وقتی صحبت از انواع رژیم کتوژنیک به میان می‌آید چه کاری انجام می‌دهند و چه کاری باید متفاوت انجام دهید

رژیم کتوژنیک ۲۱ روزه یکی از فواید رژیم کتو این است که جلوی مصرف قند اضافی را میگیرد؛ اما شما مجبور نیستید فقط رژیم کتوژنیک را در پیش بگیرید تا مصرف قند خود را 8 استراتژی‌های برنده برای استفاده برای کتوژنیک برای لاغری 1402 محدود کنید. در رژیم کتوژنیک به علت حذف سختگیرانهی کربوهیدرات و همچنین مصرف بالای چربیها، عوارضی وجود دارد که دانستن آنها ممکن است باعث صرفنظر شما دنبال کردن این رژیم شود. میزان مصرف پروتئین و ویتامین در این رژیم در حد معمول باقی خواهد ماند. رژیم کتو برای افرادی که اضافه وزن دارند، مبتلایان به دیابت و کسانی که میخواهند سلامت متابولیکشان را بهبود بدهند، فوقالعاده است. افراد مبتلا به دیابت بیشتر در خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند. در نتیجه، مصرف مواد مغذی که قبلا مواد معدنی و ویتامینهای مورد نیاز بدن را تأمین میکرد، نیز محدود میشود. رژیم غذایی کتوژنیک می توانند در کوتاه مدت اثرات سودمندی را بر تغییرات متابولیکی داشته باشد و در کنار کاهش وزن، متغیرهای سلامتی مرتبط با اضافه وزن مانند مقاومت به انسولین، پرفشاری خون و کلسترول و تری گلیسرید بالا را نیز بهبود دهد. اسیدهای آمینه در پروتئین ها می توانند به گلوکز تبدیل شوند، بنابراین رژیم غذایی کتوژنیک حاوی مقادیر کافی از پروتئین ها مشخصی برای جلوگیری از کاهش توده بدون چربی است، اما هم چنان می تواند باعث کتوز شود.

نحوه شروع رژیم کتوژنیک

احتمالا هنوز کاملا وارد حالت کتوز نشده یا بدن شما به طور کارآمد از چربی به عنوان سوخت استفاده نمیکند. طرفداران این رژیم عنوان می کنند که اگر رژیم به طور دقیق اجرا شود، سطح کتون های خون نباید به سطح آسیب رسان برسد و باعث کتواسیدوز چرا که مغز از کتون ها بعنوان سوخت استفاده می کند و افراد سالم معمولا برای جلوگیری از ساخته شدن بیش از حد کتون، انسولین کافی می سازند. مهم است تا تنها بر مصرف غذاهای پرچرب تمرکز نشود و در رژیم غذایی روزانه انواع متنوعی از گوشت ها، ماهی، سبزیجات، میوه ها، مغزها و دانه ها وجود داشته باشد تا دریافت فیبر، ویتامین های گروه B و املاح معدنی (آهن، منیزیم، وی) را که معمولا در غلات سبوس دار وجود دارد و در این رژیم محدود شوند. بطور کلی در رژیم کتو باید روزانه ۲۰۰۰ کالری از مواد مغذی، به نسبت زیر مصرف شود: ۵۵ تا ۶۰ % کالری از چربی ۳۰-۳۵٪ کالری از پروتئین ۵-۱۰% کالری از کربوهیدرات ها بسیاری از مردم رژیم کتو را به منظور کاهش وزن شروع میکنند.

هشت ساده راه‌ها به رژیم های کتوژنیک بدون حتی مشتاق

بهترین برنامه رژیم کتوژنیک در رژیم کتو مصرف روزانه کربوهیدرات محدود و میزان چربی افزایش مییابد. رژیم کتوژنیک ورودی این دسته از مواد غذایی رو کاهش میده وبه جاش میزان مصرف چربی و پروتئین رو بیشتر میکنه. رژیم کتوژنیک یا به طور خلاصه رژیم کتو، از جمله رژیم های لوکرب (کم کربوهیدرات) و پر چرب (با چربی های غیر اشباع) است. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که افرادی که از رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات پیروی میکنند، ممکن است سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL)، که یک عامل خطر برای بیماری قلبی است، افزایش یابد. در نتیجه، ممکن است پیروی از رژیم غذایی برای مدت طولانی سخت و چالش برانگیز باشد. اگر تصمیم دارید با استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک از وزن اضافهتان بکاهید، بهتر است قبل از آن از خطرات این رژیم غذایی آگاه شوید. استیسی ماتینسون، RDN، که در تگزاس مستقر است می گوید: رژیم Ketogenic یک برنامه غذایی است که بدن شما را به کتوز وارد می کند جایی که بدن از چربی (به جای کربوهیدرات ها) به عنوان منبع اولیه سوخت استفاده می کند. رژیم های کتوژنیک باعث کاهش وزن در هفته اول می شوند. رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو، کربوهیدراتها را به شدت محدود میکند و میزان چربی مصرفی فرد را افزایش میدهد.

اگر فردی محدودیت کربوهیدراتها را رعایت نکند، ممکن است هر وزنی را که از دست داده بود، دوباره به دست آورد. اگر ترکیب بالا را با پنیرهای پرچربی مثل سیامزگی یا پنیر کوزه همراه کنیم، درصد لذتمان بیشتر میشود. تحقیقات زیادی بر روی رژیم کتوژنیک استاندارد و کتو با پروتئین بالا انجام شده است. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم شبیه به رژیم استاندارد است، با این تفاوت که محتوی مقدار بیشتری پروتئین است. رژیم غذایی کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم شبیه به رژیم استاندارد کتوژنیک است؛ اما پروتئین بیشتری دارد. با این وجود، می توان رژیم غذایی را با تاکید بر روغن زیتون، آووکادو، آجیل ها، دانه ها و ماهی های روغنی که حاوی چربی های اشباع کمتری هستند، تعدیل کرد. در حالی که شما ممکن است چربی های تند تر (مانند کره بادام زمینی، کره معمولی، یا آووکادو) بخورید شما نیز بیشتر در آنچه در رژیم غذایی مجاز است محدود می شوید که می تواند شرایط روزمره را مانند خوردن شام با خانواده یا رفتن با دوستان ، بسیار دشوار کند از آنجایی که مردم اغلب آن را سخت می بینند آن به عنوان یک رژیم غذایی کوتاه مدت اسان است ولی برای یک سبک زندگی دراز مدت نیست.

در کنار این ها، باید یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالمی نیز داشته باشند. همچنین، از غذاهای فرآوری شده نیز باید اجتناب کنید یا برای مصرف آنها محدودیتی قائل شوید. البته باید توجه داشته باشید که رژیم غذایی کتوژنیک یک رژیم با چربی بالاست و به پروتئین زیادی نیاز ندارد پس لزومی ندارد گوشت زیادی مصرف کنید چون پروتئین اضافی در بدن به گلوکز تبدیل می شود و همین مساله می تواند رژیمتان را مختل کند؛ به خصوص در شروع رژیم و به ویژه برای افرادی که بدنشان در مقابل انسولین مقاومت ایجاد کرده است. در حالی که بسیاری از کسانی که سراغ رژیم کتوژنیک می روند، بعد از مدت کوتاهی آن را رها می کنند. مثلا اگر دیابت نوع 1 داریم، حتما قبل از گرفتن این رژیم با پزشکمان باید مشورت کنیم. اگر با هدف کاهش وزن رژیم کتو میگیرید، بعد از رسیدن به وزن مطلوب کربوهیدراتها را بهآرامی وارد برنامه غذایی خود کنید. به عنوان مثال به طور معمول حداقل 50 درصد از رژیم غذایی معمول آمریکایی را کربوهیدراتها تشکیل میدهند. رژیم لاغری کتوژنیک، رژیمی است که کربوهیدراتها را محدود میکند و مزایای زیادی برای سلامتی دارد. نیاز نیست مقدار زیادی چربی به برنامه غذایی خود اضافه کنید؛ مگر اینکه به کالری اضافی نیاز داشته باشید. This  po​st h as  been creat᠎ed with the help ​of GSA Cont ent  Gene​ra tor DEMO .

برای اینکه رژیم کتو را بهتر درک کنید، یک ماشین دوگانه سوز را در نظر بگیرید. پیروی از آن سخت است: رژیم کتو فرد را کاملا محدود میکند. به گفته آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، افراد با بیماریهای زیر نمیتوانند از این رژیم پیروی کنند: بیماری پانکراس بیماریهای تیروئید بیماریهای کبدی بیماری کیسه صفرا یا برداشتن کیسه صفرا سابقه اختلال خوردن مثل بیاشتهایی یا پرخوری عصبی توصیه میشود اگر فردی بخواهد رژیم کتو را امتحان کند، باید در مورد برنامه غذایی خود با یک متخصص تغذیه صحبت کند تا مشخص شود که آیا این رژیم برای او مناسب است یا خیر. اثرات بلند مدت این رژیم چیست و آیا این رژیم ایمن است؟ مطالعهای نشان داده است که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. یعنی، بدن به انسولین کمتری نیاز دارد و تولید میکند. رژیم کتوژنیک میتواند باعث تقویت حساسیت بدن نسبت به انسولین شود؛ حساسیت بیشتر به انسولین باعث میشود بدن برای پایین آوردن میزان گلوکز قند به میزان کمتری انسولین احتیاج داشته باشد. اگر شما به دنبال شروع کاهش وزن در مورد اهداف سلامتی و تناسب اندام خود هستید ممکن است که به رژیم غذایی کتوژنیک فکر کنید. همه میوهها سرشار از کربوهیدرات هستند، اما شما تنها میتوانید میوههای خاصی (معمولا انواع توتها) را آن هم به مقدار کمی میل کنید.

این روند، معمولا 3 تا 4 روز طول میکشد و بعد تجزیه پروتئین و چربی شروع میشود که میتواند در نهایت باعث کاهش وزن شود. پس از شروع رژیم کتو حدود ۲ تا ۴ روز طول میکشد تا فرد به حالت کتوز برسد. هدف اصلی در این رژیم، قرار گرفتن بدن در وضعیت کتوز است.در این وضعیت بدن کربوهیدراتی دریافت نمیکند و انرژی به جای از سوخت کربوهیدرات، از طریق سوخت چربی تأمین میشود. علائم مشخصی نشان میدهند که شما وارد وضعیت کتون زدگی شدید؛ مانند افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش اشتها یا کاهش گرسنگی. دستور العملهای کتو رایگان یک بسته مفید است که میتواند به شما کمک کند رژیم غذایی سالم، ماکروها، قند خون، شمارنده کربوهیدرات کتوژنیک و غیره را بررسی کنید. در رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد، حدود ۶۰ تا ۷۵ درصد کالری شما از چربی تأمین میشود. ردیاب رژیم کتو به طور موثر کالری دریافتی، پروتئین، کربوهیدرات شما را هر روز ردیابی می کند و برای هر وعده غذایی در روز یک پیشنهاد هوشمندانه ارائه می دهد. علائم احتمالی محدودیت شدید کربوهیدرات ها مانند: گرسنگی، خستگی، کاهش خلق و خو، حساسیت پذیری، یبوست، سردرد می تواند از روزها تا هفته ها بطول بینجامد.

برنامه رژیم کتوژنیک

Po st has been generated ​by GSA C​on tent G᠎en᠎er ator Demover si on!

شما همچنین ممکن است با یک متخصص تغذیه محلی کار کنید تا کمبود مواد مغذی احتمالی را محدود کرده و درباره مکمل های ویتامین صحبت کند زیرا شما دانه های غلات، لبنیات و میوه ها را نخواهید خورد و بسیاری از سبزیجات را حذف می کنید. در این مقاله، به عوارض جانبی رژیم کتوژنیک میپردازیم و توضیح میدهیم رژیم کتو چه مشکلاتی ایجاد میکند، خطرات احتمالی و عوارض جانبی آن چیست و برای چه کسانی میتواند مفید باشد. این رژیم در دهه 1920 و 30 به تقلید از متابولیسم روزه، به عنوان درمانی برای بیماری صرع معرفی شد. ماتینسون می گوید، سه مورد وجود دارد که تحقیقات برای حمایت از یک رژیم غذایی کتوژنیک، از جمله کمک به کنترل دیابت نوع 2، به عنوان بخشی از درمان صرع و یا برای کاهش وزن وجود دارد. ماتینسون می گوید: «مطالعات نشان می دهد که کاهش وزن ناشی از داشتن یک رژیم کم کربوهیدرات برای بیش از 12 ماه است که به رژیم معمولی و سالم رسیده است. رژیم کم کربوهیدرات بر اساس همان ایده اساسی هرم رژیم کتوژنیک است : کاهش کربوهیدرات برای کاهش کالری دریافتی و کاهش سطح انسولین. یکی از دلایل رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن مشکل نگهداری آن است.

در اینگونه مطالعات (که به آن «مطالعهٔ همگروهی گذشتهنگر» میگویند) اغلب یک گروه از بیماران که اخیراً توسط پزشک درمان شدهاند را با گروه دیگری از بیماران مشابه که تنها رژیم غذایی را بهدرستی رعایت کردهاند مورد مقایسه قرار میدهند. انواع رژیم کتوژنیک، از سال ۱۹۲۰، به کنترل تشنجهای ناشی از این بیماری کمک کرده است. علاوه بر این، محققان در یک بررسی در سال ۲۰۱۲ به این نتیجه رسیدند که رژیم غذایی کم کربوهیدرات که بر منابع حیوانی پروتئین و چربی متمرکز است، ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش دهد. اگر تشنجها همچنان زیاد باشد یا کودک وزن کم کند، باید رژیم را تعدیل کرد. با این حال، در مواردی نادر، کتواسیدوز در افراد غیردیابتی که برای مدت زمان های طولانی رژیم غذایی کم کربوهیدرات داشتند، دیده شده است. متاسفانه، تحقیقات نشان میدهد که کمتر از 20 درصد افرادی که وزن کم کردهاند، ممکن است یک افزایش وزن 10 درصدی را نسبت به وزن اصلی خود در طی یک سال ایجاد کنند. در سال های اخیر اثر آن در کاهش وزن هم مورد بررسی قرار گرفته است.