آگهی/ فواید یا مضرات پاک کردن خالکوبی را بشناسید


کد خبر: 234119

تاریخ انتشار: سه شنبه 25 بهمن 1401 – 13:03

بسیاری از کسانی‌که بدن یا صورت خود را تتو یا خالکوبی می‌کنند؛ بعد از مدتی دیگر، طرحش را دوست ندارند؛ می‌خواهند مدل تتوی ابروی یا خط چشم خود را عوض کنند؛ همچنین ممکن است طرح بزرگ تتوی بدن، تغییر رنگ بدهد؛ فرد هم بخواهد آن را پاک کند. بسیاری از روش‌های موجود، تنها با رنگی هم‌طیف پوست؛ روی خالکوبی را می‌پوشانند اما پاک کردن تتو با لیزر، رنگ خالکوبی را کاملا از بین می‌برد. این روش جدید، عوارض روش‌های سنتی پاک کردن خالکوبی را ندارد. یادتان باشد که ریمو خالکوبی، تنها چند تار و خط ابرو چشم نیست؛ کسانی را تصور کنید که روی پوست بدن‌شان طرح‌های بسیار گسترده تاتو را کشیده‌اند و برای از بین این طرح، باید یک روش کارآمد را در اختیار داشته باشند. گاهی زدن رنگ روی این طرح‌های گسترده، سبب حساسیت می‌شود؛ بنابراین یک روش پاک کردن تتو که کم‌خطر باشد؛ بسیار ضروری است؛ با این اوصاف، توصیه می‌کنیم، درباره دستگاه لیزر پاک کردن تتو و مکانیزم اثر این روش، بیشتر بدانید.

 

برای پاک کردن خالکوبی، چه گزینه‌هایی داریم؟

 

بهترین روش ریمو تتو: لیزر

 

هنگامی‌که فردی قسمتی از پوست خود را تتو می‌کنید؛ با سوزن یا یک وسیله تیز، مقداری جوهر وارد پوستش می‌شود؛ در نتیجه تراش‌های ریز روی پوست که سلول‌های لایه زیر پوست را در دسترس قرار می‌دهند؛ راهی می‌شود که جوهر به بخش‌های زیر پوست، برسد. در انواع روش‌های تتو، هاشور زدن ابرو و خالکوبی بدن، می‌توان عمق خاصی از پوست را رنگی کرد و طرح‌های مختلفی را ساخت.

با این‌حال اگر فرد به هردلیلی از این طرح خالکوبی، خسته شود؛ باید بهترین روش ریمو تتو را بشناسد؛ چراکه رنگ باید به‌طور کامل از پوست بیرون بیاید؛ در غیر این صورت ماندن رنگ اولیه تتو، در پوست ممکن است سبب عوارض ناخوشایندی شود. از مشهورترین روش‌های پاک کردن تتو، عبارت‌اند از:

  • زدن تتو به رنگ پوست روی خالکوبی قبلی
  • سوزاندن پوست
  • لیزر تتو

بهترین روش پاک کردن تتو، استفاده از لیزر است؛ چراکه دو روش اول، خطرات و عوارض خاص خود را دارند.

استفاده از لیزر، بهترین روش پاک کردن تتو است.

عوارض روش‌های سنتی پاک کردن تتو

برای پاک کردن تتو باید به روشی رنگ‌دانه‌های مواد خالکوبی یا تاتو را از پوست خود حذف کنید؛ هنوز روشی کشف نشده که بتواند، مولکول‌های رنگ را از پوست بیرون بکشد؛ هم‌چنین روشی در دسترس نیست که با آن بتوان مواد رنگی را حل کرد و این ترکیب از سیستم گردش خون حذف شود.

مکانیزم روش‌های سنتی پاک کردن تتو، بر این اساس بوده است که سلول‌های رنگ‌شده پوست با مواد خالکوبی توسط فلز داغ، می‌سوختند؛ این روش خیلی پرخطر است؛ آثار بدی را روی پوست باقی می‌گذارد؛ همچنین سبب سوختگی درجه 3 پوست می‌شود. هم‌چنین برخی آرایشگران با زدن رنگ هم‌طیف پوست، سعی می‌کنند خالکوبی را بپوشانند؛ در این روش هم خطرات زیادی ایجاد می‌شود که به شرح زیر هستند:

  • حساسیت پوستی به رنگ جدید
  • واکنش رنگ روشن و رنگ قبلی خالکوبی با هم
  • مشخص شدن دوباره رنگ قبلی بعد از 12-18 ماه
  • تغییر رنگ و بدرنگ شدن رنگ جدید تتو

چگونگی ریمو خالکوبی با لیزر

چگونگی ریمو خالکوبی با لیزر

هنگامی‌که شخصی بخواهد با لیزر که بهترین روش ریمو خالکوبی است؛ تتوی صورت یا بدنش را پاک کند؛ باید به پزشک متخصص مراجعه کند. پزشک متخصص ابتدا یک شرح حال از وضعیت مراجع خود می‌گیرد؛ سپس سطح تتوشده پوست را معاینه می‌کند. برای شما توضیح می‌دهد که فرآیند پاک کردن تتو با لیزر چگونه است. او همچنین ممکن است این سوال‌ها را از شما بپرسد:

  • چه زمانی این طرح تتو را زده‌اید؟
  • آیا به ماده‌ای حساسیت دارید؟
  • تتوی شما توسط فرد حرفه‌ای انجام شده یا یک تازه‌کار؟

بسته به این‌که سطح و عمق خالکوبی، چقدر باشد؛ ممکن است، پزشک برنامه مشخصی را برای ریمو تتوی شما در نظر بگیرد. او شاید از بدن شما نمونه‌برداری کند که دقیقا بداند که چه رنگی در پوست شما ذخیره شده است. از طرفی عمق رنگ در پوست، برای انتخاب اشعه لیزر بسیار مهم است. در جلسه پاک کردن تتو با لیزر، این مراحل انجام می‌شود که در ادامه توضیح داده‌ایم.

مراحل پاک کردن خالکوبی با لیزر

برای پاک کردن تتو با لیزر در کلینیک، بعد از آماده کردن بیمار برای شات‌های لیزر، مراحل پاک کردن خالکوبی با لیزر، قدم‌به‌قدم پیش می‌رود. قبل از شروع تاباندن لیزر به پوست، تکنسین مرکز زیبایی  این کارها را برای شما انجام می‌دهد:

  • دادن عینک یا چشم‌پوش مناسب برای اشعه لیزر
  • بررسی واکنش حساسیتی احتمالی پوست برای تعیین درجه و شدت لیزر ریمو تتو

سپس بعد از آماده‌شدن مراجع، شات‌ها یا پالس‌های لیزر، روی پوست تابانده می‌شوند. بسته به این‌که عمق خالکوبی چقدر باشد یا سطح آن، چقدر گسترده شده باشد؛ ممکن است به 1 یا چند جلسه لیزر ریمو تتو نیاز داشته باشید؛ در صورت تعدد جلسات لیزر، در هربار تاباندن، طرح تتو، کم‌رنگ‌تر می‌شود.  پس از هر جلسه، پزشک متخصص پوست‌و‌مو، روش‌های مراقبت بعد از لیزر ریمو تتو را به شما آموزش می‌دهد.

مراحل ویزیت برای پاک کردن تتو با لیزر نزد متخصص پوست‌ومو

کیوسوئیچ: بهترین دستگاه لیزر پاک کردن خالکوبی در مرکز زیبایی شاهکار

همان‌طور که گفتیم، لیزردرمانی بهترین راه پاک کردن تتو است؛ با این‌حال انتخاب نوع دستگاه، هم در موفقیت این درمان زیبایی، نقش مهمی دارد. برخی کلینیک‌ها از دستگاه‌های قدیمی و از رده خارج، برای از بین بردن رنگ تتو استفاده می‌کنند.

استفاده از این دستگاه‌ها سبب ایجاد اسکار یا جای بدشکل روی پوست می‌شود؛ همچنین ممکن است اثر رنگ، روی پوست بماند. در مرکز زیبایی شاهکار اما یک دستگاه لیزر پیش‎رفته به نام کیوسوئیچ استفاده می‌شود. این دستگاه قادر است طول موج‌های خاصی از طیف نوری لیزر را روی پوست بتاباند. این طول موج‌ها دقیقا برای از بین بردن ماده رنگی داخل پوست در اثر تاتو، مناسب است.

 

بهترین روش ریمو تتو از سطح پوست

 

جمع‌بندی

تتوی صورت یا بدن، طرحی نیست که فرد بخواهد یک عمر با آن زندگی کند؛ بسیاری از افراد بعد از مدتی می‌خواهند طرح تتوی خود را پاک کنند؛ برای ریمو خالکوبی یا پاک کردن تتو ابرو یا بدن باید از جدیدترین و بهترین روش یعنی ریمو تتو با لیزر کیوسوئیچ بهره‌مند شوید؛ به این ترتیب کم‌ترین عوارض به سراغ شما خواهد آمد. رنگ تتو به‌طور موثری در پوست از بین می‌رود؛ رنگ پوست به حالت عادی باز می‌گردد؛ در نهایت هم مراجع از نتیجه کار خود راضی است.



Source link