها نیست، بلکه پروتئین – یا به طور خاص تر، اسیدهای آمینه – هستند که باعث افزایش انسولین می شوند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا:این رژیم شبیه یک رژیم استاندارد کتوژنیک است اما پروتئین بیشتری را در بر دارد.

همانطور که می دانید رژیم های غذایی بسیار زیادی در علم پزشکی-بدنسازی وجود دارد که هدف تمامی آن ها کاهش وزن و ایجاد یک سطح استاندارد سلامتی برای بدن شما می باشد. در واقع، باید تنها ۵ درصد از کالری مورد نیاز شما از طریق کربوهیدرات تأمین شود و این کاملاً با یک رژیم غذایی استاندارد مغایرت دارد. در طول هضم، پروتئین به اسیدهای آمینه منفرد تجزیه می شود که در جریان خون شما جذب می شود. پیروی از این رژیم در دراز مدت خطرات بسیاری مانند کاهش میزان پروتئین در خون، افزایش چربی کبد، سنگ کلیه و کمبود ریزمغذی ها را به همراه دارد.یکی از داروهایی که گروهی از افراد مبتلا به دیابت نوع ٢ استفاده می کنند “مهارکننده های سدیم-گلوکز دو (SGLT2)” نام دارد. در نهایت، یک بررسی سیستماتیک در سال 2017 از 52 کارآزمایی بالینی به این نتیجه رسید که مصرف لبنیات ممکن است به کاهش نشانگرهای التهابی در افراد مبتلا به بیماریهای متابولیک مانند دیابت و چاقی کمک کند. این مطلب که رژیم کتوژنیک اگر به درستی اجرا شود میتواند کاهش وزن را به دنبال داشته باشد مورد تأیید است اما ممکن است این کاهش وزن چندان سریع نباشد که این هم اشکالی ندارد.