هفت روش برای ساده‌سازی روش کتوژنیک

رژیم کتوژنیک برای دیابتی ها رژیم غذایی کتوژنیک سبب کاهش سطح انسولین (به علت کاهش مصرف کربوهیدرات و در نتیجه کاهش سطح قند خون) در بدن میشود؛ بنابراین نقش مهمی در درمان 8 استراتژی‌های برنده برای استفاده برای کتوژنیک برای لاغری 1402 این بیماری دارد. تحقیقها منتشر شده در ژورنال عصب شناسی کودکان نشان داد، در بین کودکانی که رژیم کتو را به عنوان درمان بیماری صرع داشته اند، از بین ۱۹۵ بیمار، در ۱۳نفر آنها

سنگ کلیه ایجاد کرده است. این رژیم اولین بار، برای درمان بیماران صرعی به کار گرفته شد؛ اما در حال حاضر، یکی از محبوبترین رژیمهایغذایی، برای کاهش وزن است. این موضوع، یکی از مهم ترین مواردی است که در فروش محصولات کتویی در نظر گرفته خواهد شد و موجب می شود تا روند کاهش وزن به طور کاملا طبیعی پیش برود. برای نمونه، لبنیات طبیعی و پرچرب، انواع گوشت قرمز و سفید، تخممرغ و چربیهای سالم مانند آووکادو و روغن زیتون همگی گزینههای مناسبی هستند. با این حال، مصرف یک وعده سبزیجات نشاستهدار مانند سیبزمینی، سیبزمینی هندی شیرین یا چغندر میتواند کل کربوهیدرات دریافتی یک روز شما را افزایش دهد. رژیم کتو برخی از سلبریتیها را هم به خود جذب کرده و طرفداران زیادی در میان آنها دارد. جنا جیمسون بعد از به دنیا آمدن دخترش حسابی وزن اضافه کرده بود که البته با رژیم کتو توانست ۴۰ کیلو از وزنش راکم کند.

برخی از سلبریتیهای

طرفدار کتو، مثل هلی بری، کورتنی کارداشیان، ونسا هاجنز، کیم کارداشیان، جنا جیمسون و آل راکر معتقدند که خلاف تصور منفی مردم نسبت به چربیها، رژیم کتو فوقالعادهاست. ، میوههای کم کربوهیدرات، مثل توت و ملون استفاده کنید.

توصیهی ما این است که برای نتیجه بهتر، در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم، مثل میوهها، سبزیهای نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به جز غذاهای فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. یکی از فواید رژیم کتو، از بین بردن چربیهای اضافی بدن است. در رژیمهای کم کربوهیدرات، مغز مجبور است با استفاده از کتونهای چربیهای هضم شده، انرژیاش را تامین کند. ماهی قزلآلا، ساردین، ماهی خالمخالی و سایر ماهیهای چرب سرشار از چربیهای امگا۳ هستند که مشخص شده در افراد دارای اضافه وزن و چاقی باعث کاهش سطح انسولین و افزایش حساسیت به انسولین میشوند. تحقیقاتی نشان میدهد که رعایت رژیم کتوژنیک میتواند علائم ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد. زیرا بدن می تواند برای تامین انرژی، پروتئین ها را به گلوکز تبدیل کند. وقتی کتون بادی ها در خون تجمع پیدا کنند، به این حالت کتوزیس گفته می شود. ۱. در رژیم لاغری کتوژنیک، مواد غذایی پروتئینی به صورت کامل جایگزین مواد غذایی حاوی کربوهیدرات نشده اند و چنانچه در ابتدای این رژیم لاغری، مواد پروتئینی به میزان زیادی مصرف شوند روند سرعت بدن برای رسیدن به مرحله کتوز (چربی سوزی)کاهش پیدا می کند.

انواع غذاهای رژیم کتوژنیک

کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی، بدن را در حالت کتوزیس قرار میدهد. خلاصه: رژیم کتوژنیک می تواند حساسیت به انسولین را تقویت کرده و باعث از بین رفتن چربی شود و منجر به مزایای سلامتی قابل توجهی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا پیش دیابت شود. یکی از دلایل ایجاد سندروم تخمدان پلی کیستیک، افزایش سطح انسولین است. پروتئین منبع مهمی برای تامین انرژی و بازسازی تمامی سلول های بدن از جمله غضروف، خون و مو است. مکمل ها را امتحان کنید: برای تقویت روند کتوژنیک ، می توانید مکمل های نمک کتون یا مرتبا از روغن نارگیل استفاده کنید. برای میانوعده نیز میتوانید، از خوراکیهای کم کربوهیدرات، مثل تخم مرغ، پنیر و آووکادو استفاده کنید. این مقاله برای کسانی نوشته شده که به گلوتن حساسیت دارند یا در اطرافشان کسی با این مشکل وجود دارد و به دنبال خوراکیهای بدون گلوتن هستند. به طور کلی ، وقتی شیرین کننده به شکل پودر است ، مقدار کمی کربوهیدرات وجود دارد که روی برچسب آن حساب نمی شود.شیرین کننده های مایع ممکن است گزینه ی بهتری برای کاهش میزان کربوهیدرات بدون کالری مصرفی باشد.

سنگ کلیه یک عارضه جانبی احتمالی رژیم کتوژنیک است.

سوخت اصلی بدن برای تامین انرژی، کربوهیدرات است (قند یا گلوکز)؛ اما در رژیم کتوژنیک که خبری از کربوهیدرات نیست، بدن برای تامین سوخت سراغ چربیها میرود. وقتی وارد فاز کتوز میشوید، برای تامین انرژی از چربی استفاده میکنید. وقتی بدن شما سوخت کافی نداشته باشد( چربی و کربوهیدرات) برای تامین انرژی از پروتئین ها یعنی بافت ماهیچه ها استفاده میکند. می توانید از میان وعده های کتو مناسب ورزشکاران استفاده کنید. در نهایت پس از گذشت دوره 2 ماهه رژیم، مشخص شد افرادی که از رژیم کتو پیروی کردند نسبت به افراد با رژیم عادی کاهش وزن بهتری داشته و نشانه های بهبودی در کبدشان بیشتر است. در واقع این نوع رژیم همراهبا افزایش کتونها، دارای مزایای سلامتی است. هدف این برنامه غذایی بهبود سلامت روده و با کمک آن ٓ کاهش وزن و ارتقاء سطح سلامتی است. ونسا اسپینا توانایی پیوند علم تغذیه با زیباییشناسی و روش کتوژنیک زندگی با ترکیب دستور العملهای خوشمزه و دانش در مورد سبک زندگی کتوژنیک برای بسیاری از افرادی است که خود را نگران حفظ سلامتی پایدار میدانند. اگر سابقه ابتلا به سنگ را دارید، با پزشک معالج خود مشورت کنید. سنگ کلیه یک عارضه جانبی احتمالی رژیم کتوژنیک است. و مصرف برخی ویتامین ها ممکن است به بازگشت موهای شما به حجم و وضعیت پیش کتو کمک کند.

رژیم کتوژنیک برای کبد چرب

الکل: بسیاری از مشروبات الکلی به دلیل داشتن مقادیری از کربوهیدرات ها ممکن است شما را از فاز کتوزیس خارج کنند. سوخت مورد علاقه مغز گلوکز است که به راحتی از کربوهیدراتها ایجاد میشود. این رژیم مورد علاقهی همه ی سلبریتیها نیست، مثلا کلی ریپا (هنرپیشه و مجری اهل ایالات متحده) معتقد است که ما نباید خودمان را به هیچ غذای خاصی محدود کنیم. در این نوع رژیم کتو، لازم است روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین یا چهار وعده ۱۱۵ گرمی گوشت قرمز، ماهی یا مرغ و حدود ۱۳۰ گرم چربی مصرف کنید. برای بهرهمندی بیشتر از فواید، گوشت و مرغ ارگانیک و علف خوار را انتخاب کنید. همچنین، مقدار مصرف پروتئین متوسط است؛ یعنی، چیزی حدود ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی یا مرغ در هر وعده. در هر 1 قاشق غذاخوری 116 کالری، 0 گرم کربوهیدرات ، 0 گرم پروتئین، 14 گرم چربی. پنیرهای کاملا چرب که در هر اونس یا در حدود ۴/۱ فنجان، ۵/۰ تا ۵/۱ گرم کربوهیدرات خالص دارند. و باید مقدار مصرف کربوهیدرات خالص را کم کنید، همچنین توصیه میشود از غذای فرآوری شده و هر نوع غذای حاوی مواد نگهدارنده و حاوی رنگ پرهیز کنید.رژیم غذایی کتوژنیک صرفا کاهش وزن به هر قیمت ممکن نیست، بلکه اتخاذ یک سبک زندگی سالمتر است. This was gener᠎ated wi᠎th t᠎he he lp ​of GSA C on tent Gener at or D​em oversion .

فیبر فراوان دارد و نیز منبعی عالی از منگنز است. تمشک علاوه بر اینکه یکی از سالم ترین انواع توت هاست، یک گزینه عالی برای پیوستن به رژیم کم کربوهیدرات کتوژنیک هم هست. با این حال، برخی از محققین معتقدند، هیچ مدرک علمی در مورد تاثیر قطعی این رژیم غذایی بر سلامتی وجود ندارد. مقدار کالری ۷۵ درصد مقدار توصیه شده روزانه برای وزن بیمار بود و مایعات به ۸۰ درصد مقدار توصیه شده محدود میشد.رژیم وایلدر با دستورالعمل مورد استفاده در مرکز پزشکی جان هاپکینز در حال حاضر هم خوانی دارد. با این حال محققان منبع مورد اعتماد و اطلاعات کافی در مورد اثرات طولانی مدت پیروی از رژیم کتو ندارند. همچنین در مطالعه بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع دو، افراد با پیروی از این رژیم توانستند به میزان 95 درصد، مصرف داروهای کاهش دهنده قند خون و انسولین را کاهش یا از بین ببرند. تأثیر مثبت بر برخی از بیماریها که در جدول 3-1 آورده شده است. آیا این رژیم در طولانی مدت ایمن است؟ این موضوع، احساس گرسنگی را تشدید میکند.

رژیم کتوژنیک چه عوارضی دارد

این فرآیند، گرسنگی شما را از بین میبرد. کاهش کربوهیدراتها، به طور ناگهانی، بدن شما را برای انواع مختلفی از عارضه آماده می کند. انواع مختلفی از رژیم کتو وجود دارد، اما بطور کلی، باید ۷۵% از کالری روزانه را چربی، ۲۰% پروتئین و ۵% کربوهیدرات تشکیل دهند. همچنین ممکن است قسمتهای هیپوگلیسمی را ایجاد کند که خطرافت قند خون را بوجود میآورد. کلی معتقد است که باید هرچیزی که دوست داریم را بخوریم؛ اما ورزش را از یاد نبریم. با این تفاوت که افراد کتویی حجم بیشتری از عضله ساق پا را از دست میدهند. پیش بینی میشود نکات مثبت بیشتری نیز از این رژیم مشاهده شود. در این رژیم، میزان مصرف کربوهیدراتها، به شدت کم میشود و به ۵ درصد میرسد؛ در حالی که میزان مصرف چربیها، بسیار بالاست. این میزان برای خانمها روزانه ۴۶ گرم و برای آقایان ۵۶ گرم است. چربی جایی است که اکثریت دریافتی شما وارد عمل می شود. مواد غذایی که ما به صورت روزانه مصرف می کنیم، شامل دو دستهاند. یعنی این رژیم نسبت به رژیم های کم چربی دو برابر بیشتر یا به طور دقیق ۲٫۲ برابر بیشتر وزنتان را کاهش می دهد.

رژیم کتوژنیک برای صرع

ورزش را افزایش دهید. در این حالت، استخوانهای بدن شروع به از دست دادن مواد معدنی خود کرده و به همین خاطر میزان کلسیم دفع شده در ادرار افزایش مییابد. پرتقال ادرار آور است و ضد استفراغ و ضد سمی باشد و نرم کننده خوبی برای سینه ها است. یکی از انواع این رژیم دورهای، شامل پنج روز رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیرکتوژنیک، در طول هفته است. اگر از یک رژیم غذایی استاندارد (پرکربوهیدرات) استفاده کنید، دچار نوسانهای شدید قند خون میشوید. برای استفاده از چربی به عنوان انرژی، کبد شما چربی را به موادی به نام کتون تبدیل می کند و به جای گلوکز می سوزاند. برای کمک به این مساله، کلیههای شما با کاهش سطح انسولین، الکترولیت بیشتری را آزاد میکنند. در رژیم لو کرب دایت، مصرف کربوهیدراتها به شدت کاهش مییابد (چیزی حدود ۵ درصد) و چربیها جایگزین آن خواهند شد. رژیم لو کرب دایت (low carb diet) یا کتو غذاهای زیادی را محدود یا حذف میکند. چون سوخت اصلی مغز و سیستم عصبی گلوکز است، با محدود شدن کربوهیدرات، کارایی سیستم عصبی بهطور قابل توجهای کاهش مییابد و بیحوصلگی، بیتمرکزی و پرخاشگری، فرد و اطرافیان را کلافه میکند.

خرید شیرینی کتوژنیک

این رژیم به منظور لاغر شدن و کاهش وزن تجویز می شود. در مطالعه دیگری گروه کتوژنیک ۱۱٫۱ کیلوگرم کاهش وزن در مقایسه با گروهی که کربوهیدرات بیشتر در رژیم خود داشتهاند ۶٫۹ کیلوگرم کاهش وزن داشتهاند. ۴- آکنه: کاهش سطح انسولین در خون، عدم مصرف غذاهای فرآوری شده و کاهش مصرف شکر، موارد لازم در پیروی از رژیم کتو میباشد که همین موارد نیز باعث کاهش بروز آکنه میگردد. ممکن است ابتدا با پیروی از این رژیم، وزن کاهش یابد؛ ولی خطراتی هم دارد که سلامت فرد را تهدید میکند. مطالعهها نشان میدهد افرادی که از این رژیم پیروی میکنند حتی در صورت انجام تمرینهای مقاومتی، ماهیچههای خود را از دست میدهند. ذخایر گلیکوژن کاهش مییابد و بدن را مجبور میکند تا تغییرات متابولیکی خاصی را پشت سر بگذارد. زمانی که بیکربنات، مایع خارج سلولی و به دنبال آن ph خون کاهش مییابد، خون اسیدی شده یا به اصطلاح اسیدوز صورت میگیرد. بنابراین حتما برای تغییر رژیم باید خیلی آهسته اینکار انجام بشه و کم کم از رژیم خارج بشین.