شش تاکتیک‌های کلیدی که حرفه‌ای‌ها برای برنامه غذایی کتوژنیک استفاده می‌کنند

لیمو می تواند یک افزودنی عالی به رژیم کتوژنیک باشد، چراکه هر لیمو فقط 4 گرم کربوهیدرات 8 استراتژی‌های برنده برای استفاده برای کتوژنیک برای لاغری 1402 خالص دارد. البته توت ها یک استثنا برای این مسئله به شمار می روند. از طرفی شیرینی جات، چیپس، پفک و سایر مواد غذایی فرآوری شده نیز جزو انتخاب های بد افراد به شمار می روند. ناهار: تعدادی انگشت شمار آجیل و کرفس با گواکامول و سالسا. خوردن غذاهای تصفیه شده با کربوهیدرات بالا مانند نان سفید، ماکارونی، برنج و شیرینی ها می تواند شما را از حالت کتوژنیک خارج کرده و باعث شود بیشتر از کربوهیدرات روزانه خود دریافت کنید. 2- غذا های کامل را مصرف کنید غذاهای کامل چیست؟ این غذا را سفارش دهید و هر نوع غذای پر کربوهیدرات را جایگزین سبزیجات اضافی کنید. هنگام رفتن به یک گردهمایی اجتماعی، بازدید اعضای خانواده یا دوستان، میتوانید غذای خود را با خود ببرید. گاهی ممکن است نیاز به یک وعده غذایی مختصر را با یک وعده غذایی سنگین اشتباه بگیریم. این رژیم برای تازه کارها مناسب است. اکنون چیزی که لازم دارید این است که میوه های رژیم کتوژنیک را بشناسید. هندوانه یک میوه بسیار خوشمزه و آبدار است که به راحتی می توان آن را وارد برنامه رژیم کتو کرد.

اگر یک بار وزن خود را کاهش داده اید و در حالت نگهداری وزن هستید می توانید کمی هدف روزانه کربوهیدرات خود را افزایش دهید و به صورت گه گاهی از موز استفاده کنید. این بدان معناست که سوخت بدن شما از چربیها تامین میشود. مناسب برای افرادی است که فعالیت بدنی شدید دارند. بیشتر میوه ها پر از قند هستند که قطعا یک عنصر رژیم غذایی ضد کتو است. غذا در رژیم کتوژنتیک براساس سایت healthline به غذاهایی اشاره کرده که باید در رژیم کتو پرهیز کرد در زیر آمده که برخی از آنها ممکن است شما را شگفت زده کند. بنابراین مهم نیست که از کدام رژیم، کتو، رژیم مدیترانه ای یا رژیم کم چربی استفاده کنید، مهم این است که به کیفیت موادغذایی توجه کنید. استفاده از این مواد کتویی می تواند تا میزان زیادی چربی بدن شما را کنترل کند و همین نکته م تواند بر روی رژیم غذایی شما تاثیر بگذارد. کربوهیدرات در آغاز محدود به ۱۰ گرم در روز در کودکان و ۲۰ گرم در روز در بالغین است و بر حسب میزان کنترل تشنجها، تحملپذیری بیمار و محدودیتهای دیگر، ظرف یکماه تا ۲۰ تا ۳۰ گرم در روز افزایش داده میشود.

هر فنجان (154 گرم) هلو حاوی 12.5 گرم کربوهیدرات خالص است.

هدف رژیم کتوژنیک تغییر منبع سوخت بدن از کربوهیدرات به چربی است که باعث چربی سوزی میشود. جای کربوهیدرات ، از انرژی برای چربی استفاده کند. اما بسیاری از دستورات آن برای تبدیل شدن به عادات طولانی مدت به منظور حمایت از سلامت کلی در نظر گرفته شده است. هر فنجان (154 گرم) هلو حاوی 12.5 گرم کربوهیدرات خالص است. بهتر هست که به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن ۱.۵ گرم پروتئین بخورید. یکی از تحقیقات نشون داده افرادی که رژیم کتوژنیک داشتن ۲٫۲ برابر بیشتر از کسانی که رژیم کمچرب و کم کالری داشتن، وزن کم کردن و حتی سطح چربی خون و کلسترول بد هم در اونها بهبود پیدا کرد. اسم علمی این تغییر وضعیت بدن از حالت گلوکز سوزی به چربی سوزی کتوزیس است. آیا رژیم کتو برای افراد مبتلا به دیابت مناسب است؟ آیا رژیم کتوژنیک باعث لاغری میشود؟ خواص طبیعی دیورتیک نارگیل، عفونت های دستگاه ادراری را درمان میکند و باعث میشود که به طور طبیعی از شر عفونت خلاص شوید.

آووکادو، به دلیل دارا بودن مقادیر زیاد چربی مفید برای قلب، یک انتخاب عالی برای کسانی است که تمایل به پیروی از رژیم کتوژنیک دارند. سوخت اصلی بدن برای تامین انرژی، کربوهیدرات است (قند یا گلوکز) اما در رژیم کتوژنیک که خبری از کربوهیدرات ها نیست، بدن به جای استفاده از کربوهیدرات برای تامین سوخت خود به سراغ چربی ها می رود. با توجه به دیگر غذاهای کم کربوهیدرات دیگری که در رژیم غذایی خود دارید، می توانید برش بسیار کوچکی از هلو را هم در برنامه غذایی کتوژنیک خود بگنجانید. اگر دچار گرفتگی عضلات شدید، از آب، منیزیم، پتاسیم و غذاهای الکترولیتی بیشتری استفاده نمایید. اطلاعات این مقاله برگرفته از آخرین مقالات علمی روز سایت های معتبر می باشد. با این حال برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که رسیدن به این وضعیت یک هفته یا بیشتر طول می کشد. لیمو، اختصاصا، سرشار از پکتین می باشد، پکتین نوعی فیبر است که به تثبیت سطح قند خون و مبارزه با التهاب کمک کرده و می تواند سرعت رشد سلول های سرطانی را هم کم کند. تمشک سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که میزان التهاب را کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کم می کند.

نحوه گرفتن رژیم کتوژنیک

در این رژیم، میزان مصرف کربوهیدرات اغلب محدود به کمتر از 20 تا 50 گرم در روز می شود. در حالت طبیعی، ۲۰ تا ۳۵ درصد از کالریهای موردنیاز بدن از چربیهای به دست میآیند. رژیم کتوژنیک به جای تکیه بر قند (گلوکز) بهعنوان منبع انرژی، که از کربوهیدرات ها (مانند غلات، حبوبات، سبزیجات و میوه ها) به دست می آید، از کتونها استفاده میکند. در مورد میوه ها و سبزیجات هم بهتر است که از سبزیجات غیر نشاسته ای (هویج، اسفناج، کلم بروکلی، …) و میوه های کم کربوهیدرات مثل توت و ملون استفاده کنید. مغز عضوی پر مصرف است که هر روز مقدار زیادی انرژی مصرف می کند و نمی تواند مستقیماً این انرژی را از چربی ها بدست آرود و فقط می تواند آن را از گلوکز – یا کتونها تامین نماید. همچنین چربی را به کتون در کبد تبدیل میکند که میتواند انرژی مغز را تأمین کند. 15 غذا که نمی توانید در رژیم غذایی کتوژنیک مصرف کنید! میوه هایی که کربوهیدرات بسیار کمی دارند، مجوز ورود به این برنامه غذایی خاص را دارند.

همه چیز درباره کتوژنیک

استفان هرمان می گوید: “برای بعضی از افراد، رژیم کتو می تواند مضر باشد.” وی می گوید افرادی که به دیابت نوع 2 مبتلا هستند و مصرف انسولین دارند و همچنین افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که باید انسولین مصرف کنند در این دسته قرار دارند. رژیم کتوژنیک اولین بار برای درمان بیماران صرعی به کار گرفته شد، اما در حال حاضر یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن محسوب می شود. لیست خرید Keto به شما امکان می دهد دستور غذا را در حال حرکت اضافه کنید. آیا غذا با آووکادو برای رژیم کتو وجود دارد؟ در مورد نیازهای غذایی خود با پزشک و کارشناس تغذیه خود صحبت و مشورت کنید.در ابتدا، مهم است که تا زمانی که احساس سیری به وجود اید غذا مصرف شود و از محدود کردن بیش از حد کالری خودداری شود. این نوع رژیم شامل ۵ درصد کربوهیدرات، ۲۰ درصد پروتئین و ۷۵ درصد چربی هست که مقدار چربی آن بالاتر می باشد. رژیم کتو مستلزم مصرف کربوهیدرات کمتری است، اما با ایجاد امکان خوردن چربی بیشتر و پروتئین کافی برای افراد، آن را جبران میکند. رژیم غذایی کتوژنیک، یک رژیم غذایی با چربی بالا؛ کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن سریع بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مضرات رژیم غذایی کتوژنیک

در این رژیم لاغری، مصرف مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات به شدت محدود شده است و به جای آن فرد باید پروتئین و چربی های سالم مصرف نماید. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. تغییر در وضعیت گوارش و باکتری های مفید روده: به دلیل مصرف کم کربوهیدرات احتمال دریافت فیبر از غذاهای همچون میوه ها، حبوبات و سبزیجات کاهش پیدا میکند و این موجب ایجاد یبوست در افراد می شود و از آنجایی که باکتریهای مفید روده که نقش به سزایی در سلامت و ایمنی بدن دارند از فیبرها تغذیه میکنند زمانی که فیبر مصرفی شما کاهش پیدا میکند سلامت بدن و سیستم ایمنی به خطر می افتد و عفونت پذیری افزایش پیدا میکند پس برای رفع این مشکل شما میتوانید از غذاهای پرفیبر که مصرفشان در رژیم کتو بلامانع است مثل نارگیل، دانه چیا، ارزن، گل کلم، بروکلی و سبزیجات برگ سبز استفاده کنید. بتاکاروتن نوعی رنگدانه گیاهی است که نقش اساسی در عملکرد سیستم ایمنی و سلامتی چشم بر عهده دارد. حتی از آنجایی که فرد به نیاز بدن خود واقف نیست، حتی ممکن است، به برخی از منابع کمبود پیدا کند.

روزه کتوژنیک امروزه مارگارین از روغن هایی مانند سویا، نخل یا هسته خرما تهیه می شود که در رژیم کتو توصیه نمی شود. در تحقیقات گذشته، مردان چاق

که از یک نسخه اصلاح شده از رژیم کتوژنیک، با پروتئین بالا و کربوهیدرات کم پیروی می کردند، در یک ماه حدود 14 پوند وزن کم کردند، در مقایسه با آن، گروه کنترل با یک رژیم پر پروتئین و کربوهیدرات متوسط حدود 10 پوند وزن کم کردند. اگرچه اغلب اوقات با آووکادو شبیه به سبزیجات رفتار می شود، اما از نظر بیولوژیکی آووکادو در واقع یک میوه محسوب می شود. بیشتر حجم هندوانه از آب تشکیل شده. هندوانه تقریبا کربوهیدرات خالص بسیار کمی دارد. تنظیم چنین رژیمی که این درصدها را بخواهیم انجام دهیم بسیار سخت است. سلامت – رژیمهای غذایی کم-کربوهیدرات مثل کتوژنیک، شاید در ابتدا کمک کنند که وزن زیادی کم کنید اما در دراز مدت ممکن است به سلامتیتان آسیب بزند. در رژیم روزانه 2000 کالری، معمولا شامل 165 گرم چربی، 40 گرم کربوهیدرات و 75 گرم پروتئین است. ᠎This a​rticle was  done ​with the help of G᠎SA  Conte nt Ge​ne rator  DEMO.

انواع نان کتوژنیک

البته ممکن است این نوع رژیم منجر به کتوز نشود چون پروتئین هم درست مثل کربوهیدرات می تواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود. اما جایگزین سدیم از دست رفته بسیار حیاتی است ، به ویژه زمانی که در حال تمرین هستید. فقط به یاد داشته باشید که محتوای کربوهیدرات روی برچسب را بررسی کنید. فقط حتما ابتدا مواد تشکیل دهنده ی شیر را روی بسته بخوانید و نوع شیرین نشده آن را انتخاب کنید. مطالعه دیگری روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند، به طور متوسط 26.2 پوند (11.9 کیلوگرم) در یک دوره 2 ساله از دست دادند. همانطور که این رژیم پیداست این رژیم سبب تولید کتون در بدن می گردد.کتون ها زمانی در بدن تولید می گردند که مقدار کمی کربوهیدرات وجود دارد و بدن لازم است انرژی خود را از شکستن اسیدهای چرب بدست آورد. یک فنجان کامل حاوی 11.7 گرم کربوهیدرات خالص است. لیمو یک میوه محبوب از خانواده مرکبات است که از آن به عنوان طعم دهنده انواع نوشیدنی ها، غذاها و دسرها استفاده می شود. نخود فرنگی جزو سبزیجات نشاسته ای می باشد که حاوی مقادیر بیشتری از کربوهیدرات در مقایسه با سبزیجات غیر نشاسته ای سبز مانند کلم بروکلی یا کدو سبز است.