تحقیقات نشان می دهد رژیم غذایی علل بالقوه – و پیشگیری – افسردگی دارد


اعتبار عکس: Flickr / Ian Sane

من همیشه نسبت به گزارش در مورد تغذیه و اندوه حساس هستم ، زیرا فردی هستم که در بحث تغذیه تخصص دارد. و کسی که با اندوه زندگی می کند

مردم هرگز نمی خواهند تشخیص دهند که اندوه فقط “انتخاب افتادن در سطل زباله” نیست. در همین راستا ، مردم از تشخیص اینکه غذاهایی که مردم می خورند کمتر “انتخاب” هستند خودداری می کنند. در مورد اینکه چرا برای مردم سخت است که به این دو نکته احترام بگذارند زیرا از نظر روشی بسیار متناقض به نظر می رسند. آنها خودشان live “من فقط انتخاب نمی کنم که وقتی ناراحت هستم ناراضی بمانم” با همان دلداری “من فقط پف روی پنیر را انتخاب می کنم.” اوضاع به این آسانی نیست برای همهبه

و به همین دلیل است که من نسبت به نحوه پوشش این موضوع بسیار حساس هستم ، زیرا اگر واقعاً باشد است این که تغذیه می تواند بر خلق و خوی تأثیر بگذارد ، بنابراین می تواند به راحتی “اگر غذاهای مختلف را انتخاب کنید ، می توانید از تنهایی رهایی یابید.” ارتباط بین ورزش و غم و اندوه – به راحتی می تواند چنین باشد ، “خوب ، اگر شما فقط کار کرد ”

هرگز به این سادگی نیست

با بیان همه اینها ، اجازه دهید به این موضوع برسیم:

محققان دانشگاه کالج لندن به تازگی تحقیقی را انجام داده اند که در مجله روانپزشکی مولکولی منتشر شده است و نقش تغذیه در افسردگی را مورد بررسی قرار داده است.

برای انجام این کار ، آنها 41 آزمایش مشاهده ای را در مورد موضوع مورد بررسی قرار دادند که شامل داده های بیش از 32000 بزرگسال بود. شرکت کنندگان از رژیم سنتی مدیترانه ای پیروی کردند ، سرشار از غذاهای گیاهی مانند سبزیجات ، میوه ها ، حبوبات ، آجیل ، روغن زیتون و ماهی.

پس از تجزیه و تحلیل نتایج ، آنها دریافتند رژیم غذایی مدیترانه ای با کاهش 33 درصدی خطر افسردگی در مقایسه با رژیم های غذایی برخلاف این رژیم ها همراه است.

کامیل لاسال ، نویسنده ارشد ، در بیانیه ای گفت: “شواهد قانع کننده ای وجود دارد که نشان می دهد بین کیفیت رژیم غذایی و سلامت روانی شما رابطه وجود دارد.” این رابطه فراتر از تأثیر رژیم غذایی بر اندازه بدن یا سایر جنبه های سلامتی است که می تواند بر احساس شما تأثیر بگذارد. “

آنها همچنین نشان دادند که رژیم غذایی ضد التهابی با خطر بیشتر افسردگی مرتبط است. آنها رژیم غذایی ضد التهابی را به عنوان رژیمی تعریف می کنند که معمولاً دارای مقدار زیادی قند ، غذاهای فرآوری شده و چربی اشباع است. [source]

رژیم غذایی مدیترانه ای ، از همه نظر ، تقریباً 100 ingredients مواد تشکیل دهنده فرآوری نشده است. این محصول تازه برداشت شده ، دارای چربی های غذایی سالم و کمی بیشتر از گوشت موجود در غذاهای آمریکایی است. از نظر منابع مختلف ، این غذا سالم ترین غذای کره زمین محسوب می شود ، اما من در این مورد شک دارم – چیزی که باعث می شود این رژیم غذایی سالم باشد این است که گفته می شود غذای فرآوری نشده است و مدیترانه تنها منطقه ای نیست که هیچ رژیم غذایی از مواد فراوری شده ندارد. نه تنها این ، بلکه حتی مدیترانه نیز مانند گذشته رژیم غذایی خود را نمی خورند. بیشتر آنها غذاهای فرآوری شده را به رژیم غذایی خود وارد کنید ، آنها سالم نیستند.

اگر به این فکر کنم که غذا خوردن چه احساسی دارد ، من فکر می کنم منظور از غذا برای کنترل خلق و خوی شما به جای استفاده از مکانیسم های مقابله سالم بدون عواقب مضر است. هنگامی که شروع به استفاده از غذا برای مدیریت احساس خود می کنید ، چرخه ای را درخواست می کنید که در آن قد و قد شما متمرکز بر این است که چه چیزی بخورید ، بخورید و در طول روز داشته باشید. این یک چرخه منزوی و شرم آور است و بسیاری از ما آن را به درجات مختلف تجربه کرده ایم.

من فکر می کنم استفاده از غذا برای کنترل خلق و خوی شما مستلزم انواع خاصی از غذاها است که به روش های خاصی خورده می شوند ، زیرا غذاخور به دنبال احساس خاصی است … و آنها تا رسیدن به این احساس غذا می خورند. من می دانم که از تجربیات خودم ، احساس “آههههههه” همیشه هدف است ، همراه با رضایت “تمیز کردن بشقابم”. هرچقدر هم بد باشد ، واقعیت من است. و این حسی است که من به دنبال غذاهای فرآوری شده هستم.

در صورت تصمیم به ترک چه اتفاقی می افتد؟

محققان دریافتند افرادی که به دنبال کاهش غذاهای فرآوری شده هستند ، علائم جسمی و روانی مشابهی مانند تغییرات خلقی ، هوس ، اضطراب ، بیماری های روانی را تجربه می کنند. سردرد و خواب ضعیف-مانند ترک سیگار یا استفاده از ماری جوانا ، موافقت کرد ، 15 سپتامبر به صورت آنلاین در مجله Appetite منتشر شد.

اریکا شولته ، نویسنده مطالعه ، نامزد دکترا ، در روانشناسی در دانشگاه میشیگان ، گفت: این مطالعه جدید شواهد اولیه ای را ارائه می دهد که نشان می دهد این علائم شبیه ترک می تواند در صورت مصرف کمتر غذاهای فرآوری شده رخ دهد.

مطابق با علائم خود گزارش شده شرکت کنندگان ، علائم ترک بین روزهای دوم و پنجم پس از تلاش برای کاهش مصرف غذاهای فوری ، که مشابه مدت زمان زندگی شرکت کنندگان بود ، شدیدتر بود. شولته به Live Science گفت.

شولته گفت ، این ایده که غذا می تواند بعد از استفاده زیاد از سوی برخی افراد اعتیادآور باشد ، موضوعی بحث برانگیز است. وی گفت: اگرچه تحقیقات قبلی روی حیوانات و انسانها شباهتهای بیولوژیکی و رفتاری مشابهی بین بیماریهای تحت درمان با دارو و مانند مصرف اعتیادآور غذاهای فرآوری شده نشان داده است ، اما هیچ مطالعه ای مشخص نشده است. ببینید آیا کاهش غذای ناخواسته می تواند علائم ترک را در افراد ایجاد کند.

در این مطالعه ، محققان یک دستگاه جدید ایجاد کردند که بر اساس مقیاس های ترک اعتیاد طراحی شده بود و برای ارزیابی علائمی که پس از ترک سیگار یا ترک مصرف ماری جوانا در افراد ایجاد می شد ، مورد استفاده قرار گرفت. پرسشنامه به روز شده به بیش از 200 فرد بزرگسال داده شد که در سال گذشته با کاهش غذاهای ناخواسته رژیم گرفتند.

به گفته شولته ، نتایج نشان می دهد که علائمی که افراد با ترک سیگار یا ماری جوانا تجربه می کنند ممکن است مربوط به حذف غذاهای فرآوری شده از رژیم غذایی باشد. وی افزود که ترک یک جزء کلیدی اعتیاد است و همچنین نشان داده می شود که کاهش مصرف غذاهای فوری باعث می شود فرضیه ای مبنی بر اینکه غذاهای فرآوری شده می توانند اعتیادآور باشند ، بیشتر مورد حمایت قرار گیرد. [source]

تحقیقی که در مورد اعتیاد به مواد غذایی انجام داده ام – که به همان اندازه در خوردن احساسی نیز کاربرد دارد – من را به این باور رسانده است که اعتیاد به غذا مسئله تغذیه نیست ، بلکه مربوط به رفتار و روانشناسی است. اگر غذا می تواند بر روحیه شما تأثیر مثبت بگذارد ، این احتمال وجود دارد که در آن غذا دخالت داشته باشید. اگر چیزی را که درگیر آن هستید حذف کنید ، به احتمال زیاد با شکست مواجه خواهید شد. و اگر این برای برخی از مردم واقعیت دارد ، باید نحوه صحبت در مورد کاهش وزن و تناسب اندام و روش هایی که به آنها کمک می کنیم به اهداف خود برسند را تغییر دهیم.

من این دو مقاله را با هم ترکیب کردم زیرا آنها چیزی را برجسته می کنند که مردم سعی می کنند آن را به عنوان انتخاب خودشان کوچک جلوه دهند. اگر تنها گزینه های غذایی موجود در ناحیه شما آنهایی هستند که باعث می شوند در تلاش برای تغییر دچار عقب نشینی شوید ، آیا درصورتی که برای ترک سیگار مشکل دارید ، شما را قضاوت می کنیم؟ اگر رژیم غذایی غلیظ باعث ترک اعتیاد می شود ، آیا این ترک می تواند به افسردگی نیز کمک کند؟ به این معنا که آیا غذاهای بی ارزش می توانند به همان نحوی که محصولات تازه می توانند به طور مثبتی کمک کنند ، کمک بدی کنند؟

و اگر چنین است ، آیا نباید اجازه دهیم این اطلاعات بر تفکر ما در مورد حمایت از سلامت عمومی بهتر تأثیر بگذارد؟

نظریه خود من در مورد همه اینها این است که اگر غذاهای فراوری شده زیادی در رژیم غذایی فرد معرفی شود ، انتخاب غذای او بیشتر می تواند تحت تأثیر نحوه غذا خوردن او قرار گیرد. شنیدن و بنابراین ، در مورد چگونگی پر کردن یا ارضای آن نیست. از آنجا که مغز آنها به تدریج به میزان خوردن غذا عادت می کند و سپس در پاسخ به همان مقدار غذا همان احساس را ایجاد نمی کند ، مردم به طور طبیعی میزان غذای خود را افزایش می دهند زیرا آنها هنوز هم این احساس را دنبال می کردند. من فکر می کنم آی تی تعقیب احساسات همچنین به این معنی است که افراد به راحتی تحت تأثیر عمیق تری قرار می گیرند درهم شکستن بعد از ارتفاع که منجر به احساس غم می شود … و چون شما در مورد سطح هورمون های مغز صحبت می کنید ، در مورد غم بالینی صحبت می کنید. و اگر نظریه من درست است ، اینطور باشد آنجا تغییر نحوه صحبت در مورد انتخاب غذا ، نحوه تشویق مردم به خوردن غذا و نحوه تشویق ما برای افزودن برخی موارد و کم کردن موارد دیگر.

اندیشه ها؟



دیدگاهتان را بنویسید