رژیم ماست برای کاهش وزن ؛ 3 تأثیر ماست بر رژیم غذایی کاهش وزن


غذای ما

رژیم غذایی ما یک روش است کاهش وزن این می تواند علاوه بر کاهش وزن باشد فواید سلامتی تعداد زیادی وجود دارد. ماست به عنوان یک محصول لبنی ، برای یک نفر ناهارآتش صبحانه یا چاشنی غذا در سراسر جهان محبوب است.

ماست برای سلامت جمجمه بدن و دستگاه گوارش مفید است و برخی افراد ادعا می کنند که می تواند بر کاهش وزن نیز تأثیر بگذارد. حتی رژیم های زیادی وجود دارد که از ماست استفاده می کنند و ادعا می کنند که باعث کاهش وزن می شود.

تعجب آور است که بدانید این نوع رژیم ها هنوز مورد توجه هستند. در ادامه این متن ، ما هر آنچه را که باید به رژیم غذایی ما و تاثیر آن در کاهش وزن مرتبط باشد توضیح می دهیم.

ارزش غذایی ماست در رژیم لاغری

در تغذیه ارزشمند است (در 100 گرم) ماست کم چرب ماست پر چرب
کالری 63 کالری 61 کالری
برآمدگی 1.55 گرم 3.25 گرم
کربوهیدرات 7.04 گرم 4.66 گرم
پروتئین 5.25 گرم 3.47 گرم

تاثیرات مختلف ماست بر کاهش وزن

در رژیم ماست ، منوی غذا متناسب با میزان مصرف ماست است. نظریه های مختلفی وجود دارد که از تأثیر ماست بر کاهش وزن حمایت می کند.

1. تأثیر کلسیم بر کاهش وزن

یکی از مواد مغذی موجود در ماست که در رژیم غذایی ما ذکر شده است ، کلسیم است. ماست ما منبع بسیار خوب کلسیم هر لیوان آن 23 درصد نیاز روزانه بدن به کلسیم را تأمین می کند.

کلسیم یک ماده معدنی مطلق است برای سلامت استخوان ضروری است تاثیر کاهش وزن به طور مداوم در حال مطالعه است. طبق مطالعات انجام شده ، کلسیم خون بالا باعث کاهش رشد سلول های چربی می شود. مطالعات حیوانی نشان داده است که کاهش توده چربی بدن و کاهش وزن این کار با مصرف مکمل های کلسیم انجام می شود. (اصل و نسب)

تاثیر ماست بر کاهش وزن

در مطالعات انجام شده بر روی 4733 نفر ، مکمل کلسیم منجر به کمترین افزایش وزن در افراد در سنین مختلف با کاهش وزن بدن شد. در این مطالعه ، افرادی که مکمل کلسیم مصرف کردند ، 1 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به سایر افراد داشتند.

در رژیم غذایی ما ، زنان یائسه با دریافت کلسیم ، کاهش وزن و کاهش چربی در کودکان به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند. با این حال ، تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر کلسیم موجود در ماست بر کاهش وزن مورد نیاز است.

2. تأثیر پروتئین ماست بر رژیم غذایی بر کاهش وزن

ماست منبع خوبی از پروتئین است. مصرف پروتئین تاثیرات زیادی بر کاهش وزن و کاهش وزن دارد.

تنظیم هورمون های گرسنگی

مصرف پروتئین بیشتر باعث افزایش سطح هورمون های سرکوب کننده اشتها می شود. علاوه بر این ، سطح گرلین (اشتها) را کاهش می دهد.

افزایش متابولیسم

وقتی ماست را رژیم می گیریم ، بدن مقدار زیادی پروتئین دریافت می کند. در نتیجه پروتئین بیشتری مصرف کنید متابولیسم میانجامد. رژیم های سرشار از پروتئین ، مانند ماست ، متابولیسم بدن را افزایش داده و به بدن کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزاند.

شکم پر و پر است

احتمالاً یکی از دلایلی که رژیم غذایی ما بسیار خوب است این است که حاوی پروتئین است. زیرا پروتئین موجود در شکم پر و پر است سرب هم. در نتیجه از پرخوری و حتی گرسنگی به دلیل گرسنگی اجتناب می کند.

در حفظ ماهیچه ها در طول روند کاهش وزن مثر است

در طول رژیم کم کالری و کم چربی ، مصرف زیاد پروتئین به همراه کاهش چربی می تواند به حفظ بافت ماهیچه ای کمک کند. به خصوص اگر هنگام رژیم غذایی تمرینات با وزنه انجام دهید.

رژیم لاغری ما

یک وعده 245 گرم ماست معمولی حاوی 8 گرم پروتئین و ماست یونانی حاوی 22 گرم پروتئین است. با این حال ، نه تنها محصولات لبنی حاوی پروتئین هستند و منابع غذایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و سویا نیز باید در رژیم های مختلف گنجانده شوند.

3. پروبیوتیک ها در ماست

ماست منبع عالی پروبیوتیک است که باید در بدن به عنوان باکتری مفید برای سلامت روده وجود داشته باشد.

اگرچه تحقیقات کمی در مورد پروبیوتیک ها و تأثیر آنها بر کاهش وزن انجام شده است ، اما مطالعات اولیه بر روی پروبیوتیک های حاوی باکتری لاکتوباسیلوس ، که در ماست به وفور یافت می شود ، در کاهش وزن و کاهش چربی در ناحیه شکم مثر است.

بر اساس یک مطالعه 43 روزه ، 28 فرد بزرگسال دارای اضافه وزن روزانه 100 گرم ماست بدون چربی بیشتر از ماست پروبیوتیک مصرف می کردند. این بدان معناست که رژیم غذایی ما مقدار زیادی پروبیوتیک برای بدن فراهم می کند.

  • ماست منبع خوبی از کلسیم ، پروتئین و پروبیوتیک است. پروتئین آن به روند کاهش وزن کمک می کند ، اما تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر کلسیم و پروبیوتیک ها بر کاهش وزن مورد نیاز است.

آیا خوردن ماست برای کاهش وزن م effectiveثر است؟

مطالعات نشان داده است افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود ماست می خورند بیشتر احتمال دارد اضافه وزن و اضافه وزن کمی دارند.

طبق یک مطالعه ، افرادی که حداقل سه بار در هفته ماست می خوردند نسبت به افرادی که هفته ای یک بار ماست می خوردند وزن کمتری داشتند.

با وجود این تحقیقات ، هیچ دلیلی برای پیروی از رژیم ماست برای کاهش وزن وجود ندارد. اما نمی توان از تاثیرات ماست در روند کاهش وزن برای سلامتی چشم پوشی کرد. با گذشت زمان بهتر می شود فرایند تحمل وزن اما نباید از آن به عنوان غذای یکسان برای رژیم کاهش وزن استفاده کرد.

چقدر ماست باید در رژیم غذایی باشد؟

با وجود فواید زیاد ماست ، باید از رژیم غذایی کاهش وزن به جای غذاهای مضر استفاده کرد تا از پرخوری و پرخوری جلوگیری شود. اما برخی از محصولات ماست کاملاً سالم نیستند.

برخی از انواع ماست با مارک های مختلف ممکن است حاوی قند بالا ، چربی اشباع شده و چربی های مضر باشند. شما می توانید در معرض بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و افزایش وزن قرار بگیرید.

بنابراین ، بهتر است ماست را در رژیم غذایی متوسط ​​قرار دهید. قبل از خرید حتما به برچسب روی بسته توجه کنید تا میزان قند ، سدیم ، چربی و کلسترول مشخص شود. بهترین انتخاب آن است که حداقل یا صفر از این اجزا را داشته باشد.

نکات پایانی

رژیم ماست به تنهایی نمی تواند فرایندی برای کاهش وزن باشد. اما برای نتایج بهتر می توانید از ماست در رژیم کاهش وزن خود استفاده کنید. از ماست برای تهیه غذای تند و رژیمی استفاده کنید ، به عنوان یک میان وعده خوب برای اجتناب از خوردن غذاهای مضر در حین دریافت مواد مغذی آن.

دیدگاهتان را بنویسید