واقعاً با برنامه رژیم کتوژنیک چه اتفاقی می‌افتد

مزایا و معایب رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک مثل سایر رژیمهای غذایی با کربوهیدرات بسیار محدود هستند، هر چند به دلیل کنترل شده بودن مصرف پروتئین در این رژیم احتمالا شاهد تشدید این 8 استراتژی‌های برنده برای استفاده برای کتوژنیک برای لاغری 1402 مزایا خواهید بود. تشخیص این بود که یک نوع باکتری (به اسم هلیکو باکتر) در سیستم گوارشم هست. به این ترتیب میتوان گفت که با کاهش مصرف کربوهیدرات میتوان از خطر سندم متابولیسم در امان بود… در واقع میتوان گفت اکثر کسانی که با رژیم کم کربوهیدراتی یا کتوژنیک لاغر شدند، به میزان زیادی از درصد چربی شکمی خود را از دست دادند. دوغ: علیرغم نامش، دوغ در واقع دارای چربی کم و کربوهیدرات بالایی است. رژیم کم کربوهیدراتی در کاهش این چربیهای زشت و زننده واقع موفق عمل میکند. به طور خلاصه، با رژیم کتوژنیک شما درصد زیادی از چربیهای بدن از جمله چربیهای دور شکمی را از دست خواهید داد. سپس گلوکز وارد جریان خون شما می شود و سطح قند خون را افزایش می دهد. این افتخار به پارمزان تعلق می گیرد که در هر 100 گرم پنیر 35 گرم پروتئین دارد. این حاوی حدود 4 گرم کربوهیدرات در هر 100 گرم (تقریباً 1/2 فنجان) است. شیر: اگرچه مقدار چربی متفاوت است، اما تعداد کربوهیدرات ها برای همه انواع شیر یکسان است: شیر کامل، شیر کم چرب و بدون چربی (بدون چربی): حدود 12 گرم در هر فنجان (250 میلی لیتر).

گرم در هر ظرف 170 گرمی (¾ فنجان). ریکوتای شیر کامل حاوی حدود 4 تا 7 گرم کربوهیدرات در هر 100 گرم (تقریباً ½ فنجان) است، اگرچه این میزان در برندهای مختلف می تواند متفاوت باشد. در واقع، حاوی همان 12 گرم کربوهیدرات در هر فنجان مانند سایر انواع شیر است. بیشتر پنیرهای سفت و نرم گزینههای خوبی برای پروتئین هستند و حاوی حدود 6 تا 8 گرم پروتئین در هر اونس (30 گرم) یا 18 تا 25 گرم در هر 100 گرم هستند. پنیر نیمه نرم: بین پنیر سخت و نرم در بافت، پنیرهای نیمه نرم مانند موزارلا، کربوهیدرات آنها کمی بیشتر از اکثر پنیرهای سفت است: حدود 2-3 گرم در هر 100 گرم. پنیر فتا و پارمزان: حتی اگر مقدار کمی کربوهیدرات آنها نسبت به برخی پنیرهای دیگر بیشتر باشد، فتا و پارمزان هنوز هم می توانند برای یک رژیم کتو یا رژیم کم کربوهیدرات مناسب باشند. این نوع سبزیجات کربوهیدرات ناچیزی دارند و از این بابت گزینه مناسبی برای رژیم کتوژنیک به حساب می آیند. پنیر با مقدار کم کربوهیدرات، چربی و پروتئین بالا منبع مناسبی برای رژیم کتوژنیک به شمار میآید. برای نمونه، 1 اونس (28 گرم) پنیر چدار حاوی 1 گرم کربوهیدرات، 6 گرم پروتئین و مقدار مناسبی از کلسیم است.

عوارض رژیم کتوژنیک در شیردهی

خامه سنگین حاوی حدود 3 گرم کربوهیدرات در هر 100 گرم (حدود 0.5 گرم در هر قاشق غذاخوری) است. خامه سبک: مشابه خامه سنگین، اما با محتوای چربی کمتر، خامه سبک 4 گرم کربوهیدرات در هر 100 گرم یا 0.5 گرم در هر قاشق غذاخوری دارد. هر دو نوع مرزه را می توان به صورت خام یا پخته هر زمان که طعم گرم و گرمی بخواهید استفاده کنید. از ویژگی های رژیم کتوژنیک میتوان به کم کربوهیدرات بودن آن اشاره کرد که در مقایسه با دیگر رژیم های لاغری باعث کاهش بیشتر محتوای آب بدن می شود و گاها از این ویژگی برای درمان افرادی که اضافه وزن ناشی از احتباس مایعات در بدن دارند استفاده می شود. پارکینسون: این رژیم باعث بهبود علائم بیماری پارکینسون در بیماران می شود. ناتوانی عضلات و اختلالات حرکتی در ادامه آغاز می شود. این رژیم بسیار محدود کننده است بنابراین نمی توان تا آخر عمر این رژیم را ادامه داد. همانطور که در مورد تری گلیسیریدها گفتیم، در رژیم کمچرب، کلسترولهای مضر بر اساس فرایندهای پیچیده به جای کاهش یافتن دچار افزایش میشوند این در حالی است که در یک رژیم کتوژنیک ساده و خالی از کربوهیدرات، کلسترول مفید خون به سرعت رو به افزایش میگذارد.

در رژیم کتو متابولیسم یا سوخت و ساز سلولی را بدون آن که اذیت شوید به صورت انعطاف پذیری در می آورید تا چربی های انباشته شده بدن به سرعت از بین برود. مثلا در رژیم کتوژنیک دورهای 5 روز از رژیم کتوژنیک استاندار پیروی می کنید و در 2 روز باقی مانده مصرف کربوهیدرات را افزایش میدهید. پنیر ریکوتا: ریکوتای صاف و کمی شیرین به طور سنتی با استفاده از آب پنیر مایع باقی مانده از تولید پنیر سخت تهیه می شد. پنیر سخت (کهنه): طعم غنی، پنیرهای سفت مانند چدار، سوئیس و پروولون حاوی لاکتوز بسیار کمی هستند. پنیرهای سخت حاوی بیشترین کلسیم هستند، به طوری که پارمزان حدود 1000 میلی گرم و سوئیس و چدار به ترتیب با 720 تا 790 میلی گرم در هر 100 گرم پس از آن قرار دارند. اگر هیپو متابولیسم گلوکز را به عنوان یک دلیل عمده برای پیشرفت بیماری ام اس بپذیریم، پس افزایش تأمین انرژی از طریق اجسام کتونی میتواند یک مزیت درمانی بالقوه باشد. به همین دلیل سعی کنید بین وعدههای غذا، چیزی جز آب نخورید. همچنین می توانید کلسیم را از غذاهای غیر لبنی دریافت کنید. آکنه: سطح انسولین پایین و مصرف کمتر شکر و غذاهای فراوری شده به بهبود آکنه و مشکلات پوستی کمک می کند.

استدلال های خلاص شدن از با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

برخی از افراد با خوردن مقادیر زیاد به خوبی عمل می کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بهتر باشد که لبنیات را کم مصرف کنند. تحقیقات در مورد تاثیرات بلند مدت رژیم کتو بسیار کم است؛ بنابراین، بهتر است پیروی از این رژیم حداکثر به چند ماه محدود شود. نمی توان میزان معینی را برای کاهش وزن در رژیم کتو اعلام کرد و همان طور که گفتیم، به عوامل مختلفی بستگی دارد و اگر بخواهید بدانید که با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم باید گفت که این مسئله به چند فاکتور بستگی دارد و هر چقدر بهتر بتوانید عواملی که در اختیار دارید را رعایت کنید، به نتایج عالی و موفقیت آمیزی خواهید رسید. با استفاده از اسپیرالایزر می توانید رشته کدو حلوایی درست کنید که جایگزینی عالی برای پاستا یا رشته فرنگی است. همچنین می توانید سطح کتون را در ادرار یا خون کنترل کنید ، زیرا این موارد به شما اطلاع می دهد که آیا برای رسیدن به کتوز , سطح کربوهیدرات را به اندازه کافی پایین نگه داشته اید. برای این منظور می توانید نوارهای آزمایش ادرار خانگی را خریداری کنید. اما قطعا اشتباه می کنید! این نام به دلیل شکل شبیه به ستاره در هنگام برش و طعم شیرین و ترشش است و اگر از رژیم کتوژنیک استفاده می کنید و می خواهید تنوع را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، ارزش امتحان کردن را دارد.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

به همین دلیل مصرف آن ها در رژیم غذایی کتوژنیک با چربی بالا و کربوهیدرات پایین توصیه نمی شود. به طور خلاصه میتوان گفت که رژیم غذایی سالم با کربوهیدرات کم باعث میشود تا پنج مورد از نشانههای سندرم متابولیسم به مقدار زیادی کنترل شوند. لیپوپروتئین با چگالی کم یا کلسترول بد، گونه دیگر کلسترولی است که باعث بیماریهای مختلف قلبی و عروقی از جمله گرفتگی رگهای خونی میشود. لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL که با عنوان کلسترول خوب شناخته میشود یکی از دو نوع کلسترولهای موجود در خون شما است. یکی از مهمترین و البته مؤثرترین رژیمهای کاهش دهنده تری گلیسیرید خون، رژیم کتوژنیک و عاری از کربوهیدرات است. به وضوح مشخص شده است که افزایش سطح تری گلیسیرید در طولانی مدت میتواند منجر به بیماریهای قلبی خطرناک از جمله سکته قلبی شود. رژیم غذایی که حاوی کربوهیدرات کم و مقدار چربی بسیار است موجب افزایش غلظت کتون در خون میشود و چنانچه در بخش سلامت نمناک میخوانید مصرف منظم نارگیل میتواند به طور چشمگیری میزان تشنج در کودکان مبتلا به صرع را کاهش دهد. همچنین یکی از بهترین منابع بتاکاروتن است (نوعی رنگدانه گیاهی که نقشی مهم در عملکرد سیستم ایمنی و سلامت چشم ایفا می کند). This ​da ta has ​be​en written  by G SA C᠎ontent G᠎en er at or  D᠎emov er sion!

تو رژیم کتوژنیک چی بخوریم

برخی افراد فکر می کنند کتوز به شدت خطرناک است. برخی دیگر از اختلالات عصبی از جمله بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون و اختلالات خواب نیز ممکن است با رژیم کتوژنیک در ارتباط باشند. مطالعات نشان داده است که کودکان با رژیم کتوژنیک به مقدار ۵۰ درصد، کاهش حملات صرع تجربه کردند، این در حالی است که ۱۶ درصد این کودکان بدون تشخیص علت صرع بودند. همچنین در مطالعه بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع دو، افراد با پیروی از رژیم کتوژنیک توانستند به میزان ۹۵ درصد، مصرف داروهای کاهش دهنده قند خون و انسولین را کاهش یا از بین ببرند. مواد را به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا گوجهفرنگی بپزد. به مدت بیش از نیم قرن هیچ استفاده ای از رژیم کتوژنیک نمی شد، تا آنکه ۱۵ سال قبل، این رژیم غذایی دوباره از سر گرفته شد؛ این بار اما به عنوان درمانی برای چاقی و دیابت نوع دو. پروتئین: دو پروتئین اصلی شیر عبارتند از کازئین و آب پنیر. گوشت و مرغ اصلی ترین اجزای رژیم کتو محسوب می شود. رژیم غذایی کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. یکی از رژیمهای غذای مؤثر در کاهش کلسترول بد، رژیم کتوژنیک یا کم کربوهیدراتی دارای مقدار زیاد چربی مفید است.

برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه

بیماریهای قلبی: رژیم کتوژنیک خطر عوامل مؤثر بر بیماری های قلبی را کاهش میدهد. اثر طولانی مدت باعث میشود که فرد به مرور زمان از آسیب بیماریهای قلبی و دیابت نوع ۲ در امان باشد. پنیر کوتاژ: پنیر کوتاژ با افزودن باکتری های اسیدی به شیر، باعث می شود کازئین منعقد شود و کشک هایی ایجاد شود که از آب پنیر جدا می شود. این می تواند انتخاب خوبی در رژیم کتو زمانی باشد که در مقادیر کم مصرف شود. در رژیم کتوژنیک کربوهیدراتی که به بدن می رسد، به 5 درصد کاهش و میزان چربی مصرفی باید به مقدار چشمگیری، افزایش یابد. بله آنان با رژیم قلیایی درمان می شوند. کفیر: کفیر از نظر طعم مشابه ماست، نوشیدنی غلیظی است که از تخمیر شیر با ترکیبی از باکتری و مخمر تهیه می شود. کتوزیس یک فرآیند نرمال بدن می باشد. به بیان ساده وضعیت متابولیکی کتوز به این معناست که کتون موجود در خون در بالاتر از سطح نرمال خود قرار میگیرد. چربی اطراف شکم از جمله زمختترین چربیهای موجود است که به علت مقاومت در برابر انسولین و همچنین اختلال در متابولیسم به وجود میآید.  Th᠎is con tent w᠎as gen​er᠎ated with the help  of GSA Content Gene᠎ra᠎to r DEMO᠎!

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان

بدن شما بدون توجه به برنامه غذایی که برای کاهش وزن سریع انتخاب میکنید، هنوز به چربیهای سالم نیاز دارد. بنابراین ، این برنامه غذایی را برنامه رژیم کتوژنیک نامگذاری کرده اند. کم کربوهیدرات یا پرکربوهیدرات: برنامه غذایی سرشار از کربوهیدرات باعث اضافه وزن و افزایش قند خون میشود. خلاصهوار بدانید که رژیم کتوژنیک در کنار مصرف داروهای قند و کاهش دهنده انسولین کمک شایانی به بیماران کرده و باعث میشود که مصرف دارو کاهش یا از بین برود. بررسیها نشان میدهد که رژیم غذایی کتوژنیک میتواند تاثیر روشهای درمان سرطان را افزایش دهد.مطالعه انجام گرفته روی موشها حاکی از آن است که رژیم غذایی کتوژنیک به رفع عوارض جانبی نسل جدید داروهای سرطان کمک میکند. خامه ی سنگین: خامه ی سنگین از چربی روی شیر درست می شود. این رژیم برای بدنسازها مناسب می باشد. محدود کردن مصرف کربوهیدرات سالمترین راه برای ترویج تولید پایدار کتون است. این رژیم با تمام ایراداتی که دارد، روندی محبوب برای برخی از افراد است. با این که مطالعات بیشتری روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا صورت گرفته است،رژیم های کتوژنیک هدفمند و دورهای، پیشرفته تر هستند و بدنسازان و ورزشکاران از این روش ها استفاده می کنند. رژیم کتوژنیک هدفمند یا TKD چیست؟