چگونه کاهش وزن با کتوژنیک خود را از Blah به فوق العاده تبدیل کنیم

رژیم کتوژنیک و بارداری رژیم کتوژنیک چرخشی (CKD): نوع چرخشی شامل دورههایی از کربوهیدراتهای بیشتر است؛ مثلا 5 روز کتوژنیک کمکربوهیدارت (کمکَرب) و 2 روز 8 استراتژی‌های برنده برای استفاده برای کتوژنیک برای لاغری 1402 با کربوهیدرات بالا. این نوع رژیم غذایی میتواند در کنار کمک به لاغری و تناسب اندام، فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. در کنار هر دستور غذا، نویسندگان دادههای کامل تغذیهای از جمله تعداد کربوهیدراتها را ارائه کردهاند تا به شما کمک کنند آنچه را که مصرف میکنید رعایت کنید. سعی میکنیم هر آنچه را که باید در خصوص رژیم کتو بدانید، به شما منتقل کنیم. در برخی مطالعات ذکر شده رژیم کتو عناصری مثل کلسیم، ویتامین D، منیزیم و فسفر را تامین نمی کند. خوردن ماهی های چرب راه خوبی است تا امگا 3 را به همان اندازه موثر تامین کند. چطور میشه با خوردن چربی، لاغر شد؟ چطور کتوژنیک را شروع کنیم؟ ولی امروز می خواهیم یک هرم غذایی به نام هرم غذایی رژیم کتوژنیک را معرفی کنیم. در این مقاله می خواهیم رژیم کتوژنیک را بررسی کنیم و مزایا و عوارض آن را بیان کنیم با ما همراه شوید.

البته این موضوع هم نباید فراموش بشه که چیزمان غذاها در رژیم کتوژنیک یک سری اصول خاص خودش رو داره. مصرف بیش از حد این غذاها در طولانی مدت منجر به ایجاد سنگ کلیه می گردد. وجود بیش از 10 هزار نتیجه فوق العاده در طول دو سال اخیر قطعا نشون دهنده قدرت رژیم کتوژنیک هستش. در ادامه این مطلب به مقایسه این دو رژیم پرداخته ایم. در واقع زمانی که بدن شروع به سوزوندن چربیها میکنه، موادی به نام کتون ایجاد میشه که از اون به عنوان سوخت استفاده میشه. زیرا بدن آنها برای عضله سازی نیاز به پروتئین کافی دارد. کراتین: کراتین فواید بی­شماری برای سلامتی و عملکرد بدن دارد. اما روش کار رژیم کتوژنیک مصرف چربی و کاهش مصرف کربوهیدرات است که همین موضوع میتواند بر روی سلامت کلی بدن تاثیر منفی بگذارد. متخصصان و پزشکان دریافتند که رژیم کتو میتواند ابزاری برای درمان و کنترل بیماریهای عصبی مانند صرع باشد. یک مطالعه نشان داد که نمونه رژیم کتوژنیک موفق منجر به ازدیاد غلظت اسید کینورنیک (KYNA) در هیپوکامپ و استریاتوم شده و در نتیجه باعث افزایش فعالیت های عصبی می شود.

رژیم کتوژنیک و فشار خون

در این رژیم لاغری و در زمانهایی که نزدیک فعالیت ورزشی هستید میزان کربوهیدرات را میتوان افزایش دهید. اگر چه رژیم کتوژنیک به صراحت نیازی به گنجاندن تناسب اندام در برنامه روزانه شما ندارد اما افزایش فعالیت بدنی همیشه زمانی مهم است که می خواهید وزن بدن خود را کاهش دهید یا آن را حفظ کنید. اگر از افرادی که رژیم کتوژنیک را رعایت می کنند، آزمایش خون بگیریم کمبود هموگلوبین خون کاملا مشهود می باشد. به عنوان مثال به مدت ۵ روز رژیم کتوژنیک را در مواد خوراکی دریافتی رعایت میکنید. هدف از این شیوه انتخاب مواد غذایی این است که شخص با رعایت برنامه غذایی کتو و دریافت چربی از طریق مواد غذایی، احساس گرسنگی چندانی در طول روز نداشته باشد. در آسیا، منبع اصلی دریافت انرژی در رژیم غذایی معمولیِ، برنج و نودل است و به همین دلیل، حذف آنها سخت است؛ بنابراین، رژیم کتوژنیکی که از روغن MCT تشکیل شده باشد (که حاوی کربوهیدرات بیشتری نیز هست)، بسیار سودمند است. بنابراین بسیار مهم است که برای تغییر در رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنید. بنابراین باید یک روش اصولی دیگر مانند عمل جراحی لاغری باشد که بتواند به صورت ایمن و عمل های زیر گزینه های جراحی لاغری برای کاهش وزن موثر هستند که توسط یک جراح لاغری انجام داده می شوند. Th​is c​ontent has been w ri tten by GSA Content Gen erat​or DEMO.

این رژیم غذایی هم مانند تمام رژیمهای غذایی دیگر تنها زمانی موثر خواهد بود که به مدت طولانی به آن پایبند باشید. رژیم های کتوژنیک همچنین دارای اثرات درمانی در صرع ، دیابت نوع ۲ و چندین بیماری مزمن دیگر می باشند. یکی از روش های مرسوم برای کاهش وزن رژیم می باشد. وقتی بدن به مقدارکافی برای تولید انرژی گلوکز نداشته باشد فرآیند سوخت و ساز چربی های ذخیره شده آغاز می گردد در نتیجه کتونها در بدن تولید می گردند که نوعی اسید هستند. کسانی که جراحی باریاتریک انجام دادند یا دستگاه گوارشی خود را جراحی کرده اند: جراحی باریاتریک تغییراتی را در سیستم گوارشی ایجاد می کند که با کم کردن توانایی مصرف غذا و یا کاهش جذب مواد غذایی یا هر دو به کاهش وزن کمک می کنند و به همین علت ظرفیت گوارشی محدودی دارند.این افراد باید از رژیم کتوژنیک اجتناب کنند ، زیرا هضم چربی برای بدن آنها بسیار دشوار است. پس از گذشت دو تا سه ماه، میتوانید در مواقع خاص کربوهیدرات مصرف کنید و سریعاً پسازآن باید به رژیم بازگردید. این رژیم توی دنیا طرفدارهای زیادی داره چون دو تا ویژگی منحصر به فرد داره.

اگر جزو افرادی هستین که به صورت حرفه ای ورزش میکنید، میتونید از رژیم کتوژنیک هدفمند استفاده کنید. نکته مثبت و فوق العاده ی دیگه ای که درمورد این نباید فراموش کرد این هست که شما به هیچ وجه احساس گرسنگی نمیکنید. دوم اینکه افراد توی این رژیم احساس گرسنگی نمیکنن. رژیم کتو با کاهش سطح کلسترول بد خون و کمک به سلامتی مغز و اعصاب و قلب، از بروز بیماریهای عصبی جلوگیری میکنند. از نظر بالینی، رژیم کتوژنیک در درمان بیماری های عصبی و از همه مهم تر در کاهش حمله برخی از بیماری ها در کودکان، استفاده می شد. رژیم های غذایی کتوژنیک می توانند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین و افزایش کتون ها که برای سلامت مفید هستند، شوند. زیرا رژیم کتوژنیک لاغری با تقویت متابولیسم و افزایش سوخت و ساز بدن، باعث کاهش قابل توجه قند خون میشود. یعنی قند رو از خون میگیره و بین سلولها پخش میکنه تا استفاده کنن. برای تهیه غذاهای رژیم کتو میتوانید از موادی مانند انواع گوشت، سبزیجات، لبنیات با چربی بالا، آجیل و دانههای مختلف، شیرینکنندههای طبیعی، آووکادو، ادویه و چربیهای سالم مانند روغن زیتون و روغن نارگیل استفاده کنید. یعنی شما چربی سالم (چربیهای اشباع نشده) میخورید تا چربی بسوزانید.

برنامه تثبیت رژیم کتوژنیک

محدود کردن کربوهیدرات دریافتی و افزایش مصرف چربی منجر به کتوزیس می شود. جالب اینجاست که کاهش مصرف چربی نسبت به گروهی که کربوهیدرات را محدود کرده اند ، منجر به کاهش کمی چربی در بدن می شود. به این ترتیب، میتوانند متابولیسم بدن خود را تقویت و سوخت و ساز بدن را افزایش دهند. جالبته بدونید که همین مقاومت انسولینی که خیلی ها ازش اطلاعی ندارن، مقدمه دیابت نوع 2 و افزایش وزنه. رژیم کتوژنیک دورهای: در این نوع رژیم، دورههای به اصطلاح ریکاوری وجود دارند. از اونجایی که قراره این مقاله کاملترین راهنما در مورد رژیم لاغری کتوژنیک باشه، از تاریخچه رژیم شروع میکنیم. ۱۰٪ آنها پس از چند سال، همچنان رژیم را ادامه دادند. بسیاری از مطالعات در مورد رژیمهای غذایی کتوژنیک بهبود بیشتر فشار خون را نسبت به سایر رژیم های غذایی نشان می دهند. رژیم هایی که برای بازه زمانی خاصی هستند هیچ تضمینی نداشته و آسیب های جبران ناپذیری را به همراه دارند.

برای وارد شدن به فاز ketosis، بدن شما باید از شر هر گلوکز موجود در بدنتون خلاص بشه. افراد از کربوهیدرات ها مانند برنج, ماکارونی و نان برای تغذیه استفاده می کنند و در این صورت گلوکز خون افزایش می یابد(پانکراس انسولین ترشح می کند) و انسولین گلوکز را برای تامین انرژی وارد سلول های بدن می کند. از آن که یک رژیم لاغری باشد، نوعی رژیم مفید و بسیار کاربردی برای تامین سلامت بدن و رسیدن به یک سبک زندگی سالم و ایمن مناسب است. این این سبک رژیم کتوژنیک هم دقیقا شبیه به رژیم استاندارد کتوژنیک هست با این تفاوت که پروتئین بیشتری داره. البته رژیم کتوژنیک استاندارد از سایر انواع آن شناخته شدهتر و پرکاربردتر است. تنها تفاوت آن، در دریافت مقدار بیشتر پروتئین است. مقدار فیبر در رژیم نظامی سه روزه کم است و باعث کاهش حرکات روده می شود. توی این مدل رژیم کتوژنیک مقدار خیلی کمی کربوهیدارت قابل مصرف هستش. من بدنسازی میرم، کدوم مدل به دردم میخوره ؟ دانشمندان دریافتند که رژیم لاغری کتو میتواند از بدن در برابر ابتلا به بیماریهایی نظیر دیابت، صرع، آلزایمر و انواع مختلف سرطانها محافظت کرده و باعث بهبود کیفیت زندگی شما شود. این کار باعث میشه بدن ما به دنبال یک منبع انرژی دیگه بگرده.

مضرات رژیم غذایی کتوژنیک

قدم زدن، دویدن، انجام ورزش های هوازی، وزنه برداری یا هر ورزشی که ترجیح می دهید، باعث بالا بردن سطح انرژی می شود. با توجه به این موضوع زمانی که ما هر چیزی رو که باعث بشه توی بدنمون قند یا گلوکز تشکیل بشه رو میخوریم، انسولین بدنمون هم به همون مراتب بیشتر میشه. این رژیم در مدت زمان کم کاری میکنه که شما خیلی سریع به وزن ایده آل و چیزی که میخواستین برسید. دقیقا به همین دلیل هست که این رژیم خیلی سریع و با قدرت بی نظیری باعث لاغری و کاهش سایز میشه. این بیشتر به دلیل کاهش وزن سریع است تا خود رژیم و به دلیل افت هورمون آزاد کننده گنادوتروپین، هورمون محرک فولیکول، هورمون لوتئینیزه کننده، استروژن و پروژسترون اتفاق می افتد. در حالت ایده آل ، از هیچ شیرین کننده ای به ویژه شکر نباید در این مایعات استفاده شود. این مسئله و بروز مشکلاتی نظیر اسهال یا یبوست یکی از عوارض شایع رژیم غذایی کتوژنیک هست که معمولا بعد از ۳-۴ هفته رخ میده، برای برطرف شدن این حالت سعی کنید از سبزیجات پر فیبر بیشتری استفاده کنید، مکمل منیزیوم هم میتونه به رفع یبوست ناشی از رژیم کتو کمک کننده باشه. یعنی 50 گرم. همانطور که قبلاً گفتم این سهم را به سبزیجات پر از فیبر اختصاص بدهید.

بهترین غذاهای کتوژنیک

شاید برای خیلی از افراد نخوردن کربوهیدرات هایی مثل نان سفید، نوشابه، شکر ، شیرینی و … و خطرات به مراتب کمتری را برای سلامتی بدن ایجاد میکنند. روغن MCT در داخل بدن متابولیز شده و بیشتر شبیه کربوهیدرات عمل می کند تا چربی. رژیم لاغری کتو از دسته رژیمهای کم کربوهیدرات و پر چربی است. در حقیقت افرادی که این رژیم را انتخاب میکنند، سعی میکنند که خوراکیهای سرشار از منابع چربی سالم و اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ را جایگزین خوراکیهای پر کربوهیدرات کنند. رژیم غذایی کتوژنیک بر اساس یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پر چرب طراحی شده است. جالب است بدانید در این حالت، بدن برای فراهم نمودن انرژی مورد نیاز مغز، چربی را به کتون (ketone) در کبد تبدیل میکند. اما برای ورزشکاران حرفهای، کسانی که قصد عضله سازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، رژیم مناسبی نیست. در این مطلب نکات اولیه برای شروع رژیم کتوژنیک را توضیح دادیم و همچنین در پایان، کتاب کتوژنیک را برای افرادی که میخواهند کتوژنیک را حرفهای شروع کنند، معرفی کردهایم. در ادامه درباره کاهش وزن با کتوژنیک بیشتر توضیح دادهایم. در این مقاله به تفصیل رژیم کتوژنیک را توضیح می دهیم و شما بر حسب اطلاعاتی که دریافت می کنید خود به عنوان یک فرد آگاه تصمیم می گیرد رژیم مناسب تان هست یا خیر.