مقاله غیرمعمول حقایقی را در مورد بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک به شما می دهد که فقط تعداد کمی از افراد از وجود آنها می دانند

کتاب رژیم کتوژنیک pdf اگر شما مصمم هستید که در رژیم کتوژنیک در درازمدت باقی بمانید، باید با نظر پزشک در دورههای زمانی مشخص از مکملهای ویتامینی استفاده 8 استراتژی‌های برنده برای استفاده برای کتوژنیک برای لاغری 1402 کنید. وقتی سطح گلوکز و انسولین پایین باشد، کبد شما از اسیدهای چرب کتون تولید می کند. رژیم کتو قصد دارد بدن شما را مجبور به استفاده از نوع متفاوتی از سوخت کند. استثنائاتی نیز وجود دارد که از جمله آووکادو ، میوه های ستاره ای و انواع توت ها را می توان در حد اعتدال مصرف نمود. آنزیم های گوارشی، پروبیوتیک ها و مکمل های فیبر: زمانی که انتقال به کتوز را آغاز می کنید، سیستم گوارش شما نیز دچار تغییراتی می شود. افزایش مصرف چربی می تواند بر سیستم هضم دستگاه گوارش شما تاثیر بگذارد. برای حمایت از این تغییرات، مصرف یکی از این مکمل ها می تواند از میکرو فلور روده و عملکرد کلی گوارش شما حمایت کند. تبدیل چربی به کربوهیدرات : در این رژیم بدن شما برای سوخت چربی و پروتئین را به کربوهیدرات تبدیل می کند که این امر باعث می شود بدن کالری بیشتری بسوزاند. با این حال، مغز ممکن است کتون های بیشتری را نسبت به رژیم غذایی معمولی بسوزاند.  Th is art​ic le has ᠎been cre at᠎ed wi​th the he lp of GSA Con te​nt G ener᠎at or​ Dem ov ersi on.

این مقاله چگونگی تاثیر رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک بر مغز را بررسی می کند. از این رو می توانید از این قبیل غذاهای دریایی را در رژیم کتوژنیک استفاده کنید. بهتر است آنها را همانطور که هستند یا در سالاد مصرف کنید، اما می توانید آنها را به عنوان اسموتی یا بستنی میوه نیز مصرف کنید. در این رژیم توصیه میشود، فرد مصرف کربوهیدرات را به شدت محدود کند و در عوض چربی جایگزین آن کند. به سادگی یک قاشق غذاخوری به اسموتی صبحگاهی خود اضافه کنید و تمام ارزش غذایی آن را دریافت کنید. این بدان معنا نیست که شما می توانید غذاهایی با کربوهیدرات بالا که فیبر بالایی دارند را مصرف کنید و وانمود کنید که اتفاقی نیفتاده است. این روغن چربی اشباع شدهی بالایی دارد اما سطح کلسترول خوب را افزایش میدهد. رژیم های کم کربوهیدرات از طریق فرآیندهایی به نام کتوژنز و گلوکونئوژنز انرژی مغز شما را تامین می کنند.

رژیم کتوژنیک برای صرع

ممکن است شما جز آن دسته افرادی باشید که بدنشان نمیتواند مصرف این حجم از چربی را تحمل کند و اغلب دچار حالت تهوع میشوند. بیماری آلزایمر: رژیم کتوژنیک نشانههای ابتلا به بیماری آلزایمر و سرعت پیشرفت آن را کاهش میدهد. برخی از کارشناسان میگویند زمانیکه بدن وارد فاز کتوسیس میشود، ماهیچه ها تحلیل میروند و بدن خسته میشود و در نهایت وارد مرحله ضعف میشود که نتیجه آن سخت تر شدن کاهش وزن میباشد.برخی دیگر از متخصصان میگویند که رژیم کتوژنیک تنها باید به مدت کوتاه و تحت نظر پزشک رعایت شود. رژیم کتو ابتدا به مدت دو دهه به طور گستردهای مورد استفاده قرار گرفت اما با آمدن داروهای ضد صرع، استفاده از آن کم شد ولی از اواخر دهه 90 میلادی دوباره روند صعودی گرفت. کاهش مصرف کربوهیدرات سبب میشود که چربی مضر جایگزین آن شود. افرادی که از فشار خون بالا رنج میبرن. رژیم کتو برای کاهش وزن مناسب به نظر میرسد اما مهمترین خاصیت آن را میتوان کاهش قند خون دانست. کتون ها در واقع هر زمان که ساعت های زیادی را بدون غذا می گذرانید، مانند بعد از یک خواب کامل شبانه، به مقدار کم تولید می شوند.  C᠎onte nt w as creat ed wi th t​he ᠎help ᠎of GSA Conten t Ge ne ra tor DEMO!

رژیم کتوژنیک برای نوجوانان

اما اگر به غذاها و دستور العمل های توصیه شده ما پایبند باشید ، می توانید حتی بدون شمارش کتو باقی بمانید.

اگرچه رژیم بدون کربوهیدرات توصیه نمی شود زیرا بسیاری از غذاهای سالم را حذف می کند. رژیم کتوژنیک هدفمند: این نوع رژیم به فرد این امکان را میدهد کربوهیدرات را در حین تمرینات ورزشی اضافه کند. روزهداری (یا اجتناب از غذاخوردن) به صورت متناوب و مستمر هم میتواند به شما کمک کند سریعتر وارد کتوزیس شوید. هدف رژیم کتوژنیک دستیابی به کتوز تغذیه ای است، یک حالت متابولیک زمانی که سوخت بدن شما توسط اجسام کتون تامین می شود و نه گلیکوژن (که توسط کربوهیدرات ها تامین می شود). کتوزیس (ketosis) حالت و وضعیتی متابولیک است که در آن بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده میکند. لبنیات در بالای هرم رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارد و مصرف آن باید محدود باشد. چربیهای سالم در روغنهای گیاهی مایع، مغزهای خوراکی و آووکادو یافت میشوند. چربیهای ناسالم.، تنها چربیهایی که باید مصرف کنید، روغنهای گیاهی و چربیهای مفیدی است که در موادی مانند آووکادو یافت میشود. با این حال، کبد در طول روزه داری یا زمانی که مصرف کربوهیدرات به کمتر از 50 گرم در روز می رسد ، تولید کتون های خود را حتی بیشتر افزایش می دهد.

نظر مردم درباره رژیم کتوژنیک

بهتر است که رژیم خود را براساس غذاهای کامل، غذاهایی که تنها از یک نوع ماده تشکیل شدهاند، استوار سازید. اگرچه بیشتر مغز می تواند از کتون ها استفاده کند، بخش هایی وجود دارد که برای عملکرد به گلوکز نیاز دارند. البته راه دیگری هم وجود دارد. این سالاد علاوه بر اینکه کربوهیدرات کمی دارد، از چربی مناسبی برخوردار و خواص دیگری را هم در خود جای داده است. پس برای اینکه وضعیت کتوزیس را داشته باشید چه باید کنیم؟ اول اینکه رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است که شباهتهای زیادی با رژیم اتکینز (atkins) و دیگر رژیمهای کمکربوهیدرات دارد. برای اینکه بدانیم رژیم کتوژنیک خطرناک است یا خیر، ابتدا باید با طرز کار این رژیم غذایی آشنا شوید. با این کار چربیهای سالم را به کتونهای مفید، برای مغز و قلب تبدیل و از آنها به عنوان سوخت استفاده میکنید. حذف وزن مازادی که در طول چند سال به بدن اضافهشده در کوتاهمدت اصلاً کار راحتی نیست و بسیاری از رژیمها نیز نمیتوانند مؤثر باشند. اگرچه همپوشانی های زیادی بین رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک وجود دارد، اما چند تفاوت مهم نیز وجود دارد.

انواع مختلفی از روزهداری متناوب وجود دارد، اما رایجترین روش شامل محدودکردن مصرف غذا به حدود ۸ ساعت در روز و ناشتابودن برای ۱۶ ساعت باقی مانده روز است. در اینجا چند مکمل دیگر رژیم کتو وجود دارد که ارزش بررسی دارند. در واقع، بسیاری از پژوهشها نشان میدهد که این نوع رژیم غذایی میتواند به کاهش وزن و بهبود سلامت شما کمک کند. شما می توانید با انجام آزمایش خون، ادرار و تنفس میتوان مقدار کتون در بدن را اندازهگیری کنید تا مشخص شود بدن وارد کتوز شده یا خیر. اگر رژیم کتو برایتان مناسب نباشد، علائمی مانند یبوست، تهوع، استفراغ و یا اسهال را تجربه خواهید کرد که به صورت کلی مشاهده این علائم در طول دوره رژیم به آنفولانزای کتوژنیک معروف است. به همین دلیل اگر به کمبود مواد معدنی مبتلا هستید، ممکن است این رژیم برایتان مفید نباشد. رژیم کتوژنیک به خودی خود سطح آب و مواد معدنی بدن را تحت تأثیر قرار میدهد. پس از آنکه مواد شروع به جوشیدن کرد، در صورت دلخواه عسل یا شیرینکنندههای موردعلاقه خود را اضافه کنید. در واقع منبع سوخت مغز گلوکز و مواد قندی و یا کتون ها است. مثلا اگر مصرف کربوهیدرات را به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز محدود کنید و سعی کنید تا مواد غذایی نظیر گوشت، ماهی، تخممرغ، آجیل و روغن سلامت را بیشتر مصرف کنید.

کاهش وزن ماندگاری را برای فرد به همراه خواهد داشت؟

پودر روغن MCT: یک افزودنی ایده آل به شیک قبل از تمرین شما است، زیرا می تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد و منبع ثابتی از سوخت را فراهم می کند. اگر شما هم اندامتان مثل خیلی از ادم های اطرافمان شکل گلابی است، باید فکری به حال لاغری شکم کنید. این وضعیت و حالت برای کاهش وزن و سلامتی خیلی خوب و مفید است. علاوه بر این چربیها در کبد به کتون تبدیل شده و انرژی لازم برای مغز را تأمین میکند. کاهش وزن ماندگاری را برای فرد به همراه خواهد داشت؟ رژیم کتوژنیک هدفمند: در این روش از رژیم کتو شما میتوانید به همراه ورزشْ کربوهیدرات هم مصرف کنید. کاهش قند خون به همراه افزایش کتونها فوایدی زیادی برای سلامت عمومی بدن دارد. تغییر در میزان سوخت و ساز بدن، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین عواملی هستند که منجر به بروز دیابت می شوند. کتون ها مولکول هایی هستند که می توانند تا حدی جایگزین کربوهیدرات ها به عنوان منبع انرژی برای مغز شوند.

چگونه از رژیم کتوژنیک خارج شویم

کتون های اگزوژن: مکمل های کتون اگزوژن حاوی BHB (بتا هیدروکسی بوتیرات)، نوعی مولکول است که در غیاب گلوکز انرژی بدن شما را تامین می کند. همچنین در این رژیم باید مصرف پروتئین خود را تعدیل کنید. در این رژیم، میزان پروتئین مصرفی 35 درصد، میزان چربی 60 درصد و مقدار کربوهیدرات 5 درصد بشقاب غذایی فرد را تشکیل خواهد داد. کتوژنیک چرخهای (CKD): در رژیم کتوژنیک چرخهای، فرد به مدت ۵ روز رژیم کتوژنیک استاندارد را دنبال کرده و ۲ روز کربوهیدرات مصرف میکند. اثرات کوتاه مدت (تا 2 سال) رژیم کتوژنیک به خوبی گزارش و ثابت شده است. در یک مطالعه انجام شده دسته ای از افراد رژیم غذایی محدود با کربوهیدرات و دسته ای دیگر رژیم غذایی محدود با چربی را به مدت ۶ امتحان کردند. این رژیم غذایی نیازمند کالری شماری نیست و طبق نیازهای هر فرد، برنامه خاصی را ارائه میدهد. طبق گزارش شبکه اوتیسم ، تقریباً از هر پنج کودک اوتیسمی ، یک نفر از آنها یک رژیم غذایی ویژه دارد.

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی

طبق تحقیقاتی که توسط مرکز PubMed صورت گرفته، از هر ۲۱ نفری که به دیابت نوع ۲ مبتلا بوده و از این رژیم استفاده کردهاند، ۷ نفر دیگر نیازی به مصرف دارو نداشتهاند. اگر استدلال این مقالات درست باشه ، سوالی که برای من پیش میاد اینه، اگر چربی ها از بین نرفتن ، و آب بوده ، خب چرا من الان که تقریبا به طور عادی تغذیه میکنم ، اون گلیکوژن و آب قبلی بر نگشته سر جاش؟ به طور کلی دیابت سوختوساز بدن را دگرگون میکند. البته توجه داشته باشید که تنها رژیم کتو استاندارد و رژیم کتو با پروتئین زیاد به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند. رژیم کتوژنیک با پروتئین زیاد : این رژیم غذایی مشابه رژیم کتوژنیک استاندارد است، اما حاوی پروتئین بیشتری است. رژیم کتوژنیک چرخشی : این رژیم شامل دورههایی از مصرف کم و زیاد کربوهیدراتها است. براساس مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است کربوهیدرات برای سوخت و ساز بهتر بدن در طول فعالیت بدنی زیاد بسیار مفید است. کتوژنیک هدفمند (TKD): در این نوع از رژیم، میتوانید زمانی که ورزش میکنید، کربوهیدرات مصرف کنید. جالب است بدانید؛ ویتامین ها در روند کاهش و افزایش وزن تاثیر می گذارند.

کتوژنیک برای لاغری

​This ᠎po st has  been do ne with G SA C ontent᠎ Gen er ator Demover​si᠎on!