آیا رژیم غذایی می تواند علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) را تسکین دهد؟


چگونه رژیم بگیریم PCOS تاثیر می گذارد؟

سطح انسولین در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک بالاتر از حد معمول است. انسولین هورمونی است که توسط لوزالمعده تولید می شود. لوزالمعده به سلولهای بدن کمک می کند تا قند (گلوکز) را به انرژی تبدیل کنند.

اگر انسولین کافی توسط بدن ساخته نشود ، سطح قند خون افزایش می یابد. همچنین ممکن است در صورت داشتن مقاومت به انسولین ، این بدان معناست که نمی توانید از انسولینی که به طور م makingثر تولید می کنید استفاده کنید.

اگر بدن فرد نسبت به انسولین مقاوم شود ، بدن مجبور می شود تا سطح بالایی از انسولین را برای عادی سازی سطح قند خون افزایش دهد. سطوح بالای انسولین می تواند باعث شود تخمدان ها آندروژن های زیادی مانند تستوسترون تولید کنند.

مقاومت به انسولین ممکن است به دلیل داشتن شاخص توده بدنی بالاتر از حد نرمال (اضافه وزن و چاقی) باشد. رژیم غذایی مملو از کربوهیدراتهای تصفیه شده مانند نشاسته و غذاهای سرشار از قند می تواند باعث مقاومت به انسولین و در نتیجه کاهش وزن شود.

چه غذاهایی را باید به رژیم غذایی خود اضافه کنم؟

غذاهای غنی از فیبر می توانند به هضم کند و تأثیر قند خون را کاهش دهند ، بنابراین مقاومت به انسولین را در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک کنترل می کنند.

انتخاب خوبی برای غذاهایی با فیبر زیاد شامل موارد زیر است:

سبزیجات چلیپایی ، مانند کلم بروکلی ، گل کلم و جوانه بروکسل

سبزیجات شامل کاهو قرمز و آروگولا

فلفل سبز و قرمز

دانه و عدس

بادام

انواع مختلف توت

سیب زمینی شیرین

کدو تنبل

منابع پروتئینی بدون چربی مانند توفو ، مرغ و ماهی فیبر ندارند ، اما برای زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک مناسب است زیرا احساس سیری پایدار را ایجاد می کنند.

غذاهایی که به کاهش التهاب کمک می کنند نیز می توانند کمک کنند. به شرح زیر است:

گوجه فرنگی

کلم

اسفناج

بادام و گردو

روغن زیتون

میوه هایی مانند بلوبری و توت فرنگی

ماهی چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی آزاد و ساردین است

دیدگاهتان را بنویسید