کاهش وزن با میوه و سبزی


کد خبر: 244848

تاریخ انتشار: پنجشنبه 11 دي 1348 – 03:30

به گزارش ، گاهی اوقات لازم است که در کنار فیبر، میزان دریافت آب هم افزایش پیدا کند زیرا گاهی کم‌آبی بدن، عاملی برای افزایش ریزه‌خواری در طول روز است. به همین دلیل هم اگر می‌خواهید وزن تان را کاهش بدهید، می‌توانید روزانه حداقل یک لیوان هندوانه را در رژیم غذایی خود بگنجانید زیرا این مقدار از هندوانه 0.6 گرم فیبر به بدن می‌رساند و حاوی حدود 92 درصد آب است. از این‌رو، همین میوه می‌تواند به کنترل اشتهای شما در طول روز کمک بزرگی کند. در ادامه این مطلب با سایر میوه‌ها و سبزی‌هایی که مصرف آنها در دوران رژیم لاغری توصیه می‌شود، آشنا خواهیم شد. 

 

1. موز 

هر یک عدد موز متوسط 3 گرم فیبر دارد، درحالی که 75 درصد از آن را آب تشکیل می‌دهد. مصرف یک عدد موز در میان‌وعده صبح یا عصر می‌تواند شما را برای مدت‌زمان طولانی‌تری سیر نگه دارد و میل شدید به مصرف تنقلات شور، شیرین و چرب را از بین ببرد. فیبر موجود در موز به پر شدن حجم معده و کنترل اشتها کمک می‌کند. 

 

2. آلو خشک 

اگر رژیم لاغری دارید، شاید به مصرف میان‌وعده‌هایی مانند کشمش یا انجیر خشک تمایل داشته باشید. اما جالب است بدانید که آلو خشک، فیبر بسیار بیشتری نسبت به کشمش دارد و می‌تواند میان‌وعده مناسب‌تری در دوران رژیم لاغری باشد. فیبر بسیار زیاد موجود در آلو خشک به پیشگیری از ابتلا به یبوست در دوران رژیم‌های لاغری هم کمک می‌کند. 

 

3. گلابی 

اگر رژیم لاغری دارید و به‌سختی می‌توانید جلوی ریزه‌خواری خود را در طول روز بگیرید، به شما توصیه می‌کنیم که یک عدد گلابی را در میان‌وعده صبح یا عصرتان بگنجانید. 84 درصد از هر گلابی را آب تشکیل می‌دهد و هر یک لیوان از این میوه پرطرفدار 5.5 گرم فیبر غذایی دارد. گلابی حاوی فیبر خاصی با نام پکتین است و مصرف آن برای بهبود عملکرد سیستم گوارشی، سیستم ایمنی و سلامت روده‌ها توصیه می شود.

 

4. زیتون 

گاهی اوقات گروهی از افرادی که رژیم لاغری دارند، از مصرف هر نوع خوراکی چرب خودداری می‌کنند. با این‌حال، خوراکی‌های حاوی چربی‌های مفید و سالم می‌توانند به کنترل اشتها در طول روز کمک کنند. هر نصف لیوان زیتون حاوی 1 گرم فیبر و 7 گرم چربی سالم و مفید است. چربی‌های موجود در زیتون با افزایش حس سیری به پیشگیری از ریزه‌خواری یا پرخوری در طول روز کمک می‌کنند. اگر رژیم لاغری دارید، می‌توانید زیتون را در کنار وعده‌های غذایی اصلی تان بگنجانید. 

 

5. خیار 

95 درصد از حجم خیار را آب تشکیل می‌دهد. از طرف دیگر، خیار کالری بسیار کمی در میان صیفی‌ها و سبزی‌های مختلف دارد. به همین دلیل هم به افرادی که رژیم لاغری دارند، توصیه می‌شود که هرگاه با هوس ریزه‌خواری مواجه شدند، یک عدد خیار بجوند. جویدن خیار، حس رضایتمندی از غذا خوردن را به مغز انتقال می‌دهد و درنتیجه باعث می‌شود که مغز سریع‌تر فرمان سیری را به اندام‌های داخلی بدن ارسال کند. 

 

6. سیب

هر یک عدد سیب متوسط حاوی 4 گرم فیبر و 85 درصد آب است. خوردن یک عدد سیب در میان‌وعده صبح یا عصر می‌تواند حدود 2 تا 3 ساعت شما را سیر نگه دارد. از طرف دیگر، فیبر بسیار بالای موجود در سیب به کنترل اشتها، فشار و قند خون هم کمک می‌کند و مانع از نوسانات قند خون در دوران رژیم لاغری می‌شود. 



Source link