ترجمه اختصاصی / مزایای استفاده از شامپوی خشک


کد خبر: 236007

تاریخ انتشار: شنبه 27 اسفند 1401 – 22:29

به گزارش سرویس خبری بهداشت‌نیوز شامپو‌های خشک مانند شامپوهای معمولی،قدرت تمیز کنندگی دارند اما برخلاف آن‌ها،با مواد طبیعی ساخته شده‌اند.همچنین شامپو‌های خشک قدرت آبرسانی و بازیابی موهای آسیب دیده را دارند.

 

شامپو‌ی خشک چیست؟

 

براساس گزارشات منتشر شده،شامپو محصولی است که باعث تمیزی مو و پوست سر می‌شود.این ویژگی دقیقاً توسط شامپو خشک که یک گزینه سازگار با محیط زیست برای مراقبت از مو است،برآورده می‌شود.شامپو‌های خشک قرص‌های صابون مانندی هستند که برای تمیز کردن و حالت دادن به مو ساخته شده اند و حاوی مواد ۱۰۰٪ طبیعی است.همچنین،آ‌ن‌ها با انواع مختلف مو سازگاری دارند و حتی برخی ترکیبات موجود در این نوع شامپو،حاوی عناصری هستند که با شوره سر مبارزه می‌کنند.استفاده از شامپو‌های خشک باعث مصرف کمتر آب می‌شود و به‌خاطر داشتن مواد طبیعی،میزان کربن دی اکسید را کم می‌کند.علاوه بر این،برای توزیع و فروش آنها از پلاستیک استفاده نمی‌شود.

 

دلایل انتخاب شامپو‌ی خشک

 

کمک به سلامت مو

 

فرمول برخی از شامپوهای معمولی برای موها ضرر دارد،زیرا باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست سر شده و زیبایی مو را از بین می‌برد.در این میان،شامپو‌های جامد برخلاف شامپوهای دیگر به سلامت مو کمک می‌کند.

 

سازگار با محیط زیست هستند

 

گزارشات نشان می‌دهد که سالانه تقریباً ۹ میلیون تن پلاستیک در اقیانوس‌ها وجود دارد.این در حالی است که شامپو‌های خشک با محیط زیست سازگار هستند.این شامپو‌ها معمولاً در کاغذهای بازیافتی یا جعبه های زیست تخریب پذیر عرضه می‌شوند.از سوی دیگر،مقدار استفاده از کامیون برای توزیع آنها کاهش می‌یابد که منجر به انتشار کمتر دی اکسید کربن در هوا می‌شود.

 

حمل و نقل آنها آسان است

 

شامپو‌های خشک را می‌توان در کیسه یا چمدان نگهداری کرد چون علاوه بر اینکه فضای زیادی اشغال نمی‌کند،می‌توانید آن را در هر پروازی با خود حمل کنید.

 

حاوی مواد شیمیایی نیست

 

در حالی که شامپوهای دیگر با پارابن،مواد شوینده،سولفات و سیلیکون ساخته می‌شوند،شامپو‌های خشک حاوی روغن‌های گیاهی و ویتامین‌ها هستند.همچنین در این شامپو‌‌ها از خاک رس سبز و عصاره روغن‌های نارگیل،نخل،بادام یا کرچک استفاده می‌شود.

 

ماندگاری بیشتری دارند

 

تخمین‌ها نشان می‌دهد که شما می‌توانید از یک شامپو‌ی خشک ۱۰۰ گرمی،حداقل ۸۰ بار استفاده کنید که این معادل ۳ بطری شامپوهای معمولی است.این باعث می‌شود پولی را که می‌خواهید برای شامپو‌های معمولی خرج کنید،پس‌انداز شود.

 

نحوه استفاده از شامپو‌های خشک

 

شامپو‌های خشک در ترکیبات مختلف موجود است.علاوه بر این، چربی‌های مرطوب‌کننده مانند کرم نارگیل یا لسیتین سویا برای موهای خشک یا سفید شده مفید است.شامپوهایی که در ترکیباتشان لیمو و نعناع دارند برای موهای چرب بهترین هستند.اگر موهای شما شکننده است، شامپو خشک ساخته شده با عسل،بلغور جو و روغن نارگیل برای شما مناسب است زیرا باعث ترمیم مو می‌شود.

 

آیا شامپو‌ی خشک مضراتی دارد؟

 

مزایای شامپو‌های جامد معمولاً بیشتر از معایب آن است.با این حال،باید به این نکته اشاره کرد که استفاده از این شامپو برای موهای ضخیم،بسیار بلند یا مجعد مناسب نیست چون هنگام استفاده،موها به راحتی گره خورده و کرک می‌شود.

 

منبع step to health

تاریخ ۱۴ مارس ۲۰۲۳



Source link