غذای تازه در مقابل غذای منجمد: کدام یک مغذی تر است؟


غذای تازه در مقابل غذای منجمددر سلسله مراتب سبزیجات، بهترین انتخاب ها تازه، فصلی و محلی است.

اما در واقع، همیشه این اتفاق نخواهد افتاد. برای یک چیز، برخی از شما در آب و هوایی زندگی می کنید که دسترسی به انواع سبزیجات محلی و فصلی دیگر چیزی نیست. به همین ترتیب، محله شما ممکن است کمبود سوپرمارکت داشته باشد، بنابراین باید برای یافتن تازه ترین محصولات سفر کنید.

اگرچه به صورت محلی رشد می کند بودن است بهترین بهترین ها، این ضرب المثل را می دانم که “فقط خودت را بکار!” بی ادبی در سطوح مختلف با فرض اینکه شما فضا و منابع لازم برای رشد یک باغ را دارید، زمان بسیار مهم است. بعلاوه، پس از کاشت، آماده شدن سبزیجات تازه نسبت به سبزیجات منجمد یا کنسرو شده به زمان بیشتری نیاز دارد، زیرا از قبل برای شما شسته و خرد شده اند.

همه اینها به این معنی است که، مطمئنم بسیاری از شما به دلایل در دسترس بودن و راحتی به سراغ سبزیجات منجمد و کنسرو شده – و همچنین میوه‌ها، غذاهای دریایی و گوشت‌ها می‌روید. ممکن است از خود بپرسید که آیا مزایای سلامتی خود را فدا می کنید یا اینکه من قصد دارم نگاهی جانبی به خوردن سبزیجات نه چندان مزرعه داشته باشم. اجازه دهید این نگرانی ها را مطرح کنم.

تازه در مقابل میوه ها و سبزیجات منجمد

آیا غذاهای منجمد و کنسرو شده ذاتاً کمتر ابتدایی هستند؟

اگر از غذاهای منجمد یا کنسرو شده اجتناب می کنید زیرا فکر می کنید باید کارت اولیه خود را تحویل دهید، مطمئن شوید که اینطور نیست. گروک هرگز غذای منجمد یا کنسرو شده نداشت، درست است. با این حال، نگهداری غذا چیز جدیدی نیست. اجداد ما برای “عمر ماندگاری” خشک، دود، نمک و تخمیر می کردند.

در هر صورت، فقط به این دلیل که فناوری جدید است به این معنی نیست که “غیر ابتدایی” است. من اکنون مخالف استفاده از روش‌های مدرن نگهداری و نگهداری مواد غذایی که خوردن غذاهای سالم را ایمن‌تر یا راحت‌تر می‌کنند، نبوده‌ام. من عاشق امنیت و راحتی هستم.

با این حال، من از لحاظ تاریخی از سبزیجات خریداری شده در فروشگاه به دلیل نگرانی در مورد BPA در آستر قوطی ها اجتناب کرده ام. (البته قوطی های خانگی در شیشه ها متفاوت است. من همگی طرفدار کنسرو خانگی هستم.) همانطور که مردم در دهه گذشته زنگ خطر را در مورد BPA به صدا درآورده اند، گزارش های صنعت نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از تولیدکنندگان از قوطی های دارای پوشش BPA دور شده اند. اما نه همه .

من هنوز به شدت سبزیجات منجمد را به کنسروهای صنعتی ترجیح می دهم. اگر هیچ چیز دیگری، طعم و بافت معمولا بهتر است. از نظر تغذیه، داده ها نشان می دهد که منجمد و کنسرو شده به طور کلی قابل مقایسه هستند.

سبزیجات و میوه های منجمد: آیا به اندازه تازه هستند؟

صنعت غذای منجمد به سال ۱۹۲۵ باز می گردد، زمانی که کلارنس بردسی شروع به انجماد سریع ماهی کرد. واقعاً بعد از جنگ جهانی دوم شروع شد زیرا خانه‌های بیشتری فریزر داشتند. از آن زمان، دانشمندان مواد غذایی برای بهبود روش‌های انجماد، بسته‌بندی و حمل و نقل تلاش کردند تا غذاهای منجمد امروزی (هشدار اسپویلر!) از نظر تغذیه‌ای با همتایان تازه خود قابل مقایسه باشند. آنها همچنین طعم بهتری دارند و بافت و ظاهر رضایت بخش تری نسبت به گزینه های یخ زده اجداد ما حفظ می کنند.

فقط از منظر سرگرم کننده، برخی از غذاها به همان اندازه خوب هستند یا تازه یا منجمد (لوبیا سبز و انواع توت ها)، در حالی که برخی دیگر به نظر من بسیار بهتر هستند. این به نحوه استفاده شما نیز بستگی دارد. من ترجیح می دهم بروکلی تازه را بریان کنم، اما کلم بروکلی یخ زده برای تهیه سوپ بروکلی بسیار خوب است.

اما طعم و بافت تنها ملاحظات نیستند. مطمئنم که شما هم در مورد ارزش غذایی تازه در مقابل منجمد تعجب می کنید. بیایید نگاهی به داده ها بیندازیم.

از مزرعه تا سفره

وقتی فیدرهای غذا پس از خروج از مزرعه منجمد می شوند چه اتفاقی می افتد؟

عواملی که بر مواد مغذی موجود در محصولاتی که خریداری می کنید، چه تازه و چه منجمد، تأثیر می گذارد، عبارتند از:

  • مواد مغذی خاص مورد بحث
  • نوع سبزی از جمله انواع آن (چه نوع لوبیا، سیب و …)
  • شرایط رشد (خاک، آب و هوا و …)
  • حمل و نگهداری پس از برداشت
  • چگونه آنها را طبخ می کنید؟

سبزیجات منجمد معمولاً قبل از انجماد آب پز می شوند تا واکنش های آنزیمی متوقف شود. جوشاندن سبزیجات سبزی ها را تمیز می کند و طعم و بافت را حفظ می کند، اما گرما همچنین سطوح برخی از مواد مغذی، به ویژه ویتامین C را کاهش می دهد. از سوی دیگر، ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین‌های A و E و کاروتنوئیدها در اثر حرارت از ماتریکس‌های سلولی آزاد می‌شوند و به طور بالقوه آنها را در دسترس زیستی‌تر می‌کنند، اگرچه هیئت منصفه هنوز در مورد آن صحبت نمی‌کند.

حتی اگر در فرآیند انجماد مقداری از مواد مغذی اولیه از بین برود، به نظر می رسد زمانی که سبزیجات به بشقاب شما می رسند، این از بین رفته است. محصولات سوپرمارکتی ممکن است برای چندین هفته قبل از خرید در زنجیره تامین قرار داشته باشند و تقریباً مطمئناً اجازه نرسیده به کامل قبل از برداشت را نداشته است.

حتی اگر محصول خود را از بازار کشاورزان محلی خریداری کنید، ممکن است چند روز تا یک هفته قبل از مصرف بگذرد. در طی این فاصله زمانی بین مزرعه و بشقاب، مواد مغذی اکسید شده و تجزیه می شوند. از سوی دیگر، سبزیجات منجمد معمولاً در اوج بلوغ چیده می شوند و برای حفظ مواد مغذی در سریع ترین زمان ممکن منجمد می شوند.

تازه در مقابل منجمد: داده

لی و همکارانش ویتامین C، بتاکاروتن و فولات موجود در کلم بروکلی، گل کلم، ذرت، لوبیا سبز، نخود سبز، اسفناج، تمشک و توت فرنگی را که تازه و «تازه ذخیره شده» بودند (به مدت پنج روز سرد شده اندازه گیری کردند تا شبیه اتفاقی باشد که وقتی ما می‌افتد). در واقع محصول بخرید) یا منجمد. آنها به طور کلی شباهت زیادی از نظر تغذیه ای پیدا کردند و همچنین نتیجه گرفتند.در مواردی که تفاوت‌های قابل توجهی وجود داشت، محصولات منجمد نسبت به محصولات منجمد «تازه ذخیره‌شده» عملکرد بهتری نسبت به محصولات منجمد داشتند.

این نتایج معمولی هستند. سبزیجات تازه و منجمد در مطالعه پس از مطالعه به طور مطلوب مقایسه شدند. مثلا:

  • دو مطالعه از Buzzari و همکارانش در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، هشت میوه و سبزی رایج را که یا به مدت ۳ یا ۱۰ روز در یخچال نگهداری می‌شدند یا تا ۹۰ روز منجمد می‌کردند، مقایسه کردند. برای ویتامین C، ریبوفلاوین، آلفا توکوفرول (شکلی از ویتامین E)، کلسیم، منیزیم، روی، مس، آهن، فیبر و کل فنل‌ها، محققان به این نتیجه رسیدند که غذاهای تازه و منجمد کاملاً مشابه هستند و گاهی اوقات منجمد بهتر از تازه هستند. خوراکی ها.
  • محققان انگلیسی ویتامین C، پلی فنول کل، آنتوسیانین کل و کاروتنوئیدها (بتا کاروتن و لوتئین) را در شش میوه و سبزی معمولی اندازه گیری کردند. بلافاصله پس از خرید در خواربارفروشی، محصولات تازه و منجمد عمدتاً یکسان بودند. سطوح مواد مغذی در سبزیجات تازه طی سه روز نگهداری کاهش می یابد.
  • محققان ویرجینیا تک و وزارت کشاورزی آمریکا دریافتند که ۵-متیل تتراهیدروفولات، زیستی ترین شکل فولات، در هفت سبزی معمولی طی یک دوره ۱۲ ماهه در انبار منجمد کاهش پیدا نکرد.

میتونستم ادامه بدم اما تو عکس رو گرفتی توجه داشته باشید که در تمام مطالعات، نتایج بین انواع مختلف محصولات و مواد مغذی تا حدودی متفاوت بود و محققان فقط ویتامین‌های ضروری را اندازه‌گیری کردند. مطالعات بیشتری برای بررسی سایر ترکیبات غذایی و همچنین بررسی موضوع فراهمی زیستی مورد نیاز است.

درگیر جزئیات نشوید با نگاهی به تصویر بزرگ، محققان پیوسته موافقند که با همه موارد در نظر گرفته شده، انجماد با انبارهای تازه برابر است. سبزیجات منجمد نیز نسبت مواد مغذی به قیمت مطلوبی دارند.

ادامه دهید و بخش فریزر را خریداری کنید

میوه ها و سبزیجات یخ زده را در راهروی یخ زده فروشگاه مواد غذایی خود نادیده نگیرید.

حقیقت این است که شما نمی توانید در یک فروشگاه مواد غذایی با یک سر گل کلم تازه در یک دست و یک کیسه گلچه های یخ زده در دست دیگر بایستید و مطمئن باشید که کدام یک دارای مواد مغذی بیشتری است. دلیلی وجود ندارد که از انتخاب منجمد به جای تازه احساس بدی داشته باشید، به خصوص زمانی که کمبود گزینه های تازه، محلی و فصلی وجود دارد.

همچنین به خاطر داشته باشید که اگر زمان زیادی به شما وارد شده و بین یک وعده غذایی منجمد حاوی سبزیجات یا یک وعده غذایی از ماشین انتخاب کنید، غذای منجمد اغلب بهترین گزینه است. محققان با استفاده از داده های مطالعه ملی سلامت و تغذیه (NHANES)، بزرگسالانی را که گزارش داده بودند غذاهای یخ زده یا “فست فود/پیتزا در رستوران” می خوردند، مقایسه کردند. با استفاده از شاخص استاندارد غذای سالم، آزمودنی‌هایی که وعده‌های غذایی منجمد می‌خوردند، در کل مصرف سبزیجات و کل غذای پروتئینی بالاتر و بالاتر بود. آنها همچنین غلات تصفیه شده و کالری خالی کمتری دارند.

تجزیه و تحلیل جداگانه داده‌های NHANES نشان داد افرادی که سبزیجات منجمد مصرف می‌کنند، کل سبزیجات بیشتری مصرف می‌کنند و فیبر، پتاسیم، کلسیم و ویتامین D بیشتری نسبت به افرادی که مصرف نمی‌کنند، دریافت می‌کنند.

از نظر پوشش پایه های مغذی خود، بهترین گزینه انتخاب انواع محصولات تازه و محلی در صورت وجود و منجمد به عنوان یک گزینه خوب در صورت نیاز است.. اگر بتوانید چند سبزی تازه بکارید و گوجه فرنگی را بیرون از پنجره بکارید، خیلی بهتر است.

گوشت و غذاهای دریایی تازه یا منجمد؟

وقتی صحبت از میوه ها و سبزیجات می شود ممکن است منجمد به اندازه تازه باشد، اما آیا این موضوع در مورد گوشت و غذاهای دریایی نیز صدق می کند؟

اتفاق نظر متخصصان بر این است که گوشت منجمد و غذاهای دریایی به همان اندازه تازه مغذی هستند.

به طور خاص برای ماهی، انجماد تنها روش قابل دوام در کنار کنسرو کردن برای بسیاری از مصرف کنندگان برای دسترسی به محصولات ایمن است. بر اساس راهنمای انباشت غذای دریایی موسسه ملی شیلات، بیشتر ماهی های تازه (نه صدف ها) باید ظرف ۳۶ ساعت پس از صید خورده شوند.

به عنوان نکته پایانی، اگر محصولات غذایی منجمد را انتخاب می کنید، به برگه اطلاعات انجماد و ایمنی مواد غذایی USDA و راهنمای USDA برای روش های یخ زدایی ایمن مراجعه کنید تا مطمئن شوید که ایمنی و کیفیت را به حداکثر می رسانید.

مطالب مرتبط: مواد غذایی منجمد

چالش سالاد 7 روز 7 آشپزخانه بدوی

درباره نویسنده

مارک سیسون بنیانگذار Mark’s Daily Apple، پدرخوانده جنبش اولیه غذا و سبک زندگی است. مجله نیویورک تایمز نویسنده پرفروش رژیم تنظیم مجدد کتو. آخرین کتاب او است کتو برای زندگیدر آن، او درباره چگونگی ترکیب رژیم کتو با یک سبک زندگی اولیه برای سلامتی و طول عمر بهینه بحث کرد. مارک نویسنده چندین کتاب دیگر نیز هست، از جمله طرح اولیهمارک که با توربوشارژ کردن رشد جنبش اولیه/باستانی در سال ۲۰۰۹ شناخته می شود. پس از گذراندن سه دهه تحقیق و آموزش مردم در مورد اینکه چرا غذا عنصر کلیدی برای دستیابی و حفظ سلامتی مطلوب است، مارک Primal Kitchen را راه اندازی کرد، یک شرکت مواد غذایی واقعی که ایجاد می کند. ملزومات آشپزخانه اولیه/پالئو، کتو و Complete 30 سازگار با محیط زیست.

اگر می خواهید یک آواتار به همه نظرات خود اضافه کنید اینجا را کلیک کنید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر