همه چیزهایی که درباره کتوژنیک چیست یاد گرفتم از Potus یاد گرفتم

انواع رژیم های کتوژنیک به این رژیم غذایی، رژیم کتوژنیک 8 استراتژی‌های برنده برای استفاده برای کتوژنیک برای لاغری 1402 میگویند. به نظر میرسد رژیمهای غذایی با کمترین میزان کربوهیدرات سبب کاهش بیشتر قندخون نسبت به سایر رژیمهای غذایی لاغری شوند.زمانی که بدن شما برای تامین انرژی مورد نیاز خود، چربی میسوزاند این امر سبب ساخت ترکیباتی میشود که به آنها «کتون» میگویند. علت این امر آن است که برای عضلهسازی تاثیر پروتئین به تنهایی از تاثیر پروتئین در کنار کربوهیدرات کمتر است لذا افرادی که کتو میگیرند به همان میزان که وزن کم میکنند عضله نیز از دست میدهند. علت کاهش تمایل به غذا در این رژیم هنوز به خوبی شناخته نشده است. در اینجا به رایج ترین سوالات مربوط به رژیم کتوژنیک پاسخ میدهیم. چیزی که خیلی خیلی اهمیت داره این هست که شما در طول روز بیشتر از 50 گرم کربوهیدرات مصرف نکنید. به عنوان مثال خیلی از افراد تصور میکنن، خوردن کمتر کربوهیدات، یعنی داشتن رژیم کتوژنیک. یعنی اینکه در هر وعده چه مقدار از مواد مجاز رو بخوریم؟ پس میشه گفت نداشتن خواب خوب یعنی چربی سوزی ضعیف. علاوه بر این رژیم کتوژنیک موجب کاهش تریگلیسرید و افزایش کلسترول خوب خون (HDL) نیز میشود. کمبود الکترولیتهایی مثل سدیم و پتاسیم نیز میتواند در الگوی تپش قلب، بینظمی ایجاد کند.

رژیم کتوژنیک در تشنج

رژیم کتوژنیک چیست و چه عوارضی دارد برای مواد معدنی ، سعی کنید 3000-4000 میلی گرم سدیم ، 1000 میلی گرم پتاسیم و 300 میلی گرم منیزیم در روز مصرف کنید تا عوارض جانبی آن به حداقل برسد. عوارض بلندمدت رژیم کتوژنیک شامل سنگ کلیه، بیماری کبد و کمبود ویتامینها و املاح در بدن میشود. بدن برای اینکه این افت قند را تحمل کند، هورمونی به نام گلوکاگون در بدن ترشح می شود که قند خون را از کبد آزاد می کند. است. که در این رژیم دریافت آن به شدت کاهش می یابد و باعث افت تمرکز است. با رعایت این رژیم در طول مدت مشخص ، بافت عضلانی ورزشکار بیشتر شده و درصد چربی عضلات کاهش می یابد . ناهار: شیر بادام، کره بادام زمینی، اسفناج، پودر کاکائو، میلک شیک استویا که یک طرف آن با برشهای توت فرنگی تزئین شده باشد. نهار: میلکشیک تهیهشده از شیر بادام، کره بادامزمینی، پودر کاکائو، و استویا (جایگزین شکر به منظور حذف کربوهیدرات). مصرف کربوهیدرات ها اعتیاد آور است و هر چه این مواد را بیشتر مصرف کنیم بیشتر برای خوردن دوباره هوس خواهیم کرد. کافی است هر صبح یک قاشق رب انار ترش مصرف کنید تا با افزایش سوختوساز بدن از قید بیماری خطرناکی مانند کبد چرب نیز رهایی پیدا کرده باشید.

۴- وزن کم میکنیم؟

برای این امر بهتر است در ابتدای روز و به صورت ناشتا از ۱ قاشق غذاخوری رب انار شیرین استفاده کنید. برای به حداقل رساندن این مسئله ، می توانید برای چند هفته اول رژیم منظم کم کربوهیدرات را امتحان کنید. ۴- وزن کم میکنیم؟ با رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکنیم؟ در کتو چی رو چقدر بخورم؟ اما شما چقدر سریع می توانید در رژیم کتو وزن کم کنید؟ در میان سبزیجات، سیب زمینی و غدههای دیگر، میوهها و سبزیجات با استثناهای کم قند مانند کدو سبز، کلم بروکلی، خیار، زغال اخته و تمشک نه. در میان معایب اصلی، اصلیترین آنها تقریباً یک پیش پا افتاده است: گلوکز برای بقای هر ارگانیسم سالم ضروری است. همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت بچرخانید، زیرا هر نوع از اینها، مواد مغذی و مزایای سلامتی خاصی را فراهم می کند. رژیم کتو محدود به مصرف غذاهای پرچرب با پروتئین متوسط و کربوهیدرات است و رژیم فستینگ تعداد ساعات خوردن غذا را محدود می کند.

اگر شما رژیم کتو را برای کاهش وزن می گیرید، بهتر است هم کربوهیدرات کل مصرفی و هم کربوهیدرات خالص مصرفی را کنترل کنید. اگر میخواهید سبک زندگی سالمی داشته باشید که همه درباره آن صحبت میکنند، ارزش غذایی که از این رژیم دریافت میکنید تمام چیزی است که نیاز دارید، اما باید همه چیز را درست انجام دهید. هر آن چیزی که در یک رژیم برای مان ممنوع است در رژیم کتوژنیک ضروری است. در هر صورت بهتره هر رژیمی رو که انتخاب میکنید، به عنوان بخشی از سبک زندگی بلند مدتتون حفظ کنید. هنگام انتخاب منابع پروتئین، از فرآورده های لبنی کم چربی و حیوانات مزرعه کارخانه استفاده کنید. در یک مطالعه، افرادی که رژیم کتوژنیک را انتخاب نمودند، ۲.۲ برابر بیشتر از سایر افرادی که یک رژیم غذایی کمچرب با کالری محدود داشتند، وزن کم کردند. این رژیم آنقدر خوب است که می توانید بدون شمارش کالری و محاسبه، وزن کم کنید. اگرچه رژیم لاغری کتوژنیک برای افراد سالم بی خطر است اما در حالی ممکن است برای شما عوارضی نیز ایجاد کند. تحقیقات بیشتری برای تعیین بی خطر بودن رژیم کتو در دراز مدت در حال انجام است. با این حال، هنوز تحقیقات انجام شده بر روی اکثر موارد فوق به نتیجه قطعی نرسیدهاند.

برخی از رستورانها در

منوی خود، غذاهایی مبتنی بر این رژیم غذایی را وارد کرده اند. متأسفانه اثرات جانبی رژیم کتوژنیک که با نام آنفولانزای کتوژنیک یا “Keto Flu” شناخته می شود برخی افراد را از داشتن این رژیم می ترساند. رژیم کتوژنیک میتواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد؛ خصوصا در بیماریهایی که با فرایند متابولیک، سیستم عصبی یا انسولین مرتبط هستند. دیده شده که استفاده از رژیم کتوژنیک ، میتواند به بهبود سایر بیماری های عصبی از جمله بیماری آلزایمر ، بیماری پارکینسون و اختلالات خواب نیز کمک کند . جالب است بدانید که در واقع، رژیم کتوژنیک به منظور روشی برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع به وجود آمد. رژیم های معروف کم کربوهیدرات (مانند اتکینز یا پالئو) رژیم کتو واقعی را اصلاح می کنند. رژیم کتو یا کتوژنیک، رژیمی بر مبنای کربوهیدرات کم و چربی زیاد است، این رژیم، غذاهای سالمی را برای مصرف پیشنهاد می­کند. اگر مبتلا به دیابت به خصوص بیماری دیابت نوع ۱ هستید تعداد زیاد کتون در خون میتواند سبب شدت بیماری شود به همین دلیل بهتر است قبل از اتخاذ این رژیم با پزشک خود مشورت کنید. این جمله احتمالا توصیه مشترک خانواده و اغلب آشنایان به شماست، بهخصوص اگر اضافهوزن یا ناراحتی قلبی هم داشته باشید.

همونطور که در پست هم مطرح شده، شیر و ماست در رژیم کتوژنیک حذف میشن؛ اما دوغ یا کفیر در صورتیکه غیرکارخونهای باشه مجازه. مهمترین فاکتور میتونه سبزیجاتی باشه که مصرف میکنید – مقدار یا نوعشون. این حالتها ممکن است ناشی از آن باشد که بدنتان در حالت کامل کتوزیس قرار نگرفته و یا نتوانسته به صورت موثر چربیها و کتونها استفاده کند. با توجه به محدود بودن مواد غذایی مورد استفاده در رژیم کتوژنیک ، ممکن است از میوه و سبزیجات کافی استفاده نکنید که یکی از بزرگترین تأثیرات آن کمبود پتاسیم و ایجاد یبوست و گرفتگی های عضلانی ناشی از آن است. یکی از راه های استفاده از این روغن این است که آن را به کاست یا دوغ و یا حتی سالاد خود اضافه کنید. هنگامی که گلوکز را از منابع غذایی دریافت نکنیم، بدن شروع به سوختن چربی های ذخیره شده در بدن کرده و یا چربی را از مواد غذایی دریافت می کند. این کار به بدن برای تولید انسولین برای کمک به انتقال گلوکز از طریق جریان خون شما کمک می کند.

کتوژنیک برای لاغری

رژیمهای غذایی کتوژنیک، از طریق مهار ترشح ترکبیات التهابزا، شدت این التهابهای مضر را کاهش میدهد. به طور خاص این رژیم غذایی چربیهای اشباع را مصرف میکند و باعث از بین رفتن چربیهای اضافی در بدن میشود. دلیل دیگر این است که شما در یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین و چربی سالم و اشباع زودتر احساس سیری میکنید و کمتر غذا میخورید. بر خلاف سایر رژیم های کم کربوهیدرات ، که برمصرف پروتئین تمرکز دارند ، یک برنامه کتو بر روی مصرف چربی متمرکز است . بهتر است که پایه رژیم غذایی خود را بر روی مواد غذایی کامل و فرآورینشده بگذارید. است. پس میتونه همون واکنش التهابی رو در سیستم گوارش ایجاد کنه. رب انار با تقویت سیستم گوارش در بهبود هضم غذا مفید است. مصرف رب انار می تواند این مشکل را درمان کند. خوردن غذاهای کامل به کاهش وزن و نتایج کلی سلامت کمک می کند. رژیم کتوژنیک برخلاف یک روزهداری کامل، به حفظ تودهی عضلانی کمک میکند. البته ممکنه این نوع رژیم منجر به کتوز نشود چون پروتئین هم درست مثل کربوهیدرات میتواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود.  This post was ​done ᠎wi th the he​lp  of GSA Conte​nt G en erator Dem​ov​ersi᠎on!

فروش محصولات رژیم کتوژنیک

هورمون انسولین در بدن علاوه بر نظارت بر قندخون بر سوخت وساز چربی و پروتیین هم اثر میگذارد بدلیل اینکه در سرطان قند مهمترین تغذیه بیماری سرطان می باشد در این نوع رژیم با کاهش مصرف قند میتوان برای جلوگیری از متاستاز کردن سلولهای سرطانی جلوگیری کرد رژیم غذایی کتوژنیک علاوه بر اینکه در لاغری تاثیر داشته در اسرع دیابت هم اثرات مثبت ان دیده شده است. مطمئناً رژیم کتوژنیک نباید یک رژیم غذایی با پروتئین بالا باشد، بنابراین نباید انجام کارهای خطرناک را خودتان توصیه کرد، که علاوه بر این، بدون اشکال نیست. از نظر علمی آیا خوردن ماست و ماهی با هم خطرناک است؟ کتواسیدوز بسیار خطرناک است ولی حالت کتوزیس در افراد سالم، بسیار خوب است. بله. ولی ممکن است میزان عضله سازی به اندازه یک رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات متوسط نباشد. رژیمهای کتوژنیک باعث کاهشی چشمگیر در سطوح قند خون و انسولین شده که همراه با افزایش میزان کتونها، فواید بسیاری را برای سلامت به همراه دارند. توصیه میکنیم همراه با نوشیدنیتان آبلیمو یا نعناع برای طعم و مزه بهتر، مصرف کنید. برای این منظور میتوانید به سادگی میزان چربی، کربوهیدرات و فیبر موجود در غذاها را از روی لیبل برچسب شده بر روی آنها چک کنید تا مشخص شود که آیا این غذاها مناسب شما هست یا خیر.

غذاهای مجاز رژیم کتوژنیک چیست؟

خلاصه: این رژیم غذایی، رژیمی بر مبنای مصرف کمترین کربوهیدرات و بیشترین میزان چربی است که سبب کاهش شدید قند خون و سطح انسولین در بدن میشود. حتی می توانید شیرینی های مجاز در رژیم کتوژنیک را در منزل درست کنید، تا علاوه بر رعایت رژیم خود، خوراکی های دلخواهتان را نیز نوش جان کنید. غذاهای مجاز رژیم کتوژنیک چیست؟ رژیم کتوژنیک TKD یا هوشمند: تنها زمان مجاز برای مصرف کربوهیدرات ها در حین ورزش و فعالیت های بدنی است. از رژیم فیبر یا F factor چه میدانید؟ ماشینی که می تواند از دو منبع، سوخت مورد نیاز خود را دریافت کند. در این رژیم فرد می تواند 80 درصد مواد خوراکی سالم و 20 درصد از مواد خوراکی دیگر استفاده کند. به عبارتی دیگر در این رژیم باید روزانه 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدرات مصرف شود. برای رسیدن بهحالت کتوزیس، نیاز است که ۷۵ درصد از کالری بدن را از چربیها تأمین کنید. کتونها برای قلب و کلیهها و سایر عضلات، انرژی تأمین میکنند. این مهم با افزایش کتونها در بدن، فواید بیشماری برای سلامتی به همراه خواهد داشت. در ادامه با بخش سلامت ماگرتا همراه باشید. این رژیم شامل کاهش مصرف شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است.