جایگزین مناسب برای شکر – اریتریتول


ارسال شده: 23 سپتامبر 2021

بهترین گزینه برای قند اریتریتول

سالهاست که شکر یکی از پرکاربردترین شیرین کننده ها بوده است. برای شیرین کردن چای یا قهوه ، کیک یا هر غذایی را بپزید. استفاده از شکر در همه ما عادی شده است ، و اکنون با پیشرفت علم و تشخیص ماهیت مضر شکر ، به عنوان یک گزینه مناسب برای قند.

از آنجا که مضرات نوشیدن قند در بدن مشاهده می شود ، بسیاری از مردم به دنبال گزینه ای مناسب برای شیرین کردن چای ، قهوه یا غذا هستند. اگرچه یافتن جایگزینی که طعم 100٪ شکر و شیرینی داشته باشد و در عین حال عوارض جانبی نداشته باشد ، دشوار است ، اما برخی از شیرین کننده های طبیعی دارای کمترین عوارض جانبی برای بدن هستند. هنوز هم می توان از آنها استفاده کرد. نشان داده شده. اریتریتول یکی از شیرینی هایی است که در فروشگاه های مواد غذایی سالم در ایالات متحده یا به صورت آنلاین موجود است. با توجه به مطالعه دقیق خواص شیمیایی این محصول ، انتظار می رود نتایج در چندین مجله پزشکی منتشر شود ، Eritrital می تواند جایگزین قند چای باشد.

اریتریتول چیست؟

پاسخ به این س whatال که اریتریتول چه می تواند بگوید: اریتریتول یک شیرین کننده طبیعی است که در طبیعت در میوه های کوچک مانند انگور ، گلابی و هندوانه یافت می شود. قدرت شیرینی آن تقریباً 70 درصد قند است و حل شدن آن در مایعات بیشتر از شکر به طول می انجامد. این شیرین کننده معمولاً در طی فرآیند تخمیر و تبلور از قندهای گیاهی به دست می آید.
پس از آزمایشات شیمیایی متعدد و سالها تحقیق در مورد فواید و عوارض جانبی آن ، ثابت شده است که اریتریتول جایگزینی مناسب برای قند است. البته تلاش ها برای یافتن طبیعی ترین جایگزین ها برای شکر ادامه دارد. اگرچه استفاده از اریتریتول تا کنون از خطری که بسیاری از افراد مسن را تهدید می کند جلوگیری کرده است. بسیاری از مجلات پزشکی تحقیقات زیادی در این زمینه انجام داده اند.

همچنین بخوانید: تفاوت بین چربی سفید و چربی قهوه ای چیست؟

مزایای اریتریتول به عنوان جایگزین قند رژیمی

اگر در مصرف قند روزانه خود تجدید نظر کنیم و شیرینی های طبیعی را با شکر رژیمی جایگزین کنیم ، می توانیم به راحتی میزان مصرف شکر خود را کاهش دهیم و در نتیجه گامی بزرگ برای بهبود سلامت رژیم غذایی خود ایجاد کنیم. در زیر لیستی از فواید شیرین کننده طبیعی اریتریت ، که به عنوان جایگزین خوبی برای شکر شناخته شده است ، آورده شده است.

  1. کالری دریافتی از اریتریتول تقریباً صفر (95 less کمتر از قند) است. این به این دلیل است که نود درصد اریتریت ها پس از جذب در جریان خون بدون تغییر از طریق ادرار دفع می شوند. ده درصد آن به طور مستقیم در ضایعاتی که جذب خون نمی شوند دفع می شود. به همین دلیل است که باعث کالری اضافی و در نتیجه افزایش وزن نمی شود.
  2. اریتریتول قند خون را بالا نمی برد و پانکراس را برای ترشح انسولین تحریک نمی کند. این یک جایگزین عالی برای افراد مبتلا به دیابت است ، حتی اگر قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.
  3. اریتریتال تا 160 درجه سانتی گراد مقاومت حرارتی دارد و قابل خراب شدن نیست.
  4. تا کنون هیچ خواص سرطان زایی برای این ماده ارائه نشده است و از سوی دیگر ، خواص آنتی اکسیدانی آن برای حذف مواد شیمیایی بدون رادیکال از بدن ثابت شده است. مواد شیمیایی رادیکال های آزاد عامل سرطان هستند.
  5. بر خلاف شکر ، اریتریتول باعث پوسیدگی دندان نمی شود ، بلکه باعث ایجاد پلاک دندان و چسبندگی باکتری به دندان می شود و استفاده از این شیرین کننده به عنوان جایگزین قند در چای از مزایای مهم آن است.
  6. Erythrital به طور گسترده در بسیاری از کشورها از جمله ژاپن ، کانادا ، استرالیا ، نیوزلند و اتحادیه اروپا استفاده می شود و در ایالات متحده به عنوان عمومی شناخته شده به عنوان ایمن (GRAS) طبقه بندی می شود.

همچنین بخوانید: شکر قهوه ای یا شکر سفید؟ کی بهتره؟

به طور کلی می توان گفت که انتخاب اریتریتول به عنوان جایگزین مناسب قند می تواند از راه های مختلف به سالمندان کمک کند و همچنین از چاقی و دیابت در جوانان جلوگیری کند. این نوع استفاده از مواد طبیعی ممکن است درمان قطعی برای هر بیماری نباشد ، اما در واقع می تواند از هزاران بیماری مرتبط با مصرف بیش از حد گلوکز جلوگیری کند.

از برنامه همراه با اریتریتول استفاده کنید

در همه مواردی که شکر در طول روز ، آشپزی ، چای ، قهوه یا پخت مصرف می شود ، برای افرادی که به شیرین کردن نوشیدنی های خود معتاد هستند ، استفاده از اریتریتول می تواند راهی عالی برای جایگزینی قند و شکر باشد.

مضرات اریتریتول به عنوان قند رژیمی

  1. اریتریتول همچنین اغلب با شیرین کننده های مصنوعی ترکیب می شود و نمی تواند به تنهایی سوزانده شود. به همین دلیل است که مصرف زیاد آن می تواند باعث بیماری هایی مانند سردرد ، اسهال و مشکلات گوارشی شود.
  2. مصرف اریتریتول باعث پرخوری می شود. مهمترین نکته در مورد اریتریتول این است که بدن ما نمی تواند این غذا را بسوزاند و هضم کند. وقتی متابولیسم حاوی قند باشد ، هورمون هایی ترشح می شوند که اشتها را کاهش می دهند ، اما با اریتریتول ، گرسنگی کاهش نمی یابد و در نهایت منجر به پرخوری می شود.

با توجه به موارد فوق ، این تردید وجود دارد که اریتریتول طبیعی ترین جایگزین برای قند است. همچنین باید در مجله پزشکی مناسب یک شیرین کننده طبیعی و با کیفیت پیدا کنید. پزشکان و متخصصان تغذیه همچنان در تلاشند تا این شیرین کننده را با حذف شیرین کننده های بد از این شیرین کننده بفروشند تا بتوانید به راحتی از آن به عنوان جایگزین مناسب قند استفاده کنید.

همچنین بخوانید: پروبیوتیک چیست و چه خواصی دارد؟

اثرات احتمالی مصرف اریتریتال

اگر این شیرین کننده به طور معمول و کمتر از 50 گرم در روز مصرف شود ، معمولاً عوارضی را نشان نمی دهد. مقدار بیش از 80 گرم در روز می تواند عوارضی مانند سوء هاضمه ، گاز روده ، اسهال و سردرد ایجاد کند. با این حال ، مانند هر ماده گیاهی ، مواردی از حساسیت به این ماده گزارش شده است که باید مورد توجه قرار گیرد. زنان باردار و شیرده و افراد مبتلا به بیماری قلبی پیشرفته باید قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند.

با بررسی مزایا و معایب این دو محصول و همچنین مقایسه قند و اریتریتول ، به راحتی می توان نتیجه گرفت که استفاده از اریتریتول یک گزینه کاملاً سالم و منطقی است ، اما نکته مهم در مورد اریتریتال این است که در همه موارد کاربرد ندارد. کشورها به جز برخی از کشورهای اروپایی. البته ، اگر در دسترس باشد ، با قیمت بسیار بالایی فروخته می شود. بنابراین اگر قصد تغییر رژیم غذایی و استفاده از این محصول را دارید ، حتما به این نکته توجه کنید.

به طور کلی ، مزایای اریتریتول بسیار زیاد است. با این حال ، با توجه به قیمت نسبتاً گران این ماده در مقایسه با شکر ، که یک نکته منفی در نظر گرفته می شود ، اریتریتول می تواند به عنوان جایگزینی مناسب برای شکر استفاده شود. همچنین مهمترین مسئله در انتخاب این شیرین کننده به عنوان جایگزین قند در رژیم غذایی ، مشورت با بدن و پزشک است.

اصل و نسب:
“اریتریتول: آنچه باید بدانید

این زمینه شکر و بسیاری از گزینه های بهتر برای استفاده. ”

دیدگاهتان را بنویسید