رژیم های کتوژنیک Cover Up

قهوه بدون قند به همراه خامه یا کمی شیر نیز جزو گزینه های مجاز در رژیم غذایی کتوژنیک محسوب 8 استراتژی‌های برنده برای استفاده برای کتوژنیک برای لاغری 1402 می شود. هنگامی که از غذاهای کم قند خون استفاده می کنید، هنوز یک افزایش طبیعی در قند خون وجود دارد، اما تغییرات سطح بالا و پایین گلوکز در رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا را تجربه نخواهید کرد. بنیاد تغذيه بريتانیا می گوید این روش ممکن است برای کاهش وزن در کوتاه مدت موثر باشد اما بعید است بتوان این کاهش وزن را حفظ کرد. رژیم کتوژنیک باعث میشود فرد سیری طولانی مدت را تجربه کند، عملکرد هورمونها را تنظیم میکند، برای سلامت و زیبایی پوست مفید است، چربیسوزی بیشتری اتفاق میافتد، بافت عضلانی بدن حفظ میشود. همانند سایر رژیمهای غذایی، باید پایبندی خود را به این رژیم حفظ کرده و به دنبال نتایج در درازمدت باشید. اما فقط، نتایج کوتاه مدت این رژیم، مورد مطالعه قرار گرفته است. سریع ترین راه برای اینکه بدن در چنین موقعیتی قرار بگیرد روزه گرفتن و نخوردن غذاست؛ اما هیچ کس نمی تواند به طور مدام روزه بگیرد و هیچ چیزی نخورد. در حالی که محدودیت قند هدف رژیم کتوژنیک است، کمبود الکترولیت چنین نیست. بله استویا شیرین کننده ای است طبیعی، با کالری کم و خواص فراوان که موجب افزایش سطح قند خون نیز نمی شود.

رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران

رژیم غذایی کتوژنیک یکی از موثرترین روشها برای کاهش وزن و نیز کاهش خطر ابتلا به بیماریها است. برخی دیگر از اختلالات عصبی از جمله بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون و اختلالات خواب نیز ممکن است با رژیم کتوژنیک در ارتباط باشند. در حالی که امروزه برای کاهش وزن نیز از آن استفاده میشود. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره می کنیم. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک میتوان چروکها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصبت سفت کنندگی این کرم از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری میکند. این می تواند شامل گیاهانی مانند بروکلی و کلم و همچنین سبزیجات برگ و سبزیجات آبدار مانند خیار باشد. این خواص همچنین برای سگ شما مناسب است. همچنین چربی را به کتونهای کبدی تبدیل میکند که میتواند انرژی مغز را تأمین کند. بنابر این ما نمی دانیم که آیا این رژیم در دراز مدت با بدن چه می کند ؟

رژیم کتوژنیک چرخه ای(CKD). رژیم غذایی کتوژنیک دورهای (CKD) که شامل دورههایی برای افزایش میزان کربوهیدرات است به طور مثال در هر هفته ۵ روز میزان کربوهیدرات کم و دو روز باقیمانده کربوهیدرات بالا دریافت میشود. شما دو راه دارید که خودتون می تونید از بین این دو یکی رو انتخاب کنید: ۱- رژیم کتو رو ادامه بدین اما برای تامین نیازهای ویتامینی دیگه مکمل هایی مثل ب کمپلکس مصرف کنید ۲- یک رژیم غذایی متعادل بگیرید، اما پرهیزهای غذایی رو در اون رژیم در نظر داشته باشید مثلا از مصرف پنیر، قهوه، کاکائو (شکلاتها و بیسکویتها)، غذاهای کنسروی و آماده، مرکبات (به ویژه پرتقال) و مواد غذایی حاوی مونوسدیم گلوتامات، تیرامین، سولفیت ها و آسپارتام بپرهیزید و هر وقت دچار افت قند شدید، به جای شیرینی جات هویج مصرف کنید. رژیمهای کتوژنیک باعث سوزاندن سریع قند میشوند، بنابراین نیازی به ذخیره آن در بدن خود ندارید. حجم مصرف پروتئین در این رژیم قابل توجه بوده و با کاهش کربوهیدرات و رساندن آن به میزانی بسیار ناچیز و کاهش مصرف قند، بدن را مجبور به سوزاندن چربی ها به جای کربوهیدرات ها می کند. در دنیای رژیمهای کاهش وزن، برنامههای غذایی کم کربوهیدرات و با پروتئین بالا اغلب توجه مردم را به خود جلب میکند.

برنامه تثبیت رژیم کتوژنیک آنها انواع مختلفی از رژیمهای غذایی و برنامههای ورزشی سخت و سنگین را در برنامه روزانه خود میگنجانند. برای دسترسی به کتاب های ورزشی رایگان به کتابخونه سر بزنید. با بالا بردن انجام حرکات ورزشی با وزنهها، کالری زیادی میسوزانید و از کند شدن متابولیسم که یکی از عارضههای جانبی رایج در کاهش وزن است، جلوگیری میکنید. خواب به دلایل زیادی مهم است و کمبود خواب یکی از بزرگترین عوامل خطر برای افزایش وزن است. در رژیم کتوژنیک اختلال در خواب شبانه روزی نیز به وجود می اید که به علت کمبود انسولین و سروتونین میباشد. کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی: اگر بجای کربوهیدرات ها از چربی های مفید و پروتئین استفاده کنید میتوانید خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید چراکه با انجام اینکار منبع انرژی بدن خود را از شکر تبدیل به چربی کرده اید و این امر میتواند عواملی مانند کلسترول و چربی خون که باعث بیماری های قلبی میشوند را سرکوب کند.گفته میشود یکی از مهم ترین خواص رژیم کتوژنیک کاهش خطر ابتلا به سرطان میباشد.چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم؟ استفاده از غذاهای کتو کلسترول بد خون را به طور شگفت انگیز کاهش داده و باعث افزایش کلسترول مفید در بدن میشود که معلول این اتفاق بهبود بخشیدن به ضربان قلب میباشد.

با این که عجیب به نظر میرسد، اما این رژیم غذایی که نیاز به چربی بیشتری دارد میتواند کلسترول خوب را افزایش داده و کلسترول بد را کاهش دهد. با دیدن فیلم شیرینی های مجاز در رژیم کتو، رژیم غذایی خود را تغییر داده و از افت قند خود در رژیم کتو، جلوگیری کنید. آب طعمدار طبیعی را امتحان کنید یا آدامس بدون قند بجوید. برای اینکه تشخیص دهید بدن شما دچار کمبود کلسیم است یا نه راه حل بسیار ساده ای وجود دارد. به گفته خانم پورتر آنچه باعث کاهش وزن میشود کاهش دریافت کالری است نه کاهش اسیدیته خون. ایده این رژیم این است که شما کالری بیشتری را از پروتئین و چربی بدست آورید و کربوهیدرات کمتری را مصرف کنید. میزان کالری موجود در میوه ها به حدی می باشد که رژیم های کم کالری توصیه می کنند میوه کمتری مصرف شود. برخلاف سایر رژیمهای کم کربوهیدرات که بر پروتئین تمرکز میکنند ، برنامه کتو بر چربی متمرکز است که ۹۰ درصد کالری روزانه را تأمین میکند. دهها پژوهش سطح بالای پزشکی نشان دادهاند که رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک در مقایسه با سایر برنامه های غذایی بیشترین تاثیر را در کاهش وزن شرکت کنندگان داشته اند.

با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

میوه مانک نیز به دلیل کالری کم آن، امروزه روز محبوبیت به سزایی میان مصرف کنندگان و طرفدارای رژیم کالری، پیدا کرده است. شیرین کننده های نام برده شده اعم از طبیعی و مصنوعی، با تایید اروپا و آمریکا، مجاز بودنشان ثابت گشته و برای مصرف کنندگان دلگرمی محسوب می شود. اگر در روز کالری های خود را شمارش کرده و از رژیم کالری پیروی می کنید، شیرین کننده های کم کالری، در رژیم غذایی شما تاثیر به سزایی خواهند داشت. براتون لینکش رو میزارم تا شما هم بتونید استفاده کنید. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده دانشمندان متوجه شدن که استفاده از رژیم کتو برای افرادی که از نظر سلامت عمومی جسمانی مشکلی ندارن، عوارض خاصی رو به دنبال نداره. یکی از این عوارض آنفولانزای کِتو (آنفولانزای کربوهیدرات کم) نامیده میشود و پس از چند روز از شروع رژیم بروز میکند. هنگامی که دریافت کربوهیدرات خود را کاهش می دهید آب ماهیچه ها تخلیه می شود که یکی از دلایل اصلی کاهش سریع وزن در هفته های اول رژیم کم کربوهیدرات است.

اگر این شرایط را دارید، رژیم خود را به آهستگی و فقط با نظر پزشک تغییر دهید. رژیم غذایی نباید در تعارض با سلامت جسم و روح شما باشد ؛ باید رژیمی را برای خود برگزینید که مطابق با سلامت و شرایط جسمی شما باشد و آسیبی به شما وارد نکند. برای گرفتن یک رژیم کتوژنتیک در ابتدا باید بدانید که از چه غذاهایی می توانید استفاده کنید و چه غذاهایی را نباید مصرف کرد. نباید از رژیمهای تکخواری پیروی کرد. شیرینی این میوه حدود 100 تا 250 برابر شکر است و می توان از آن به روش های مشابه مصرف شکر استفاده کرد. اگر از عسل برای شیرین کردن قهوه و یا چای خود استفاده می کنید، می توانید با استفاده از حبه استویا مجاز در کتو، طعم شیرینی مشابه را برای خود تداعی کنید. این شیرین کننده رژیمی از برگ های گیاه Stevia rebaudiana که یک درختچه گیاهی بومی آمریکای جنوبی است، گرفته می شود. رژیمهای غذایی پالئو، ساحل جنوبی و اتکینز همه در این دسته قرار میگیرند.

گرفتار این رژیم های کتوژنیک کلاهبرداری نشوید

دوست خوبم ما رژیم کتو، اتکینز یا چربی و امثال اینها رو هرچند رژیم های خوبی هستن، اما به همه ی افراد توصیه نمی کنیم. اگر جزء این دسته از افراد نیستید، مصرف همه ی مواد غذایی برای شما آزاده و لازم نیست با رژیم چربی خودتون رو محدود به غذاهای خاصی بکنید. همچنین در روند کاهش وزن شما تاثیر شگفت انگیزی خواهد داشت. در رژیم کتوژنیک به علت حذف سختگیرانهی کربوهیدرات و همچنین مصرف بالای چربیها، عوارضی وجود دارد که دانستن آنها ممکن است باعث صرفنظر شما دنبال کردن این رژیم شود. آیا رژیم های کتوژنیک می توانند به کاهش وزن شما کمک کنند؟ در تحقیقی افرادی با کمک رژیم کتو 14 کیلوگرم طی 6 ماه کاهش وزن داشتند. ممکن است در ماه اول رژیم کتو، کاهش خیلی خوبی را تجربه کنید اما در ماههای بعد کاهش وزن قابل قبولی نداشته باشید! رژیم کتوژنیک ممکن است به کاهش وزن بیشتر در ۳ تا ۶ ماه اول نسبت به برخی رژیمهای دیگر کمک کند. این نسبت به طور معمول به این شکل است: ۷۵٪ چربی، ۲۰٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات. اینکه فرد چقدر مصرف کربوهیدرات را کاهش دهد، بستگی به بدن او دارد. بدون تاثیر بودن آن روی سطح قند خون و کاری نداشتن آن، مصرف آن را برای کتو مجاز کرده است. ᠎Po᠎st was c re ated ​by G SA Conte​nt G​enerator Demoversi᠎on᠎.

بهترین غذاهای کتوژنیک

به نظر میرسد رژیمهای کم کربوهیدرات به کاهش قند خون بیشتر از رژیمهای دیگر کمک میکند. پس از گذشت دو تا سه ماه، میتوانید در مواقع خاص کربوهیدرات مصرف کنید و سریعاً پسازآن باید به رژیم بازگردید. روغن امسیتی را با دستکم دو برابر حجمش از شیر رقیق (شیر خامهگرفته) مخلوط و سپس سرد میکردند و هنگام غذا به کودکان میخوراندند یا با غذایشان قاطی میکردند. این انجمن توصیه آنها به گنجاندن روغن نارگیل و گل کلم به عنوان پایه (نان) پیتزا را «مسخره» خوانده است. چربی های ناسالم: مثل روغن های گیاهی فرآوری شده، سس مایونز و غیره. دمنوشهای گیاهی علاوه بر سمزدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریعترین روش لاغری و چربیسوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفتانگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین. نسخه الکترونیک کتاب مبانی رژیم کتوژنیک به همراه هزاران کتاب دیگر از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو در دسترس است. برای مشاوره ی رایگان و دریافت رژیم متناسب با شرایط جسمانیتون عدد ۲۴ رو به شماره ۳۰۰۰۶۰۲۶ پیامک کنید تا پشتیبان های ما با شما تماس بگیرن عفت۱۷ دی ۱۳۹۸ با سلام من از پانزده سالگی میگرن داشتم و بسیار مسکن مصرف میکنم آیا کتوی دائمی مشکلی ایجاد نمیکنه چون یه دوره رژیم کتو گرفتم کلا وضعیتم خیلی خیلی نرمال شد ولی از وقتی به رژیم عادی برگشتم دوباره سردردام شروع شد نمیدونم چکار کنم کارشناس به اندام۲۵ دی ۱۳۹۸ سلام دوست عزیز.