ده خطا وحشتناک برای اجتناب اگر شما (انجام دهید) رژیم های کتوژنیک

رژیم کتوژنیک و بارداری یکی از رژیمهای غذایی که این روزها بسیار درباره آن صحبت میشود و همه از تأثیر آن بر لاغری میگویند 8 استراتژی‌های برنده برای استفاده برای کتوژنیک برای لاغری 1402 رژیم کتوژنیک است. امروزه با افزایش شیوع چاقی و اقبال مردم به بهبود وزن، در نابسامانی های سیستم سلامت کشور، در هر گوشه و کناری، افرادی بدون ثانیه ای تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی، خود را مشاور تغذیه و تناسب اندام معرفی میکند و با زیر سوال بردن تلاش محققان و متخصصان علوم پزشکی، در تلاش اند بیکاری خود را با دخالت در علوم پزشکی و سلامتی جبران کند؛ بدون آنکه از عواقب آن بداند و یا ذره ای از آن علم را درک کند.یکی از خطاهای این افراد در فضای مجازی و تبلیغات تناسب اندام، رژیم های کتوژنیک یا کم کربوهیدرات می باشد. این افراد برای حفظ سلامت بدنشان باید به دنبال راهی برای افزایش اصولی وزنشان باشند که با رعایت و دانستن کالری انواع غذا می توانند به افزایش وزن برسند. به عنوان مثال مصرف ۵۰۰ کالری خرما در مقایسه با ۵۰۰ کالری سینه مرغ بیشتر سبب افزایش وزن می شود. پیروی کردن از یک رژیم چاقی مناسب می تواند به افراد در اضافه شدن وزنشان کمک کند. رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست؟

چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم

رژیم کتوژنیک چیست و چه عوارضی دارد کسانی که جراحی باریاتریک انجام دادند یا دستگاه گوارشی خود را جراحی کرده اند: جراحی باریاتریک تغییراتی را در سیستم گوارشی ایجاد می کند که با کم کردن توانایی مصرف غذا و یا کاهش جذب مواد غذایی یا هر دو به کاهش وزن کمک می کنند و به همین علت ظرفیت گوارشی محدودی دارند.این افراد باید از رژیم کتوژنیک اجتناب کنند ، زیرا هضم چربی برای بدن آنها بسیار دشوار است. در اینجا برخی از عوارض جانبی و خطرات احتمالی رژیم کتوژنیک ذکر شده است. در نتیجه، تغییر ناگهانی رژیم غذایی کم کربوهیدرات ممکن است برای برخی افراد عوارض جانبی ایجاد کند و “آنفولانزای کتو” را تجربه کنند. در حین انجام این فرآیند بدن شما به دلیل افزایش هدر رفت آب ناشی از کتوئیک و آب ناشی از تخلیه منابع گلیکوژن ، موارد زیر را تجربه خواهد کرد، خستگی، مه مغزی و کمبود آب. با وجود انواع مختلف رژیم هایی که میگیرید، هیچ کاهش وزنی رو تجربه نمیکنید. اون بیماری دیابت رو تو 60درصد از شرکت کننده ها معکوس کرد. رژیم کتوژنیک کمک میکند که آسیب دیدگان مغزی، سریعتر بهبود پیدا کنند و افرادی که در سرازیری بیماری آلزایمر هستند، از سرعت پیشرفت بیماریشان کاسته شود؛ همچنین کاهش رشد سلولهای سرطانی یکی از مهمترین فواید رژیم کتوژنیک است.

درباره بیماری آلزایمر بیشتر بدانید؟ در حقیقت بهتر است قبل از شروع به هر نوع رژیمی، در مورد آن مطالعه کنید، عوارض آن را بدانید و بعد وارد آن رژیم شوید و همچنین نیاز است که با یک مشاوره تغذیه مشورت نمائید. اگرمیخواهید بدانید اتوفاژی چیست به مقاله نوشته شده در این باره مراجعه نمایید. انواع مختلف رژیم کتوژنیک چیست؟ آنها انواع مختلفی از رژیمهای غذایی و برنامههای ورزشی سخت و سنگین را در برنامه روزانه خود میگنجانند. هنگامی که بدن به یک منبع انرژی بیشتر از گلوکز نیاز دارد به طور مثال در هنگام گرسنگی، عدم مصرف کربوهیدرات یا ورزش طولانی مدت به عنوان یک منبع انرژی مهم می­باشند. همانطور که اشاره کردیم رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی با میزان بسیار کمی از کربوهیدرات و میزان زیادی چربی است که شباهتهای زیادی با رژیم غذایی اتکینز (Atkins) و رژیم غذایی کم کربوهیدارت دارد. زیرا برای افزایش وزن، مجاز به استفاده از هر نوع غذایی نیستیم، بلکه نیاز به برنامه غذایی افزایش وزن داریم. این روزها چاقی معضل بزرگ بشریت، بازار رژیم لاغری را پر تب و تاب کرده و این بین نام رژیم غذایی کتوژنیک حسابی بر سر زبانهاست، به همین خاطر قصد داریم در این مقاله شما را با اصول رژیم کتوژنیک و باید و نبایدهای این رژیم لاغری پر طرفدار آشنا کنیم، همراه ما باشید.

᠎Data has be en g​enerated by GSA Conte᠎nt᠎ Gen er ator D​em᠎ov​ersion!

شما در بخش اول با مواد غذایی مجاز که می توانید مصرف کنید آشنا می شود و در بخش بعدی غذاهای ممنوعه را لیست کرده ایم که به هیچ وجه نباید مصرف شود! اگر جزو افرادی هستین که به صورت حرفه ای ورزش میکنید، میتونید از رژیم کتوژنیک هدفمند استفاده کنید. در حالت عادی، بیشتر انرژی مورد نیاز بدن توسط کربوهیدراتها تامین میشود؛ اما وقتی کربوهیدرات رژیم کم باشد، بدن از چربی به عنوان منبع سوخت خود استفاده میکند. بدن شما عادت ندارد از کتون ها به طور منظم استفاده کند ، بنابراین وقتی این تغییر سوخت بدن از مواد قندی به کتون بادی ها را انجام می دهید ، احساس ناراحتی می کنید. میخواستم بگم حتما چربی های سالم استفاده کنید. بهطوریکه تمام افراد اعم از چاق و لاغر، همواره انواع مختلفی از رژیم های غذایی سالم را امتحان میکنند. به صورت کلی باید در این رژیم خوراکی های مغذی، سالم و ارگانیک مصرف کرد. در صورت عدم تنظیم مناسب داروها قبل از شروع این رژیم، افرادی که از دیابت رنج می برند و از انسولین یا عوامل قند خون خوراکی استفاده می کنند دچار افت قند خون شدید می شوند. در این رژیم مصرف خوراکی های پر چرب، پروتئین متوسط و مقدار کمی کربوهیدرات توصیه می شود.

مطالعات فعلی رژیم کتوژنیک و رژیم های کم کربوهیدرات در زنان مبتلا به PCOS بررسی کرده اند و دریافتند که آن ها قادر به کاهش سطح انسولین و کاهش توده بدن هستند. اکنون محققان آزمایشات بالینی را برای تعیین تأثیر این مولکول بر سرطان روده بزرگ انسان آغاز کرده اند. برخی محققان نگران این موضوع هستند که این رژیم می تواند قدرت و تناسب اندام فرد را دچار مشکل کند. رسیدن به فاز کتوسیس بر اساس افزایش کتون ها در خون فرد سنجیده می شود. در ابتدا ممکن است سطح کلسترول فرد افزایش پیدا کند اما با گذشت زمان شاهد کاهش کلسترول خواهید بود. انسولین به بدن شما اجازه میدهد از قند به عنوان سوخت استفاده یا ذخیره کند؛ رژیمهای کتوژنیک باعث میشوند که سریعا این سوخت (قند) سوزانده شود، بنابراین بدن شما به انسولین کمتری احتیاج دارد و این کاهش سطح انسولین، ممکن است به محافظت از شما در برابر برخی از انواع سرطان یا حتی کندکردن رشد سلولهای سرطانی کمک کند که البته نیاز به مطالعات بیشتری در این زمینه است. کبد کتون ها را از چربی میگیرد و بدن با تغییر منبع سوخت و انرژی خود، چربی بیشتری میسوزاند. در این مرکز مشاورین تغذیه با بررسی توده بدنی و اطلاعاتی که از طریق آنالیز بدن بدست می آید بهترین رژیم غذایی را برای شما تدوین خواهند کرد.

از طرفی کاهش میزان کالری دریافتی سبب می شود تا بدن برای تامین انرژی مورد نیاز سوخت و ساز به آزاد سازی انرژی از طریق سوزاندن بافت ها بپردازد که این فرایند سبب کاهش وزن و یا همان لاغری می شود. بدن برای سوخت از چربی ها استفاده می کند و در اثر سوختن ناقص چربی ها در کبد، کتون ها تولید می شوند. برخی از اهداف آخرین نسخه رژیم کتوژنیک، کاهش وزن، مدیریت وزن و بهبود عملکرد ورزشی است. یک مطالعه نشان داد که رژیم کتوژنیک به میزان 75٪ حساسیت به انسولین را بهبود میبخشد. ضد انسولین می شوند. در حالی که رژیم کتو خیلی آسان به نظر نمی رسد ، تحقیقات نشان می دهد که علاوه بر استفاده از آن برای درمان صرع ، دارای مزایای درمانی بالقوه است. به طور خلاصه نسخه های مختلفی از رژیم کتو وجود دارد؛ اما بیشترین تحقیق و توصیه در مورد نسخه استاندارد (SDK) صورت گرفته است.

مشکلات رژیم کتوژنیک

تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک می تواند باعث کاهش قابل توجه تشنج در کودکان صرعی شود. نامتعادل کاهش وزن و لاغری است که به عنوان رژیم غذایی در صرع و تشنج کاربرد دارد و در آن میزان دریافت چربی بالا، دریافت پروتئین متوسط و دریافت کربوهیدرات به حداقل ممکن می رسد. دسرها، کیک، کلوچه و نانهای شیرین اغلب دارای مواد مغذی کمی هستند که با داشتن شاخص گلیسمی بالا، شما را به سمت پرخوری سوق میدهند. اساس این رژیم، کاهش دادن میزان کربوهیدرات دریافتی است پس باید هر نوع غذایی که دارای کربوهیدرات بالا است، حذف شود. به طور همزمان، همین افراد پیرو رژیم کتو دارای نتایج قابل مقایسه ای در کاهش وزن و کاهش تری گلیسیرید بودند. طبق “رژیم کتوژنیک” توسط لایل مک دونالد، یک تصور غلط رایج وجود دارد، به خصوص در میان بدنسازان، که کتوز نشانگر تجزیه پروتئین است؛ در حالی که در واقع عکس این مسئله وجود دارد: بدن حداقل بافت ماهیچه ای را تطبیق داده و از دست می دهد. کارشناسان بهداشت شاخص توده بدنی (BMI) بیش از 30 کیلوگرم بر متر مربع را بعنوان شاخص چاقی تعریف می کنند. استفاده کنید. در پایان باید گفت همانطور که اضافه وزن برای افراد مشکل ساز است و سلامت انسان را به خطر می اندازد، لاغری زیاد هم می تواند مشکل ساز شود.

این صبحانه کتوژنیک خیلی هیجانانگیز است و آنقدر مغذی است که شما میتوانید حتی در وعده نهار و شام هم از آن استفاده کنید. مطالعه دیگر در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داده است که 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به قطع تمام داروهای دیابت خود بوده اند که به خودی خود خبر خوشحال کننده ای برای افراد دیابتی خواهد بود. از بین تمام رژیم های غذایی موجود ، شاید فقط در زمینه رژیم مدیترانه ای مطالعات علمی زیادی صورت گرفته است. در حالی که گلوکز “غذای” اصلی برخی سلول های سرطانی است، مطالعه ای که از سال 2010 در مجله تحقیقات سرطان منتشر شد، نشان می دهد که سلول های تومور پانکراس از فروکتوز به طور خاص برای تقسیم و تکثیر استفاده می کنند. اما در این مقاله از مجله هومکا میخواهیم با توضیحی کامل درباره رژیم کتوژنیک این اطمینان را به شما بدهیم که میتوانید لاغر شوید. یک گزینه خوب برای افزایش وزن مصرف منابع غذایی سرشار از نشاسته می باشد. کتوژنیک تنها سبک غذایی است که با شاخص هایی نظیر خون , ادرار و تنفس سنجیده می شود. پرسش 6. چرا گاها ادرار بوی میوه میدهد؟ ​Th᠎is po st h​as ᠎be en written by GSA C᠎ontent G​en erator Demoversi on​!

بهترین رژیم کتوژنیک

از طرف دیگر کاهش وزن سریع اولیه به دلیل افزایش دفع ادرار موجب افزایش تمایل افراد و ایجاد انگیزه به ادامه رعایت این الگوی رژیم غذایی برای کاهش وزن می گردد. توصیه می شود برای جلوگیری از ناراحتی معده، کربوهیدرات های قابل هضم با شاخص گلیسمی بالا را انتخاب کنید. کتو در رژیم کتوژنیک از آن جایی میآید که به بدن امکان تولید مولکولهای سوختی کوچکی به نام “کتون” میدهد که در زمان کمبود گلوکز، کتون یک سوخت جایگزین برای بدن محسوب میشود و این کتون زمانی تولید میشود که کربوهیدرات کم (Low Carb) و پروتئین متوسط مصرف کنید! هدف نهایی در رژیم کتوژنیک رسیدن به فاز سوخت و سازی به نام کتوسیس است. ایدهی آن، این است که با خوردن چربی زیاد، پروتئین متوسط و کربوهیدرات کمتر، بدن به حالت کتوز، یا وضعیت متابولیک میرود که در آن اجسام کتونی (مولکولهای شبیه به چربی) به جای گلوکز به سوخت اصلی تبدیل میشوند.