علوم ورزشی 6 نمونه از منابع گیاهی که باعث افزایش تستوسترون می شوند


آیا تا به حال در مورد غذاهای فوق العاده یا غذاهای خوشمزه چیزی شنیده اید؟ هیچ چیز برای یک ورزشکار که وزنه های سنگین می زند بهتر از رژیم غذایی نیست که به تولید تستوسترون کمک کند! و اگر فکر می کنید گوشت تنها گزینه پیش روی شماست ، کمی بیشتر فکر کنید! به دلیل این مقاله ، ما منابع گیاهی افزایش تستوسترون را شناسایی کرده ایم.

شما می دانید یکی از دلایل مهم بودن تستوسترون برای استفاده بیشتر از ورزش. همانطور که می دانید ، تستوسترون مهمترین هورمون آنابولیک در بدن است. هرچه این هورمون در بدن شما بیشتر گردش کند ، دستیابی به یک بدن عضلانی بدون چربی راحت تر است. حتی اگر بدن زنان نسبت به مردان تستوسترون کمتری تولید کند ، یافتن راهی طبیعی برای افزایش سطح تستوسترون می تواند برای مردان و زنان مفید باشد.

خوشبختانه برای علاقه مندان به باشگاه ، وقتی صحبت از عضله سازی می شود ، هیچ شروع بهتری از پیاده روی کوتاه تا سوپرمارکت وجود ندارد. دلیل این امر در نتایج تحقیقات نهفته است. تحقیقات نشان داده است که برخی غذاها حاوی تقویت کننده های طبیعی تستوسترون هستند و برای ماهیچه های شما م effectiveثرتر هستند. در اینجا لیستی از منابع گیاهی تقویت کننده تستوسترون آمده است!

1. تخم مرغ از گیاهی گرفته می شود که باعث افزایش تستوسترون می شود

مدتها پیش ، قبل از بحث دائمی بین ورزش متقابل و بدنسازی و وزنه برداری در فضای مجازی ، موضوع دیگری در جامعه سلامت بر سر زبان ها افتاد: آیا زرده تخم مرغ می خورید یا نه؟

بحث در مورد “خوردن سفیده تخم مرغ ، دور ریختن تخم مرغ آنها” به دلیل چربی های اشباع شده ، کلسترول یا به طور کلی چربی است. طرفداران رژیم زرده تخم مرغ به نتایج مطالعاتی اشاره می کنند که می گوید تخم مرغ کامل منجر به ماهیچه های بیشتر و قدرت بیشتر عضلات می شود – اگرچه در یک مطالعه ، این میزان سه برابر بیشتر بوده است.

دکتر می گوید: “مزایای یک تخم مرغ کامل ممکن است به دلیل کلسترول آن باشد.” جیم استاپانی ، یکی از معتبرترین نویسندگان در زمینه رشد ماهیچه ها ، در ویدئویی با عنوان “اهمیت تخم مرغ”. با این حال ، اگر هدف شما کمک به تولید تستوسترون طبیعی است ، زرده تخم مرغ به وضوح برای شما مفید است.

2. دانه کدو تنبل

تخمه کدو منبع خوبی از روی است. روی یک ماده معدنی است که نقش مهمی در هزاران واکنش مختلف آنزیمی در بدن از جمله واکنش های مربوط به تولید تستوسترون دارد. بنابراین تعجبی ندارد که مطالعه ای که در مجله Nutrition منتشر شد نشان داد که مردانی که روی کافی مصرف نمی کنند ، سطح تستوسترون کمتری دارند.

منابع گیاهی که تستوسترون را با افزودن دانه کدو تنبل به جو دوسر ، ماست و سالاد یا حتی مخلوط کردن آنها در شیک های پروتئینی افزایش می دهند ، در رژیم غذایی خود قرار دهید.

3. لوبی

شاید تعجب کنید که بدانید نارگیل گیاهی است که می تواند تقویت کننده تستوسترون را دریافت کند. نارگیل نه تنها به رژیم غذایی شما طعم گرمسیری می دهد ، بلکه می تواند سطح تستوسترون شما را نیز سالم نگه دارد. زیرا این مغز بزرگ منبع چربی اشباع است که مسئول تولید تستوسترون است.

مطالعه ای که در مجله بالینی غدد درون ریز و متابولیسم منتشر شده است. مطابق با مطالعه ، محققان دریافتند که مردان سالم چربی اشباع شده خود را (با 13 fat چربی اشباع شده) به رژیم کم چربی (با 5 fat چربی اشباع) منتقل کردند. این افراد سطح قابل توجهی از تستوسترون خود را کاهش دادند.

افرادی که به بدن خود اهمیت می دهند می توانند 10 درصد کالری خود را از چربی های اشباع دریافت کنند تا تستوسترون را در بالاترین سطح خود حفظ کنند ، بدون اینکه نگران افزایش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر باشید.

4. سبوس گندم

چه کسی فکر می کرد سبوس گندم یک منبع گیاهی است که باعث افزایش تستوسترون می شود؟ اما سبوس غنی از سبوس منبع بسیار خوبی از منیزیم معدنی است. بر اساس مطالعه دانشمندان ترک ، افرادی که مقدار زیادی منیزیم مصرف می کنند تستوسترون زیادی دارند.

همچنین لازم به ذکر است که نتایج این مطالعه نشان داد که مصرف منیزیم به همراه ورزش با شدت بالا تأثیر بیشتری بر افزایش تستوسترون دارد. تمرین کردن با وزنه در حال حاضر یک روش رایج برای افزایش تستوسترون است ، اما این افزایش هورمون به قدرت و کمیت آن مربوط می شود و هیچ ربطی به در دسترس بودن مواد مغذی ندارد.

منیزیم یک ویتامین کلیدی برای صدها واکنش بیوشیمیایی در بدن است که تولید تستوسترون یکی از آنهاست. با مخلوط کردن سبوس گندم با جو دوسر ، خمیر پنکیک و شیک پروتئینی ، مصرف این ویتامین را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.

5. پنیر ریکوتا

پنیر ریکوتا ، ماده اصلی موجود در لازانیا ، یکی از بهترین منابع پروتئین در گروه لبنیات است و وجود این پروتئین پنیر ریکوتا را به غذایی مفید برای طرفداران ماهیچه تبدیل می کند. محققان دانشگاه کانکتیکات دریافتند که میزان استرس کورتیزول در افرادی که پروتئین کاهش وزن مصرف می کنند کمتر است.

این یک نوع پروتئین شیر است که عمدتاً در آمینو اسیدهای زنجیره ای یافت می شود و به کاهش واکنش به هورمون کورتیزول در ورزش شدید کمک می کند. از آنجا که کورتیزول تولید هورمون جنسی را مهار می کند ، این قسمت از پروتئین آن بسیار مهم است زیرا به عنوان یک محرک تستوسترون ساخته می شود که می تواند ذخیره چربی را نیز افزایش دهد.

البته ، تا زمانی که طرفدار قرص های رژیمی ایتالیایی هستید ، پنیر ریکوتا ساده ترین راه برای تهیه آن است. در غیر این صورت ، بهترین راه برای دریافت پروتئین وی از طریق شیک پروتئین است که یکی از بهترین راه ها برای افزودن پروتئین به رژیم غذایی بدون گوشت است.

6. توت فرنگی و سایر میوه های خانواده گوسفند

این گلبرگها منبع اصلی ویتامین C هستند به همراه توت فرنگی ، فلفل ، مرکبات و بسیاری از میوه های دیگر نیز منابع این ویتامین هستند. (آیا می دانستید که فلفل نیز میوه محسوب می شود؟)

این خبر خوبی برای عضله سازی است. از آنجا که مصرف قوی ترین آنتی اکسیدان در پاسخ به ورزش های سنگین با پایین ترین سطح تستوسترون که باعث افزایش تستوسترون کورتیزول می شود مرتبط است. همچنین شامل فرآیندهای بدن بیشماری است که برای تمرکز روی آنها بسیار طولانی است ، مگر اینکه زمان بیشتری برای هم زدن ظروف خود داشته باشید.

کورتیزول یک هورمون کاتابولیک است که توسط غدد فوق کلیوی در پاسخ به شرایط استرس زا مانند ورزش شدید ترشح می شود. متأسفانه ، کورتیزول با تستوسترون در تضاد است ، بنابراین سطوح بالای کورتیزول می تواند تستوسترون را تجزیه کرده و بنابراین مزایای آنابولیک را کاهش دهد.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید