یک روش درمانی جدید برای درمان بی اشتهایی عصبی


کد خبر: 243263

تاریخ انتشار: چهارشنبه 04 مرداد 1402 – 22:56

به گزارش ، مزایای سلامت روان سیلوسایبین، ماده اصلی روانگردان در قارچ جادویی، همچنان در آزمایشات بالینی مورد بررسی قرار می گیرد. قبلاً آزمایش‌هایی انجام شده بود که روان‌درمانی به کمک سیلوسایبین را به عنوان درمانی برای افسردگی و اضطراب آزمایش می ‌کردند و اکنون یک کارآزمایی بالینی جدید بررسی کرده است که آیا این دارو در درمان بی‌اشتهایی عصبی مؤثر است یا خیر.

به طور معمول در دوران نوجوانی، بی اشتهایی عصبی (AN) با اشتغال بیش از حد و بی مورد، ترس و ناراحتی در مورد غذا، وزن، شکل بدن و خوردن مشخص می شود. این عامل می تواند منجر به گرسنگی، سوءتغذیه، ناراحتی شدید روانی و افکار خودکشی شود. درمان بی اشتهایی عصبی ممکن است دشوار باشد و یکی از بالاترین میزان مرگ و میر را در بین هر بیماری روانی دارد. در حال حاضر هیچ دارویی برای درمان این بیماری تایید نشده است.

بنابراین، محققان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو و دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان مرحله اول کارآزمایی بالینی را برای ارزیابی ایمنی، تحمل و اثربخشی یک دوز سیلوسایبین مصنوعی همراه با حمایت روانشناختی از افراد مبتلا به بی اشتهایی، آغاز کردند.

تصور می ‌شود که سیلوسایبین گیرنده‌های سروتونین، تثبیت ‌کننده خلق و خوی طبیعی بدن، شادی و تندرستی را کنترل می ‌کند. مطالعات نشان داده اند که افراد مبتلا به بی اشتهایی عصبی عملکرد سروتونین مغز را تغییر داده اند که نشان می دهد این وضعیت ممکن است به درمان با سیلوسایبین پاسخ مثبت دهد. علاوه بر این، صراحت و پذیرش خود که معمولاً همراه با درمان سیلوسایبین است، ممکن است افکار موجود را در مورد تصویر بدن و غذا تغییر دهد و به نگرش‌های جدیدی منجر شود.

محققان دریافتند: اکثر شرکت کنندگان تغییرات مثبتی را سه ماه پس از دریافت سیلوسایبین گزارش کردند که شامل کاهش قابل توجه نگرانی در مورد وزن بود.

به طور کلی، شرکت‌ کنندگان تجربه سیلوسایبین را معنی‌دار می ‌دانستند، به طوری که ۹۰ درصد اعلام کردند که نسبت به تلاش‌های زندگی احساس مثبت‌تری دارند و ۷۰ درصد نیز تغییر کلی در هویت شخصی و کیفیت زندگی را گزارش کردند.

 کلیر فولدی (Claire Foldi) یکی از محققان دانشگاه مونوسیت، می ‌گوید: استراتژی‌های درمانی جدید برای بی‌اشتهایی عصبی که با یکی از بالاترین نرخ‌های مرگ و میر در میان هر بیماری روانپزشکی همراه است، به‌شدت مورد نیاز است، اما تا کنون، نگرانی از خطرات خاص عوارض جانبی در این افراد بر اساس ناهنجاری‌های پزشکی ناشی از وزن کم بدن و عوارض قلبی عروقی وجود داشت. نتایج کارآزمایی‌های بزرگ‌تر تعیین می ‌کند آیا روان ‌درمانی به کمک سیلوسایبین می ‌تواند به نیاز برآورده ‌نشده به گزینه‌های درمانی مؤثر برای افراد مبتلا به بی‌اشتهایی عصبی کمک کند.

شرح کامل این مطالعه در مجله Nature Medicine منتشر شده است.

منبع: سیناپرس



Source link