کرونا و هفت وعده غذا


در دوران کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

در این دوران قرنطینه ، ما باید تمام اقدامات لازم را برای حفظ سلامتی انجام دهیم.

اما چگونه می توانیم سالم بمانیم اگر نتوانیم غذای مورد نظر خود را انتخاب کنیم؟ بسیاری از مردم غذای اشتباهی می خرند ، بنابراین باید برای خرید کالاهای مورد نیاز خود به فروشگاه مراجعه کنند.

نکاتی که هنگام نگهداری مواد غذایی باید در نظر داشته باشید

شما باید فهرستی از غذاهایی تهیه کنید که تا پایان قرنطینه به شما نشان داده می شود. قبل از تصمیم گیری در مورد غذاهای مورد نیاز خود باید از دو معیار استفاده کنید.

غذاها باید دارای مقادیر بالایی از مواد مغذی باشند.
وعده های غذایی نباید خراب شوند تا حداقل 2-3 هفته دوام بیاورند.

در اینجا لیستی از 7 ماده غذایی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید تا به شما در تهیه لیست خرید کمک کند.

غذاهایی که برای قرنطینه کرونا باید خورد

1. غلات

تا آنجا که ممکن است دانه بخرید –

گندم
برنج
ارزن
گندم یا رزماری شکسته
جو یا ساتو
گندم سیاه
مروارید ساگو یا سابودانا

غلات غذای اصلی ایران است. علاوه بر این ، غلات کامل فواید زیادی برای سلامتی دارند.

آنها منابع خوبی از کربوهیدرات ها هستند که انرژی را تأمین می کنند.
غلات سبوس دار از سطح بالای قند خون جلوگیری می کنند.

2. غلات

در دوران کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

لوبیا یک غذای محبوب با پروتئین زیاد در جهان است. در اینجا چند لوبیای مغذی وجود دارد –

  • نخود فرنگی
  • ماه سبز
  • اوراد
  • اسیر
  • شبکه
  • ماتار
  • شاید

بیشتر بخوانید:

3. بیسکویت گندم کامل

اینکه ما در میانه یک بیماری همه گیر هستیم به این معنی نیست که باید از تنقلات صرف نظر کنیم! چند بسته کراکر گندم کامل تهیه کنید. این ترقه ها خوب هستند و خوردن آنها می تواند لحظاتی شادی را در این زمانهای تلخ به ما هدیه دهد. بعلاوه ، برای سلامتی شما مفید است –

آنها شما را سیر نگه می دارند و از پرخوری جلوگیری می کنند.
بیسکویت گندم سبوس دار می تواند خطر مشکلات قلبی را کاهش دهد

4. سبزیجاتی که می توانند برای مدت طولانی تازه بمانند

یک خبر خوب برای دوستداران سبزیجات و شگفتی های سلامتی! سبزیجات زیادی وجود دارد که می توانید آنها را برای مدت طولانی ذخیره کنید. بنابراین پیش بروید و خرید کنید –

  • هویج
  • سیب زمینی
  • ندر
  • کلم
  • زنجبیل
  • کدو تنبل
  • تربچه
  • سیر و پیاز

برخی از سبزیجات مانند چغندر ، هویج ، تربچه باید در یخچال نگهداری شوند. اما به سرعت دو هفته دوام می آورند. آنها سبزیجات را دوست دارند –

مقاومت خود را افزایش دهید.
سطح هورمون خود را حفظ کنید.

5. پودر شیر

شما در حال حاضر به شیر مایع نیاز دارید. به همین دلیل است که شما نیاز به خرید چندین بسته پودر شیر دارید (در صورت باز نشدن عمر مفید 1-2 سال). می توانید از آن به عنوان افزودنی برای چای یا قهوه خود استفاده کنید یا به سادگی آن را در آب داغ رقیق کرده و به عنوان شیر بنوشید. شیر خشک تمام فواید شیر مایع را دارد

ماهیچه های خود را قوی نگه دارید.
ویتامین D مصرف کنید ، زیرا در این ساعت به اندازه کافی نور خورشید دریافت نمی کنید.

6. آجیل

در دوران کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

اینها میان وعده هایی هستند که می توان آنها را ماه ها مصرف کرد. آجیل هایی مانند بادام زمینی ، بادام ، بادام زمینی

کلیه ها و کبد خود را سالم نگه دارید.
چربی های سالم را برای بدن تامین کنید.

7. روغن نباتی و کره

اگر فشار زیاد است و سبزیجات و گیاهان سفت هستند ، می توانید چپاتیس یا برنج را با گوشت چرخ کرده بخورید. روغن نباتی و کره فواید زیادی دارند –

این منبع ریز مغذی های ضروری مانند ویتامین K است.
ویتامین A موجود در آنها می تواند مقاومت شما را بهبود بخشد.

برای خرید غذای مورد نیاز خود ، زیاد بیرون نروید. لیستی تهیه کنید و هوشمندانه خرید کنید. با غذاهایی که ذکر کردیم ، می توانید در زمان قرنطینه قوی و سالم بمانید. در خانه بمانید ، دستورالعمل های انزوای اجتماعی را دنبال کنید تا با خیال راحت و به خوبی از بحران COVID-19 خارج شویدبه


همچنین شناختهشده است:

آیا خستگی مداوم می تواند نشانه بیماری کرونر قلب باشد؟
آیا کرونا برای سلامت دهان و دندان در خطر است؟
چگونه واکسن واکسن کرونا را پیدا کنیم؟
کمبود ویتامین چگونه بر بیماری عروق کرونر قلب تأثیر می گذارد؟

دیدگاهتان را بنویسید