ده واقعیتی که باید در مورد ویتامین D بدانید


ارسال شده: 03 اکتبر 1400

فواید ویتامین D

بر اساس مطالعه ای در سال 2005 ، حدود 42 درصد از بزرگسالان آمریکایی دچار کمبود ویتامین D هستند. این آمار در ایران بین 40 تا 60 درصد است. حدود یک میلیارد نفر در جهان کمبود ویتامین D دارند کمبود ویتامین D باعث آفتاب سوختگی و رژیم غذایی نامناسب می شود.

در مجله پزشکی اپل ما حقایق مهم در مورد ویتامین D را بررسی خواهیم کرد.

علل کمبود ویتامین D

شیوع کمبود ویتامین D از دهه 1970 به دو دلیل افزایش یافته است: اول ، شیوه زندگی هنگامی که افراد کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیرند تغییر می کند ، و دوم ، افزایش استفاده از کرم های ضد آفتاب هنگامی که مرد در معرض نور خورشید قرار می گیرد اما در معرض نور خورشید قرار می گیرد. پوست. این دو عامل هنوز وجود دارند و در حال افزایش هستند. به همین دلیل یافتن راه حلی برای کمبود ویتامین D بسیار مهم است.

عوارض ناشی از کمبود ویتامین D

تحقیقات نشان داده است که کمبود ویتامین D می تواند عوارض جانبی زیادی داشته باشد. بسیاری از عوارض جانبی کمبود ویتامین D می تواند سالها طول بکشد. برخی از این اثرات همراه به شرح زیر است:

  • مشکلات قلبی عروقی ، فشار خون
  • مشکلات سیستم عصبی
  • افزایش احتمال ابتلا به سرطان ، دیابت و بیماریهای مقاوم

کمبود ویتامین D با کاهش جذب کلسیم و افزایش میزان پوکی استخوان ، به ویژه در سنین بالا ، خطر شکستگی استخوان (به ویژه استخوان لگن) را افزایش می دهد. شکستگی لگن شایع ترین علت استراحت طولانی مدت در رختخواب ، درد بستر و مرگ در افراد مسن است.

همچنین بخوانید: همه چیز در مورد ویتامین E ؛ از نحوه استفاده تا اثرات و مزایا

تاثیر ویتامین D

منابع ویتامین D

برای یافتن راه حلی برای کمبود ویتامین D ، ابتدا باید منابع مختلف ویتامین D را بشناسیم.

  • ویتامین D حیوانات (D3): ویتامین D در گوشت یا روغن حیوانات یافت می شود. منابع ویتامین D حیوانی شامل ماهی (معمولاً پرورش داده نمی شود) ، روغن جگر ماهی ، جگر و تخم مرغ است.
  • ویتامین D گیاهی (D2): منابع گیاهی ویتامین D در قارچ و آووکادو یافت می شود.

منبع مهم دیگر ویتامین D خورشید است. این منابع تمام ویتامین D مورد نیاز بدن ما را تأمین می کنند. به همین دلیل است که با تغذیه مناسب و شیوه زندگی سالم ، می توانید نیاز خود به ویتامین D را بدون نیاز به مکمل های غذایی درک کنید.

مکمل های ویتامین D

بسیاری از مکمل های غذایی با ویتامین D غنی شده اند. بسیاری از قرص ها و کپسول ها حاوی مقدار زیادی ویتامین D هستند. البته ویتامین D موجود در مکمل ها یا محصولات غنی شده مانند شیر و غلات نیز باید از منابع قدیمی استفاده شود. اگر بسیاری از بزرگسالان در معرض نور کافی خورشید نباشند باید از مکمل های ویتامین D استفاده کنند. همچنین باید بعد از مصرف مکمل ویتامین D در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

عملکرد ویتامین D

نکته مهم در مورد ویتامین D این است که ویتامین D به طور طبیعی توسط بدن فعال نمی شود. این بدان معناست که برای فعال شدن ویتامین D در کبد ، باید در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گیرد. هنگامی که در معرض آفتاب قرار می گیرید ، رژیم غذایی کبد شما به کلسترول تبدیل می شود. پس از تبدیل غذا به کلسترول ، خورشید این کلسترول را به ویتامین D تبدیل می کند. این بدان معناست که حتی اگر غذاهایی حاوی ویتامین D بخورید ، اگر در معرض روز قرار نگیرید ، ویتامین D در بدن شما فعال نمی شود.

تاثیر ویتامین D بر پوست

نور خورشید و ویتامین D

اکثر عینک ها از عبور اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کنند ، بنابراین نور خورشید در پشت عینک به ساخت ویتامین D در زیر پوست کمک نمی کند. کرم های ضد آفتاب با SPF 15 یا بیشتر تا 99 درصد از تولید ویتامین D را در پوست متوقف می کند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت نیم ساعت در روز نیاز روزانه ویتامین D را در بیشتر مواقع تأمین می کند. مصرف ویتامین D در سنین مختلف ، فصول مختلف ، شرایط جغرافیایی مختلف و رنگ پوست متفاوت است.

همچنین بخوانید: همه چیز در مورد ویتامین B ؛ از صدمات به خواص ویتامین B

ویتامین D و پوکی استخوان

ویتامین D همراه با کلسیم می تواند قدرت استخوان را افزایش دهد. کمبود ویتامین D در بدن باعث کاهش استحکام استخوان ها می شود. اگر کودکان در سنین پایین دچار کمبود ویتامین D شوند ، می توانند به پوکی استخوان مبتلا شوند. پوکی استخوان یک بیماری است که در اثر کمبود استحکام استخوان ایجاد می شود. استخوان در کودکان مبتلا به پوکی استخوان می تواند با تاثیر کمی شکسته شود. بنابراین ، بهتر است میزان ویتامین ها در بدن را از سنین پایین بررسی کنید تا از بیماری های مرتبط با ویتامین D رنج نبرند.

تاثیر ویتامین D بر مو

ویتامین D بر فولیکول های مو تأثیر مفیدی دارد. مصرف ویتامین D می تواند تاثیرات زیادی بر روی موهای شما داشته باشد. برخی از این عوارض جانبی عبارتند از:

  • ویتامین D می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.
  • ویتامین D با فعال کردن فولیکول های مو به رشد سریعتر موها کمک می کند.

تحقیقات نشان داده است که ریزش مو در بسیاری از افراد پس از مصرف ویتامین D متوقف می شود.

تاثیر ویتامین D بر پوست صورت

تاثیر ویتامین D بر پوست

پوست ما در معرض نور خورشید می تواند ویتامین D3 تولید کند. این ویتامین محلول در چربی است و می تواند از خشکی پوست و اگزما جلوگیری کند. البته باید توجه داشت که برای استفاده از خواص ویتامین D برای پوست باید از آن به عنوان مکمل غذایی یا کرم موضعی استفاده کرد. ویتامین D دارای خواص ضد التهابی است و می تواند التهاب ناشی از آفتاب سوختگی را به راحتی از بین ببرد.

خواص ویتامین D برای پوست بیش از حد نیست ؛ ویتامین D دارای خواص آنتی اکسیدانی است و به جوانسازی پوست کمک می کند. وی به تاثیر ویتامین D بر پوست ، افزایش تولید کلاژن و رفع چین و چروک های پوست اشاره کرد. تاثیر قرص ویتامین D بر روی پوست شما را بعد از مدت کوتاهی استفاده شگفت زده خواهد کرد.

همچنین بخوانید: همه چیز در مورد ویتامین K ؛ ویتامین هایی که خون را تغییر می دهند

قرص ویتامین D برای صورت

پوست صورت ما حساس تر است و مهم است که از آن مراقبت کنیم. قرص ویتامین D3 خواص زیادی برای پوست صورت دارد. قرص ویتامین D نقش روان کننده و ضد التهابی برای پوست صورت دارد. این ویتامین یک درمان عالی برای پیشگیری و درمان پسوریازیس است. ویتامین D باعث رشد سلول های پوستی و بازسازی پوست می شود.

شما همچنین می توانید با ماساژ مایع روی قرص های ویتامین D از تأثیر قرص ویتامین D بر روی پوست استفاده کنید. قرص ویتامین D حتی می تواند به عنوان کرم ضد آفتاب روی پوست شما برای محافظت از پوست شما استفاده شود.

آخرین کلمه

ویتامین D یک ویتامین ضروری برای بدن شما است. شما می توانید ویتامین D مورد نیاز خود را از طریق غذا دریافت کنید. پس از مصرف مقدار کافی ویتامین D ، ویتامین D را با قرار دادن مستقیم آن در معرض نور خورشید فعال کنید. علاوه بر بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن ، ویتامین D می تواند تأثیر زیادی بر سلامت پوست و موهای شما داشته باشد. بنابراین بهتر است ویتامین D را به طور منظم بنوشید و با نور خورشید مواجه شوید.

منابع:

Magizine در Healthline

orthoinfo

دیدگاهتان را بنویسید