چهار دلیلی که چرا هنوز در مشکلات رژیم کتوژنیک آماتور هستید

رژیم کتوژنیک ۲۱ روزه در یکی از مطالعاتی که در مورد رژیم کتو و دیابت انجام گرفت مشاهده شد که رژیم غذایی کتوژنیک میتواند تا 75% حساسیت سلول ها نسبت به انسولین 8 استراتژی‌های برنده برای استفاده برای کتوژنیک برای لاغری 1402 را افزایش دهد. تب کتو، گروهی از علائم کوتاه مدت که شبیه به تب یا آنفولانزا هستند تغییرات محسوس در عادات روده مانند یبوست گرفتگی های ناراحت کننده پا کمبود انرژی محسوس در شدیدترین حالت، عوارض جانبی موقت هستند. به همین منظور از شیرین کننده های آشپزی برای پخت کیک و دسر استفاده کنید تا علاوه بر کالری خیلی پایین و لوکرب بودن، سریع تر به نتیجه دلخواهتان برسید. از این رو، آنها برای افراد مبتلا به بیماری قلبی-عروقی توصیه نمیشوند. بیشتر افراد اینطور میگویند که با شروع رژیم کتوژنیک دارای سطح یکنواختتری از انرژیاند و دچار گرسنگیهای ناگهانی نمیشوند و در نتیجه ریزهخواری نمیکنند. بنابراین هرچه افراد این نوشیدنی ها را بیشتر مصرف کنند، کمتر دچار خطر این بیماری می شوند.

او توضیح داد: کلسترول LDL بالا نسبت به سطح تری گلیسیرید یک عامل خطر بسیار قویتر و مهمتر برای بیماریهای قلبی عروقی است؛ بنابراین در حالی که هر دو طرف در کنترل قند خون در کوتاه مدت بسیار موثر بوده اند، من فکر میکنم مسئله اصلی اثرات بالقوه طولانی مدت رژیم کتو بر بیماریهای قلبی عروقی است. همه غلات عمدتاً از کربوهیدرات ها تشکیل شده اند، بنابراین ساده ترین و بهترین راه برای مصرف کم کربوهیدرات این است که از مصرف غلات به طور کامل اجتناب کنید. در رژیم کتوژنیک مواد غذایی با کربوهیدرات کم اما چربی بالا انتخاب شود، در ادامه لیستی از خوراکیهایی که باید حجم اصلی وعدههای غذایی شما را تشکیل دهند را تهیه کردهایم. اما خبر خوب این است که این عوارض فقط برای چند روز طول می کشد و در تمام طول مدتی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنید این عوارض را تجربه نخواهید کرد. این موضوع ممکن است عوارض جانبی دارو را کاهش دهد و در نتیجه عملکرد ذهنی را افزایش دهد.

برنامه رژیم لاغری کتوژنیک

این موضوع یک مزیت مهم در این رژیم است؛ زمانیکه رابطهی بین وزن و دیابت نوع دوم را در نظر میگیریم. این مطالعه، منجر به کاهش وزن متوسط بیش از ۹ کیلوگرم در شرکت کنندگانی که حداقل ۱ سال آن را ادامه دادند، شد. کتوز یک حالت متابولیکی است که در آن بدن شما بهجای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده میکند. ذخایر گلیکوژن کاهش مییابد و بدن را مجبور میکند تا تغییرات متابولیکی خاصی را پشت سر بگذارد. به طور کلی، با آغاز رژیم کتوژنیک از سوء هاضمه و سوزش سر دل خلاص میشوید. جالینوس پرگامون از اصطلاح همیکرانیا (نیمهٔ سر) استفاده کرد، اصطلاحی که واژهٔ میگرن درنهایت از آن گرفته شد. این برنامه شبیه به یک رژیم کتوژنیک استاندارد است اما پروتئین بیشتری در آن گنجانده میشود. این برنامه غذایی در سال 1970 توسط پزشکان طراحی شد. برای تصمیمگیری در مورد اینکه آیا رژیم کتوژنیک مناسب شما است یا خیر، درباره برنامه غذایی رژیم کتو خود با پزشک خود صحبت کنید. در مورد نیازهای تغذیهای خود با پزشک خود صحبت کنید. Th is has be᠎en created with GSA C onte nt Generator  DEMO​.

قبل از پیروی از این رژیم بهتر است با پزشک خود درباره شرایط بدنی از جمله کلیه ها صحبت نمایید و در صورتی که سابقه سنگ کلیه دارید، لاغری با این روش را فراموش کنید. هیچ چیز خطرناکی درباره ی آن وجود ندارد. مطالعات حاکی از آن است که رژیم کتوژنیک سلولهای سرطانی را از بین میبرد. رژیم کتوژنیک، بهعنوان یکی از رژیمهای چربیسوزی است که با استفاده از این رژیم علاوه بر لاغری و کاهش وزن، میتوان به بهبود بیماریهایی مانند دیابت و پارکینسون نیز کمک کرد. در دورههای رژیم کتوژنیک از هر غذایی که سرشار از کربوهیدرات است، باید اجتناب کرد و مصرف آن را حداقل رساند. رژیم کتوژنیکِ درمانیِ کلاسیک در دههی ۱۹۲۰ میلادی گسترش پیدا کرد و یک دهه بعد نیز همچنان رایج بود. بهجای کربوهیدرات یا نشاسته نیز سبزیهای اضافی سفارش بدهید و برای دسر، پنیر بخورید. به طور مثال برای شما از شنبه تا ۴ شنبه رژیم کتوژنیک را انجام می دید و برای ۵ شنبه و جمعه کربوهیدرات رو بالا می برید. برای مثال 5 روز کتوژنیک استاندارد و 2 روز کربوهیدرات بالا مصرف میشود. یک رژیم غذایی متعادل، ایده آل و فرآوری نشده ، سرشار از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ ، گوشت های بدون چربی ، ماهی ، غلات سبوس دار ، آجیل ، دانه ها ، روغن زیتون و مقدار زیادی آب است و بهترین رژیم غذایی برای داشتن یک زندگی طولانی ، سالم و پر جنب و جوش خواهد بود.

لیست خرید کتوژنیک

مناسب ترین نوع این رژیم بر مصرف چربی های مفید مانند روغن زیتون فوق بکر، گوشت و لبنیات از گاو های تغذیه شده در چمن، و غیره تمرکز دارد. ممکن است این رژیم فعالیت ورزشی افراد را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین اگر تحت نظر متحصص تغذیه نباشد ممکن است مشکلاتی در پی داشته باشد. ممکن است بدن شما در کتوز کامل نباشد یا از چربی ها و کتون ها به طور موثر استفاده نکند. برنامهریزی برای وعدههای غذایی شما از قبل نیز ممکن است مفید باشد و به شما کمک کند در وقت اضافی در طول هفته صرفهجویی کنید. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم های غذایی کم چربی برتر باشد ، از جمله افزایش مصرف پروتئین ، که مزایای بی شماری را برای فرد فراهم می کند. در منوی بسیاری از رستورانها گوشت یا ماهی وجود دارد. بیشتر رستورانها نوعی غذای گوشتی یا ماهی تهیه میکنند. بدن در این شرایط همچنین برای تولید انرژی مورد نیاز مغز، چربیهای درون کبد را به نوعی از ترکیبات آلی به نام کتونها (Ketone) تبدیل میکند. از آن که یک رژیم لاغری باشد، نوعی رژیم مفید و بسیار کاربردی برای تامین سلامت بدن و رسیدن به یک سبک زندگی سالم و ایمن مناسب است.

آیا رژیم کتوژنیک باعث اسهال میشود

با کم کردن مصرف کربوهیدرات، چربی بیش تری دریافت می کنید و به طور ایمن وارد حالت کتوزیس می شوید. حال اگر در رژیم غذایی، مقدار قند کم باشد، کبد، چربی را به اسید چرب و اجسام کتونی مبدل میکند. کمبود مواد مغذی: اگر طیف گستردهای از سبزیجات، میوهها و غلات را مصرف نکنید، ممکن است در معرض کمبود ریزمغذیها، از جمله سلنیوم، منیزیم، فسفر و ویتامین C قرار بگیرید. بااینحال، افراد دیابتی در معرض تجمع کتون در خون خود هستند. در اصل رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی است که باعث میشود بدن کتون ها را در جریان خون آزاد کند. افرادی که در برنامه کاهش وزن کتو هستند، دوره های طولانی تری را بدون مصرف می گذرانند، که باعث می شود بدن از ذخایر چربی های بدن استفاده کند. ضمناً خیلی از افراد نمیتوانند رژیم کتوژنیک را ادامه بدهند و بعد از برگشتن به الگوی غذایی معمول خود، فوراً وزن از دست رفته را دوباره به دست میآورند. در ادامه نکاتی را قبل از شروع رژیم غذایی کتوژنیک بخوانید. از دیگر عوارض این رژیم ، آنفولانزای کتو است ، افراد معمولا چند روز بعد از شروع رژیم به این آنفلانزا مبتلا می شوند که علائم آن تهوع ، اختلالات گوارشی ، احساس گرسنگی ، کاهش عملکرد ذهن و علائم دیگری است.

نمونه هایی از چربی های سالم چربی های اشباع نشده هستند.

این رژیم شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزین کردن آن با چربی است. رژیم کتوژنیک دورهای (CKD): این نوع از رژیم غذایی کتوژنیک، شامل دورههایی با مصرف کربوهیدرات بالاتر است. این رژیم شامل دوره هایی با مصرف کربوهیدرات بالاتر است. نمونه هایی از چربی های سالم چربی های اشباع نشده هستند. هنگامی که وقت کافی ندارید به وعدههای غذایی کتو یخزده سالم نگاه کنید هنگام رفتن به میهمانیهای اجتماعی یا ملاقات با خانواده و دوستانتان، ممکن است بخواهید غذای خود را بیاورید. به دلیل وجود مقادیر بالای چربی های اشباع شده در رژیم کتوژنیک، بالا رفتن چربی خون یکی دیگر از دغدغه ها به شمار میرود. در این شرایط، چربیسوزی بدن و بالا رفتن انرژی در آن بهطور شگفتانگیزی افزایش پیدا میکند. رژیم غذایی کتوژنیک که به آن رژیم کتونزا یا رژیم پرچربی نیز میگویند، با درصد بالای چربی، پروتئین کافی و قند کم، بدن را وادار میکند تا بهجای قند، از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند.

در صورت عدم وجود قند در گردش خون، بدن شروع به تجزیه چربی ذخیره شده به مولکول هایی بنام کتون میکند و به این فرایند کتوز گفته میشود. یکی از کار هایی که برای بهبود سیستم عصبی می توان انجام داد رژیم گرفتن است. اغلب افراد چاق به دنبال راحتترین و کوتاهترین راه برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستند. همانطور که دیدیم، رژیم غذایی کتوژنیک روش مناسبی برای کاهش وزن نیست. رژیم کتوژنیک (بهطور خلاصه رژیم کتو)، یک رژیم پرچرب با حداقل کربوهیدرات است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. شواهد موثقی وجود دارد که نشان میدهد رژیم کتوژنیک تشنج را در کودکان کاهش میدهد. رژیم کتوژنیک، تعداد تشنجها را در بیش از نیمی از مصرفکنندگان به میزان ۵۰٪ و در یک سوم بیماران به میزانِ بیش از ۹۰٪ کاهش میدهد. کاهش کربوهیدرات، بدن افرادی را که از رژیم کتو استفاده میکنند در حالت متابولیسمی قرار میدهد که به آن کتوسیس گفته میشود. نکته : رژیم کتوژنیک میتواند جایگزین خوبی برای اغلب رژیم های کاهش وزن باشد اما پایبند بودن به آن امر دشواری است. سوزاندن کالری بیشتر از آنچه میخورید معمولاً هدف شما برای کاهش وزن است.

رژیم کتوژنیک در ماه رمضان

در رژیم کتوژنیک، کتونها یک منبع جایگزین برای سوخت ارائه میدهند. افزایش کتون در رژیم غذایی کتوژنیک، در پایین آمدن سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نقش اساسی دارد. از آنجا که رژیم کتو به چربی زیادی نیاز دارد ، دنبال کنندگان این رژیم باید در هر وعده غذایی چربی بخورند. از آنجا که این رژیم فاقد کربوهیدرات است، غنی از پروتئین و چربی میباشد. احتمال عود با «جراحی تکهبرداری» (که بخشی از مغز برداشته میشود) قابل مقایسه میباشد که ۱۰٪ است. تحقیقات نشان داده است که مصرف روغن کانولا میتواند کلسترول بد را کاهش دهد. بهترین گزینه اضافه کردن میوه، لبنیات و یا غذاهای بر پایهی غلات است. طرفداران این رژیم معتقدند که شما با خوردن پروتئین و چربی نامحدود و تنها با اجتناب از مصرف غذاهای سرشار از کربوهیدرات، میتوانید وزن کم کنید. اما کاهش وزن یکی از دلایل اصلی استفاده از رژیم کتوژنیک است. قطع یکباره کتو ممکن است منجر به افزایش در توده عضلانی شود. این مشکلات ممکن است شما را از ادامه دادن رژیم کتوژنیک قبل از بهرهوری از مزایای آن ناامید کند. ↑ در این مقاله، عبارتهای «پرهیز غذایی» یا «گرسنگی طولانیمدت» (به انگلیسی: fasting)، اشاره دارد به بیغذایی و گرسنه ماندنِ طولانی، ضمنِ مصرفِ مایعاتِ بدون کالری؛ مگر آنکه خلاف آن بیان شود.