آگهی/ بهترین سمعک نامرئی بری افراد مسن کدام است؟


کد خبر: 242032

تاریخ انتشار: پنجشنبه 15 تير 1402 – 00:05

سمعک نامرئی که با نام سمعک‌های داخل گوش ITE نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین مدل‌های سمعک برای افراد کم شنوایی است که در مورد کم شنوایی خود حساسیت دارند و این موضوع باعث کاهش اعتماد به نفس آنها برای حضور در جامعه شده است. این مدل از سمعک مناسب افرادی است که میزان کم شنوایی خفیف تا متوسطی دارند و برای افراد با کم شنوایی شدید، تاثیر چندانی ندارد. انتخاب و خرید سمعک نامرئی به عوامل دیگری همچون تکنولوژی به کار رفته در ساختار سمعک، سبک زندگی و نیازهای فرد کم شنوا، بستگی دارد. در این مقاله سعی شده تا به بررسی کلی سمعک نامرئی و انواع آن، و همچنین بهترین سمعک‌های نامرئی که برای افراد مسن با میزان کم شنوایی خفیف مناسب است، پرداخته شود.

فواید استفاده از سمعک نامرئی

  • مشخص نبودن سمعک نامرئی، به خصوص از زاویه‌های دور
  • کیفیت صدای خوب، به دلیل نزدیک بودن به کانال گوش
  • تاثیر کم صدای باد بر شنوایی و پیچیدن صدای باد در سمعک
  • مناسب افرادی که در حین کارهای روزانه از هدست، کلاه ایمنی و سایر تجهیزات محافظ استفاده می‌کنند.

محدودیت‌های استفاده از سمعک نامرئی

  • این مدل سمعک برای افراد با کم شنوایی شدید موثر نیست، چرا که به دلیل ساختار کوچک سمعک نامرئی، سیستم تقویت کننده‌ی آن به درستی عمل نخواهد کرد.
  • به دلیل رشد گوش در حین رشد، نمی‌توان از این مدل سمعک برای کودکان استفاده کرد.
  • به دلیل ساختار کوچک سمعک‌های نامرئی، این مدل سمعک تنها در مدل باتری خور عرضه می‌شود و به دلیل ظرفیت محدود باتری در آن، نیاز به تعویض مکرر باتری وجود دارد.
  • سمعک نامرئی به دلیل ابعاد کوچک، ویژگی‌ها و تنظیمات اتصال کمتری در مقایسه با مدل‌های سمعک پشت گوشی دارد.
  • برداشتن و قرار دادن این سمعک در کانال گوش باید با دقت بالایی انجام شود، چرا که در صورت بی احتیاطی احتمال آسیب دیدن کانال گوش و یا سمعک وجود دارد.
  • در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، ممکن است توسط جرم گوش و یا رطوبت؛ آسیب ببیند.

انواع مدل‌های سمعک نامرئی برای افراد سالمند

خرید سمعک نامرئی

برای آشنایی با مدل‌های سمعک نامرئی، باید بدانید که به طور کلی سمعک‌ها به دو دسته اصلی تقسیم بندی می‌شوند و هرکدام از این دو دسته، دارای سبک‌های متفاوتی بوده که باتوجه به نیاز فرد و تشخیص متخصص شنوایی سنج، قابل استفاده هستند.

به طور کلی سمعک‌ها به دو دسته سمعک‌های داخل گوش ITE و سمعک‌های پشت گوشی BTE، تقسیم بندی می‌شوند. سمعک داخل گوش که با نام سمعک نامرئی نیز شناخته می‌شود، به طور کامل در مجرای گوش قرار می‌گیرد و بر اساس ساختار گوش فرد و پس از قالب گیری، باید توسط متخصص شنوایی سنج در داخل گوش نصب شود. همانطور که اشاره شد این مدل سمعک در رنگ و سبک‌های متنوعی طراحی و عرضه شده تا نیاز اکثر افراد را دربر گیرد.

دو مدل از محبوب ترین سبک‌های سمعک نامرئی، سمعک نامرئی در کانال IIC و سمعک کاملا در کانال CIC است که در ادامه به معرفی و بررسی ویژگی هرکدام پرداخته خواهد شد. 

بهترین سمعک نامرئی


  • سمعک نامرئی در کانال و کاملا در کانال IIC و CIC

این مدل سمعک، کوچک ترین سمعک موجود در بازار است که در ناحیه عمیق کانال گوش قرار گرفته و باید توسط پزشک یا متخصص در گوش نصب شود. در انتهای سمعک نامرئی داخل کانال، یک نخ وجود دارد که امکان خارج کردن سمعک از گوش را فراهم می‌کند. این سبک سمعک برای کم شنوایی خفیف تا متوسط مناسب است و به دلیل ابعاد بسیار کوچک، امکاناتی مانند کنترل دستی صداها یا دکمه‌ای جهت کنترل برنامه‌ها، ندارد.

مزایای سمعک نامرئی در کانال: کیفیت صدای خوب، ظریف و کوچک

معایب سمعک نامرئی در کانال: برای قرارگیری در گوش، دقت و ظرافت لازم است. محدودیت در اتصال به سایر دستگاه‌های هوشمند


  • سمعک داخل کانال ITC

نحوه قرارگیری سمعک نامرئی ITC در قسمت پایین کاسه گوش است و همین موضوع باعث شده تا قرار دادن و خارج کردن آن به راحتی ممکن شود. این مدل سمعک در مقایسه با سمعک‌های نامرئی در کانال و کاملا در کانال، ابعاد بزرگتری داشته و همین موضوع باعث شده تا افراد با میزان کم شنوایی شدیدتر بتوانند از این سمعک استفاده کنند. از طرفی دیگر ابعاد این سمعک فرصت بهره گیری از قابلیت‌هایی مثل میکروفون جهت دار، کنترل دستی صدا و… را در جهت بهبود کیفیت صداهای شنیده شده فراهم سازد.

مزایای سمعک داخل کانال: تنوع در رنگ، ظریف و کوچک

معایب سمعک داخل کانال: مستعد آسیب در برابر رطوبت و جرم گوش، احساس سرگیجه (در صورتی که فرد کم شنوایی با فرکانس پایین داشته باشد)

5 مدل سمعک نامرئی مناسب افراد مسن

شناخت برترین مدل‌های سمعک نامرئی، می‌تواند برای افرادی که در این زمینه اطلاعاتی ندارند و برای اولین بار قصد خرید دارند، کمک کننده باشد. در ادامه به معرفی 5 مدل از بهترین سمعک‌های نامرئی از نگاه مجله فوربز، پرداخته شده است:

  • سمعک استارکی Starkey Evolv AI
  • سمعک اتیکن Oticon Own
  • سمعک سیگنیا سیلک ایکس Signia Silk X
  • سمعک فوناک Lyric
  • سمعک فوناک ویرتو Phonak Virto P-Titanium

بهترین مرکز خرید سمعک نامرئی در تهران

با اینکه فروشگاه‌های متعددی در زمینه فروش تجهیزات کمک شنوایی فعالیت می‌کنند، اما توجه به خرید از مراکز معتبر جهت خرید سمعک نامرئی و سایر مدل‌های آن، به دلیل قیمت بالا و حساسیت در کارایی، از اهمیت بالایی برخوردار است. کلینیک سمعک آلفا یکی از معتبرترین و بهترین مراکز تشخیص، درمان و تجویز سمعک است که تنوع بالای محصولات و برندهای آن می‌تواند به شما جهت جلب رضایت بیشتر در خرید سمعک کمک کند. شما می‌توانید با مراجعه حضوری و یا بازدید از وبسایت این مجموعه؛ اطلاعات تکمیلی در مورد سمعک نامرئی و سایر محصولات کمک شنوایی کسب کرده و خرید خود را ثبت نمایید.



Source link