چگونه سیستم ایمنی خود را در ماه های زمستان تقویت کنیم؟


بسیاری از ما احتمالا حداقل ۲-۳ سرماخوردگی خواهیم داشت عمومیاینها عمدتاً در زمستان یا اوایل بهار رخ می دهند. ماه های زمستان کانون آنفولانزای فصلی و سرماخوردگی است، حتی خارج از همه گیری کنونی. کمبود هوای تازه و تغییر آب و هوا از دلایل افزایش احتمال ابتلا به سرماخوردگی است. خوشبختانه، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید در این زمستان ایمن بمانید. Talk Health Partnership نکاتی را در مورد چگونگی تقویت سیستم ایمنی بدن در ماه های زمستان به اشتراک می گذارد.

ویتامین مصرف کن

مصرف مکمل های ویتامین در طول زمستان می تواند سیستم ایمنی بدن شما را چند درجه تقویت کند.

داروساز استوارت گیل از داروخانه آکسفورد آنلاین talkhealthpartnership.com می گوید. مکمل‌ها می‌توانند به تامین برخی از ویتامین‌هایی که در طول زمستان دچار کمبود هستیم، مانند ویتامین D که معمولاً از نور خورشید دریافت می‌کنیم، کمک کند.

مکمل‌های ویتامین C همچنین می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی در مواقعی که آسیب‌پذیرتر است کمک کنند و ویتامین‌های B می‌توانند از سلامت کلی سلول‌ها حمایت کنند.

هیدراته بمانید

ماه های زمستان می تواند بدن را کم آب کند، با لایه های اضافی، هوای سرد و گرمایش مرکزی رطوبت پوست را کاهش می دهد. نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز بدن شما را هیدراته نگه می دارد و با پتانسیل کامل خود کار می کند. آب با تنظیم دمای بدن، کمک به حرکت مفاصل و کمک به دفع سموم به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. هیدراته ماندن به شما در مبارزه با سرماخوردگی زمستانی و آنفولانزای فصلی کمک می کند.

به میزان مناسب بخوابید

در حالی که ما در زمستان به خواب اضافی نیاز نداریم، حفظ حداقل هشت ساعت خواب در هر شب برای حمایت از سیستم ایمنی ضروری است. مهمانی های آخر شب را کنار بگذارید و از سکوت لذت ببرید. با این حال، مطمئن شوید که در ماه های زمستان به خواب زمستانی نروید، زیرا خواب بیش از حد می تواند بر فعالیت مغز شما تأثیر بگذارد و منجر به بیماری های طولانی مدت مانند دیابت شود.

به حرکت ادامه دهید

هوای سردتر باعث می شود که بخواهیم در داخل خانه بمانیم و اطراف آن را پتو احاطه کرده باشد. اما ورزش منظم به تقویت سیستم ایمنی شما کمک می کند. مطالعات حمایت ورزش منظم به تقویت دفاع طبیعی بدن کمک می کند، متابولیسم را تنظیم می کند و به طور مستقیم احتمال بیماری را کاهش می دهد. شایان ذکر است که ورزش بیش از حد استرس مضاعفی به بدن وارد می کند، پس در این زمستان با خودتان مهربان باشید. ورزش در خارج از منزل نیز به شما کمک می کند تا ویتامین D بیشتری از نور خورشید دریافت کنید.

یک رژیم غذایی متعادل بخورید

در طول زمستان، همه ما تمایل داریم که شکلات بیشتری بخوریم، الکل بیشتری بنوشیم و پرخوری کنیم – و دلیلی وجود ندارد که نتوانیم خودمان را کنترل کنیم. اما خوردن یک رژیم غذایی متعادل حاوی میوه ها و سبزیجات به ما کمک می کند تا ویتامین های طبیعی مانند ویتامین C، D و E را دریافت کنیم که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. اگر در ماه‌های زمستان گوشت نمی‌خورید، مکمل‌های آهن جایگزین خوبی هستند، زیرا کمبود آهن می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند.

خانه خود را تهویه کنید

همه ما در چند زمستان گذشته بیش از هر زمان دیگری در خانه بوده ایم، که احتمال ذرات گرد و غبار و تجمع میکروب ها را افزایش می دهد. حتی بحث هایی در مورد اینکه چگونه تجمع دی اکسید کربن در فضاهای کوچک بر تمرکز و سیستم ایمنی تاثیر می گذارد وجود دارد. آلرژی می تواند در خانه های بدون تهویه رخ دهد، به همین دلیل است که باز کردن پنجره ها می تواند به جلوگیری از واکنش های آلرژیک کمک کند، که به مرور زمان سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف می کند.

گرم بپیچید

در حالی که سرد بودن مستقیماً شما را بیمار نمی کند، اما بدن شما را ضعیف می کند زیرا باید برای گرم نگه داشتن شما انرژی صرف کند. بدن شما را به لرزه در می آورد تا گرمای بیشتری تولید کند، که انرژی حیاتی بدن را هزینه می کند. اگر بدن سرد شود، مجبور است برای حفظ دمای بدن انرژی مصرف کند، که انرژی را که می تواند به سیستم ایمنی بدن هدایت شود، از بین می برد. سرما همچنین رگ های خونی را باریک می کند که می تواند حرکت گلبول های سفید و مبارزه با میکروب ها یا عفونت ها را دشوار کند. در لایه هایی بپیچید که اگر خیلی داغ شدید بتوانید آن را جدا کنید.

نتیجه

خوردن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از میوه ها و ویتامین ها و ترکیب آن با مکمل های ویتامین بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی است. هیدراته ماندن به تنظیم عملکرد طبیعی بدن و حذف سموم از بدن کمک می کند. ورزش منظم در هوای تازه به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می کند، اما حتما تا حد امکان گرم بمانید. اگر زمان زیادی را در داخل خانه می گذرانید، خانه خود را تهویه کنید تا مطمئن شوید که هوای تازه دریافت می کنید و احتمال تجمع میکروب ها یا آلرژن ها در خانه شما کاهش می یابد.



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر