علل و روشهای متداول پیشگیری و درمان


کمردرد یکی از دلایل رایج این است که چرا افراد به پزشک مراجعه می کنند یا از کار یا مدرسه دور می مانند و علت اصلی ناتوانی در سراسر جهان است.

علائم کمردرد

خوشبختانه می توانید برای پیشگیری یا تسکین بیشتر کمردرد اقداماتی انجام دهید. در مورد کمردرد ، درمان های خانگی ساده و فعالیت بدنی مناسب همیشه در عرض چند هفته کمردرد را بهبود می بخشد و عملکرد آن را حفظ می کند. جراحی به ندرت برای درمان کمردرد ضروری است.

علائم کمردرد

کمردرد می تواند از دردهای عضلانی گرفته تا احساس سوزش یا کبودی متغیر باشد. علاوه بر این ، درد ممکن است به پا گسترش یابد یا با خم شدن ، چرخاندن ، بلند کردن ، ایستادن یا راه رفتن بدتر شود.

وقت مراجعه به پزشک است

اغلب کمردردهای مزمن معمولاً طی چند هفته با درمان های خانگی و مراقبت از خود به تدریج بهبود می یابند. در صورت داشتن کمردرد و علائم زیر به پزشک مراجعه کنید:

کمردرد در هفته های اخیر ادامه داشته است

درد شدید است و در حالت استراحت قابل درمان نیست

درد می تواند یک یا هر دو پا را تحت تأثیر قرار دهد ، به ویژه اگر درد زیر زانو ادامه یابد

کمردرد باعث ضعف ، بی حسی یا لرزش در یک یا هر دو پا می شود

کمردرد با کاهش وزن بدون دلیل همراه است

در موارد نادر ، کمردرد می تواند نشانه یک مشکل جدی پزشکی باشد.

اگر کمردرد با علائم زیر دارید ، بلافاصله به اورژانس بروید:

کمردرد باعث مشکلات روده یا مثانه می شود

کمردرد با تب همراه است

کمردرد بعد از زمین خوردن ، آسیب کمر یا سایر آسیب ها رخ می دهد

علل کمردرد

به دلیل کمردرد و آسیب نخاعی.

کمردرد اغلب بدون هیچ دلیل مشخصی رخ می دهد ، که توسط پزشک با آزمایش یا توصیف قابل تشخیص است.

تشخیص بیماری کمر

دلایل اصلی کمردرد عبارتند از:

التیام عضلات یا رباط ها.

بلند کردن مکرر وزنه های سنگین یا حرکت ناگهانی ناسالم می تواند بر عضلات پشت و رباط های ستون فقرات فشار وارد کند. اگر از نظر جسمی ضعیف هستید ، فشار مداوم بر پشت می تواند باعث درد ماهیچه ها شود.

دیسک ها بیرون می آیند یا می شکنند.

دیسک ها به عنوان پد بین استخوان ها (مهره ها) ستون فقرات عمل می کنند. مواد نرم داخل دیسک می توانند برآمده یا شکسته شوند و به رگ فشار وارد کنند.

با این حال ، شما می توانید بدون درد پشت دچار برآمدگی یا پارگی دیسک شوید. بیماری دیسک اغلب هنگامی که به دلایل دیگر تصویربرداری از ستون فقرات انجام می شود ، ناخواسته تشخیص داده می شود.

آرتروز

آرتروز می تواند کمر را درگیر کند. در برخی موارد ، آرتریت نخاعی می تواند منجر به تنگ شدن فضای اطراف ستون فقرات شود ، وضعیتی که تنگی نخاعی نامیده می شود.

پوکی استخوان.

اگر استخوان ها متخلخل و شکننده شوند ، نخاع می تواند به شکستگی دردناک تبدیل شود.

تشخیص کمردرد

عوامل خطر

همه می توانند کمردرد داشته باشند ، حتی کودکان و نوجوانان. این عوامل می توانند درد فرد را در معرض خطر کمردرد مزمن قرار دهند:

زمان کمردرد با افزایش سن از 30 یا 40 سالگی شایع تر است.

عدم ورزشبه عضلات ضعیف و بلااستفاده در ناحیه کمر و شکم می تواند منجر به کمردرد شود.

اضافه وزنبه وزن اضافی بدن فشار بیشتری به کمر وارد می کند.

بیماریها برخی از انواع آرتروز و سرطان می توانند به کمردرد کمک کنند.

بلند کردن نامناسب استفاده از عضلات پشت به جای عضلات ساق پا می تواند منجر به کمردرد شود.

شرایط روانی. به نظر می رسد افرادی که به غم و اندوه گرایش دارند ، بیشتر مستعد کمردرد هستند.

سیگار کشیدن افراد سیگاری بیشتر به کمردرد مبتلا می شوند. این ممکن است به این دلیل باشد که سیگار کشیدن باعث سرفه بیشتر می شود که می تواند منجر به فتق دیسک شود.

سیگار کشیدن همچنین می تواند جریان خون در ستون فقرات را کاهش داده و خطر پوکی استخوان را افزایش دهد.

جلوگیری از کمردرد

با بهبود وضعیت بدن و آگاهی از حرکت و ورزش مناسب بدن ، می توان از کمردرد جلوگیری کرد یا از عود آن جلوگیری کرد.

اقدامات م toثر برای سالم و قوی نگه داشتن کمر:

ورزش.

ورزش های هوازی با فشار کم و ورزش هایی که فشار کمری ایجاد نمی کند یا تکان زیادی به پشت وارد نمی کند-می تواند قدرت و استقامت کمر را افزایش داده و عملکرد ماهیچه ها را بهبود بخشد.

پیاده روی و شنا انتخاب های خوبی هستند. در مورد فعالیتهایی که باید انجام دهید با پزشک خود مشورت کنید.

ایجاد قدرت و انگیزه در عضلات.

تمرینات عضلات شکم و کمر که ماهیچه های پشت را تقویت می کند به عضلات این ماهیچه ها کمک می کند تا مانند یک کمربند طبیعی برای عضلات پشت عمل کنند.

وزن متعادل خود را حفظ کنید.

اضافه وزن به ماهیچه های پشت فشار وارد می کند. اگر اضافه وزن دارید ، کاهش وزن می تواند از کمردرد جلوگیری کند.

برای کمردرد ورزش کنید

ترک سیگار.

سیگار کشیدن خطر ابتلا به بیماری های کمر را افزایش می دهد. این خطر میزان دود سیگار در روز را افزایش می دهد ، بنابراین ترک آن باید به کاهش این خطر کمک کند.

از حرکاتی که پشت شما را می پیچاند یا فشار می دهد اجتناب کنید. از بدن خود به درستی استفاده کنید:

مغز ایستاده و موقعیت لگن را ایمن نگه دارید. اگر مجبورید به مدت طولانی بایستید ، یک پا را روی ساق پای پایینی بگذارید تا کمی به کمرتان وارد شود. وضعیت صحیح می تواند فشار بر عضلات پشت را کاهش دهد.

مغز بنشین صندلی با پشتی مناسب برای پشت ، زیر بغل و پاهای گردان را انتخاب کنید.

قرار دادن بالش یا حوله رول شده در پشت می تواند منحنی طبیعی آن را حفظ کند. زانوها و باسن خود را هم سطح نگه دارید.

موقعیت خود را به طور منظم ، حداقل هر نیم ساعت تغییر دهید. در صورت امکان از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

اولین مرکز پرستاری سلامت با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در ارائه خدمات مراقبت در منزل و پرستاری ، با تجربیات و کادر متخصص آماده خدمت رسانی شبانه روزی به شهروندان عزیز می باشد.

پرسنل مجرب این مرکز در قالب پرستاران سالمند ، پرستاران بیمار و پرستاران اطفال به طور مداوم با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای خدمات مراقبت و پرستاری خدمات ارائه می دهند و آسایش و امنیت شما عزیزان را در اولویت اول قرار داده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید