باور کردن هر یک از از اینها 10 افسانه درباره رژیم های کتوژنیک شما را از رشد نگه می‌دارد

کاهش وزن با کتوژنیک نی نی سایت مطالعات نشان می دهند که نمونه رژیم کتوژنیک موفق باعث از بین رفتن سلول های سرطانی می 8 استراتژی‌های برنده برای استفاده برای کتوژنیک برای لاغری 1402 شود. هرچه میزان تولید گونههای اکسیژن واکنش پذیر بیشتر باشد، تغییرات سلولی بیشتری ایجاد میشود و میتواند بر میزان تولید انرژی سلول و عملکرد آن تاثیر منفی داشته باشد. این اولین منبع ذخیره انرژی بدن است که در هنگام حرکات فیزیکی سریع و کوتاه مدت و تغذیه سلول ها مورد استفاده قرار می گیرد. یک کاسه مناسب بردارین و تخم مرغ ها رو در اون بشکنین. آجیل و دانه: بادام، گردو، بذر کتان، دانه کدو تنبل، تخم چیا، و غیره. طبق برآورد تغذیه ای، احتمالاً بخشی از این چربی ها با مصرف گوشت، تخم مرغ، ماهی و… با این حال، شیرینی ها و مواد قندی موجود هستند، که بدون تاثیر بر روی سطح کربوهیدرات می باشند و برای رژیم کتو مناسب هستند. در این مدت لازم است تا شما با مشورت پزشک، از مکمل ها و ویتامین های مورد نیاز برای کاهش ریزش مو استفاده کنید. وقتی آنرا برای سوزاندن چربی ها بجای گلوکوز آموزش دهیم، در هنگام سوختن چربی ها مولکول هایی به نام کتون در بدن تولید می شود که می توان به آنها بسته های سوختی بدن هم گفت.

رژیم های کتوژنیک چیست

اما با دقت آنها را مصرف کنید تا از محدوده ی رژیم غذایی خود فراتر نروید. اما چطور بفهمید که وارد کتوز شدهاید یا نه؟ رژیم کتوژنیک از دهه ۱۹۲۰ به عنوان یک رژیم غذایی موثر برای درمان صرع به خصوص برای کودکانی که به صرع غیر قابل کنترل با دارو مبتلا بودند، شناخته شده است. اگر شب ها در رخت خوابتان غلت می زنید و به سختی به خواب می روید یک ساعت قبل از خواب دو عدد کیوی میل کنید. چربی ها باید جایگزین کربوهیدرات ها شوند و به طور کلی ۷۵ درصد از کالری مصرفی روزانه را تشکیل دهند. چربی در غذاهایی مثل آووکادو، زیتون، آجیل ها، روغن نارگیل، لبنیات، گوشت دنده و استیک به وفور یافت می شود. کربوهیدرات در قند ها و غلات مانند نان، برنج، ماکرونی و همینطور میوه ها و سبزیجات بخصوص صیفی جات نشاسته دار مانند سیب زمینی به وفور یافت میشود. در رژیم کتو، مصرف میوه ها و سبزیجات نشاسته ای (مانند هویج) ممنوع است. یک سری تحقیقات ، از جمله یک متا آنالیز ، نشان داده است که بیمارانی که از رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم استفاده می کردند (مانند رژیم کتو) در مقایسه با افرادی که چربی کم مصرف می کردند ، کاهش وزن بیشتری را تجربه کردند.

در واقع، تحقیقات نشان میدهد که رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازه رژیم کمچربی برای کاهش وزن موثر باشد. به این دلیل که پروتئین در صورت مصرف زیاد میتواند به گلوکز تبدیل شود، که ممکن است سرعت انتقال شما به مرحله کتوز را کاهش دهد. از جمله تلاشهایی که برای درمان ام اس و کنترل علائم آن صورت گرفته، معرفی رژیمهای موثر غذایی است. سوزاندن چربی در مقابل سوزاندن کربوهیدراتها باعث ایجاد تغییراتی در متابولیسم بدن میشود و کبد شروع به ساختن اجسام کتونی (Ketone Bodies) میکند که به نظر میرسد از سلولهای سیستم عصبی، یعنی همان قسمتی که در ام اس آسیب میبیند، محافظت میکنند. در رژیم کتو اساس رژیم بر کاهش مصرف کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی، نشاسته، برنج، نان و… ) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است. نامگذاری این رژیم بر این مبنا صورت گرفته است که با پیروی از آن، در بدن حالت کتوز (Ketosis) ایجاد میشود. اما در صورت امکان، برش هایی را انتخاب کنید که از علف تغذیه می شوند. اما متخصصین نسبت به بیمارانی که این رژیم را بدون نظارت پزشکی دنبال میکنند، هشدار داده اند.

در تحقیق دیگری به این نتیجه رسیدند که افراد با رژیم کتوژنیک، ۳ برابر بیشتر از رژیمهای توصیهشده برای افراد دیابتی کاهش وزن داشتند. مطالعه دیگری روی ۳۴۹ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند به طور متوسط حدود ۱۱.۹ کیلوگرم در یک دوره ۲ ساله از دست دادند. اگر پس از مدتی یک یا دو کیلوگرم وزن اضافه کردید، میتوانید با یک رژیم ۳ روزه دوباره به وزن قبلی بازگردید. اما مهم ترین موردی که باید در پیروی از این رژیم به آن توجه کنید، این است که بسیاری از مواد غذایی و منابع در برنامه های غذایی آن محدود شده اند. پیشنهاد میکنیم با پزشک خود در مورد برنامه غذایی و اهداف خود صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که آیا برنامه غذایی کتو برای شما مناسب است یا خیر. یک ماشین دوگانه سوز را در نظر بگیرید. برای محاسبه کربوهیدرات خالص، کل کربوهیدرات موجود در یک غذای معین را بگیرید و فیبر و هر الکل قند را کم کنید. در این رژیم باید از هر مواد غذایی که دارای کربوهیدرات است اجتناب کرده و یا آن را به حداقل ممکن مثل مصرف روزانه 50 گرم برسانید.

در این حالت، بدن به جای استفاده از گلوکز به عنوان سوخت اصلی، به چربی متکی میشود. از موضوعاتی که اخیرا توجه جامعه علمی را به خود جلب نموده، استفاده از رژیم کتوژنیک به عنوان یک گزینه درمانی در ام اس است و تصور عمومی بر این است که این رژیم بتواند روند پیشرفت بیماری را کند، یا علائم آن را کنترل کند. حال تصور کرده که این منبع انرژی را محدود و بدن کربوهیدرات کافی برای سوختن نداشته باشد، چه میشود؟ ممکن است تصور کنید که پیروی از یک رژیم غذایی با چربی بالا ممکن است مغایر یک شیوه زندگی سالم باشد، اما اگر این کار تحت نظر یک متخصص تغذیه انجام شود، او چربیهای سالم را در نسخه کتوژنیک میگنجاند. اینکه فرد چقدر مصرف کربوهیدرات را کاهش دهد، بستگی به بدن او دارد. به نظر میرسد افراد چاق و آنهایی که رژیم غذایی نامناسبی دارند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به ام اس باشند و وقتی کسی به ام اس مبتلا باشد، چاقی و رژیم غذایی نامناسب میتواند منجر به ناتوانی تدریجی او شود. دلیل دیگری که رژیم کتوژنیک میتواند به بیماران مبتلا به ام اس کمک کند، اثر آن در کاهش وزن است. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می واند به بهبود عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL (خوب)، فشار خون و قند خون کمک کند.

᠎Th is con tent was done ​wi​th GSA Content Generat​or ​DEMO᠎!

رژیم کتوژنیک ۲۱ روزه

با این حال، به خاطر داشته باشید که تحقیقات در بسیاری از این زمینهها هنوز قطعی نیست. بیماری پارکینسون: اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. این رژیم برای همه، از جمله بیماران قلب و عروق مناسب نیست و بعلاوه، چون تحقیقات آن هنوز کامل نیست، نیازمند بررسی و احتیاط بیشتری است. چون مغز میتواند از سوخت دیگری به نام اجسام کتونی (Ketone Bodies) نیز استفاده کند. حتی سال های بعد نیز مدام می گفتند این رژیمی که دادید پسر عمه مرا کاملا درمان کرد. سلولهای چربی بعد از فرایندهای متابولیسمی، انرژی مورد نیاز بدن را تامین میکنند. منتها در کنار همه اینها، یادتان باشد بعضی از افراد نباید بههیچوجه رژیم کتو را برای خود انتخاب کنند. انواع مختلفی از روزهداری متناوب وجود دارد، اما رایج ترین روش شامل محدود کردن مصرف غذا به حدود ۸ ساعت در روز و ناشتا ماندن برای ۱۶ ساعت باقی مانده است.

اجسام کتونی به راحتی از سد خونی مغز عبور میکنند و به عنوان یک سوخت بسیار کارآمد مورد استفاده قرار میگیرند. در این حالت، کبد شما چربی را به مولکولهای انرژی کوچکی به نام کتون (کتون مولوکی حاوی چربی است که در زمان نبود قند در بدن تولید میشود تا به عنوان سوخت برای تامین انرژی استفاده شود) تبدیل میکند که مغز و سایر اندامها میتوانند از آن بهعنوان انرژی استفاده کنند. مطالعات آزمایشگاهی نشان میدهند در حیوانات مبتلا به EAE (مدل تجربی ام اس) میتوکندری آسیب میبیند و این آسیب قبلا از التهاب ایجاد میشود و محرک تخریب سلولهای عصبی است. با توجه به اینکه این چربیهای اضافه، ارتباط نزدیکی با دیابت نوع ۲ و پیش دیابت دارند، میتوان نتیجه گرفت که این رژیم، برای افراد دیابتی خوب است.منظور از سندروم متابولیک، مجموعهای از عوامل خطر مثل فشار خون بالا، سطح افزایش یافته انسولین، چربی اضافی در اطراف شکم و افزایش چربی خون است که با هم اتفاق میافتند و خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، سکته و دیابت را افزایش میدهند. نکته ظریفی که باید در این رژیم به آن توجه کرد، تعدیل مصرف پروتئین است. تمام این مقدمات گفته شد، تا به یک مطلب مهم برسیم.

کتوژنیک ویکی پدیا

گلیکوژن موجود در کبد میتواند توسط تمام اندام ها مورد استفاده قرار گیرد اما گلیکوژن موجود در عضلات تنها در همان بافت مورد استفاده خواهد بود. در این رژیم تنها 5 % از کل کالری دریافتی از کربوهیدرات ها، 75 % از چربی ها و 20 % از منابع پروتئینی تامین می گردد. انواع رژیم های لاغری برای کاهش وزن وجود دارند، بیشتر افراد دوست دارند رژیم های غذایی را انتخاب کنند که با پیروی کردن از آن ها بتوانند در عرض یک ماه کاهش وزن چشمگیری داشته باشند. یک مطالعه کوچک هم در زنان مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان میدهد که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت ۹۰ روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A۱C را کاهش می دهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است. یک بررسی از ۱۳ مطالعه نشان داده است که پیروی از یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای کاهش وزن طولانیمدت اندکی موثرتر از رژیم کمچربی است. به طور خلاصه، برای نتیجهبخش شدن رژیم لاغری یک ماهه باید نوشیدنیهای حاوی شکر را از برنامه روزانهتان حذف کنید که خود منجر به رژيم لاغری سریع میشود.

بهترین برنامه رژیم کتوژنیک

پس توصیه میکنم کسانی که قصد کاهش وزن دارند بجای استفاده از این قبیل رژیمهای محدود کننده و بعضا اشتباه، زیر نظر متخصص تغذیه با توجه به شرایط بدن خود از یک برنامه اصولی استفاده کنند. نکته دیگری که باید درباره این رژیم غذایی بدانید، این است که رژیم های کتوژنیک میتوانند باعث کاهش قابل توجه قند خون و سطح انسولین شوند. از کدام غذاها باید پرهیز کنید؟ به اندازه کافی نمک دریافت کنید : سدیم یک الکترولیت مهم است که با کاهش دریافت کربوهیدرات در مقادیر زیاد دفع می شود. رژیم کتوژنیک مواد غذایی در دسترس سلولها را افزایش داده، به کاهش تعداد گونه های اکسیژن واکنش پذیر، افزایش میزان آنتی اکسیدانهای خون و مقابله با استرس اکسیداتیو کمک کرده، نهایتا از سلولهای عصبی و مغزی محافظت میکند و این شبیه کاری است که داروی دی متیل فومارات (DMF) انجام میدهد. توجه به میزان غذایی مصرفی، افزایش فعالیت فیزیکی و استفاده مناسب از میان وعده های غذایی در بین وعده های اصلی به شما در کاهش وزن با رژیم کتو کمک زیادی میکند. یکی از این رژیمها که در سالهای اخیر مورد توجه روزافزون قرار گرفته، رژیم کتوژنیک است.