10 پاسخ به سوال: چرا خوب غذا می خورید؟


این پست ممکن است حاوی پیوندهای داخلی باشد. اینجا را کلیک کنید تا ببینید معنی آن چیست.

نمای اصلی میز شام با غذا در مرکز ، و افرادی که برای پر کردن بشقاب های خود می آیند.

اگر صحبت کردن را بیاموزیم ، ترجمه را نیز یاد می گیریم. “
~ اکتاویو پاز


س Questالات: عوارض جانبی پروتکل خود ایمنی Paleo

پروتکل خود ایمنی Paleo (AIP) می تواند تأثیر زیادی در سلامتی شما داشته باشد ، بنابراین بسیاری از افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی این رژیم سالم را امتحان می کنند. اگرچه این بدان معنا نیست که آسان است ، و یکی از چالش ها نحوه پاسخگویی به افراد دیگر است. دوستان ، خانواده ، همکاران ، حتی غریبه ها ممکن است متوجه شوند که شما به طور ناگهانی متفاوت از همه اطرافیان غذا می خورید. شما از کیک تولد در دفتر یا جشن تولد خانواده خودداری می کنید. شما با غذای خود در یک شام تعطیل حاضر می شوید. هنگام صرف غذا در رستوران ، از گارسون س questionsالات بیشتری می پرسید. شما غذاهایی را در خانه خود سرو می کنید که طعم خوبی دارند اما خارج از جعبه نیستند. پیلار گراسیمو آن را انحراف سالم می نامد زیرا در دنیایی زندگی می کنیم که ناسالم بودن یک امر عادی است. طبیعی است که افراد س questionsال داشته باشند و به داشتن پاسخهای سریع آماده کمک می کند. در اینجا ده پاسخ برای موقعیت های مختلف آورده شده است.

آگهی: 85 کتاب الکترونیکی صبحانه شگفت انگیز AIP-همین الان خرید کنید

1. کوتاه و مودب باشید.

“این رژیم غذایی است. من یک وضعیت سلامتی دارم که برخی غذاها علائم من را تحریک می کنند ، بنابراین ترجیح می دهم از این غذاها اجتناب کنم. “

این پاسخ خوبی است. مشخص است که افراد زیادی اطلاعات زیادی ندارند. نمی توان موعظه کرد. تدافعی نیست و گفتگو می تواند به موارد دیگری نیز منتقل شود.

2. برای کسانی که کنجکاو هستند کمی بالاتر است.

“من (تشخیص خود ایمنی را وارد کنید) ، و علائم اصلی من (اشتراک یک یا دو) است. غذا تفاوت زیادی در احساس من ایجاد کرده است. راه خوردن امروز این است که برای من غذا درست کنم. این تفاوت بین اینکه بتوانم زندگی خود را به طور کامل و با خوشحالی ادامه دهم ، یا داشتن بیماریهای شدید خود ایمنی که ممکن است من را درمان نکند ، بسیار سپاسگزارم که این ارتباط را برای خودم می دانم. غذا برای من دارو نیست ، اما قطعاً بخشی از سلامتی من است.

اگر برای اشتراک گذاری بسیاری از جزئیات راحت هستید آن را انتخاب کنید و آن را برای موقعیت خود شخصی سازی کنید. با این حال ، اشتراک گذاری را مجبور نکنید. همه حق ندارند از جزئیات مربوط به زندگی شما استفاده کنند. خوب نیست که پاسخ خود را کوتاه نگه دارید و گزینه یک را در بالا انتخاب کنید. اما اگر تصمیم به جدایی بیشتر بگیرید ، بسیاری از مردم هرگز درباره رژیم غذایی سالم چیزی نشنیده اند. دیگران ممکن است از کاری که انجام می دهید الهام بگیرند. وقتی دیگران بدانند چه چیزی در خطر است ، ممکن است از گزینه های شما بیشتر حمایت کنند.

3. هنگام صحبت با کودکان.

“شما می خواهید برخی از غذاها بهتر از بقیه باشند ، مگر نه؟ من همچنین ترجیحات غذایی دارم. اما برای من ، این فقط در مورد طعم نیست. برخی از غذاها می توانند به بدن من آسیب برساند ، در حالی که غذاهای دیگر من را خوشحال می کند. من یک بیماری دارم این باعث می شود بدن من حساس تر شود. بنابراین من غذاهای کمتری می خورم ، اما همچنین مطمئن می شوم که این غذاهایی هستند که بدن من دوست دارد. این باعث می شود من سالم و شاد باشم. “

4. اگر شخصی می گوید: “نیش به شما آسیب نمی رساند.”

“این درست نیست اگر برای کاهش وزن رژیم می گیرم ، ممکن است درست باشد ، اما برای سلامت سیستم ایمنی بدنم غذا می خورم و در بیماری های خود ایمنی ، سیستم ایمنی بدن بسیار حساس است. کسی که گاز می گیرد می تواند به من آسیب برساند. ”

5- اگر کسی انتخاب های غذایی شما را قضاوت در مورد آنها می داند.

“من شیوه غذا خوردن خود را می خورم زیرا به من کمک می کند زندگی سالم تری داشته باشم و بنابراین زندگی شادتری دارم. هیچ وقت به تو مربوط نیست انتخاب های شما با خود شماست و من در مورد شما قضاوت نمی کنم. یکی از دستورهای من این است که “چشم خود را روی بشقاب خود نگه دارید”. این توصیه خوبی برای همه ماست.

6. اگر غذا زبانی است که کسی آن را دوست دارد و اگر شما آن را نخورید احساس طرد شدن می کند.

“من شما را دوست دارم و شما یک آشپز شگفت انگیز هستید ، بنابراین من می خواهم هر چیزی را که می پزید بدون عواقب بخورم ، اما بیماری خود ایمنی بدن من را تغییر داده است. برخی از مواد برای من التهاب ایجاد می کند. در حال حاضر من می دانم که شما نمی خواهید غذایتان صدمه ببیند. آیا می توانیم برنامه ای داشته باشیم تا کمی وقت صرف آشپزی کنیم و یکی از دستور العمل های مورد علاقه شما را برای رژیم غذایی من برای درمان آماده کنیم؟ من وقت خود را با شما می گذرانم. ”

7. اگر کسی برای شما متاسف است.

“لازم نیست برای من متاسف باشی. بله ، این شیوه غذا خوردن ناراحت کننده است ، اما برای من ارزش آن را داشت. وقتی اینجوری غذا می خورم احساس خیلی بهتری دارم. وقتی مبتلا به بیماری خود ایمنی هستید ، طعم و مزه ای شبیه به احساس سالم وجود ندارد. من همچنین دستور العمل های مورد علاقه رژیم غذایی جدیدم را پیدا کردم. من از احساس محرومیت خودداری می کنم. لذت خوردن برای من بسیار مهم است. ”

8. اگر شخصی فکر می کند که شما دچار اختلال خوردن هستید.

“من می دانم که شما به خاطر نگرانی من این را می گویید ، اما من به شما اطمینان می دهم که علت آن نیست. تشخیص خود ایمنی من درست است ، و هنگامی که سیستم ایمنی بدن بیش از حد حساس می شود ، همیشه حساسیت غذایی اتفاق می افتد. در کنار. این همان چیزی است که اتفاق افتاده است من برای کاهش وزن تلاش نمی کنم بلکه سعی می کنم سلامتی خود را به دست آورم. “

به یاد داشته باشید: اغلب ، این فرض اشتباه است ، اما گاهی اوقات اختلالات رژیم غذایی و اختلالات خوردن می توانند با هم تداخل داشته باشند. اگر سابقه خوردن نامنظم دارید و نگران هستید که AIP باعث ایجاد یک الگوی قدیمی شود ، در اینجا دو منبع برای شما وجود دارد: اختلالات خوردن و AIP و Podcast Ep. 134: ارتورکسی

9. اگر پزشک شما مشاهده کرد که علائم شما بهبود یافته است و می پرسد که آیا شما متفاوت عمل می کنید.

“این پروتکل خود ایمنی پالئو نامیده می شود. تا حالا شنیدی؟ بر اساس آن ، این رژیم غذایی غنی از نظر تغذیه ، ضد التهاب ، غذای واقعی با مقدار زیادی سبزیجات ، چربی های سالم ، پروتئین با کیفیت است و همچنین بر مدیریت خواب و استرس نیز متمرکز است. این همچنین حذف رژیم غذایی بود که به من کمک کرد عدم تحمل غذایی را تشخیص دهم و غذا را به من اختصاص دهم. این تفاوت زیادی در علائم من ایجاد کرد. اگر می خواهید کنجکاو باشید ، در واقع چند مورد مطالعه پزشکی وجود دارد. من می توانم پیوندها را برای شما ارسال کنم. ”

مطالعات پزشکی: اثر AIP برای بیماری التهابی روده و اثر AIP برای تیروئیدیت هاشیموتو.

10. اگر فردی مبتلا به بیماری خود ایمنی است و می خواهد بداند چه چیزی می تواند به شما کمک کند.

برای این مورد ، من مجبور نیستم به شما نقل قول بدهم. فقط داستان خود را به اشتراک بگذارید ، و اگر آنها می خواهند بیشتر بدانند ، من کتابم را توصیه می کنم: یک دستورالعمل ساده به پروتکل خود ایمنی Paleo. این همه اطلاعات مهم در یک بسته به اندازه کافی کوچک است تا در کیف پول یا کوله پشتی آنها قرار گیرد. آنقدر ساده است که حتی فردی با مه مغزی می تواند درک کند. و مانند مکالمه بین دوستان نوشته شده است.

آخرین چیزی که باید به یاد داشته باشید

انتخاب های شما غذای مورد نیاز شما است. امیدوارم این پاسخ ها به مردم در درک بهتر این انتخاب و حمایت بیشتر کمک کند ، اما ممکن است افرادی در زندگی شما باشند که هنوز موافق نیستند. سعی کنید به خاطر داشته باشید که در مورد شما صدق نمی کند. ما نمی توانیم افراد دیگر را کنترل کنیم ، و اگر آنها با انتخاب ما مخالف هستند ، معمولاً طرح مسائل آنها برای ما است. ما آیینه چیزی هستیم که آنها نمی خواهند ببینند. من متوجه شده ام که در انتخاب های خودم اطمینان بیشتری دارم ، بیشتر به اجازه دیگران احتیاج ندارم و وقتی موافقت نمی کنند ، محافظت کمتری احساس می کنم. با این وجود ، داشتن افراد در کنار شما کمک می کند ، بنابراین اگر هیچ کس در زندگی واقعی شما از شما حمایت نمی کند ، با انجمن های آنلاین AIP تماس بگیرید تا دیگران آن را درک کنند.

شما همچنین ممکن است علاقه مند باشید


اعتبار: تصویر در بالای صفحه خریداری شده از iStock.

دیدگاهتان را بنویسید