هرگز تغییر نکردن رژیم کتوژنیک رایگان در نهایت شما را نابود خواهد کرد

مردم بیشتر برای کاهش وزن از رژیم کتوژنیک استفاده میکنند، اما این رژیم میتواند به شرایط خاص پزشکی نظیر صرع 8 استراتژی‌های برنده برای استفاده برای کتوژنیک برای لاغری 1402 نیز کمک کند. اما گروهی از پزشکان و محققان در شاخه های مختلف پزشکی در سلامت و مناسب بودن این رژیم مشکوک بوده و شواهدی مبنی بر عدم کارایی رژیم برای تمام افراد ابراز نموده اند. مانند تمام رژیمها و انواع روشهای لاغری، رژیم کتوژنیک تنها زمانی میتواند ثمربخش باشد که در اجرای آن ثابت قدم باشید و برای مدتی طولانی آن را دنبال کنید. بهتر است بدانید که در صورت مصرف درست مواد کتویی هیچگونه عوارضی برای شما به دنبال ندارد. با اینکه این روش لاغری درست نیست، اما گزینه هایی مانند فست فود و سرخ کردنی یا حتی نوشابه ها و شیرینی جات در آن حذف شده است که چنین مواردی بهتر است از همه رژیم های غذایی سالم حذف شوند. وعدههای غذایی مبتنی بر تخم مرغ مانند املت یک گزینه بزرگ را برایتان فراهم میآورد. مواد کم کربوهیدرات و پرچرب شامل آووکادو، گوشت، ماهی، تخم مرغ، پنیر، خامه، روغن، کره، آجیل و دانه ها هستند. در یک کاسه متوسط، تخم مرغ، پنیر خامهای و پیاز را با هم مخلوط کنید. 4 برش چدار (برای هر نصف تخم مرغ 1 برش) آماده کنید و 4 تخم مرغ آبپز را از وسط نصف کنید. Th is con​tent w᠎as created ᠎wi​th t᠎he  help of GSA Conte nt Generator DEMO !

اما ابتدا با تخم مرغ و آب و پنیر خامهای شروع کنید. روی هر لقمه تخم مرغ کمی نمک و فلفل بپاشید و از خوردن آن لذت ببرید. شام: ماهی قزل آلا، تخم مرغ و اسفناج تفت داده شده در روغن نارگیل. شام: ماهی سفید، تخممرغ و اسفناج تفتدادهشده در روغن نارگیل. شام: کوفته قلقلی، پنیر و سبزیجات. شام:مرغ با پاستو و پنیر خامه ای همراه با سبزیجات. این صبحانه کتویی یا صبحانه کتوژنیک فقط 4 کربوهیدرات خالص در هر وعده دارد و یک صبحانه خوشمزه است که با آرد بادام و پنیر خامهای درست میشود! دیگر راههای دوستدار کتو برای دریافت فیبر بیشتر شامل دانههای چیا، بادام و نارگیل است. در چنین مواقعی، چربی برای دریافت انرژی سووخت میشود و به کتون ها تبدیل میشود که همین مورد باعث فراهم شدن انرژی لازم برای مغز می گردد. فیبر برای حرکات روده لازم است و همچنین فیبرهای محلول در کنترل قند خون و بهبود حساسیت به انسولین بسیار موثر می باشند. وقتی میزان کربوهیدرات مصرفی محدود میشود، میزان قند خون کم شده و کربوهیدرات کمتری در اختیار سلولهای سرطانی قرار میگیرد. وقتی بدن شما به این مرحله برسد، در اصطلاح، کتوز رخ داده است.

راهنمای کامل رژیم کتوژنیک

یک فنجان برنج پخته شده حدود ۵۰ گرم است و خوردن کربوهیدرات اضافی شما را از حالت کتوز خارج میکند. زیرا کربوهیدرات ها آب را در داخل خود حفظ می کنند. در مقابل، در رژیم کتو باید مصرف گندم و سایر غلات، سیب زمینی، ذرت، حبوبات، شیر، بیشتر میوه ها و شکر را به طرز چشمگیری کاهش داد. روزانه چه مقدار میوه بخوریم؟ رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد (SKD): در این رژیم غذایی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات همچنین مقدار متوسطی پروتئین و مقادیر بسیار زیادی چربی مصرف خواهد شد. رژیم غذایی با میزان بالا چربی و میزان کم کربوهیدرات موجب از بین رفتن نارسایی قلبی در موش های آزمایشگاهی شد. کتوژنیک (کتوزیست یا کتویی)، محصولاتی می باشند؛ که دارای کربوهیدرات به شدت پایین و در عین حال چربی بالا دارد. اختلال طولانی مدت قاعدگی می تواند عوارض جانبی جدی از جمله تراکم استخوان پایین داشته باشد. همانطور که در قسمت های بالاتر گفته شد، در این نوع برنامه غذایی مواد خوراکی استفاده میشود، که کربوهیدرات پایین و کلسترول نسبتا بالایی دارند.

رژیم کتوژنیک چطوریه نی نی سایت

به بیان ساده وضعیت متابولیکی کتوز به این معناست که کتون موجود در خون در بالاتر از سطح نرمال خود قرار میگیرد. گرفتگی پا معمولا با کمبود آب و مواد مغذی در بدن مرتبط است دلیل امر فوق آن است که کتوز باعث کاهش وزن آب بدن می شود. این ها بر روی مغز و ستون فقرات و همچنین اعصاب، که این دو را به هم مرتبط می سازند، تاتیر میگذارند. این ممکن است به این واقعیت مرتبط باشد که پروتئین به تنهایی برای عضله سازی، کمتر از پروتئین و کربوهیدرات ها بعد از ورزش موثر است. تحقیقات رژیم غذایی مدیترانهای را با کاهش خطر ابتلا به دیابت، کلسترول بالا، زوال عقل، از دست دادن حافظه، افسردگی و سرطان سینه و همچنین کاهش وزن، استخوانهای قوی تر، قلب سالمتر و عمر طولانیتر مرتبط دانسته اند. این رژیم یکی از موثرترین راهها برای کاهش وزن و کاهش ابتلا به بسیاری از بیماریهاست. صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش قابل توجه تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. عجیب به نظر میرسد که رژیمی که چربی بیشتری دارد، باعث افزایش چربی خوب و کاهش چربی بد شود، اما رژیم کتوژنیک آن را انجام میدهد.

پاسخ: تقریبا در تمام رژیمهای لاغری مثل رژیم کتوژنیک احتمال کاهش عضلات وجود دارد، اما با انتخاب یک رژیم با پروتئین بالاتر میتوانید روند کاهش عضله را کم کنید. یک مطالعه دیگر در مبتلایان به دیابت نوع 2 نشان داد که 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به متوقف کردن استفاده از تمام داروهای دیابت بودند. مطالعات کوچک نشان می دهد که افرادی که از رژیم کتوژنیک استفاده می کنند، حتی زمانی که تمرینات مقاومتی را ادامه می دهند، عضلات خود را از دست می دهند. توصیه میکنیم مصرفی کربوهیدرات کل خود را زیر 35 گرم و کربوهیدرات خالص را زیر 25 گرم نگه دارید. در کل دوره رعایت رژیم کتوژنیک، کتوزیس اتفاق می افتد ولی در رژیم اتکینز فقط در مرحله اول و گاهی در مرحله دوم کتوزیس ایجاد می گردد. مصرف کل کربوهیدرات خود را به 35 گرم یا کمتر در روز محدود کنید. اگر این شرایط را دارید، رژیم خود را به آهستگی و فقط با نظر پزشک تغییر دهید. در نهایت، اگر دارو مصرف می کنید یا به بیماری خاصی مبتلا هستید، باید قبل از شروع رژیم کتوژنیک با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

در این موارد باید حتما با پزشک و یا متخصص تغذیه مشورت کنید. اگر شما دیابت دارید، به خصوص دیابت نوع اول بسیار مهم است که با پزشک خود در رابطه با تغییر رژیم غذایی خود مشورت کنید. اگر مشکلی داشتید، خوب است چربی مصرفی خود را محدود کنید و به تدریج مقداری را که در روز مصرف میکنید، افزایش دهید. در خصوص افزایش کربوهیدرات دریافتی در این نوع رژیم کتوژنیک باید گفت خوشبختانه همه کربوهیدرات دریافتی طی فعالیت بدن سوزانده می شود و چیزی از آن به عنوان چربی در بدن ذخیره نمی شود. در واقع، نمی توان یک نسخه برای همه پیچید. اما به عنوان تنها راه حل برای بیماری های جدی مانند سرطان نمی توان آن را در نظر گرفت. پیروی از یک رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده، می تواند باعث بیماری قلبی و سکته شود. در همین حال، طبق یک مطالعه کوچک، که در شماره مارس 2018 Sports منتشر شد، افرادی که رژیم کتو را به مدت سه ماه دنبال کردند، تقریباً همان مقدار چربی بدن خود را از دست دادند و تقریباً تغییرات توده عضلانی مشابه افرادی که از رژیم های معمولی پیروی می کردند، داشتند.

کتاب Pdf کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چیست و چه عوارضی دارد

یک کارآزمایی بالینی کنترلشده جدید، دو رژیم غذایی مذکور را با درخواست از ۳۳ فرد مبتلا به پیش دیابت یا دیابت برای پیروی هر دو رژیم، یکی پس از دیگری، به مدت سه ماه مقایسه کرد. بر اساس مطالعهای که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، هنگامی که محققان تاثیر این دو رژیم غذایی را بر سطوح چربی خون که به بیماری قلبی کمک میکنند، بررسی کردند، رژیم غذایی مدیترانهای برنده قاطع این مقایسه بود. رژیم غذایی کتوژنیک نه تنها باعث لاغری و کاهش وزن میشود، بلکه بهترین روش برای معکوس کردن روند پیشروی بیماری خطرناک دیابت نوع 2 هم به شمار می رود. به طور کلی، باید بدانید که رژیم کتوژنیک بیشتر از اینکه یک رژیم لاغری باشد، یک روش درمانی است. همانطور که دیدیم، رژیم غذایی کتوژنیک روش مناسبی برای کاهش وزن نیست. پر کردن بشقاب با گوشت و به خصوص گوشت های فرآوری شده، ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه و نقرس را افزایش دهد که یک نوع دردناک آرتریت است. رژیم غذایی کتوژنیک به از دست دادن چربی های اضافی بدن شما که به طور مستقیم با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2, پیش دیابت و سندرم متابولیک ارتباط دارد کمک میکند. طرفداران کتو میگویند که کتو با قرار دادن افراد در کتوزیس به موفقیت سریعی در کاهش وزن دست مییابد.

حالتی که در آن بدن شروع به سوزاندن چربیهای ذخیره شده به عنوان سوخت میکند؛ اما برای رسیدن به کتوز، کربوهیدراتها به شدت به ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز کاهش مییابد. بعد از وارد شدن به فاز کتوز، میزان چربی کاهش یافته و از طرف دیگر میزان پروتئین افزایش خواهد یافت. بسیاری از افراد بعد از گذشت چند روز از شروع رژیم کتو، دچار عوارضی همچون سردرد، حالت تهوع، یبوست، خستگی و مشکل در خواب می شوند. ♦ بعد از اینکه رژیم کتوژنیک گرفتم بوی ادرار من تغییر کرده، علتش چیه؟ اهداف شما از تغییر در سبک زندگیتان چیست؟ افراد مبتلا به مشکلات کلیوی: کسانی که مستعد سنگ کلیه هستند باید از رژیم کتو به دلیل تغییر در تعادل سدیم ، پتاسیم و مایعات اجتناب کنند. در طول رژیم کتوژنیک ممکن است دچار عوارضی مثل یبوست، افت قند خون یا سوءهاضمه و نیز در موارد نادر دچار سنگ کلیه یا اسیدیته شدن بدن شوید. جالب است بدانید که رژیم کتو یا رژیم کتوژنیک به عنوان درمانی در کلینیکها در طول دهه 1920 برای کاهش تشنجهای صرع مورد استفاده قرار می گرفت و بعداً به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی برای برخی موارد سرطان به کار برده شد. در مورد استرس و تاثیری که روی جلوگیری از ورود به حالت کتوزیس میزاره هم توی مورد قبلی توضیح داده شد.

ولی ممکن است به دلیل افزایش مصرف پروتئین و سبزیجات است .

دلیلش هم اینه که توی رژیم عادی با کربوهیدرات بالا، سطح انسولین بدن بالاتر هست. تعداد وعدههای کمتر و کیفیت بالاتر غذا، گرسنگی رو به تعویق میندازه؛ برعکس نون و برنج و شیرینی و … هنگام برنامهریزی وعدههای غذایی، هدف شما این است که ۷۰ تا ۷۵ درصد از میزان کالری مورد نیاز خود را از چربی، ۲۰ تا ۲۵ درصد از پروتئین، و ۵ تا ۱۰ درصد از کربوهیدراتها به دست آورید. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): در SKD معمولا ۷۰ درصد انرژی از چربی، ۲۰ درصد از پروتئین و ۱۰ درصد از کربوهیدرات تامین میشود. برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن نیز تنها کافی است به طور متوسط، حدود ۱۱۲ گرم گوشت، مرغ یا ماهی مصرف کنید. به طور کلی میزان پروتئین بدون چربی را در رژیم غذایی مانند مرغ بدون پوست، ماهی و گوشت قرمز بدون چربی افزایش دهید. ولی ممکن است به دلیل افزایش مصرف پروتئین و سبزیجات است . ۳ سال پیش میوه های چاق کننده را بشناسید:بسیاری از افراد با وجود اینکه رژیم لاغری می گیرند ولی اطلاعی در مورد اینکه چه میوه ای بخورند تا نتیجه ی بهتری بگیرند، ندارند. استون نوعی کتون است که به دلیل عطر میوه ای در غلظت های کمتر شناخته شده است.