8 میان وعده کم کالری برای تعطیلات – دکتر رویا خادمیان


2290064 139 - 8 میان وعده کوتاه کالری برای جشن

8 میان وعده کم کالری برای تعطیلات

بدون شک دستیابی به اهداف سلامتی ، علاوه بر پیروی از رژیم غذایی سالم ، مستلزم انتخاب میان وعده های مناسب و کم کالری نیز می باشد. انتخاب گروه میان وعده ، به ویژه در تعطیلات ، از نظر مقدار و تعادل باید با رژیم غذایی سازگار باشد ، در حالی که اصل تنوع در انتخاب میان وعده ها باید در نظر گرفته شود.

ذرت بو داده:

اگر می خواهید میان وعده ای طولانی اما کوتاه کالری بخورید ، استفاده از پاپ کورن پیشنهاد خوبی است. این میان وعده دارای فیبر زیادی است که شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. شش وعده پاپ کورن حاوی 5 گرم چربی اشباع شده ، 220 میلی گرم سدیم و 24 گرم کربوهیدرات است.

بادام:

اگر نمی توانید به آشپزخانه بروید و نیاز به خوردن میان وعده های سالم دارید ، می توانید 14 بادام بخورید. این به بدن شما 98 کالری می بخشد. بادام سرشار از فیبر و پروتئین است و شما را برای مدت طولانی گرسنه نگه می دارد.

سیبهای پخته:

سیب یکی از سالم ترین تنقلات است و می توان از آن به روش های مختلف استفاده کرد. یکی از این روش ها پخت آن است. سیب های پخته شده به اندازه سیب های تازه دارای فیبر و ویتامین هستند.

انبه:

استفاده از این میان وعده راهی عالی برای دریافت بتاکاروتن است. سه چهارم انس انبه منجمد تنها 90 کالری دارد و 60 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می کند.

کره بادام زمینی:

می توانید یک لایه نازک کره بادام زمینی بدون نمک را با نان گندم کامل یا سس سیب بخورید. این میان وعده دارای 90 کالری و 2 میلی گرم سدیم است.

تخمه آفتابگردان هسته ای:

می توانید یک قاشق چایخوری تخمه آفتابگردان را با یک فنجان ماست بخورید. آجیل ها 19 کالری دارند و یک میان وعده کامل حاوی کمی بیش از نیم گرم چربی اشباع شده است. اطمینان حاصل کنید که آجیل هایی که استفاده می کنید فاقد نمک هستند ، به خصوص اگر در مورد سدیم بیش از حد در بدن خود احتیاط می کنید.

پسته:

از مقدار زیادی چربی موجود در پسته نترسید زیرا اکثر چربی ها برای بدن نامطلوب یا مفید هستند. با خوردن 20 عدد پسته فقط 80 کالری و کمتر از یک گرم چربی اشباع شده مصرف کنید. پسته سرشار از پروتئین ، فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی است.

عصبانیت:

انگور آب زیادی دارد و یک وعده پر از انگور فقط 62 کالری دارد. آب انگور به شما کمک می کند احساس سیری کنید. انگور سرشار از ویتامین K و منگنز و مقداری فیبر است.

دیدگاهتان را بنویسید