راه را بیاموزید برای شروع رژیم های کتوژنیک

رژیم کتوژنیک خوب یا بد در رژیم کتوژنیک شما می بایست دریافت کربوهیدرات روزانه خود را کاهش دهید بنابراین مصرف انواع نان ها و برنج و شیرینی جات در این رژیم بسیار محدود 8 استراتژی‌های برنده برای استفاده برای کتوژنیک برای لاغری 1402 می شود . چربیهای اشباع در مواد غذایی مانند پنیر پیتزا، لبنیات پرچرب، سوسیس، کالباس، همبرگر، کلوچه و انواع دسر یافت میشود. با این حساب، چه پای رژیم کتو به میان باشد و چه انواع دیگری از رژیم، هوشمند باشید و هر سبکی را برای زندگیتان انتخاب نکنید. برخی تحقیقات هم بیان می کند در رژیم کتوژنیک ممکن است روند کاهش وزن ادامه پیدا نکند و از جایی به بعد دیگر وزن کم نکنید. این چربیها نقش موثری در بهبود کلسترول خون، کاهش التهاب و سلامت بدن دارند. این رژیم کنترل شده؛ نه تنها سبب لاغری، بلکه باعث کاهش درصد احتمال بروز مشکلاتی از جمله کلسترول خون بالا میشود. تقریبا در تمام رژیمهای لاغری مثل رژیم کتوژنیک احتمال کاهش عضلات وجود دارد، اما با انتخاب یک رژیم با پروتئین بالاتر میتوانید روند کاهش عضله را کم کنید. گرچه این رژیم معمولا برای بیشتر افراد سالم ایمن و بیخطر است، ولی ممکن است در حالیکه بدن شما سعی بر سازگار کردن خود با آن را دارد، برخی عوارض جانبی در شما ایجاد شود.

اغلب افراد نیاز دارند دریافت کربوهیدارتها را تا حدود 25 الی 30 گرم در روز محدود کنند تا بدن آن ها در حالت کتوز یا کتوزیس قرار گیرد. یعنی این رژیم نسبت به رژیم های کم چربی دو برابر بیشتر یا به طور دقیق ۲٫۲ برابر بیشتر وزنتان را کاهش می دهد. بهترین ورزش برای کسایی که رژیم کتو دارند، ورزشی با زمان کوتاه و شدت بالاست که تمام بدن را درگیر کند، مانند تمرینات اینتروال یا کاردیو که برای چربی سوزی سریع و کمک به کاهش وزن بهترین گزینه است. در نتیجه احتمال ایجاد وضعیت کتوز یا کتوزیس نیز بیشتر میشود. غذاهای دریایی نیز به طور طبیعی سرشار از PUFA هستند. وقتی شما در طول روز کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات دریافت کنید، قند خون شما کاهش پیدا می کند. چون باعث افزایش کلسترول بد و کاهش کلسترول خوب بدن میشود. محققان دریافتند روزه گرفتن منجر به کاهش حملات تشنج شده و اثرات مثبتی بر چربی، قند و کلسترول خون دارد. بدخوابی، تغییراتی در ترشح دو هورمون گرسنگی (Ghrelin) و سیری (Leptin) ایجاد میکند که باعث عدم کاهش یا حتی افزایش وزن میشود. رژیم غذایی کتوژنیک برای افرادی که از اضافه وزن زیاد رنج میبرند، دیابت دارند و یا به دنبال تغییر متابولیسم بدن خود هستند مفید است، البته ممکن است برای ورزشکاران حرفهای و کسانی که به دنبال اضافه کردن مقدار زیادی عضله باشند چندان مناسب نباشد.

رژیم کتوژنیک مناسب چه افرادی است

این به دلیل این است که خوردن چربی و تبدیل به آن کتون در بدن مانع از پرخوری و اشتهای زیاد می شود. اگر چربی زیادی مصرف میکنید باید به تناسب آن فعالیت جسمانی بیشتری نیز داشته باشید. وارد شدن به فاز کتوز معمولاً بین 2 تا 7 روز بسته به نوع رژیم، شرایط جسمانی، فعالیت جسمانی و رعایت برنامه غذایی بستگی دارد. از جمله ژن افراد، عضلات و قدرت ماهیچه ها، میزان حساسیت به انسولین، سطح فعالیت فرد و البته رژیم غذایی سابق. رژیم کتوژنیک باعث سوختن سریع قند میشود؛ بنابراین، نیازی به ذخیره کربوهیدرات ندارید. اگر کسی هستید تمرینات هوازی مانند دویدن، دوچرخه سواری یا موارد دیگر انجام میدهید، نیازی به نگرانی نیست. روغن زیتون یا روغن آووکادو از روغن های محبوب در کیتو دایت است. از آنجایی که رژیم کتوژنیک لاغری این رژیم مواد غذایی مصرفی را بسیار محدود میکند، پایبندی بلند مدت به آن دشوار است. افرادی که به تازگی میخواهند این رژیم غذایی را آغاز کنند، باید بدانند که سازگاری کامل با آن حدود چهار تا هشت هفته طول میکشد. TKD یک رژیم کتوژنیک هدفمند است، جایی که شما قبل از تمرین فقط به اندازه کافی کربوهیدرات مصرف میکنید تا بتواند در طول تمرین از کتوز خارج شود.

رژیم کتوژنیک برای افراد دیابتی

از آن جایی که گوشت و ماهی و سایر غذاهای پرچربی در این

رژیم جای دارند، باید هزینه آن را

نسبتا گران

بدانیم. علاوه بر این، آن ها همچنین بهبود مدیریت قند خون را تجربه کردند و استفاده از داروهای خاص قند خون در میان شرکت کنندگان در طول دوره مطالعه کاهش یافت. طبق مطالعاتی که در بیمارستان دانشگاهی در ایسلند درباره تاثیرات ماهی و روغن ماهی انجام شد، بیشتر مردان در پایان ۸ هفته، کاهش وزن ۶ کیلوگرمی و بانوان کاهش وزن ۴ کیلوگرمی را تجربه کردند. بنابراین، اگر به دنبال کاهش وزن با رژیم کتوژنیک هستید، تنظیم فاصله میزان کالری دریافتی و میزان کالری که میسوزانید، همچنان ضروری است. اما وقتی که چربی بیشتری مصرف کنید، کالری دریافتی شما بالا خواهد رفت. رژیم غذایی کم کربوهیدرات همانطور که از نام آن مشخص است، کربوهیدرات دریافتی را محدود میکند و روی غذاهای سرشار از پروتئین و چربی تمرکز دارد. به وضوح مشخص شده است که افزایش سطح تری گلیسیرید در طولانی مدت میتواند منجر به بیماریهای قلبی خطرناک از جمله سکته قلبی شود. چربیهای ترانس سبب ایجاد التهاب، بروز بیماریهای قلبی، سکته مغزی و مقاومت به انسولین و دیابت میشود. رژیم کتوژنیک موجب کاهش سطح قند خون و انسولین می شود.

انواع رژیم های کتوژنیک وقتی انسولین خون پایین بیاید، کبد از چربی ترکیباتی آزاد میکند به اسم کتون (keton) که به این وضعیت در بدن کتوز (ketosis) گفته میشود. اسیدهای چرب امگا 3 نوعی از PUFA هستند و در ماهی سالمون و شاهماهی به مقدار بسیار زیاد یافت میشود. طبق گزارشات دانشگاه آریزونا، روغنهایی با سطوح بالایی از اسیدهای چرب چند اشباع نشده در دمای اتاق مایع هستند. چربیهای غیر اشباع در دمای اتاق مایع هستند و برای سلامتی مفید هستند. چربیهای غیر اشباع خود به دو نوع تقسیم میشوند: MUFA و MUFA .PUFA چربیهای تک اشباع نشده و PUFA چربیهای چند اشباع نشده است. پرولین یک اسید آمینه غیر ضروری است و در گوشت گاو، مرغ پرورشیافته در مرتع، ژلاتین، آبگوشت حاوی استخوان، گوشتهای اندامی مانند جگر و زرده تخممرغ یافت میشود. كرن فلكس (موسلی) شركت Kellogg’s: اگر سرتان شلوغ است و وقت کافی برای درست كردن صبحانه ندارید، میتوانید یک کاسه كرن فلكس Kellogg را با ۱/۲ فنجان شیر مخلوط و با برخی از میوه های خشک خرد شده تزیین کنید. به طور عمده میتوانید روغن نارگیل خالص یا تسویه شده را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. Da ta h as be en created by G​SA C on tent Gen er​ator Dem᠎oversi on !

اگر برای لاغر شدن میخواهید از رژیم کتوژنیک یا هر رژیم غذایی دیگری پیروری کنید، بهتر است قبل از شروع رژیم، با متخصص تغذیه یا رژیم درمانگر مشورت کنید تا شرایط جسمانی شما با رژیم غذایی بررسی شود. برای اینکه بعد از خارج شدن از رژیم کتوژنیک دچار افزایش وزن مجدد نشوید، باید رژیم خود را به آرامی تغییر دهید؛ بنابراین، به تدریج میزان چربی را کم کنید. بعد از این مرحله براحتی میتونید با مقدار مصرف کربوهیدرات، پروتئین و چربی رو با برنامهای که برای خودتون تهیه میکنید، کنترل کنید. اگر تصمیم دارید رژیم کتو را شروع کنید باید این نکته را در نظر داشته باشید که این رژیم در بعضی افراد بعد از دو هفته تا یکسال تاثیر خود را نشان می دهد. این در حالی است که چربیهای اشباع هر دو را افزایش میدهند. چرا که مبنای یک رژیم غذایی سالم رعایت دو اصل تنوع و تعادل است. تداخلات دارویی: کسانی که داروهای زیر را مصرف میکنند حتما باید قبل از رعایت رژیم با متخصص تغذیه در رابطه با تداخلات دارویی خود مشورت نمایند. پیگیری ماکروها به شما کمک میکند تا رژیم غذایی را اصولی رعایت کنید و در سریعترین زمان به نتیجه دلخواه خود برسید.

سریعترین راه برای وارد شدن به کتوز ورزش کردن با معده خالی و مصرف کردن روزانه حداکثر 20 گرم کربوهیدرات و مصرف آب کافی است. رها شدن هر برنامه غذایی، با توجه به این که ژن چاقی از بدن شخص حذف نخواهد شد، منجر به بازگشت وزن خواهد شد. چاقی یک بیماری پیچیده ومزمن ناشی از تداخل عوامل ژنتیک، رژیم غذایی، سبک زندگی، عوامل رفتاری وفاکتورهای محیطی است. رژیم های کتوژنیک هدف دار یا چرخه ای، شیوه های پیچیده تری بوده و معمولاً برای ورزشکاران و بدن سازان مورد استفاده قرار می گیرد. مشورت با پزشک به ویژه در مواردی که محدودیتهای غذایی دارید مانند گیاهخواری یا داشتن برخی آلرژیهای غذایی بسیار مهم است. اما برخی مربیهای شخصی مثل سارهوف فکر میکنند بهتر است بهطورکلی از رژیم کتو اجتناب کنید و در عوض برای داشتن یک رژیم متعال تلاش کنید. با داشتن رژیم کتو چون میزان مصرف کربوهیدرات محدود میشود بدن فرد به سرعت کربوهیدرات (گلیکوژن) ذخیره شده در کبد و عضلات را مصرف کرده و میسوزاند.

در رژیم غذایی کتوژنیک شما به ندرت باید کالری مصرفی نگران خواهید بود، زیرا چربیها و پروتئین شما را برای مدت

زمان بیشتری سیر نگه میدارد. در این نوع رژیم غذایی میزان دریافت کربوهیدرات به بدن محدود میشود و در عوض چربیها و پروتئینها جای آن را میگیرند تا بدن از آنها به عنوان منبع انرژی استفاده کند. مضرات این نوع چربیها از چربیهای اشباع بیشتر است. با این چربیهای اشباع در بعضی از منابع گیاهی مثل روغن نارگیل، روغن پالم و هسته خرما زیاد است. به دفعات زیاد دستشویی میروید. کتودایت اولین بار در سال 1920 برای درمان کودکان مبتلا به صرع برای کنترل تعداد دفعات تشنج در این کودکان معرفی گردید. اما، اگر ورزش میکنید، باید مقدار کالری مصرفی را کنترل کنید زیرا کالری سوزی در هنگام ورزش بیشتر میشود و باید غذای بیشتری بخوردید. اما کتواسیدوزیس در بیماران دیابتی که دیابتشان کنترل نشده است، رخ میدهد. کتوز یک حالت متابولیکی است که در آن، بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی به عنوان سوخت استفاده میکند .این فرآیند تنها زمانی رخ میدهد که میزان کربوهیدرات مصرفی خود را به میزان قابل توجه کاهش دهید. سوپ سبزیجات و نان جو: سوپ سبزیجات خانگی یک راه ایده آل برای کاهش وزن و دریافت ویتامین ها و مواد معدنی ضروری بدن است.

رژیم کتوژنیک برای چاق شدن

این رژیم در مدت زمان کم کاری میکنه که شما خیلی سریع به وزن ایده آل و چیزی که میخواستین برسید. این مواد غذایی علاوه بر این که پرچرب و کم کربوهیدرات هستند، چون پروتئین بالایی نیز دارند، انتخاب ایده آلی برای رژیمهای لاغری به شمار می آیند. • 2 گرم فیبر نیز در یک لیوان وجود دارد. مسلما هرکسی برای انجام کارهای خود نیاز به انگیزه دارد و دکتر میثم شکری ساز نیز برای ترجمه این کتاب انگیزه خاصی داشته است. همانطور که قبلاً ذکر شد، کالریها هنوز هم مهم هستند و بهتر است در روزهای ابتدایی کالری مصرفی خود را محاسبه کنید. از طرف دیگر خوردن رژیم غذایی با چربی بالا می تواند به کاهش گرسنگی شما کمک کند و نباید کالری را برای کاهش وزن محاسبه کنید. شما باید میزان کالری مورد نیاز روانه خود را محاسبه کنید. را پیدا کنید. سپس با ترازو مواد غذایی مورد نیاز را اندازهگیری کنید.