آلزایمر و نقش تغذیه داروسازی ضعیف


اعتقاد بر این است که زوال عقل و بیماری آلزایمر ناشی از ترکیبی از عوامل ژنتیکی ، محیطی و شیوه زندگی ، از جمله رژیم غذایی و تغذیه است. بیماری هایی مانند فشار خون بالا ، بیماری های قلبی ، دیابت و چاقی می توانند باعث از دست دادن حافظه شوند و اغلب تحت تأثیر غذاهای خورده شده قرار می گیرند. تغذیه مناسب و رژیم غذایی سالم می تواند به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر در سنین بالا و پیری کمک کند.

در اینجا برخی از غذاهایی که می توانند به مبارزه با آلزایمر کمک کنند ، آورده شده است:

سبزیجات برگ دار

کلم ، کاهو ، اسفناج و چغندر برگ از جمله سبزیجات برگ دار هستند که سرشار از ویتامین B مانند فولات و B9 هستند که به کاهش افسردگی و افزایش حافظه کمک می کند. علاوه بر خوردن سبزیجات برگ دار در سالاد ، می توان آنها را به سوپ ها و خورشت ها اضافه کرد. می توانید آنها را تمیز کرده و به سس ، گلوله و هموس اضافه کنید.

یک روز

تمشک ، زغال اخته ، توت سیاه و گیلاس همگی حاوی فلاونوئیدی به نام آنتوسیانین هستند که از پیشرفت آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. این میوه ها و انواع دیگر توت ها سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مختلف هستند که به کاهش التهاب و حفظ سلامت مغز کمک می کنند.

مغزها

گردو ، بادام ، بادام زمینی و بادام زمینی سرشار از چربی های سالم ، منیزیم ، ویتامین E و ویتامین B هستند که همه آنها حافظه را بهبود می بخشد و با علائم زوال عقل مبارزه می کند. زنان بالای 70 سال که حداقل 5 وعده آجیل در هفته می خورند از سلامت مغز بهتری نسبت به زنان هم سن خود که آن را نمی خورند برخوردارند. یک مطالعه دیگر همچنین نشان داد که ترکیبات ضد التهابی گیاهی موجود در گردو می تواند التهاب در سلول های مغزی را کاهش داده و سلامت مغز را با افزایش سن حفظ کند.

امگا 3

روغن زیتون ، دانه کتان و ماهی های چرب مانند ماهی تن ، ماهی آزاد و قزل آلا نمونه هایی از غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که حاوی DHA هستند و به سلامت مغز کمک می کنند. اکثر مطالعات نشان داده اند که امگا 3 در مبارزه و جلوگیری از زوال عقل مثر است ، بنابراین توصیه می کنند روزانه 200 میلی گرم DHA برای حفظ سلامت مغز مصرف کنید. با این حال ، مصرف روزانه DHA در ایالات متحده تنها حدود 80 میلی گرم است. سعی کنید مقدار زیادی امگا 3 مصرف کنید یا از پزشک خود بخواهید مکمل های م effectiveثر و ایمن DHA تجویز کند.

بیایید بدانیم: Soft Omega Flex Health Brest

سبزیجات خانواده کلم

کلم بروکلی ، گل کلم ، کلم بروکسل و دیگر سبزیجات خانواده کلم سرشار از ویتامین B و کاروتنوئیدها هستند که می توانند سطح هموسیستئین را کاهش دهند. هموسیستئین یک اسید آمینه است که با از دست دادن حافظه ، ضعف مغز و زوال عقل مرتبط است. می توانید کلم را با سیر و روغن زیتون سرخ کنید یا با این غذا سوپ یا ادویه درست کنید.

ادویه ها

ادویه هایی مانند مریم گلی ، زیره و دارچین طعم خوبی به غذا می دهند که در غذاهای فصلی استفاده می شود و حاوی پلی فنول است. پلی فنول ها ترکیبی هستند که فواید زیادی برای حافظه و سلامت مغز دارند. این ادویه ها می توانند آسیب مغزی را از بین ببرند ، التهاب را کاهش داده و از آسیب مغزی و بیماری آلزایمر جلوگیری کنند. برای گل آرایی کنونی ، تعداد زیادی لیوان مهمانی پر کنید.

دانه ها

تخمه آفتابگردان ، دانه کتان و تخمه کدو حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مانند ویتامین E ، روی ، امگا 3 و کولین است که از دست دادن حافظه را کاهش می دهد. از این غلات به عنوان میان وعده استفاده کنید یا در سالاد بریزید یا از آنها در دسرهایی مانند پودینگ و مافین استفاده کنید تا سلامت مغز شما تضمین شود.

آلزایمر

غذاهایی که می توانند به بیماری آلزایمر آسیب برسانند

اکثر رژیم های غذایی غربی به عنوان عوامل خطر زوال عقل و بیماری آلزایمر شناخته می شوند ، مانند گوشت قرمز فرآوری شده ، غلات سبوس دار ، شیرینی ها و شیرین کننده ها. نوشیدن زیاد الکل ، اسیدهای چرب اشباع شده و غذاهای پر کالری در خطر بیماری آلزایمر هستند. اگر فکر می کنید شما یا عزیزانتان ممکن است در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر باشید ، با پزشک خود در مورد رژیم غذایی سالم و برنامه تغذیه ای که این خطر را کاهش می دهد مشورت کنید.

تصحیح: زهرا محبی
دستورالعمل: همکاران مراقبت های بهداشتی

دیدگاهتان را بنویسید