نی نی سایت درباره رژیم کتوژنیک برای Dummies

اگر از قبل در رژیم کتوژنیک احساس خوبی دارید، ممکن است نیازی به افزودن هیچ مکمل یا غذای غنی از 8 استراتژی‌های برنده برای استفاده برای کتوژنیک برای لاغری 1402 الکترولیت نداشته باشید. گنجاندن حجم زیادی از یک غذای خاص، کاهش بیشازحد کالری دریافتی یا حذف یک گروه غذایی مثل کربوهیدارت میتواند برای شما مشکلات تغذیهای جدی ایجاد کند. این زمانیست که بدن هر دو نوع چربی دریافتی از غذا و چربی ذخیره شده در بدن را می شکند و چربی بدن را در موادی بنام کتوزیس ذخیره می کند. بنابراین اگر بسته به هدف، کاهش وزن یا نه، کالری دریافتی خود را در حد مطلوب و متوسط نگه دارید، این امر برای به حداکثر رساندن فوایدی که از این رژیم انتظار دارید حیاتی خواهد بود. این رژیم اگر درست و زیر نظر متخصص تغذیه اجرا شود، آسیبی به بدن شما وارد نمیکند و حتی فوایدی نیز دارد. رژیمهای بسیار کمکالری: این رژیمها اگر زیر نظر متخصص تغذیه انجام شوند میتواند اثربخش باشند؛ اما مشکل اصلی این رژیمها، سختی اجرای آنهاست.

انواع رژیم کتوژنیک رژیمهایی که امتحان کردهاید: کدام ویژگیهای آن رژیمها را دوست داشتید و از کدام بدتان میآمد؟ کدام رژیم مناسب من است؟ کدام رژیم غذایی استاندارد است؟ این یک رژیم مشابه استاندارد کتوژنیک است، اما پروتئین بیشتری دارد. محققان دریافتند که اجتناب از مصرف تمام غذاها برای یک دوره زمانی کوتاه، از جمله غذاهای حاوی کربوهیدرات، به کاهش میزان تشنج در بیماران مبتلا به صرع کمک می کند، به علاوه اثرات مثبت دیگری مانند تاثیر بر روی چربی بدن، قند خون، کلسترول و سطح گرسنگی دارد. به هرحال، رژیم غذایی کم کربوهیدرات برخی از طبقه بندی ها در معنای “کم” را ندارد و اغلب در مورد پروتئین و چربی توصیه شده اهمال میشود. ورزش در کنار رژیم به شما کمک میکند وزن کم کنید. با ما همراه باشید تا در کنار شما، یک به یک به معرفی آنها بپردازیم. در رژیم کتوژنیک، انواع نان، غلات صبحانه، دانهها، میوه و سبزیجات نشاستهدار محدود شده است و به همین دلیل احتمال اینکه بدن دچار کمبود مواد مغذی شود زیاد است. با این کار بدن شما با کمبود قند خون مواجه شده و مجبور به شکستن پروتئینهای و چربیها برای تأمین انرژی میشود.

انواع رژیم کتوژنیک

اگر برای مدیریت و کنترل بیماری دیابت انسولین مصرف میکنید، کاهش مصرف کربوهیدراتها در رژیم کتو ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد. در اینجا چند مکمل دیگر رژیم کتو وجود دارد که ارزش بررسی دارند. مثلاً در یکی از انواع این رژیم تنها در ۸ ساعت از ۲۴ ساعت میتوانید غذا میل کنید و در ۱۶ ساعت دیگر تنها مجاز به نوشیدن آب و سایر نوشیدنیهای بدون کالری هستید. اگر تصمیم گرفتید که رژیم کتوژنیک را شروع کنید باید در نظر داشته باشید که شروع کتوژنیک یا عوض کردن آن با یک رژیم دیگر با عجله و سرعت، میتواند نامناسب باشد (به خصوص اگرشما چاق هستید). تحقیقات در مورد اثرات آن بر افراد مبتلا به این اختلالات مغزی و سایر اختلالات مغزی ادامه دارد. بودجهی شما: در برخی رژیمهای غذایی نیاز است مکمل مصرف کنید یا غذاهای موجود در رژیم گرانتر هستند. مشکلات کبدی: با متابولیسم بسیار زیاد چربی، رژیم غذایی میتواند شرایط کبدی موجود را بدتر کند.

برنامه رژیم کتوژنیک نی نی سایت

چربی باید در مقادیر زیاد و با

هر وعده غذایی در طول روز مصرف شود. این کاهش مصرف کربوهیدرات باعث میشود که بدن شما انرژی روزانه خود را به جای گلوکز که با عنوان کتوز شناخته می شود از چربی های ذخیره شده تامین نماید. ما در این مقاله به بررسی ویژگیهای یک رژیم لاغری اصولی و استاندارد میپردازیم و به شما کمک میکنیم رژیم مناسب خود را پیدا کنید. اگر تازه با کتو آشنا شدید این نوع رژیم برای شما مناسب نیست. میتوانید این بار عزمتان را جزم و رژیم کتو را انتخاب کنید. به عنوان مثال در طول هفته، ۵ روز از رژیم کتو پیروی می کنید و در ۲ روز بعدی مصرف کربوهیدرات را افزایش می دهید. نکته: زمان غذا خوردن در رستوران می توانید غذاهای حاوی گوشت، ماهی یا تخم مرغ و بجای غذاهای غنی از کربوهیدرات یا نشاسته می توانید خوراکی های حاوی سبزیجات و برای دسر نیز پنیر سفارش دهید. در هر رژیمی احساس نیاز به میان وعده به خوبی دیده میشود، در رژیم کتوژنیک نیز به همین صورت است که با هم میبینیم، پس اگر در بین وعدههای غذایی احساس گرسنگی کردید میتوانید از این موارد بهرهمند شوید.

در این رژیم به حذف صبحانه تاکید می شود و مصرف کلیه مواد غذایی در وعده های نهار و شام مجاز است در صورتیکه در هر وعده 5 لقمه خورده شود. درمورد پروتئین هم آزادید مقدار متعادلی از آن را در سه وعده در روز مصرف کنید که میتواند از منابعی مانند گوشت گوساله، بوقلمون، مرغ، ماهی و تخم مرغ باشد. در واقع نزدیک به نیمی از افرادی که این برنامهی رژیمی را شروع میکنند هرگز آن را به پایان نمیرسانند. خیلی از افرادی که درگیر عوارض خفیف این رژیم میشن، دلیلش خودشون و روش وارد شدنشون به رژیم هست. برای تغییر وضعیت به سمت کتون زدگی، وعدهها اصلی و میان وعدهها باید بر محور چربیهایی چون روغنها، آووکادو و کره و بیکن و استیک باشد و کربوهیدراتها به حداقل ممکن محدود شوند یعنی تقریبا چیزی معادل مقدار کربوهیدراتی که از یک یا دو سیب در روز دریافت میکنید. زیرا بادمجان را میتوان به مقدار محدود مصرف کرد. بعضی مقالات می گویند می توان نامحدود مصرف کرد و بعضی مقالات می گویند محدودیت دارد.

رژیم کتوژنیک برای تشنج

بعضی از منتقدان این رژیم غذایی معتقدند که رژیم کتوژنیک باعث افزایش کلسترول خون و در نهایت خطر بروز مشکلات قلبی میشود. در اصل اریتریتول یک الکل قند است بنابراین مستقیماً از بدن عبور می کند بدون اینکه تاثیری در سیستم بدن و یا سطح قند خون داشته باشد. وقتی شما منابع ویتامین C. را در معرض نور یا گرما قرار میدهید، بخشی از این ویتامین را از دست میدهید؛ بنابراین میوهها و سبزیها به صورت خام، منابع بهتری از ویتامین C. هستند. انتخاب نوع رژیم به عوامل متعددی ازجمله سن، وزن، قد، وضعیت سلامت، میزان فعالیت و وزن شما بستگی دارد. سبزیجات غیر نشاسته ای متعددی وجود دارد که با وجود کالری و کربوهیدرات کم، مواد مغذی و آنتی اکسیدان بسیار زیادی ارائه می دهند. تعادل: رژیم غذایی استاندارد باید حاوی کالری و مواد مغذی کافی باشد. همانطورکه گفتیم، یک رژیم غذایی استاندارد باید حاوی تمام گروههای غذایی اصلی و مورد نیاز باشد.  Th​is was g​en᠎er at​ed  by GSA​ C​onte​nt Gen᠎er​ator Demov​er​si​on.

خرید محصولات کتوژنیک در اصفهان

رژیم لاغری استاندارد باید تمام نیازهای بدن شما را تأمین کند و قابل اجرا در طولانیمدت باشد. همچنین برای عملکرد بهتر مغز در شرایط کتوز، چربی ها در کبد به کتون تبدیل خواهند شد، در نتیجه ی این اتفاق بدن چربیسوزی بیشتری را تجربه خواهد کرد.رژم های کتوژنیک تاثیر قابل توجهی هم بر کاهش سطح انسولین و کاهش قند خون دارند. در این رژیم پروتئین بیشتر و چربی کمتر است و ممکن است باعث نشود تا بدن به حالت کتوز برسد اما با این حال رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا هم سبب کاهش وزن می شود. برترین ها – ترجمه از هدی بانکی: اگر شما هم مانند میلیونها نفر دیگری که به دنبال شیوهی جدیدی از تغذیه هستند سعی دارید رژیم غذایی مناسبی برای خودتان پیدا کنید، شاید رژیم کتوژنیک که این روزها شهرت زیادی پیدا کرده توجه شما را به خود جلب کرده باشد. شاید تغییر رژیم غذایی به یکباره و مقید شدن به یک رژیم غذایی واحد سخت باشد. شاید این کار خسته کننده باشد اما کاملا ضروری است. رژیم کتوژنیک، رژیمی با هدف درمانی بوده که از سال ۱۹۳۰ رواج پیدا کرده و برای کمک به کنترل حملات صرع در کودکان به کار برده میشد.

کتوژنیک و شیردهی

هدف این است که با محدود کردن کربوهیدراتها، سوخت و سازتان وارد فاز کتون زدگی شود و بدنتان به جای کربوهیدراتها، چربیها را به عنوان سوخت مصرف کند. از طرفی، بسیاری از رژیمهایی که وعدهی کاهش وزن در زمان کوتاه را میدهند مؤثر نیستند یا به سلامت شما آسیب جدی وارد میکنند. این داروها ممکن است تأثیری بر وزن شما نداشته باشند یا اثرات سوء بر سلامت شما داشته باشند. قرصها، داروها و مکملهای لاغری: اغلب داروها و مکملهایی که ادعای کاهش وزن دارند مورد تأیید مراجع علمی نیستند. بدون شک برخی از آنها اصلا مناسب شما نیستند. این رژیم همچنین شامل لبنیات کمچرب یا بدون چربی، مرغ و ماهی، حبوبات و آجیلهای خام است. در ضمن حاوی منابع پروتئینی بدون چربی مانند مرغ، ماهی و لوبیا و همچنین لبنیات کم چرب و مقدار متوسط غلات سبوس دار و آجیل است. این ۷ نوع لوبیا را میتوانید به جای گوشت بخورید!

رژیم کتوژنیک در شیردهی

᠎This was gener at ed ᠎by G SA Content Gener ator DEMO !

یک رژیم غذایی کتوژنیک معمولی مصرف برنج، ماکارونی، میوه، غلات، نان، لوبیا و سبزیجات نشاستهای مانند نخود و سیبزمینی را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد. یک تفاوت دیگر: رژیم مدیترانهای یک شیوهی تغذیهای قابل تداوم و گیاه محور است که مزههای خوبی در خود دارد و محصولات محلی و فصلی استفاده میکند. یک رژیم غذایی استاندارد باید حاوی مجموعهای از غذاهای مفید و مغذی و از تمام گروههای غذایی سبزیها، میوهها، غلات، محصولات پروتئینی، محصولات لبنی و خوراکیهای روغنی مفید باشد تا بتواند نیازهای تغذیهای بدن شما را فراهم کند. او با داشتن این اطلاعات بهتر میتواند شما را راهنمایی کند و رژیم مناسبی را برای شما طراحی کند. آیا رژیم کتوژنیک رژیم مناسبی است ؟ ضمنا، آیا شما میتوانید بدون خوردن سیب زمینی، نان، پاستا و یا برنج باقی عمرتان را سر کنید؟ Diet Doctor همچنین چندین دستور العمل خوشمزه بدون لبنیات و برنامه های غذایی بدون لبنیات دارد. در این رژیم غذایی غذاهای دارای میزان بالای چربی اشباع مانند گوشتهای پرچرب و لبنیات با چربی کامل محدود میشوند.