این میوه بهشتی را بخورید تا افسردگی نگیرید


کد خبر: 252041

تاریخ انتشار: یکشنبه 26 آذر 1402 – 23:03

به گزارش محققان طب سنّتی معتقدند که انار به عنوان یک میوه بهشتی و سیّد میوه ها، از این جهت در فصل پاییز به بار می‌نشیند که فصل پاییز فصل خزان درختان و گرفتگی آسمان است و مصرف انار برای جلوگیری از غلبه سودا، افسردگی و بیماری‌های پاییزی اهمیت ویژه‌ای دارد. در این گزارش برایتان از خواص این میوه خاص صحبت می‌کنیم.

*سیّد میوه ها، سوغاتی از بهشت

معصومین علیهم السلام در علم معرفت به خواص اشیاء، برترین‌های هر چیزی را معرفی کرده‌اند و در مورد میوه‌ها فرمودند: سیّد میوه ها، میوه بهشتی انار است. چقدر خوب است ما نیز برترین‌های هر گروه از چیزها را بدانیم و به فرزندانمان بیاموزیم. انار مصفّای خون، مقوی و اصلاح کننده کبد، قلب و معده است. جالب است بدانید خواص معنوی نیز بر آن مترتّب است و معصومین علیهم السلام خواصی همچون نورانیت قلب و دور کردن شیاطین را برای آن ذکر کرده اند. خواصی که جز علم وحی راهی برای پی بردن به آن‌ها وجود ندارد. لذا این دانه‌های یاقوتی خوشمزه و درخشان می‌توانند باب تامّلی باشند راجع به مسئله مهم ارتباط طب، غذا و سبک زندگی با اخلاق و معنویت.

*رژیم انار

ابراهیم ابن علیان، محقّق و پژوهشگر طب اسلامی می‌گوید: «یکی از رژیم‌های پاکسازی فوق العاده و مجرّب برای اصلاح مزاج، تصفیه خون و تقویت کبد رژیم انار است. کافیست هر شب به جای شام، انار شیرین میل کنید تا سیر شوید. این کار را تا دو هفته ادامه دهید.»

در انار ضرر نیست و می‌توان انار را حتی به جای یک وعده غذایی مصرف کرد

*انار پخته دوای مشکلات ریوی/دفع انرژی‌های منفی

ابن علیان می‌گوید: «نسخه‌ای فوق العاده از معصومین علیهم السلام که بسیاری از افراد تجربه استفاده از آن را دارند و برای عفونت ریه، سرماخوردگی‌های شدید، سرفه‌های زیاد و شدید و برونشیت نافع است این است که یک عدد انار را داخل فویل بپیچید و روی گاز یا در فر قرار بدهید تا درون آن پخته شود. سپس همراه با روغن بادام شیرین میل شود.

خوردن انار صبح جمعه اثرات معنوی دارد و موجب افزایش نورانیت و دفع انرژی‌های منفی می‌شود. یا به اصطلاح دقیق روایت، شیطان را دور می‌کند.»

*ویار بارداری و انار

ویار از تجمع سودا و اخلاط فاسد در بدن پدید می‌آید. در روایات سفارش شده در دوران بارداری کاسنی و انار مصرف شود، اینها به دلیل پاکسازی تن از اخلاط ناصالح موجب پیشگیری و درمان ویار می‌شوند و علاوه بر آن موجب زیبایی و سلامت فرزند است. اگر فصل انار نباشد، خانم‌ها رب انار شیرین میل کنند.

مصرف انار برای جلوگیری از غلبه سودا،افسردگی و بیماری های پاییزی اهمیت دارد

*بهترین جایگزین رب گوجه

گوجه از نظر استانداردهای غذایی اهل بیت علیهم السلام نمره قبولی را کسب نمی‌کند. میوه‌ای اسیدی و سرد است که با طبیعت بدن مردم ما سازگار نیست و باعث بروز انواع آلرژی نیز می‌شود. مصرف سرانه رب گوجه فرنگی در کشور ما بسیار بالاست. ابن علیان می‌گوید: « رب انار می‌تواند بهترین جایگزین رب گوجه باشد. زیرا اسراف در مصرف گوجه را با یک جایگزین بهشتی پرخاصیت ترک کرده‌ایم.»

*پوست انار دور نریختنی است!/ آداب و نکات مصرف انار

گذاشتن پوست انار روی لثه برای درمان آبسه دندان مفید است. و لثه‌ها را نیز محکم می‌کند. نشستن در جوشانده پوست انار همراه با عسل برای عفونت رحم و جمع شدن رحم بسیار مجرب است. محقّق و پژوهشگر طب اسلامی توصیه می‌کند: « انار را با پیه آن بخورید تا معده‌تان تقویت شود. در مصرف انار با کسی شریک نشوید و تا دانه آخر هر انار را یک نفر میل کند. طبق روایتی هر نفر یک دانه بهشتی دارد. هسته انار را خوب بجوید تا با خوردن انار دچار یبوست نشوید. صفراوی‌ها انار ترش دوست دارند و صاحبان طبایع سردتر میل به انار شیرین دارند. »

اگر میل خوردن انار در شما از بین رفته چند روز دمنوش سبک آویشن میل کنید تا معده‌تان گرم شود. پرخاصیت‌ترین انار، انار ملس است. در انار ضرر نیست و می‌توانید به جای یک وعده غذایی انار میل کنید. همراه انار کمی نمک طبیعی میل کنید.

مصرف انار برای جلوگیری از غلبه سودا، افسردگی و بیماری های پاییزی اهمیت دارد.

*نوزده خاصیت انار در روایات

به طور خلاصه انار یک داروی خاص در طب معصومین علیهم السلام است که حداقل ۱۹ فعل و خاصیت در روایات برای آن ذکر شده است:

۱. انسان گرسنه را سیر می‌کند (جایگزین غذا برای کاهش وزن)

۲. بازکننده‌ اشتها. افراد بی‌اشتها و لاغر قبل از غذا رب انار یا انار میل کنند (انسان سیر را گرسنه می‌کند)

۳. خوشبو و پاک کننده‌ دهان

۴. برطرف کننده‌ بدبویی دهان و بازدم

۵. پیشگیری از سکته (انار قبل خواب)

۶. تقویت کننده و پاک کننده‌ معده

۷. زیاد کننده‌ مایعات مردانه و تقویت کننده‌ جنسی، (کمک به درمان ناباروری)

۸. رشد بهتر کودکان

۹. فرزند را زیبا می‌کند (قبل و بعد از بارداری، پدر و مادر مصرف کنند)

۱۰. باز کننده‌ زبان (درمان باز نشدن زبان بچه‌ها)

۱۱. رشد و بلوغ بچه را سرعت می‌بخشد.

۱۲. تقویت کننده‌ ذهن و حافظه

۱۳. تقویت کننده‌ قلب

۱۴. بیماری را دفع می‌کند

۱۵. درمان وسواس

۱۶. شیطان را دور می‌کند (تقویت حصار معنوی و دور شدن اسباب غریب بیماری ها)

۱۷. به اعتدال طبایع کمک می‌کند

۱۸. رفع جرم دندان (مصرف آن با پیه)

۱۹. هضم بهتر غذا

منبع: اقتصاد نیوز



Source link