راز کاهش وزن با رژیم کتوژنیک موفق

فروشگاه کتوژنیک در کرج این روزها چاقی معضل بزرگ بشریت، بازار رژیم لاغری را پر تب و تاب کرده و این بین نام رژیم غذایی کتوژنیک حسابی بر سر زبانهاست، به همین خاطر قصد داریم در این مقاله شما را با اصول رژیم کتوژنیک و باید و نبایدهای این رژیم لاغری پر طرفدار آشنا کنیم، 8 استراتژی‌های برنده برای استفاده برای کتوژنیک برای لاغری 1402 همراه ما باشید. شما میتونید با مراجعه به مقاله زیر مکمل های غذایی رژیم لو کرب کتوژنیک رو مشاهده و اطلاعات کاملی در مورد اونها بدست بیارین. بعضی از رژیم های لو کرب به شکلی هستن که مصرف سبزیجات و میوه ها ( حتی نمونه های کم کربوهیدرات ) توی اونها محدود میشه. با کم شدن میوه ها و سبزیجات کم کربوهیدرات در نهایت عوارض جانبی ناشی از مصرف نکردن اونها ( مثل یبوست و مشکلات گوارشی ) به سراغ فرد میان. حالت کتوزیس میتواند در افراد مبتلا به صرع به خصوص افرادی که به سایر درمانها پاسخ ندادهاند، میزان تشنج را کاهش دهد.

در بین توت ها، توت فرنگی کمترین میزان کربوهیدرات ( در هر 100 گرم، 8 گرم کربوهیدرات ) و تمشک بیشترین میزان کربوهیدرات ( در هر 100 گرم 12 گرم کربوهیدرات ) رو داره. ممکنه تعجب کنید اما قارچ سفید هم دقیقا به اندازه کاهو و کرفس در هر 100 گرم، 2.97 گرم کربوهیدرات داره. این میوه هم مثل هم خانواده های خودش کربوهیدرات پایینی داره. خربزه هم دقیقا مثل هندوانه جزو لیست میوه ها و سبزیجات کم کربوهیدرات که مناسب رژیم لو کرب هستن قرار میگیره. مقدار کربوهیدارت کرفس دقیقا شبیه به کاهو هستش و میشه از اون توی سالاد هم استفاده کرد. کینوآ جزو غلات سرشار از پروتئین است اما به این معنی نیست که مناسب رژیم کتوژنیک باشد. باید بدانید که رژیم کتوژنیک فقط پرهیز از غلات تصفیه شده و هله هوله و قند و شیرینی نیست. مطالعات نشان می دهد که رعایت یک رژیم لوکرب باعث کاهش وزن و کنترل قند خون می شود. اکنون مطالعات نشان می دهد که هیچ دلیلی برای ترس از چربی های طبیعی وجود ندارد. جالب است بدانید که در واقع، رژیم کتوژنیک به منظور روشی برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع به وجود آمد. هرچه کربوهیدرات کمتری در رژیم غذایی وجود داشته باشد ، به نظر می رسد برای رسیدن به کتوز در کاهش وزن یا بهبود دیابت نوع ۲ موثرتر است.

فواید کتوژنیک

در هر 100 گرم کلم

بروکلی 5 گرم کربوهیدرات وجود داره. کلم بروکلی خام سرشار از مواد مغذی هستش. شکلهای مختلفی از روزه منقطع وجود دارد اما مرسومترین روش شامل محدود ساختن مصرف مواد غذایی به حدود ۸ ساعت در روز و گرفتن روزه در ۱۶ ساعت باقیمانده است. نکته ای که در مورد کربوهیدرات هندوانه وجود داره اینه که فیبر اون کم هستش. رژیم غذایی پالئو شامل خوردن غذاهای غیر فرآوری شده ای است که احتمالاً در دسترس اجداد ما بوده اند. این یک رژیم غذایی کاملاً کم کربوهیدرات نسبتاً استاندارد اما با تأکید بیشتر بر غذاهای کامل و غیر فرآوری شده است. اگرچه این رژیم غذایی کاملاً کم کربوهیدرات نیست، اما می توان آنرا اصلاح کرد تا به سبک زندگی متناسب رسید. با توجه به این موضوع بیشتر کربوهیدرات اون جذب میشه. کراتین مونوهیدرات: کراتین مونوهیدرات یکی از مکمل های رژیمی است که تحقیقات بسیاری روی آن انجام گرفته و نشان داده که می تواند رشد عضلانی را افزایش، عملکرد ورزشی را بهبود و قدرت عضلات را بیشتر کند.

درباره رژیم کتوژنیک

این کار قدرت بیشتری در اختیار بدن در زمان تمرین میگذاره. با گذشت زمان عوارض این کمبودها نمایان خواهد شد و تاثیرات مخربی با خود به همراه دارد. در عوض باید به راحتی مصرف قند و نشاسته خود را به حداقل برسانید و در عوض می توانید تمام چربی های مورد نیاز تان را با خیال راحت بخورید. کلید موفقیت این رژیم به طور چشمگیری محدود کردن قندها و نشاسته هایی است که می خورید.فرضیه رژیم غذایی کتو این است که بدن شما به طور معمول از کربوهیدرات برای تولید گلوکز (قند) برای انرژی استفاده می کند.کاهش دسترسی بدن شما به گلوکز باعث می شود که به جای آن از منابع مختلف انرژی استفاده کنید و از ذخیره کردن پروتئین و چربی هاجلوگیری کنید. این حجم، اجازه مصرف میوه زیاد و حتی برخی غذاهای نشاسته ای مانند سیب زمینی را می دهد. هدف از رژیم کتو این است که مصرف کربوهیدرات ها را آنقدر کم نگه دارید که بدن شما به حالت متابولیکی ای بنام کتوز وارد شود. اولین سوختی که بدن شما برای تولید انرژی تجزیه میکند، کربوهیدراتها هستند، این فرآیند هر روز منجر به سوزاندن کالریهای اضافی میشود. پاشیدن شیر یا خامه در قهوه یا چای شما مشکلی ندارد، اما مراقب باشید که اگر چندین فنجان در روز مینوشید، کربوهیدراتها میتوانند اضافه شوند و رژیم شما را بر هم زنند.

بهترین روش رژیم کتوژنیک

علاوه بر این میشه از این سبزیجات توی سالاد هم استفاده کرد. علاوه بر این میشه از اون به عنوان یک وعده غذایی در قالب قارچ سرخ شده در روغن نارگیل استفاده کرد. هدف افراد در این رژیم غذایی این است که مصرف غذاهای پر کربوهیدرات مانند غلات، سیب زمینی، نوشیدنی های شیرین و غذاهای فست فودی غنی از قند را به حداقل برسانند. اگر دوست دارید ماست بخورید، مقدار کمی ماست سادهی پُرچرب مانند ماست یونانی بخورید. وقتی گرسنه اید بخورید و وقتی سیر شدید خوردن را متوقف کنید. مقدار زیادی سبزیجات بخورید اما میزان مصرف میوه را از نظر شاخص قند خون (GI) محدود کنید. میتوانید این روغنها را به غذاهای خود اضافه کنید تا انرژی شما را بیشتر و به افزایش میزان کتونها کمک کنند. برای مثال، این رژیم غذایی میتواند به کاهش تعداد دفعات تشنج کودکان مبتلا به صرع و همچنین کنترل سطح انسولین و بهبود حساسیت به انسولین در افراد مبتلا به دیابت نیز کمک کند. یک فنجان کدو حلوایی پخته شده، 9 گرم فیبر دارد اما 20 گرم کربوهیدرات خالص نیز دارد. البته بیشتر کربوهیدرات موجود در آووکادو از فیبر تشکیل شده و در بدن هضم نمیشه.

مصرف غذاهای حاوی فیبر بیشتر باعث میشود تا زودتر احساس سیری کنید و از احساس پرخوری در امان بمانید. یک هلو متوسط خام (147 گرم) دارای 50 کالری ، 0.5 گرم چربی ، 0 گرم کلسترول و سدیم ، 15 گرم کربوهیدرات ، 13 گرم قند ، 2 گرم فیبر و 1 گرم پروتئین هست. یک سیب متوسط بیش از 20 گرم کربوهیدرات خالص دارد. 3) برای بدست آوردن میزان کربوهیدرات خالص باید مقدار فیبر ها رو از کربوهیدرات کل کم کنیم. در رژیم کتوژنیک کربوهیدراتی که به بدن می رسد، به 5 درصد کاهش و میزان چربی مصرفی باید به مقدار چشمگیری، افزایش یابد. زیر 50 گرم: این محدوده به سمت كاهش سریع وزن حرکت می کند. افرادی که کمبود وزن دارند برای بالا بردن وزن و رساندن آن به محدوده وزنی نرمال کار چندان دشواری ندارند. به هیچ وجه خودسرانه عمل نکنید. توانسته باکیفیت ترین محصولات را به کسانی که قصد دارند از دیابت خود جلوگیری کنند و یا تصمیم بر لاغری و تناسب اندارم دارند کمک زیادی می کند. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم محتوی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین و مقدار زیادی چربی است. Conte nt has been gen erated by G​SA Cont en᠎t ᠎Ge ne rator  DEMO᠎!

رژیم کتو محدود به مصرف غذاهای پرچرب با پروتئین متوسط و کربوهیدرات است و رژیم فستینگ تعداد ساعات خوردن غذا را محدود می کند. علاوه بر این منبع غنی از ویتامین سی و البته پتاسیم به حساب میاد. علاوه بر این مزیت، اسفناج منبع حیاتی آهن ، کلسیم و منیزیم هم هست و می تونه به عنوان مکمل مواد معدنی ضروری در رژیم گیاهخواری یا وگان مفید باشه. این موضوع سبب شد تا جیم آبراهامز، «بنیاد چارلی» را پایهگذاری کند تا علاوه بر ترویج این روش درمانی، برای پژوهشهای آتی نیز پول تهیه کند. با نظر پزشک میتوانید بصورت روزانه 3000 تا 4000 میلیگرم سدیم، 1000 میلیگرم پتاسیوم و 300 میلیگرم منیزیم مصرف کنید تا این عارضه را نیز به حداقل برسانید. اکثر سلول ها ترجیح میدهند از قند خون که از کربوهیدرات ها ناشی میشود به عنوان منبع اصلی انرژی بدن استفاده کنند. نگران نباشید. این امر ناشی از دفع فرآورده های فرعی ناشی از کتوز است. رژیم کتوژنیک به اندازه کافی کربوهیدرات، پروتئین کم و چربی دارد که بدن را وادار به سوزاندن چربی های ذخیره شده به جای کربوهیدرات های مصرفی برای انرژی می کند. البته این موضوع به رژیم لو کرب انتخابی شما هم بستگی داره.

برنامه رژیم کتوژنیک استاندارد

دلیل این موضوع به هم خوردن تعادل آب و مواد معدنیه. آیا رژیم غذایی کتوژنیک میتواند به کاهش وزنتان کمک کند؟ ولی برخی از افراد از این رژیم برای کمک به مدیریت برخی بیماریها مانند دیابت استفاده میکنند. این افراد احتمالا به تنهایی قادر به کاهش وزن و لاغر شدن نیستند و به کمک متخصصان تغذیه و جراحان لاغری نیاز دارند. سپس، به جای تکیه بر روی کربوهیدرات، مغز شما تا حد زیادی به کتون ها وابسته می شود. به طور کلی هر غذایی که دارای کربوهیدرات زیادی باشد باید در هنگام استفاده از رژیم لاغری کتوژنیک مصرفش محدود شود. به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، بیشتر افراد معمولا بوی دهانشان را یا به غذا ربط میدهند و یا به بهداشت ضعیف دهان و دندان. در حالی که بعضی از افراد میتونن راحتتر با تغییرات به رژیم غذایی رو بیارند، اما بعضی ها هم ممکن متوجه بشند که بدنشون برای سازگاری با این تغییرات بیشتر طول میکشه. حالا سوال اینجاست که چطور میتونیم در کنار استفاده از رژی لو کرب برای لاغری ، مواد مغزی و مورد نیاز بدن رو هم بهش برسونیم؟

بسیار خب، متأسفانه خود ِ پرتقال هم برایتان مناسب نیست. اگر از تاثیرگذاری آن ها در روند رژیم کتوژنیک خود مطمئن نیستید ، می توانید تست های لازم را انجام دهید. این مشکل بسیارحائزاهمیت است، زیرا فیبر برای عملکرد سالم روده ضروری است و باکتری های مفید موجود در روده را تغذیه می کند. حبوباتی مانند لوبیا و عدس سرشار از فیبر و آنتیاکسیدان هستند. میتونید با استفاده از کاهو سالادی و سایر سبزیجاتی که در این بخش معرفی میشه یک سالاد کم کربوهیدرات و پر فیبر برای رژیم غذایی لو کرب خودتون تهیه کنید. مورد بعدی که باید به عنوان یک میوه کم کربوهیدرات معرفی بشه خیار هستش. یکی از دلایل این است که در کاهش وزن با رژیم کتوژنیک، میتوانید کاهش وزن بیشتری، زیرا را به نسبت رژیمهای کم چرب داشته باشید، در حالتی که احساس گرسنگی نخواهید داشت. یکی از عواملی که باعث تشدید آنفولانزا میشود، التهاب است. این رژیم شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. یک دوم فنجان برنج قهوهای، 24 گرم کربوهیدرات خالص دارد. اما یک دوم فنجان لوبیای سیاه حدود 12 گرم کربوهیدرات دارد اگر تحت رژیم کتوژنیک هستید، متأسفانه نمیتوانید از این مادهی غذایی ارزشمند استفاده کنید. پس اگر رژیم کتوژنیک انتخاب شماست، خود را برای پذیرفتن محدودیتهای آن برای همیشه آماده کنید. ​Post w as gen᠎erat᠎ed  by GSA C on tent  Generator Demov​ersion.