بررسی آسیب به قند حاوی مواد تشکیل دهنده رضا اطمینانانی دکتر رضا اطمینانانی


پیامدهای تلخ مواد شیرین (مطالعه مضرات مواد قندی)

هر فرد سالم باید 55 درصد از انرژی مورد نیاز روزانه خود را از کربوهیدرات ها دریافت کند. کربوهیدراتها به چند دسته مونوهیدرات (مانند گلوکز و فروکتوز) ، دو قند (مانند ساکاروز یا شکر) و بسیاری از قندها یا کربوهیدراتهای پیچیده (مانند نشاسته) تقسیم می شوند. این قند در واقع یک یا دو قند مانند گلوکز یا فروکتوز است که به عنوان افزودنی در صنایع غذایی استفاده می شود. به

زیرا غذای زیاد مشکل دارد. پیروی از رژیم غذایی عاری از این مواد کار ساده ای نیست. اما می توان انواع غیر طبیعی و مضر قند موجود در غذاهای فرآوری شده ، نوشیدنی ها ، آب میوه های صنعتی ، شیرینی ها و سایر غذاهای شیرین را در رژیم غذایی روزانه محدود یا حذف کرد. ما به نفع سلامت کار می کنیم و بسیاری از مردم در مورد محدود کردن یا حذف قندها از رژیم غذایی خود در صورت ابتلا به دیابت یا سایر بیماری های جدی فکر می کنند.

قندهای مضر:

1) بیشتر چاق هستند

چاقی یکی از ساده ترین و طبیعی ترین عوارض جانبی قندها است که برای همه شناخته شده است. برخلاف قندهای ترکیبی ، مونو و شکر مضاعف انرژی بدن ما را تامین می کند و وقتی به این انرژی نیاز نداریم ، بدن چربی اضافی را برای استفاده های بعدی تبدیل می کند. بنابراین ، مصرف زیاد این مواد می تواند یکی از دلایل افزایش وزن باشد.

2) تغییرات چربی خون

مطالعات متعدد نشان داده است که مصرف قند باعث افزایش قابل توجه تری گلیسیرید و کلسترول بد (LDL) و کاهش کلسترول خوب (HDL) می شود.

3) فشار خون

در حالی که ما نمک را عامل اصلی افزایش فشار خون می دانیم. مطالعات نشان داده است که مصرف قند نیز با فشار خون بالا ارتباط دارد.

4) سرطان

سلول های سرطانی از قند تغذیه می کنند. علاوه بر این ، این مواد هورمون هایی ترشح می کنند که در رشد سلول های سرطانی موثر هستند. مطالعات نشان داده است که قندها با ایجاد سرطان هایی مانند سرطان سینه ، تخمدان ، پروستات ، راست روده ، پانکراس ، ریه ، مثانه و معده ارتباط دارند.

5) تولید رادیکال های آزاد

رادیکالهای آزاد اتمها یا مولکولهایی هستند که آخرین لایه الکترونها ناقص است و به دلیل عدم ثبات و تمایل به دریافت الکترونها با بسیاری از بیماریها از جمله سرطان ، بیماریهای قلبی ، آب مروارید ، ورم مفاصل و همچنین پیری و پیری زودرس همراه است. تحقیقات نشان داده است که مصرف قند باعث افزایش تولید رادیکال های آزاد در بدن می شود.

6) تغییرات در دستگاه گوارش

قندها بسیاری از مشکلات سیستم گوارشی از جمله سوء هاضمه ، سوء جذب ، ادم و زخم را ایجاد می کنند.

7) پوسیدگی دندان

ارتباط بین پوسیدگی دندان و مصرف قند برای همه روشن است.

8) پوکی استخوان

برخی تحقیقات ارتباط بین مصرف قند و پوکی استخوان را نشان می دهند. دلیل این امر این است که قندهایی که باعث ایجاد حالت اسیدی در بدن می شوند و کلسیم که منبع اصلی ذخایر استخوانی است ، از استخوان ها گرفته می شود تا حالت اسیدی را از دست داده و شرایطی ایجاد کند. تعادل بدن. این حرکت به آرامی باعث توخالی شدن استخوان ها می شود.

بررسی آسیب به مواد قندی حاوی مواد قندی متخصص تغذیه اصفهان

9) موارد دیگر

مصرف شکر بسیاری از عوامل دیگر مانند آلزایمر ، کمبود مس ، کاهش جذب کلسیم و منیزیم ، سنگ کیسه صفرا ، آب مروارید ، بزرگ شدن کبد و کبد چرب ، بزرگ شدن کلیه ها و سنگ کلیه ، کاهش ظرفیت یادگیری کودکان افسردگی با عدم تعادل هورمونی (مانند افزایش سطح استروژن در مردان و کاهش هورمون رشد).

محبوب:

همانطور که گفته شد حذف قندها از رژیم غذایی کار ساده ای نیست. با این حال ، می توان از اشکال قند استفاده کرد که ضرر کمتری برای بدن دارند. این به معنای تلاش برای استفاده از قندهای مرکب (کربوهیدرات های مرکب) است که ما آنها را “قند خوب” می نامیم. بدن که در میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و غلات کامل (به ویژه غلات کامل) یافت می شود ، ویتامین ها ، مواد معدنی ، پروتئین ها و فیبر را تأمین می کند و چون هضم و جذب آنها کندتر انجام می شود ، هضم آنها نیز ساده تر می شود. قند خون پایین. آنها انرژی مورد نیاز بدن را برای مدت زمان بیشتری اضافه نمی کنند و به آن نمی دهند.

به خاطر داشته باشید که در مورد میوه ها ، بهتر است از میوه به جای آب آن (حتی طبیعی) کامل استفاده کنید ، زیرا کل میوه حاوی فیبر و آنتی اکسیدان ها (موادی است که بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند) رادیکال). برای بدن علاوه بر این ، برخی از غذاها ، مانند نان سفید ، اگرچه طعم شیرینی ندارند ، اما به دلیل فیبر کم و میزان جذب بالا ، می توانند به سرعت قند خون را بالا ببرند.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه در اصفهان


دکتر. رضا اطمینانانی با ارائه تغذیه اولیه و کمیت و روش های رژیم می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر کلیک کنید. رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در اصفهان.


مطالب پیشنهادی:

رابطه بین تغذیه و وضعیت

مضرات رژیم بدون کربوهیدرات

چربی مناسب برای سالم ماندن

محصولات تراریخته و تغذیه ای



دیدگاهتان را بنویسید