حجاب متفاوت خانم مجری شبکه روسیه در مصاحبه با جمیله علم الهدی همسر رئیس جمهور


کد خبر: 249712

تاریخ انتشار: پنجشنبه 25 آبان 1402 – 02:25

جمیله علم‌الهدی در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان به غزه کمک یا با وقایع آن مواجه شد، افزود: من موافق استفاده از همه ظرفیت‌ها هستم؛ اما باید این ظرفیت‌ها و فعالیت‌ها با اقدامات عملی همراه باشد.

وی گفت: این همان موضوعی است که آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور ایران در نشست سران کشورهای اسلامی در ریاض تأکید کردند که نگاه‌ها باید به سمت میدان باشد و نمی‌توان از میدان چشم پوشی کرد و تصمیمات را بدون توجه به آن گرفت، بنابراین باید به آنچه در میدان می‌گذرد نگاه کرد و بر اساس آن اقدامات عملی انجام داد. امیدوارم که این نشست تاثیر عملی داشته باشد اما من خوشبین نیستم.

همسر رئیس جمهور ایران همچنین در مورد اوضاع غزه و نقش زنان فلسطینی در وقایعی که در این باریکه در جریان است، افزود: این وضعیت از سوی رهبر جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده بود که آمریکا موفق نخواهد شد و البته اسرائیل نیز پیروز نخواهد شد و جنگ غزه جنگی نیست که آنها بتوانند به نفع خود پایان دهند.

علم‌الهدی افزود: من از همه زنان در سراسر جهان می‌خواهم که به آنچه در میدان می‌گذرد و به زنان غزه و آنچه انجام می‌دهند نگاه کنند، زیرا این زنان پیروز هستند.

همسر رئیس جمهور ایران در ادامه به انواع پیروزی اشاره کرد و گفت: پیروزی دو نوع است؛ یا پیروزی غیر مشخص است یا فتح مبین همانطور که در آیه قرآن آمده است « إذا جاء نصر الله والفتح ورأیت الناس یدخلون فی دین الله أفواجا فسبح بحمد ربک واستغفر أنه کان توابا..»

وی اضافه کرد: با نگاهی به این آیه می‌بینیم که غزه پیروز است و به طور حتم آنها پیروز خواهند شد، به ویژه زنان، چون نقش عمده‌ای داشتند.

 

مشروح این گفت وگو قرار است به زودی از شبکه روسیا الیوم پخش شود.



Source link