توانمندسازی 19 هزار نفر از مراقبین و مشاورین سلامت مدارس توسط وزارت بهداشت


کد خبر: 248646

تاریخ انتشار: یکشنبه 07 آبان 1402 – 17:13

به گزارش ، دکتر ابوالفضل باقری فرد در در این مراسم با بیان اینکه دانش آموزان سرمایه‌ های فعلی و آینده کشور هستند، اظهار داشت: طبق فرمایش امام راحل(ره ) دو ویژگی شادابی و تحرک، پاکی و معصومیت فقط در دانش آموزان وجود دارد؛ هر اقدامی که در حوزه دانش آموزی و مدرسه انجام شود، سرمایه گذاری است و در آینده، کشور از آن منتفع خواهد شد.

وی گفت: پیشگیری به معنای واقعی باید از مدارس آغاز و سلامت در مدارس کنترل شود که این موضوع در سلامت کل جامعه تاثیرگذار است؛ در واقع  اخلاق و علم و سلامت باید ابتدا در مدرسه پیگیری شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به همکاری وزارت آموزش و پرورش برای ارتقاء سلامت در مدارس، عنوان کرد: ۱۳ هزار نفر مشاور سلامت و ۶ هزار نفر مراقب سلامت، وظیفه کنترل سلامت در مدارس را بر عهده دارند و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای این افراد در قالب آموزش مداوم و به منظور توانمندسازی آنان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در گذشته مراقبین سلامت با مدرک‌ های مختلف مشغول به کار بودند ولی از سال گذشته با همکاری دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، رشته مراقب سلامت در مقطع کارشناسی تعریف شد، که در سال گذشته، ۳۱۰ نفر در ۱۴ دانشگاه با بورسیه آموزش و پرورش در این رشته مشغول به تحصیل شدند  و در سال جاری هم ۴۰۰ نفر در ۱۵ دانشگاه در این رشته ادامه تحصیل می دهند البته هر سال به این تعداد افزوده خواهد شد تا آنها بتوانند به عنوان مراقب سلامت در مدارس خدمت کنند.

دکتر باقری فرد تصریح کرد: احیای دبیرستان‌ های بهیاری در مناطق محروم  و پیگیری بحث سالمندیاری از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت با همکاری وزارت آموزش و پرورش است که در ارتقای سلامت جامعه موثر است.

بنابر اعلام وبدا، دکتر باقری فرد بر پیگیری گفتار درمانی و شنوایی سنجی در مدارس تاکید کرد و افزود: افرادی باید تربیت شوند که بتوانند به دانش آموزان در حوزه ارتقای سلامت کمک کنند.



Source link