10 فایده رژیم کتوژنیک – مشاوره تغذیه تلفنی


رژیم کتوژنیک – 10 مزیت رژیم کتوژنیک

رژیم های کم کربوهیدرات سال ها بحث برانگیز بوده است. برخی ادعا می کنند که رژیم های غذایی به دلیل سطوح بالای چربی اشباع شده باعث افزایش کلسترول و ایجاد بیماری قلبی می شود. با این حال ، در اکثر مطالعات علمی ، ثابت شده است که غذاهای کم کربوهیدرات دارای ارزش بیشتری هستند و برای سلامتی مفید هستند.

رژیم کم کربوهیدرات نه تنها منجر به کاهش بیشتر وزن می شود ، بلکه باعث بهبود چشمگیر عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی ، از جمله کلسترول نیز می شود.

این مقاله 10 فایده اثبات شده رژیم های کوتاه کربوهیدرات و کتوژنیک برای سلامتی را ارائه می دهد.

  1. رژیم های کم کربوهیدرات اشتهای شما را کاهش می دهد

گرسنگی جدی ترین عارضه رژیم گرفتن است یکی از دلایل اصلی این است که چرا بسیاری از مردم احساس درماندگی می کنند و در نهایت از مشکلات رژیم دست می کشند. با این حال ، خوردن کربوهیدرات کوتاه به طور خودکار منجر به کاهش اشتها می شود. مطالعات مستمر نشان داده است که اگر افراد کربوهیدرات خود را کاهش داده و پروتئین و چربی بیشتری بخورند ، کالری بیشتری را هدر می دهند.

  1. رژیم های کوتاه کربوهیدرات در ابتدا منجر به کاهش بیشتر وزن می شوند

متوقف کردن کربوهیدراتها راهی سریعتر و م toثرتر برای کاهش وزن است. مطالعات نشان داده است افرادی که رژیم های کم کربوهیدرات دارند در مدت زمان کمتری وزن بیشتری نسبت به افرادی که رژیم کم چربی دارند ، کاهش می دهند ، حتی اگر در رژیم های کم چربی به طور فعال کالری بسوزانند. دریافت ها را محدود کنید.

این به این دلیل است که رژیم های کم کربوهیدرات شروع به جذب آب اضافی در بدن شما می کنند و سطح انسولین را کاهش می دهند و این منجر به سریع ترین کاهش وزن در یک یا دو هفته اول می شود.

در مطالعاتی که رژیم های کم کربوهیدرات و کم چرب را مقایسه کرده اند ، افرادی که مصرف کربوهیدرات خود را محدود می کنند ، گاهی اوقات 2-3 برابر وزن بیشتری از دست می دهند ، این بدون گرسنگی اتفاق می افتد.

در مطالعه ای که بر روی بزرگسالان چاق انجام شد ، نتایج نشان داد که رژیم غذایی کم کربوهیدرات در مقایسه با رژیم های معمولی به طور موثر وزن را تا شش ماه کاهش می دهد.

  1. بیشتر چربی از دست رفته از معده شما می آید

چربی در قسمت های مختلف بدن شما یکسان نیست. محل ذخیره چربی تعیین می کند که چگونه بر سلامت شما و خطر بیماری تأثیر می گذارد. دو نوع اصلی ذخیره چربی بدن وجود دارد ، نوع اول چربی زیر جلدی یا چربی زیر جلدی و دیگری چربی احشایی ذخیره شده در حفره شکم است که اکثر افراد دارای اضافه وزن دارای آن هستند.

چربی احشایی مسئول حفاظت از اندام های مختلف بدن است. سطوح بالای چربی احشایی منجر به التهاب و مقاومت به انسولین می شود و همچنین می تواند عملکرد متابولیک بدن را مختل کند. رژیم های کوتاه کربوهیدرات در کاهش چربی های مضر شکم بسیار مثر است. در واقع ، بیشتر چربی های از دست رفته توسط افراد در رژیم های کم کربوهیدرات به نظر می رسد از حفره شکمی است. با گذشت زمان ، این امر منجر به کاهش چشمگیر خطر بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 می شود.

  1. تری گلیسیریدها به شدت کاهش می یابد

تری گلیسیریدها مولکول های چربی هستند که در جریان خون شما قرار دارند. به خوبی ثابت شده است که سطوح بالای تری گلیسیرید ناشتا حتی یک عامل خطر بیشتر برای ایجاد بیماری های قلبی عروقی است. یکی از دلایل اصلی افزایش تری گلیسیرید در افرادی که نمی نشینند ، مصرف کربوهیدرات ها ، به ویژه فرم ساده فروکتوز است.

اگر مردم از خوردن کربوهیدرات دست بکشند ، بدیهی است که سطح تری گلیسیرید خون کاهش چشمگیری خواهد داشت. از سوی دیگر ، رژیم های غذایی کم چرب اغلب باعث افزایش تری گلیسیرید می شوند.

  1. سطح را افزایش دهید HDL (کلسترول خوب)

لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) به عنوان “کلسترول خوب” شناخته می شود. هرچه سطح HDL در مقایسه با LDL که “کلسترول بد” است بیشتر باشد ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمتر می شود. یکی از بهترین راه ها برای افزایش سطح HDL خوردن چربی است و رژیم های کم کربوهیدرات دارای چربی زیادی هستند.

بنابراین تعجب آور نیست که سطح HDL در رژیم های سالم و کم کربوهیدرات به طور قابل توجهی افزایش می یابد ، در حالی که در رژیم های کم چرب اغلب افزایش یا کاهش متوسط ​​یا حتی کاهش می یابد.

  1. سطح قند خون و انسولین را کاهش دهید

میلیون ها نفر در سراسر جهان به دیابت و مقاومت به انسولین مبتلا هستند و رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک می تواند به ویژه مفید باشد. مطالعات علمی نشان داده است که کاهش کربوهیدرات ها به طور قابل توجهی قند خون و مقاومت به انسولین را کاهش می دهد.

برخی از افراد دیابتی ممکن است بلافاصله پس از شروع رژیم کم کربوهیدرات ، دوز خود را تا 50 درصد کاهش دهند. در مطالعه ای که بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد ، 95 درصد از افراد بعد از 6 ماه مصرف داروهای کاهنده قند خون را متوقف یا قطع کردند.

اگر دیابت دارید و داروهای قند خون مصرف می کنید ، قبل از ایجاد تغییر در میزان مصرف کربوهیدرات خود ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

  1. امکان کاهش فشار خون

فشار خون بالا یک عامل خطر برای بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی ، سکته مغزی و نارسایی کلیه است. رژیم های کم کربوهیدرات یک روش م toثر برای کاهش فشار خون است که خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش داده و به شما کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشید.

  1. موثر بر سندرم متابولیک

سندرم متابولیک یک بیماری مرتبط با خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت است. در واقع ، سندرم متابولیک مجموعه ای از علائم است که شامل موارد زیر است:

  • چاقی شکمی
  • فشار خون بالا
  • سطح بالای قند خون ناشتا
  • تری گلیسیرید بالا
  • HDL پایین (کلسترول خوب)

رژیم کم کربوهیدرات در درمان هر پنج علامت بسیار مثر است. تحت چنین رژیم غذایی ، شرایط سندرم متابولیک تقریبا ناپدید می شود.

  1. اوضاع بسیار خوب است LDL کلسترول بد

افرادی که LDL بالایی دارند بیشتر دچار حمله قلبی می شوند. آنچه مهم است اندازه کسر LDL است. ذرات کوچکتر با خطر بالای بیماری قلبی مرتبط هستند ، در حالی که ذرات بزرگتر خطر کمتری دارند. به نظر می رسد رژیم های کم کربوهیدرات اندازه ذرات LDL را افزایش می دهد در حالی که کل ذرات LDL را در جریان خون کاهش می دهد. به طور مشابه ، کاهش مصرف کربوهیدرات می تواند وضعیت LDL را بهبود بخشد.

  1. درمان بسیاری از بیماریهای مغزی

مغز شما به گلوکز نیاز دارد زیرا بخشی از آن فقط چنین قندی را می سوزاند. به همین دلیل ، اگر کربوهیدرات نمی خورید ، کبد می تواند از پروتئین گلوکز تولید کند. در عین حال ، بیشتر مغز شما همچنین می تواند کتون ها را بسوزاند ، که در صورت گرسنگی یا خوردن کربوهیدرات ها بسیار کوتاه تر هستند.

رژیم کتوژنیک برای دهه ها برای درمان صرع در کودکانی که به دارو پاسخ نمی دهند ، مورد استفاده قرار گرفته است. در بسیاری از موارد ، رژیم غذایی می تواند کودکان مبتلا به صرع را درمان کند. در یک مطالعه علمی ، بیش از نیمی از کودکانی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند بیش از 50 درصد از تعداد تشنج ها کاسته شد ، در حالی که 16 درصد هیچ تشنجی نداشتند.

رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک در حال حاضر برای سایر بیماری های مغزی از جمله آلزایمر و پارکینسون در نظر گرفته شده است.

در پایان

در علم تغذیه ، موارد متعددی در مورد مزایای بی نظیر رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای سلامتی گزارش شده است. رژیم غذایی نه تنها می تواند کلسترول ، فشار خون و سطح قند خون شما را بهبود بخشد ، بلکه اشتهای شما را نیز کاهش می دهد ، روند کاهش وزن را بهبود می بخشد و تری گلیسیرید را کاهش می دهد. اگر به دنبال بهبود سلامت خود هستید ، یکی از این غذاهای ارزشمند می تواند به شما کمک کند.

مترجم: سید حمیدرضا ناجی

اصل و نسب:

healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید