رژیم های کتوژنیک مصاحبه تخصصی

برای شروع به یک متخصص تغذیه کتوژنیک مراجعه 8 استراتژی‌های برنده برای استفاده برای کتوژنیک برای لاغری 1402 کنید. این عارضه اگر به سرعت درمان نشود ، می تواند کشنده باشد. بدین ترتیب اگر بدن شما کربوهیدرات کافی برای عملکرد بدنی و فعالیت و ورزش را تأمین نکند، باید تلاش کند تا آن را از شکستن چربیها به دست آورد و این باعث میشود که شما در طول تمرینات احساس خستگی کنید. زیرا این رژیم عوارض زیادی در بردارد و در واقع سبک یا روش صحیح تغذیه ای را رعایت نمی کند. متاسفانه در این نوع رژیم ها مقدار خیلی زیادی از وزن از دست رفتۀ شما در مدت کوتاهی برمی گردد. اما مشکل اینجا است که بیشتر افراد به محض بازگشت به رژیم غذایی پایدار تر ، وزن زیادی را که از دست داده اند دوباره بدست می آورندو دچار اضافه وزن می شوند . اگر کمبود این مواد مغذی را داشته باشید ممکن است دچار تهوع، گرفتگیهای عضلانی و یبوست شوید. اگر با شروع این رژیم بیشتر به دستشویی رفتید تعجب نکنید، این عارضه به دلیل صفرای ایجاد شده توسط کیسه صفرا اتفاق میافتد. این مشکل ممکن است به دلیل مشکلات کیسه صفرا عضوی که صفرا را برای کمک به تجزیه چربی در رژیم غذایی تولید می کند بوجود آید .

تحقیقات بسیاری نشان دادهاند که رژیم کتوژنیک مؤثرترین رژیم برای کاهش وزن است که کمترین ریسک را برای بیماریهای ناشی از رژیم بهدنبال دارد. این روزها در داروخانهها مکملهای فراوان و گوناگونی برای رژیم کتوژنیک وجود دارد اما پزشکان توصیه میکنند به جای پودر پروتئین و روغنهایMCT که ممکن است عوارض جانبی داشته باشند، غذاهای طبیعی بخورید. هم چنین، آجیل و دانه ها حاوی مقدار زیادی فیبر هستند که باعث به وجود آمدن احساس سیری می شود. این نوع نوسانات وزنی می تواند منجر به بی نظمی در خوردن شود ، یا می تواند کیفیت غذا خوردن را بدتر سازد. چرا که کربوهیدرات نسبت به چربی، انرژی کمتری را برای سوخت مصرف میکند. در یک رژیم روزانه 2000 کالری، ممکن است تا 165 گرم چربی، 40 گرم کربوهیدرات و 75 گرم پروتئین مصرف شود. اگر بعد از محدود کردن کربوهیدراتها و افزایش مصرف چربی، متوجه مشکلات گوارشی شُدید، این نشانهای است که رژیم کتوژنیک برای شما در طولانیمدت مناسب نیست. اگر به دنبال مواد غذایی هستدی که دارای کربوهیدرات کم باشد می توانید از تخم مرغ، پنیر فرآوری نشده، آووکادو، بادام زمینی، فندوق، گردو و بادام استفاده کنید. تمام چربیها یکسان نیستند و متأسفانه برخی افراد ممکن است برای دریافت چربی کافی در مصرف گوشتهای فرآوری شده و چربیهای اشباع افراط کنند.

رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران

این ذرات که در کبد از چربی تولید می شوند، به طور معمول به عنوان سوختی برای تمام بدن به کار می روند، که مغز نیز این قاعده مستنثنی نیست. این شرایط زمانی اتفاق می افتد که بدن مقدار زیادی کتون اسیدهایی که به عنوان محصول جانبی چربی سوزی تولید می شوند ذخیره کرده و خون بیمار بیش از حد اسیدی شود که این شرایط می تواند به کبد ، کلیه ها و مغز آسیب برساند. پیشنهاد من به بیش از ۲۰ سال تجربه رژیم درمانی، استفاده از رژیم قلیایی اختصاصی برای خودتان است. این مقدار کاهش وزن در درجه اول به مقدار وزن آب ناشی از سوزاندن سلول های گلیکوژن شما مربوط می شود. یک مطالعه که در سال ۲۰۱۸ انجام شد مشخص کرد رژیم های کتوژنیک کوتاه مدت در کاهش عملکرد ورزشی در فعالیت های وابسته به سیستم های بی هوازی موثر هستند. شایعترین تاثیرات کوتاه مدت وخفیف این رژیم شامل مجموعه ای از علائم تهوع، استفراغ، سردرد، خستگی، گیجی، بی خوابی، مشکل در تحمل ورزش و یبوست می باشند که به عنوان آنفولانزای کتونی شناخته می شوند.

رژیم کتوژنیک برای صرع اینکه دلیل این امر چیست هنوز مشخص نیست ، اما به نظر می رسد روند کتوژنیک باعث کاهش دفعات تشنج می شود. به گفته پزشکان، رژیم کتو میتواند در درمان صرع مفید باشد، البته دلیل آن به صورت قطعی مشخص نیست، اما به نظر میرسد جزئی از این رژیم باعث کاهش تعداد تشنج میشود. وی یبوست شدید را از دیگر عوارض این نوع رژیم برشمرد که به دلیل حذف یکسری مواد مغذی ایجاد میشود. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را به حالت متابولیکی به نام کتوسیس سوق میدهد. دلیل آن این است که ، برای افراد دیابتی ، کتوز می تواند یک مشکل خطرناک به نام کتواسیدوز ایجاد کند. رژیم کتو برای مبتلایان به دیابت وضعیت خطرناکی به نام کتواسیدوز ایجاد میکند. به گفته وی فرد در این رژیم مجاز است از انواع روغنها ترجیحا روغنهای سالم تر، گوشتها و تخم مرغ، انواع مغزبه میزان محدود و سبزیهای برگ سبز به مقدار محدود استفاده کند. این روزها متوسل شدن به انواع رژیم غذایی برای دستیابی به تناسب اندام و رسیدن به وزن ایده آل، در میان اقشار مختلف جامعه بسیار باب شده است. تحقیقات نشان می دهد نارگیل باعث کاهش اشتها می شود، به طوری که افراد بعد از مصرف نارگیل می توانند تا چندین ساعت بدون احساس گرسنگی یا کاهش قند خون سپری کنند.

وقتی سیب به صورت کامل خورده شود، می تواند به کنترل اشتها و کاهش گرسنگی کمک کند. در این صورت افزایش وزن، نفخ، التهاب و سایر اختلالات گوارشی، اولین نشانههایی است که شما با آن مواجه میشوید. خستگی حاصل از رژیم کتو اغلب با استفاده از چربی برای تامین انرژی افزایش می یابد اما برخی از افراد در طول رژیم با یک خستگی طولانی مدت مواجه می شوند. تمام مطالعات مورد بررسی، بیش از 12 ماه طول کشیده بود. محققا بر این باورند که تغییرات وزن مربوط به کتو می تواند به دلیل از دست دادن توده عضلانی در فرد باشد به خصوص اگر شخصی بیش از حد پروتئین و چربی استفاده می نماید ممکن است وزن کم کند ، اما در واقع این کاهش وزند به معنای کاهش عضله زیادی در بدن او باشد . اگر شما مصمم هستید که در رژیم کتوژنیک در درازمدت باقی بمانید، باید با نظر پزشک در دورههای زمانی مشخص از مکملهای ویتامینی استفاده کنید. Th᠎is ​post was gener ated with GSA C ontent G᠎ener at​or D emover᠎sion .

رژیم کتوژنیک در بدنسازی

در ادامه به بررسی و درمان لاغری برای افرادی که بی اشتها هستند می پردازیم اما باید راه درمان لاغری را از متخصص در این زمینه دریافت کرد. یک رژیم غذایی با چربی بالا میتواند بیماریهای صفراوی (GBD) موجود را تشدید کند و یا خطر ابتلا به بیماریهای صفراوی را افزایش دهد. تحقیقات تجربی اولیه نشان می دهد که رژیم کتو ممکن است اثرات ضد توموری داشته باشد ، احتمالاً به این علت که میزان کالری دریافتی و گلوکز در گردش را که برای رشد تومور مورد نیاز است را کاهش می دهد. شکلات تلخ حاوی فلاونوئیدها است که ممکن است با کاهش فشار خون و حفظ سلامت رگها، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. دنبال کنندگان یک رژیم غذایی کتوژنیکی ممکن است از مصرف میوهها و سبزیجات غنی از ویتامینها خودداری کنند و تلاش کنند تا شمارش کربوهیدرات خود را در محدوده کتوژنیک حفظ کنند. به علاوه وقتی سبزیجات را مصرف می کنید، حجم غذا افزایش پیدا می کند و شما احساس رضایت بیشتری می کنید. پاسخ مثبت است. شما ممکن است چربی خود را به تدریج افزایش دهید تا زمانی دیگر به بدن خود اجازه بدهید از آن استفاده کند. عملکرد شناختی را با استفاده از آزمایشات معتبر از طریق برنامه ای که بر روی آیپد آنها نصب شده بود و همچنین جریان خون مغز را با استفاده از سونوگرافی فراصوتی داپلر دو طرفه شریان­های خارج جمجمه ای کرانیال (گردن) اندازه گیری کردند.

تخمین زده شده است که حدود 25٪ از افرادی که رژیم کتو را تجربه می کنند ، این علائم را تجربه می نمایند ، که خستگی شایع ترین آنها است. یک مطالعه قدیمی نشان داده است که رژیم کتوژنیک، حساسیت به انسولین را تا 75 درصد بهبود می بخشد. برخی از ورزشکاران نه تنها برای کاهش وزن بلکه برای بهبود عملکرد در ورزش خود ، از رژیم کتوژنیک استفاده می کنند. رژیم های کتوژنیک ممکن است با بهبود عملکرد انسولین ، کاهش التهاب و تقویت چربی باعث بهبود سلامت متابولیک شوند. وی کتوزیس را یک فرآیند طبیعی متابولیک در بدن عنوان کرد که در این فرایند به جای کربوهیدارت و گلوکز برای تامین انرژی چربی های اشباع شده و ذخیره شده در اجزای بدن سوزانده می شود. تحقیق دیگری که در این زمینه منتشر شد نشان میدهد افرادی که رژیمهای غذایی کم کربوهیدراتی و پروتئین های حیوانی کم دارند (نمونه بارز رژیم غذایی کتو) در مقایسه با افرادی که کربوهیدرات را با اعتدال مصرف میکنند، خطر مرگ زودرس بیشتری دارند. کتواسیدوز در تعدادی از افراد سالم و فاقد دیابت که رژیم های کم کربوهیدرات را دنبال می کردند نیز گزارش شده است ، اگرچه این عارضه نادر است.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با یکی از معروف ترین رژیم های کاهش وزن، یعنی رژیم کتوژنیک آشنا کنیم، پس تا انتهای این مطلب در کنار ما باشید. این رژیم کتوژنیک به رژیم کمکربوهیدرات نیز معروف است. بر اساس یکی از مطالعات صورت گرفته مشخص شده است که رژیم کتوژنیک میتواند به عنوان یک مکمل درمانی برای بیماران در معرض شیمی درمانی و اشعه ایکس به حساب آید، دلیل آن هم فشار اکسیداتیوی بیشتری بوده که بر روی سلولهای سرطانی به نسبت سلولهای طبیعی وارد خواهد کرد. سطوح پایینتر انسولین، از شما در برابر انواع سرطان محافظت کرده و حتی رشد سلولهای سرطانی را کم میکند. حتی مطالعات بر روی حیوانات نشان دادهاست که این رژیم غذایی میتواند فواید ضدپیری و ضد سرطانی داشتهباشد. مطالعات آزمایشگاهی نیز حاکی از آن است که این رژیم غذایی همچنین دارای مزایای ضد پیری ، ضد التهاب و مبارزه با سرطان است.

اما مطالعات گسترده نشان داده است که در مورد عموم مردم، چربی اشباع شده کره و خامه با بیماری قلبی ارتباطی ندارد. در یک مطالعه 25000 نفری که در کنگره انجمن قلب اروپا در مونیخ ارائه شد ، نشان داده شده است که افرادی که رژیم کم کربوهیدرات دارند ، بیشترین خطر مرگ ناشی از سرطان ، بیماری های قلبی عروقی و سایر علل را دارند. همیشه سعی کنید که گوشت و سبزیجات را در یک دوره طولانی، در رژیم خود تکرار کنید؛ زیرا هر کدام مواد مغذی و مفید مختلفی برای بدن فراهم میکنند. کسانی که رژیم کتوژنیک را در پیش میگیرند ممکن است برخی از مواد مغذی مهم مانند الکترولیتهایی چون سدیم و پتاسیم را از دست بدهند. این وضعیت وقتی اتفاق میافتد که بدن مقدار زیادی کتون – اسیدهای تولیدشده از چربیهای سوزانده شده – را نگه میدارد و خون خیلی اسیدی میشود که میتواند به کبد، کلیهها و مغز آسیب برساند، چنانچه درمانی برای این وضعیت پیدا نشود میتواند کشنده باشد. رژیم کتو باعث میشود بدن در حالت اسیدیتر قرار بگیرد که عملکرد فرد را کاهش میدهد.